دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 505 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 97 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 97 صفحه
بیداری اسلامی در
جهان عرب، ایران و شبه قاره هند 1. روش «جریان شناسی»:
کتاب سیر اندیشه سیاسی عرب: حمید عنایت؛
کتاب گرایشهای سیاسی در جهان عرب: نوشته مجید خدوری؛
2. روش «مقوله شناسی»: مقوله های مهم جامعه و سیاست شناسی در نظر گرفته شده است-.
کنتاب اندیشه سیاسی در اسلام معاصر: حمید عنایت؛
3. روش «متفکر شناسی»:
کتاب تفکر عرب: آلبرت حورانی؛
زعماء الاصلاح فی عصر الحدیث: احمد امین؛ منابع مطالعه اندیشه سیاسی معاصر عرب اندیشه سیاسی به طورمعطوف به دوره بحران است.
اندیشه عرب به طور خاصی مصداق این عبارت است، زیرا در دوران معاصر بحرانهای پی در پی نقش اساسی در شکل گیری اندیشه های عرب و دگرگونی آن داشته است. بیداری اسلامی در جهان عرب نجیب عیسی: «بحران فرهنگ و روشنفکری در جهان عرب، بخشی از یک بحران فراگیر و کهن است» که آن را بحران «توسعه» می نامند.
عربها چون ایرانیان، از هنگامی که با دولتهای اروپایی آشنا شدند، به عمق عقب ماندگی خود و توسعه و پیشرفت اروپاییها پی بردند.
پاسخهای گوناگونی به این معضل داده شده است که یکی از آنها بازگشت به اسلام به مثابه دین و تمدن است. بیداری اسلامی در جهان عرب در واقع، جنبش بیداری اسلامی در جهان عرب پایداری در برابر مخاطراتی بودد که موجودیت آنها به خطر انداخته بود و با اتکا به اصول و مبانی اسلامی انجام شد و اصلاح دینی را به منظور برانگیختن روح ایستادگی در وجود امّت اسلامی در برابر سلطه غرب و نیز ضعف و فساد داخلی برگزید. بیداری اسلامی در جهان عرب
بر اساس نوع پاسخهای داده شده آنها در چهار دسته قرار می گیرند.
این تقسیم بندی پاسخهایی است که اندیشمندان عرب در درون گفتمان اسلامی مطرح کرده اندو نتیجتاً ناسیونالیسم، سوسیالیسم و ایدئولوژیهایی از این دست را پوشش نمی دهد. بیداری اسلامی در جهان عرب 1. تمدن گرایان – عرب گرایان
2. تمدن گرایان – اسلام گرایان
3. اسلام گرایان سنتی
4. اصول گرایان اسلامی
طهطاوی و خیر الدین تونسی از اندیشمندان برجسته گرایش اول؛
سید جمال الدین اسد آبادی و تا حدودی محمد عبده از متفکران گرایش دوم؛
رشید رضا از سخن گویان اصلی گرایش سوم؛
سید قطب و اخوان المسلمین از فعالان گرایش چهارم؛ بیداری اسلامی در جهان عرب معمولاً در بررسی اندیشه های سیاسی عرب میان گرایشهای گوناگون و متکثر بالا تفاوتی نمی گذارند.
زید مهم ترین ساز و کار گفتمان دینی معاصر را ایدئولوژی باوری آن می داند که میان اعتدال و تندروی و نیز میان فقیهان و واعظان جمع می کند و همه را در یک صف قرار می دهد.
وی اعتراف به سلطه مطلق سلف و سنت را از ویژگیهای جنبشهای اسلامی اعم از تندرو و میانه رو می داند.
سید قطب از کسانی بود که از تأویل اجتماعی دین به سوی ایدئولوژی حاکمیت الهی که انسان را نفی می کرد و واقعیت اجتماعی را در اشکال خشکی محصور می کرد، گرایش یافت. بیداری اسلامی در جهان عرب از دیدگاه نصر حامد ابوزید گروههای میانه رو و تندرو عرب همسو هستند.
او می گوید: «حقیقت این است که فرق میان این دو گرایش در درجه است نه نوع، تشابه میان این دو شکل از گفتمان دینی در اعتماد هر دو بر عناصر اساسی ثابت در ساختار گفتمان دینی است».
تحول در گرایشهای مذکور مفهوم «شکست» را به ذهن متبادر می کند، با وجود اینکه تحولات سیاسی و اجتماعی در تحول فکری از گرایشی به گرایش دیگر مؤثر بوده است، ولی باید گفت که علت اصلی این تحولات، شکست اندیشه پیشین در برآوردن انتظار
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 97 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 51 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 51 صفحه
بیماریهای ناشی از عوامل فیزیکی مقدمه علل توجه به شرائط فیزیکی محیط کار
افزایش بازده کار؛
جلوگیری از سوانح و حوادث؛
تاثیر روحی-روانی بر کارگران؛
”افزایش بهره وری“
دمای محیط کار دمای مطلوب محیط کار:
21-18 درجه سانتیگراد
دمای مطلوب بدن در محیط کار:
38-36 درجه سانتیگراد
عوامل مؤثر بر دمای محیط کار:
خصوصیات فردی، نوع پوشش،کیفیت هوای محیط گرما روشهای مقابله بدن با گرما
فیزیکی: (پوست، ریه ها)
در دمای متوسط: تشعشع، هدایت،انتقال دما به محیط،
در دمای بالا: تعریق،
دفع بخار آب؛
شیمیائی: کاهش سوخت و ساز عضلانی؛ نتیجه کمبود آب در بدن 8-5 درصد وزن بدن:
افت بازده کار(خستگی، تحریک پذیری، خواب آلودگی، عطش، تاکیکاردی)
10 درصد وزن بدن:
عدم توانائی فعالیت بدنی
15 درصد وزن بدن:
شوک هیپوولمیک، مرگ
”دفع نمک از بدن“ تاثیر گرما مشکلات عمومی:
بی علاقگی و غیبت، کاهش بازده کار، خستگی و تحریک پذیری،
بیماریها:
کرامپهای عضلانی:
کار های سنگین + محیط گرم دفع آب و سدیم
کرامپ عضلانی توام با درد، دست و بازو، شکم
ادامه گرما زدگی:
کار در هوای گرم و زیر نور آفتاب
اختلال در مرکز تنظیم حرارت بدن
پوست گرم و خشک، سیانوز، بیهوشی
آستنی:
تعریق زیاد در حین کار
ضعف، سرگیجه، خستگی، اسهال و استفراغ،
پوست مرطوب، نبض تند و ضعیف، کاهش BP
پیشگیری حرارت محیط:
ایزوله کردن منبع گرمائی از طریق:
سطوح انعکاس دهنده، سطوح جاذب حرارت،...
ایزوله کردن کارگران به وسیله:
لباسهای مخصوص، تعبیه اطاقک مخصوص،...
گرمای ناشی از کار:
استفاده از افراد مقاوم به گرما،
استراحت کوتاه مدت در محیطهای خنک،
نوشیدنیهای خنک، نمک سرما نحوه عمل سرما در بدن:
اختلال در گردش خون موضعی،
تخریب انتهاهای عصبی،
انجماد مایعات بدن،
نتیجه سرما:
حرارت مرکزی بالاتر از 35 درجه سانتیگراد
حرارت مرکزی حدود 30 درجه سانتیگراد
حرارت مرکزی 24 درجه سانتیگراد
عوارض و بیماریها ”عمومی“
سرمازدگی:
لرز و بیقراری، درد عضلانی(پشت گردن)، تشدید رفلکسها، پر فشاری، تاکیکاردی، تاکی پنه، خواب آلودگی، اغماء،
”موضعی“
یخ زدگی/ ژلور: (اختلال گردش خون در نسوج جلدی)
مرحله اول: رنگ پریدگی، هیپوترمی موضعی، بی حسی
مرحله دوم: نکروز نسجی ناشی از تغییر در حالت کلوئیدی سلول
موضوعات مهم در ژلور ضایعه معمولا از نسوج سطحی شروع میشود؛
ضایعه عموما در انتهاها بروز میکند؛
برای بروز ضایعه به سرمای شدید نیاز نیست؛
مرحله دوم دارای چهار درجه است:
پرخونی ساده،
پرخونی + تاول،
نکروز کامل پوستی،
نکروز نسوج عمقی، پیشگیری به حد اقل رساندن مواجهه با سرما،
به کارگیری کارگران مقاوم به سرما،
پوشش مناسب توسط کارگران،
استراحت دوره ای در محیط گرم،
استفاده از غذای گرم و حمام آب گرم، تغییرات فشار
فشار هوا در سطح دریا:
760 mmhg
فشار هوای وارده بر سطح بدن:
20-17 هزار کیلوگرم
در فشار هوای عادی بین هوای آزاد بیرون از بدن و گازهای آزا
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 660 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 27 صفحه
برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید نیاز به کلسیم با سن تغییر میکند پرش رشدی
بلوغ با افزایش سن نیاز به ویتامین D بیشتر می شود سن نیاز روزانه ویتامین D مقادیر پیشنهادی مصرف کلسیم و ویتامین D تا 6 ماهگی210 mg calcium 200 IU vitamin D
6-12ماهگی270 mg calcium 200 IU vitamin D 1 - 3 سالگی500 mg calcium 200 IU vitamin D
4 - 8 سالگی800 mg calcium 200 IU vitamin D
9 - 18 سالگی1,300 mg calcium 200 IU vitamin D
19 - 50 سالگی1,000 mg calcium 200 IU vitamin D
51 - 70 سالگی1,200 mg calcium
400 IU vitamin D
بیشتر از 71 سالگی1,200 mg calcium 600 IU vitamin D بارداری و شیردهی
14 - 18 سالگی1,300 mg calcium 200 IU vitamin D
19 - 50 سالگی1,000 mg calcium 200 IU vitamin D
حداکثر مصرف کلسیم برای سن بالای یک سال 2500mg است.
برای زیر یک سال حداکثری تعریف نشده است.
حداکثر مصرف ویتامین D 800 واحد روزانه است مگر پزشک تجویز کند.
حداکثر مصرف کلسیم و ویتامین D یک راه ساده مصرف سه لیوان شیر کم چربی در روز یا معادل های آن است.
در بچه های 2-8 سال دو لیوان در روز هر لیوان شیر معادل یک پیاله ماست است *شیر کم چرب میزان کلسیم مشابه شیر پرچرب دارد ولی از نظر حفظ سلامت عمومی بهتر است. درصد تامین نیاز روزانه با فراورده های مختلف لبنی ماست1 پیاله:30%
شیر1 لیوان: 30%
پنیر:1.5برش:30%
بستنینصف پیاله: 8%
Choose fat-free or low fat most often تامین کلسیم روزانه: گروه سبزیجات کلم بروکلی1 فنجان 9%:
کاهو1/2 فنجان: 20%
شلغم پخته1/2 فنجان: 10%
تامین کلسیم روزانه: گروه میوه آب پرتقال:
یک لیوان: 20 to 30%
Look for 100% juice تامین کلسیم روزانه: گروه گوشت و حبوبات لوبیا1 cup = 14%
ساردین کنسرو با روغن
نصف لیوان:32%
Tofu, firm, with calcium ½ cup = 20% DV; check label
منابع ویتامین D شیر غنی شده
ماهی آب های شور مثل تن
برخی ترکیبات دارویی حاوی ویتامین
ویتامین Dدر پوست در برابر نور خورشید درست می شود
20-30دقیقه در روز سه بار در هفته دستها و بازوها و صورت در معرض نور خورشید باشند.
پوشش بیش از حد، ضد آفتاب، شیشه پنجره و آلودگی هوا مانع از سنتز ویتامن D می شوند.
Fiber فیبر بیش از حد باعث اختلال جذب کلسیم می شود ولی مقادیر معمول آن در غذا برای سلامتی مفید است. سدیم زیاد میتواند دفع کلسیم را زیاد کند.
در حد 2300 میلی گرم در روز محدود شود.
پروتئین زیاد مصرف زیاد پروتیین می تواند دفع کلسیم را زیاد کند.. شیر سویا کلسیم 4 لیوان شیر سویا معادل 3 لیوان شیر گاو است..
ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است ویتامین D مثل کلیدی است که در را برای ورود کلسیم باز میکند. هر بار بیش از 500 mg کلسیم نخورید کلسیم را در طول روز پخش کنید و به یک باره بیش از 500 میلی گرم مصرف نکنید. غذا مهم است غذاهای حاوی کلسیم بقیه مواد مورد نیاز راهم دارند.
بکوشید کلسیم را از طریق غذا وارد بدن کنید و تنها به قرص اکتفا نکنید
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 245 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 20 صفحه
بنام خداوند بخشنده مهربان
برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان
نمونه موردی
راین – اروپا
مقدمه : شاخص های پایداری مجموعه 80-70 سری اطلاعات پایشی ومداومی هستند که برای بررسی وشناخت شرایط مختلف :
مدیریتی
ظرفیت و توان جامعه
تلاشهای عمومی در مورد محیط ومنابع طبیعی واقدامات مرتبط با آن برای وضعیت:
گذشته
حال
آینده
کشورهایی که دارای سیستمهای تعدل بخشی و نگهداری هستند مورد استفاده قرارمی گیرد
بر اساس آن دستهبندیهای مختلفی بوجود میاید:
ادامه: مثلا:
الف ) سیستمهای محیط زیستی :
هوا :
بیرونی
درونی (داخل خانه وفضاهای بسته)
خاک :
موجودات زنده :
آب : (سطحی ، زیرزمینی)
کیفی
کمی
ب ) کاهش تنشهای محیط زیستی (تخریب محیط، کمبود وبحران آب، انتشار اثرات مخرب و ...)
پ ) کاهش آسیبپذیری از تنشهای محیط زیستی (آسیبپذیری از سیل و زلزله)
ت ) ظرفیت نهادی و اجتماعی برای جوابگویی به چالشهای محیط زیستی (آلودگی هوا و مبارزه با آن، ترافیک شهری و ...)
ث) نظارت و مباشرت جهانی (گرم شدن کره خاکی، انتشار و انتقال آلودگی ، باران اسیدی و ...)
ادامه: کاهش تنشهای زیستمحیطی:
هوا مانند: کاهش آلودگی/ جلوگیری از انتشار گازهای ناشی از مصرف سوختهای ناسالم در نواحی مسکونی / کاهش مصرف آن /کاهش سرانه تولیداکسید ازت، ا کسید گوگرد مصرف بنزین و.........
کاهش تنشهای اکوسیستم:
مانند: مبارزه با بیابانزایی/ افزایش درصد رسوب/کاهش پوشش های پوشش جنگلی در یک دوره ده ساله/ اسیدی شدن خاک /رسوب سولفورهای انتقالی و......
فشارهای جمعیت :
مانند: دسترسی کل مردم به تغذیه مناسب / افزایش نرخ رشد/ شاخص باروری ،زاد و لد، مرگ و میر، و ...
کاهش ضایعات و فشارهای مصرف:
مانند: سرانه مصارف مردم / نرخ بازچرخانی ضایعات ،تولید زبالههای خطرناک
کاهش تنش آبی:
مانند: درصد تحقق تامین آب،رفع کمبودها /کاهش مصرف کودها و سموم شیمیایی در هر هکتار و....
مدیریت منابع طبیعی:
مانند:کنترل تولید و صید بی رویه /تعیین میزان سطوح جنگلی مستلزم مدیریت پایدار/
درصد اراضی شور شده بر اثر آبیاری نسبت به کل اراضی / ملاحظات و دیدگاه های جهانی
برای عدم پرداخت یارانه / یارانههای کشاورزی و.........
ادامه: بهداشت محیط وکاهش مخاطرات انسانی:
مانند : مرگ و میر در اثر بیماریهای مسری/،مرگ و میر کودکان در اثربیماریهای
تنفسی/ مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و....
نیازهای انسانی :
مانند:درصد زیر پوشش تغذیه /درصد افرادبرخوردار از آب نس
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 183 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 19 صفحه
برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان برنامه ریزی آموزش همسالان برنامهریزی، اساس یک طرح موفق آموزش همسالان است
اجزای اصلی فرایند برنامهریزی در آموزش همسالان به قرار زیر است:
شناسایی گروه هدف
طراحی اهداف
مدیریت اجرایی
طراحی راهکار ارزشیابی 1-شناسایی گروه هدف طراحی یک طرح آموزش همسالان با در نظرگرفتن متغیرها، ویژگیها و نیازهای گروه هدف صورت میگیرد. شناسایی گروه هدف در تصمیمگیری درخصوص محتوا، نحوه اجرا و محیطهای اجرایی آموزش همسالان و نیز تربیت همسالان آموزشدهنده و اینکه همسالان آموزشدهنده چه ویژگیهایی داشته باشند، نقش مهمی ایفا میکند. تمایز بین ویژگیها و متغیرها بسیار مهم است. متغیرها حد و مرزهایی هستند که گروه هدف را تعریف میکنند درحالی که ویژگیها به توصیف کسانی میپردازند که در محدوده این حد ومرزها قرار گرفتهاند. برای مثال سن در برخی موارد میتواند به عنوان یک متغیر و در بعضی مواقع به عنوان یک ویژگی مطرح باشد. متغیرهای گروه هدف متغیرها حد ومرزهایی هستند که معرف گروه هدف بوده و آنها را مشخص میکنند. برای نمونه، گروه هدف ممکن است توسط متغیرهای زیر شناسایی شود:
سن
محل سکونت در منطقه جغرافیایی مشخص
حضور در یک مدرسه ویژه
ثبت نام دریک سال یا مقطع تحصیلی مشخص و یا حضور دریک مدرسه معین
مشارکت درفعالیتهای فوق برنامه ای مشخص
استفاده از خدمات و سرویسهای ویژه
ویژگیهای گروه هدف آن دسته از ویژگیهای مهم گروه هدف که بایستی مورد ارزیابی و بررسی قرارگیرد شامل :
سن،
تجربیات افراد در خصوص مواد روانگردان،
جنسیت،
نژاد،
شیوه زندگی و سطح تحصیلات
سن محدوده سنی گروه هدف در تعیین سن مناسب همسالان آموزشدهنده و نیز در انتخاب محیط و بافت اجتماعی مناسب کاربرد خاصی دارد. توصیه میشود در صورت امکان محدوده سنی مخاطبان آموزش همسالان در محدوده کمی مشخصی در نظرگرفته شود
این موضوع این امکان را فراهم میکند که برنامهها و راهکارهای طراحی شده، متناسب با گروه هدف باشد. شواهد زیادی دراین زمینه وجود دارد که چون نوجوانان سریع رشد میکنند، به بلوغ میرسند و سریع تغییر میکنند، نیاز مبرم به آموزشهایی دارند که به طور کامل با شرایط آنها مطابقت داشته وسازگار باشد.
سن همسالان آموزشدهنده
محیط برگزاری آموزش همسالان سن گروه هدف میتواند مهمترین عامل تعیینکننده در تشخیص مناسبترین محیط برای اجرای آموزش همسالان باشد. برای مثال، در مورد کودکانی که در سنین مدرسه هستند، مدرسه مکان و موقعیت مناسبی برای این آموزشهاست.
محیط پادگانها یا محیط مدارس شبانهروزی هم محیط مناسبی برای جوانانی است که سنشان بالاتر از سن تحصیل در مدرسه است.
در سایر محیطها و موقعیتهای اجتماعی مناسب میتوان به جوانان زیر 18سال و در مناسبتهای ملی یا در تجمعات و همایشهای عمومی میتوان به افراد بالای 18 سال دسترسی پیدا کرد
برای گروه بالای 18سال، محیطسازمانها و دانشکدهها و مراکز حرفهآموزی، برای اجرای آموزش همسالان مناسبتر است. محتوای آموزش همسالان محتوای آموزش همسالان باید معتبر، مناسب و مطابق با تجربیات گروه هدف باشد. انتخاب محتوای آموزشی جزء بسیار مهمی از آموزش همسالان است و بایستی بسیار دقیق و با توجه زیاد به نیازهای گروه هدف تهیه شود.
برای مثال، اطلاعاتی درباره محل تعویض سرسوزنها،
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.