اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت بررسی جنگل ها

پاورپوینت بررسی جنگل ها در15 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 146 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت بررسی جنگل ها

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی جنگل ها در15 اسلاید قابل ویرایش



بیشتر از تمام مناطق دنیا جنگلهای برگ ریز معتدل بر اثر فعالیتهای انسان تحت تاثیر قرار گرفته اند . در اکثر مناطق معتدل ، نواحی وسیعی از جنگلها برای احداث راههای کشاورزی از بین رفته اند . این فرآیند چندین قرن پیش در اروپا آغاز شد و منجر به باقی ماندن تعداد کمی از جنگلهای خالی از سکنه شد . در شرق آمریکای شمالی ، جنگل زدایی با ورود مهاجران اروپایی آغاز شد اما هنوزبه وسعت آنچه در اروپا رخ داده ، نرسیده است .


جنگلهای بارانی کاج آمریکای شمالی


در طول ساحل غربی آمریکای شمالی ، آب و هوای مرطوب و معتدل ، جنگلهای کاج بارانی را که از آلاسکا تا شمال کالیفرنیا امتداد یافته اند بوجود آورده است . این جنگل منحصر به فرد ، مدتهای مدید در معرض تهدید بوده است زیرا می تواند از درختانش برای سوخت و کاغذ سازی استفاده کرد . حدود 90 درصد ازجنگلهای اولیه اکنون کاملاًَ از بین رفته اند . گرچه جنگلهاییکه درختانشان قطع شده اند معمولاَ دوباره کاری می شوند ، اما رستنی های جدید ، حیات وحش کمتری را نسبت به جنگلهای اولیه در خود پناه می دهند.


جنگل ناحیه ایست با تراکم زیادی از درختان، جنگلها در تمام نواحی زمین که قابلیت رشد درخت در آنها وجود دارد و از نظر ارتفاع در زیر خط درخت قرار دارند یافت می شوند، مگر اینکه بارش باران در آنجا کم بوده، یا تناوب آتش سوزیهای طبیعی زیاد باشد. جنگلها عمدتا شامل تعداد زیادی از گونه های درختان با ارتفاع مختلف می باشند، و در کنار اینها درختچه ها و درختان جوان رشد می کنند، که سبب استفاده بهینه از نور آفتاب می شود. یک جنگل به شکل طبیعی اش، محل زندگی بسیاری از جانوران و گونه های گیاهی می باشد، و زیست توده آن در هر واحد واحد سطح، در مقایسه با بیشتر زیست بوم ها زیاد می باشد. از دیدگاه بوم شناختی، ممکن است یک جنگل از یک درختزار متمایز باشد. جنگل کم و بیش، سایبانی متراکم دارد، و شاخ و برگ درختان به هم می رسند یا این که در هم تنیده می شوند؛ یک درختزار عمدتا سایبان بازی دارد، که مقداری نور خورشید از بین درختان نفوذ می کنند (همچنین ببینید: ساوانا).




انواع بسیاری از جنگل ها وجود دارند. از جمله انواع بوم شناختی آنه عبارتند از:


جنگل بارانی (گرمسیری و معتدل)
تایگا
جنگل معتدل سخت چوب
جنگل گرمسیری خشک
جنگل برگریز معتدل


علم مطالعه و مدیریت جنگل ها، با هدف بهره برداری قابل تحمل، جنگل داری نامیده می شوند. بوم شناسان در باره جنگلها مطالعه می کنند





جنگل برگریز معتدل


جنگلهای برگریز معتدل مساحتی حدود 800 میلیون هکتار (2000 میلیون آکر) را پوشانده و بیشتر شامل درختان پهن برگ هستند . تقریباَ تمام این جنگلها بر اثر فعالیت انسان تغییر یافته و منطقه تحت پوشش آن بسیار کوچکتر از گذشته شده است . این جنگلها در نیم کره شمالی واقعند ،گرچه منطقه کوچکی از آن نزدیکی دماغه آفریقای جنوبی مشاهده می گردد. جنگلهای برگریز معتدل ، در نواحی که میزان باران سالانه آن تقریباَ بین 150-70 سانتی متر )30 و 60 اینچ( است و سرتاسر سال بطور یکنواخت در ناحیه پخش می گردد تشکیل می شوند. بر خلاف کاجها ، درختان برگریز قادر به تحمل خشکسالی دراز مدت نیستند. بدون دخالت انسان ، جنگلها بوطر طبیعی حدود 40 درصد از سطح زمین را می پوشانند . انواع جنگلها شامل جنگلهای بارانی حاره ای سریع الرشد نزدیک خط استوا و جنگلهای کاج کند رشد نواحی سرد از جمله کوهستانها هستند.




جنگلهای شمالی


جنگلهای شمالی وسیع نیم کره شمالی ، ناحیه ای به وسعت حدود 1500 میلیون هکتار (3700 میلیون آکر) را می پوشانند و تقریباَ از کاجها تشکیل یافته اند . در بعضی مکانها کمربندی به وسعت 1600 کیلومتر (1000 مایل) را تشکیل می دهند. بسیاری از نواحی جنگل های شمالی کمتر از 61 سانتی متر (24 اینچ) نزولات آسمانی در سال در یافت می کنند و این نیز بیشتر بصورت برف طی زمستانهای سخت و طولانی است. مشکل اصلی که درختان در این شرایط با آن روبرو هستند سرما نیست بلکه کمبود آب است . از آنجا که دمای هوا در بیشتر اوقات زیر صفر است ، آب مایع بندرت در دسترس می باشد


دانلود پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش

پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش در 140 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140
پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش در 140 اسلاید قابل ویرایش



جایگاه درس

درس جامعه شناسی آموزش و پرورش یکی از دروس اصلی رشته علوم تربیتی است که در هر دو گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دبستانی و پیش دبستانی معادل 3واحد درسی است.
در نظام آموزش و پرورش ایران،درس جامعه شناسی آموزش و پرورش از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
دلایل چندی مثل شمار اندک واحدهای این درس و ...
براین واقعیت گواهی دارند.





اهداف درس

هدف کلی

هدف کلی درس آشنایی دانشجویان رشته علوم تربیتی با
ضرورت و اهمیت جامعه شناسی در آموزش وپرورش ونقش و اهمیت آن در نظام آموزشی است .





اهداف رفتاری درس

دانشجو بعد از مطالعه درس باید بتواند سوالات زیر را پاسخ گوید:

ضرورت آموزش جامعه شناسی آموزش و پرورش راتوضیح دهد؟
رابطه بین جامعه و آموزش و پرورش را توضیح دهد؟

ویژگی آموزش و پرورش به عنوان نهاد اجتماعی راتوضیح دهد؟

کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش راشرح دهد؟





رابطه آموزش و پرورش وتغییر اجتماعی را شرح دهد؟

رویکردهای جامعه شناختی به آموزش و پرورش را نام برده و توضیح دهد؟

چگونگی پیدایی و تحول رشته جامعه شناسی آموزش و پرورش را توضیح دهد؟





رویکردهای نوین در جامعه شناسی آموزش و پرورش رابیان کند؟ رویکرد سیستمی به جامعه شناسی آموزش و پرورش را تحلیل کند ؟



فصل یکم
اهداف رفتاری فصل اول



دانشجو بعد از مطالعه فصل باید به سوالات زیر پاسخ گوید:
محتوا و روش جامعه شناسی را توضیح دهد؟
رابطه جامعه شناسی و آموزش و پرورش را بیان کند؟




جامعه شناسی آموزش و پرورش را توضیح دهد؟ اصول جامعه شناسی آموزش و پرورش را نام برده و مختصر توضیح دهد؟



پیشگفتار:

در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های ایران درس جامعه شناسی آموزش و پرورش اهمیت و اعتبار چندانی ندارد .
این درس به عنوان 3 واحد در رشته علوم تربیتی تدریس می شود.
بیش از یک قرن است که امیل دورکیم ضرورت مطالعه جامعه شناسی آموزش و پرورش رامطرح ساخته است.امروزه جامعه شناسی آموزش و پرورش یک شاخه تخصصی در رشته جامعه شناسی محسوب می شود.




فصل اول
مقدمه

آموزش و پرورش فراگردی از گهواره تا گور است.

آموزش و پروش یک پدیده ی اجتماعی است.

آموزش و پرورش مورد مطالعه جامعه شناسی است.




محتوا و روش جامعه شناسی

“اینکلس” در کتاب “جامعه شناسی چیست؟” محتوای جامعه شناسی را به واضح ترین شکل در چهار بخش اصلی با این شرح خلاصه می کند:
1 – تحلیل جامعه شناختی
2 – واحدهای نخستین زندگی اجتماعی
3 – نهادهای اجتماعی اصلی
4 – فراگردهای اجتماعی بنیادی




نتایج حاصل از تحلیل جامعه شناختی ساختارها وکارکردهای آموزشی

1 – مفید برای جامعه شناسان و کارشناسان آموزش وپرورش
2 – ارتباط آموزش وپرورش با واحدهای نخستین زندگی اجتماعی
3 - آموزش وپرورش به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی اصلی
4 – قابل مشاهده بودن فراگردهای اجتماعی بنیادی موارد چهارگانه فوق، دلیل مددکار بودن جامعه شناسی برای آموزش وپرورش است.




(ویژگی های نظریه)

1 - نظریه به تحقیق جهت می دهد.

2– داده های مورد نیاز رابرای جمع آوری معین می کند.

3- تفسیر داده ها را تحت تاثیر قرار می دهد.







آموزش و پرورش در جوامع ابتدایی


ـ در این جوامع آ . پ هدف و منظور آگاهانه ای نداشت .

ـ پیچیدگی روزافزون زندگی موجب تنوع و کثرت تقسیم کار اجتماعی گردید .





تقدم آموزش و پرورش رسمی بر مدرسه

ـ هدایت آگاهانه امر یادگیری بسیار جلوتر از پیدایی مراکز رسمی آموزشی آغاز شده است .

ـ سرآغاز آ . پ را باید در منشاء اصلی همه نهادها همین خانواده جستجو کرد .




“ تعریف آموزش و پرورش “

از آموزش و پرورش تعاریف متعددی شده است . این تعاریف ناشی از پیچیدگی و چند وجهی بودن امر آموزش و پرورش است .
جامعه شناسی ، آموزش و پرورش را غالبا به عنوان یک نهاد اجتماعی مورد مطالعه قرار می دهد
امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک فراگرد اجتماعی محسوب می شود .


دانلود پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانکاوان نسبت به مراجعه کنندگان

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانکاوان نسبت به مراجعه کنندگان در 10 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 350 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانکاوان نسبت به مراجعه کنندگان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی جاذبه جنسی روانکاوان نسبت به مراجعه کنندگان در 10 اسلاید قابل ویرایش



چکیده:

علی رغم اینکه اطلاعات زیادی که در رابطه با رابطه صمیمی بین روانکاوان و مشتریان شان وجود دارد اما در حال حاضر اطلاعات مستندی در رابطه با ماهیت ، چگونگی و نتایج اینگونه روابط وجود ندارد.

پژوهش حاضر بر روی 575 روانکاو انجام شده است. بر اساس نتایج این تحقیق 87% کلیه روانکاوان ( 95% مردان و 76% زنان) وجود چنین رابطه ای را در قبال مراجعه کننده کانشان تایید کردند.

اما فقط تعداد اندکی (9 % مردان و 3 درصد زنان) روانکاوان گزارش کردنند که اینگونه روابط وارد حوزه ی عملی شده است. بر اساس این تحقیق بیشتر روانکاوان ( 63%) بعد و در حین چنین روابطی به شدت احساس اظطراب ، گناه و آشفتگی کردند.

بر همین اسا س حدود 90% از شرکت کننده گان تحقیق اظهار داشتند که در مورد مدیریت و حل و فصل چنین احساساتی هیچ گونه آموزشی قبل و بعد از تحصیل دریافت نکردند






اهداف تحقیق

1. بررسی ابعاد و نتایج این گونه رابطه بر روند معالجه بیماران
2. بررسی تاثیر اینگونه روابط بر شرایط شغلی و حرفه ای روانکاوان و روانشناسان
3. بررسی تبعات اخلاقی این کونه روابط در اجتماع و تاثیر ان بر حرمت و اهمیت طبعات در جامعه
4. جستجوی راه حل های مناسب هم در قبال بیماران و هم روانکاوان
و روان شناسان




پیشینه تحقیق

1. گلاور(1955) بیش از 60%
2. فرمر (1968) بیش از 17 %
3. کاردنر و فولر (1973) بیش از 10%
4. هلراد و بردسکی (1977) حدود 8%
5. لیموسون و اسکاور (1977) حدود 7%






کاربرد ها و فواید مطالعه حاضر

ا. مسایل اخلاقی نقش مهمتری در باز دارنده گی این روابط دارد تا برخورد های قانونی
2.بررسی ماهیت این گونه روابط باید بدون هیچ گونه تعصب و محافظه کاری در نظام آموزشی گنجانده شود.
3. روانکاوان و روانشناسان هم مانند مردم عادی ممکن است مرتکب چنین احساساتی شود بنابراین تابو این گونه مسایل باید از بین برود.
4. تمام تصمیم گیریها و برنامه های آموزشی این گونه مسایل باید مبتنی بر تحقیقات مستند و علمی باشد نه یک نظام ارزشی و اخلاقی خاص
5.بستر نظام آموزشی باید به گونه ای فراهم شود که متخصصان حوزه ی اعصاب و روان بتوانند به راحتی احساسات و مشکلات شغلی و حرفه ای خود را آزادانه بیان کنند.


دانلود پاورپوینت بررسی تحلیل سایت میدان بار

پاورپوینت بررسی تحلیل سایت میدان بار در 54 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 10647 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پاورپوینت بررسی تحلیل سایت میدان بار

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی تحلیل سایت میدان بار در 54 اسلاید قابل ویرایش



نقاط شاخص در مجاورت سایت

_حرم مطهر:که شریان اصلی حاشیه سایت به آنجا منتهی می شود.
-استادیوم تختی:که شریان درجه 2 سایت به آنجا می رسد.
-مجموعه خانه های مسکونی که در جنوب –جنوب غربی و غرب سایت قرار دارد.
-موسسه مالی و اعتباری انصار که در کنج خیابان مطهری جنوبی 32 و بانک صادرات در حاشیه روبرو سایت و همچنین بانک سپه در کنار ایستگاه اتویوس حاشیه قرنی و همچنین بانکهای متعدد در اطراف سایت با توجه به کاربری تجاری مد نظر دارای اهمیت زیادی است.
ایستگاه اتویوس روبروی سایت-حاشیه خیابان قرنی -



جهت باد

باد غالب مشهد از سمت جنوب شرقی بوده و دومین باد مهم نیز باد شرقی است



ساختار کارکردی فعلی بازار

-فضاهای مذهبی به هیچ عنوان دیده نمی شود
-حوزه نفوذ بازار محدود به خرده فروشان و بخش بسیار کمی از مردم شهر میباشد
-اکنون کارکرد تجاری حاکم است
-خرده فروشی دیده می شود
-بازار به عنوان یک معبر و شبکه رفت و آمد اصلی نیست
-فقط وارد کننده و توزیع کننده است
-بیشتر حجم خرید مردم از مغازه های اطراف سایت صورت می گیرد
-کالا ها و صنایع سبک در بازار مستقر است که بخش عمده آن مواد پلاستیکی است
-بی نظم ترتیب و پر از ازدحام است
-دسترسی به سایت هم از طریق اتوبوس و هم تاکسی امکان پذیر است




خصوصیات بافت و کالبد

بافت های اطراف از نظر کالبدی بافتی غیر همدست و تقریباً میانسال است ولی با وجود اینکه فرسودگی بافت زیاد نیست انتظار تغییرات زیادی در آینده وجود ندارد





عکسهای دید از درون به بیرون و همچنین وضع موجود سایت


دانلود پاورپوینت بررسی تفکر شهودی

پاورپوینت بررسی تفکر شهودی در 47 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
پاورپوینت بررسی تفکر شهودی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی تفکر شهودی در 47 اسلاید قابل ویرایش



موضوع : تفکر شهودی

فهرست :
مقدمه: (فلسفه ریاضی)
تعریف: ریاضی در تفکر شهودی
پیشینه : نظراتی درباره فلاسفه ریاضی
فلسفه شهودگرایان
فلسفه اشراق
کاربرد تفکر شهودی در آموزش ریاضی
آزمایشگاه ریاضی دانشمندان
نقش تمرکز حواس در یادگیری مفاهیم ریاضی
آموزش ریاضی
چند پیشنهاد کلی
خلاقیت ریاضی در سایه بصیرت ریاضی




مقدمه:

امروزه فلسفه ریاضی یا فلسفه علم ریاضیات بعنوان یکی از شاخه های فلسفی دامنه و عمق قابل توجهی برخوردار شده است و مکاتب و دیدگاههای متعددی در حوزه این دانش فلسفی شکل گرفته است. در این میان این نکته روشن است که دست یافتن به دیدگاهی که پاسخگوی تمام مسائل و مباحث مطرح شده در فلسفه ریاضی باشد آن هم بصورت مستدل و مقبول همه فلسفی اندیشان امری ممکن به نظر نمی‌رسدویاآنکه بسیارصعب و دشوار است.
اما متفکران بر اساس اصول و مبادی و علایق ویژه خود به مباحث فلسفی در باب ریاضیات پرداخته و هر یک به اندازه وسع علمی و حوزه مطالعاتی و پژوهشی خود گامهایی را برای تقریب به ماهیت و حقیقت ریاضیات برداشته اند. در این میان متفکران و فلاسفه متقدم و معاصر مسلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در لابلای آثار خود سعی در تفسیر و تبیین ریاضیات داشته اند.




تعریف فلسفه علم ریاضیات :

فلسفه علم ریاضیات یا فلسفه ریاضی دانشی است انتزاعی، تحلیلی و فلسفی درباره مفاهیم پایه و اصول اساسی و بنیادی ریاضیات، ماهیت گزاره‌های ریاضی، روش ریاضی، ریاضیات و واقعیت، رابطه ریاضیات با علوم دیگر مانند فیزیک، منطق، متافیزیک و...، تحولات دانش ریاضی و علل، جایگاه ریاضیات در دسته‌بندی علوم، ریاضیات و ایدئولوژی و مباحث متعدد دیگر




پیشینه :

نظراتی درباره فلاسفه ریاضی :
بر این اساس ما طبقه بندیهایی چون فلسفه فیزیک, فلسفه هنر , فلسفه تاریخ و البته فلسفه ریاضی وحتی فلسفه را داریم
اچ گوردون هولفیش بیان می دارد که :
”فلسفه ماموریت دارد به انسان در تفکر عمیق تر به نتایج اعمال روزانه اش کمک کند تا انسان بتواند با حکمتی بیشتر , آن نتایجی را برگزیند که به همه انسانها کمک
می کند تا تفکرشان را عمیق تر سازند ”





فلسفه شهودگرایان :

از شهودگرایان این است که اشیا و برهان‌های ریاضیات را فقط باید با طی گام‌های متوالی و متناهی ساخت . گام‌هایی که شهودا قابل اطلاق براعداد طبیعی اند .
بر طبق نظریه ، پایه ریاضیات غایتا بر شهود اولیه قرار دارد که بدون شک بر حس و درک ما از "قبل و بعد" می‌باشد که به ما اجازه می‌دهد که تا یک شی مشخص و منفرد را درک کنیم .
و پس ادراک‌های بعدی متوالیا و بی‌پایان انجام می‌گیرد.در این روند ما رشته‌ای بی‌پایان بدست می‌آوریم که بهترین مثال است. سابقه شهودگرایی در فلسفه آن رشته اعداد طبیعی ، زمان کانت فیلسوف آلمانی ، بر می‌گردد. ظاهرا درک کانت از اینکه حساب بر مبنای نیروی ذهنی شمارش قرار دارد این است که اعداد وقتی، و فقط وقتی وجود دارند که به وسیله شمارش در دسترس باشند . در دسترس باشند
اگر کانت با مجموعه‌ها آشنا بود شاید هم می‌گفت مجموعه‌ها وقتی و فقط وقتی وجود دارند که عضوهای آنها را بتوان شمرد .
لذا عددهای اصلی نامتناهی وجود نمی توانند داشت زیرا که به عقیده کانت عدد نامتناهی را شمردن نامقدور است .
بدلیل مشابه کانت معتقد بود که در هنذسه حداکثر طول وجود پیدا نمی کند, زیرا که هر چند می توان خط را از دو طرف امتداد داد اما آن را به طور نامتنهای نمی توان امتداد داد (زیرا که این عمل نیازمند وقت نامتناهی است ) به این ترتیب هم در مورد اعداد هم در مورد خطوط , کانت به جای پیروی از عقیده بی کران بالفعل به نظریه بی کران بالقوه یا کلیات نامعین معتقد بوده است .
ارسطو هم در بخث مسائل فلسفی از قبیل پارادوکس معروف زنون مفهوم نظریه کبیران بالقوه کانت را به کار برده است
در زمانهای جدید چهره اصلی شهود گرایان که فرد را ساختار گرا می نامند ال.جی بروئور ریاضی دان هلندی است .
به عقیده شهود گرایان هر چیزی را که نتوان صحت سقمش را ثابت کرد نه صحیح است نه سقیم .
بدین ترتیب شهودگرای ” قانون طرد شق وسط“ وارد می کند وبین صحیح یا سقیم شق ثابت ”نه صحیح و نه سقیم ” را می پذیرد .







کاربرد تفکر شهودی در آموزش ریاضی

. چه کنیم تا درس ریاضی دانش آموزان بهتر شود :
قبل از هر چیز باید بدانیم که وقتی که تمرینات ریاضی تمیز نوشته شود وقتی اعداد به سهولت قابل خواندن باشند وقتی اعداد در ستونها مرتب و تمیز قرار داده شوند :
1- شاگردان جوابهای صحیح تری را بدست می آورند .
2- شاگردان کارشان را سریعتر انجام می دهند .
3- شاگردان کارشان را بهتر می فهمند