دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش هیجانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 53 |
حجم | 278/573 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب مبانی نظری هوش هیجانی که در آن به بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی موضوع پرداخته می شود. کنترل عاطفه و احساس در جهت هدایت رفتار برای برقراری ارتباط موثر با همکاران، سرپرستان به منظور بهبود کیفیت از نتایج کار(Sarboland;2012). ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻫﺪف ﻫﺮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺳـﻄﺢ ﺑﻬﺮه وری ﻣﻤﻜﻦ ﻳﺎ ﺑﻬﺮه وری ﺑﻬﻴﻨﻪ اﺳﺖ. ﻋﺎﻣﻞﻫﺎی ﻛﺎرآﻣﺪ در ﺑﻬﺮه وری ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:
ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ، اﺑﺰار، روش ﻫﺎی اﻧﺠﺎم ﻛﺎر و ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ. ﺑﻲ ﮔﻤﺎن ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﺎﻫﺮ و ﻛﺎرآﻣﺪ یکی از ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ اﺑﺰارﻫﺎ ﺑﺮای رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ زﻳﺮا ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻧﻘﺸﻲ ﻣﻬﻢ در اﻓﺰاﻳﺶ و ﻛﺎﻫﺶ ﺑﻬﺮه وری ﺳﺎزﻣﺎن دارد ﻳﻌﻨﻲ اﮔﺮ ﺳﺎزﻣﺎن از ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ و ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻓﻨﺎوری و اﻣﻜﺎﻧﺎت ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﺎﺷﺪ، اﻣﺎ ﻓﺎﻗﺪ ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﻮﻟﺪ و ﺑﺎ اﻧﮕﻴﺰه ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻫﺪف ﺧﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ رﺳﻴﺪ. ﻋﺎﻣﻞ ﻫﺎی ﻣﺘﻌﺪد ﻛﺎراﻳﻲ اﻓﺮاد را در ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮار ﻣﻲ دﻫﺪ ﻳﻜﻲ از ﻋﺎﻣﻞ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ رﻓﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻫﺮ ﻓﺮد را ﺑﻪ ﺷﺪت ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮار ﻣﻲ دﻫﺪ ﻫﻮش ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ اﺳﺖ (جهانیان، 1390).
هوش، مجموعه توانایی های شناختی است که به ما امکان می دهد تا نسبت به جهان اطراف آگاهی پیدا کنیم و یاد بگیریم که چگونه مسائل را حل کنیم. بیشتر افراد بر این باورند که مدیران موفق، افرادی با بهره هوشی بالا هستند. این در حالی است که به عقیده ی گلمن بهره هوشی در بهترین حالت حداکثر 20 درصد در پیش بینی موفقیت یک مدیر سهم داشته باشد. در حالی که 80 درصد باقیمانده به عوامل و فاکتورهای دیگری مربوط است که گلمن یکی از این عوامل مهم را با عنوان هوش هیجانی بیان می کند (عباس پور اسفدن و همکاران، 1389).
فهرست مطالب
بخش اول: هوش هیجانی 15
2 1 1) مقدمه 16
2 1 2) تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی 16
2 1 3): سیر تحولی هوش هیجانی 19
2 1 4) اهمیت هوش هیجانی 21
2 1 5) رویکردهای متفاوت به هوش هیجانی 22
2 1 6) مدل های هوش هیجانی 23
2 1 7) انواع هوش هیجانی( فردی و اجتماعی) 29
2 1 8) آموزش هوش هیجانی 29
2 1 9) روش های عملی افزایش هوش هیجانی 31
2 1 10) مهارت های هوش هیجانی 32
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری نارسایی هیجانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 42 |
حجم | 80/433 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نارسایی هیجانی سازه شخصیتی است که با فقدان خیالپردازی، ظرفیت کم برای افکار سمبولیک و ناتوانی برای تجربه و بیان هیجانات مثبت مشخص میشود. نارسایی هیجانی به حالتی اطلاق میشود که در اثر آن فرد در درک پردازش و هیجانات خود مشکل دارد (سیفنئوس، 1973).
شاهقلیان و دیگران (1386) نشان دادند نارسایی هیجانی با سرکوبگری هیجانی و نشخوار و سبک دوسوگرایی در ابرازگری هیجانی رابطه مثبت و در کل با سلامت عمومی پایین رابطه دارد. یی ، لو و زونگ (2007) نیز نشان دادند که افراد دارای نمرههای بالا در مقیاس نارسایی هیجانی بیش از افراد واجد نمرههای پایین در این مقیاس از ابعاد مقابله منفی استفاده میکنند. همچنین نشان دادند که نارسایی هیجانی با سبکهای سازش نایافته نظمدهی هیجانها (با ولع غذا خوردن، نوشیدن الکل) همبستگی مثبت و با رفتارهای سازش یافته (تفکر در مورد فهم احساسات درماندهساز ) همبستگی منفی دارد (دوبی و دیگران، 2010).
نارسایی هیجانی سازهای چند وجهی است و ویژگیهای اصلی آن ناتوانی در آشکارسازی بازخوردها، احساسها، تمایلات و کشانندهها را محدود میکند. ناتوانی در بکارگیری احساسها به عنوان یکی از علایم مشکلات هیجانی؛ مانع تفکر انتزاعی، و باعث کاهش یادآوری رؤیاها، دشواری در تمایز بین حالتهای هیجانی و حسهای بدنی، قیافه خشک و رسمی، فقدان جلوههای عاطفی چهره، ظرفیت محدود برای همدلی و خودآگاهی میشود (تیلور و بگبی، 2000). این افراد در بازشناسی هیجانها و توصیف احساسهای خود مشکل دارند و قدرت تجسم محدودی دارند که نشان از محدود بودن تخیل در آنهاست و دارای سبک شناختی لفظی، سودمندگرا و بیرونی هستند (لامینت ، ورملن ، دمارت ، تیلور و بگبی، 2006).
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری نارسایی هیجانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 80/433 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نارسایی هیجانی به دشواری در خود نظمدهی هیجانی و به عبارت دیگر، به توانایی در پردازش شناختی اطلاعات هیجانی و نظمدهی هیجانها با دشواریهایی مواجه هستند و در تمایز احساسات درونی از احساسات بدنی مشکل دارند (بشارت، 1387؛ سوارت ، کورتکاس و آلمن ، 2009). باتوجه به نقایص شناختی و عاطفی چنین فرض میشود که ناگویی خلقی (نارسایی هیجانی) میتواند با شاخصهای سلامت به طور کلی و با مشکلات جسمانی و پزشکی به طور خاص رابطه داشته باشد.
پژوهشگران دریافتهاند ناگویی خلقی با تعدادی از مشکلات جسمانی مانند مسائل مرتبط با فشار خون اساسی، بیماری التهاب مثانه ، ابعاد مربوط به درد، ناراحتی قلبی و انواع دیابت ارتباط دارد (دوبی ، پاندی و میشرا ، 2010). در برخی از پژوهشها نارسایی هیجانی را با ناتوانی در ارزیابی و ابراز هیجانها در ارتباط دانستهاند. در حمایت از این ادعا، میتوان گفت نشانههای ناکارآمدی و نارسایی در نظمدهی هیجانها در بیش از نیمی از اختلالهای محور I و در تمام اختلالهای تشخیصی محور II نسخه بازنگری شده چهارمین مجموعه تشخیص و آماری اختلالهای روانی اتفاق میافتد (حسنی، 1389). اگر چه هیجانها اساس زیستشناختی دارند، اما افراد قادرند بر هیجانها و ابراز آنها تسلط داشته باشند.
شواهد متقاعد کنندهای وجود دارد مبنی بر اینکه نارسایی هیجانی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی همزمان با بهبودی افسردگی آنها کاهش مییابد اما با این وجود تفاوت نسبی در نمرات نارسایی هیجانی این افراد در طول زمان ثابت میماند. نتایج حاصل از یک مطالعه پیگیری پنج ساله بر روی نمرات نارسایی هیجانی در مبتلایان به افسردگی حاکی از ثبات نسبی نمرات نارسایی هیجانی بود.ثبات نسبی سازهای شخصیتی اندازهگیری شده و توانایی آن در پیشبینی تغییرات خلقی در راستای حمایت از این فرضیه است که بخش اعظم تفاوتهای بین فردی در زمینه ابعاد شخصیتی منعکس کننده تفاوتهایی است که در زمینه صفات شخصیتی وجود دارد نه منعکس کننده تفاوتهای موجود در زمینه عواطف وابسته به حالت و بطور کلی عقیده مبرا نیست که نارسایی هیجانی عامل خطرساز برای بسیاری از اختلالات روانپزشکی است، زیرا افراد مبتلا به این عارضه بسیار تحت فشار همبستههای جسمانی هیجانی هستند که به کلام در نمیآیند. این نارسایی مانع تنظیم هیجانات شده، سازگاری موفقیتآمیز را مشکل میسازد. نارسایی هیجانی واژهای یونانی است که به معنای نبود واژه برای ابراز هیجانها است (وینگر هوتیس ، نیکلیک و دنولت ، 2008).
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری رهبری تحول گرا بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 58 |
حجم | 231/215 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
رهبری تحولگرا نوعی چشمانداز واضح از آینده ترسیم میکند (ناظریانی؛1390). رهبری تحول گرا فرآیند ایجاد تعهد به اهداف سازمانی و توانمند ساختن پیروان جهت به تحقق رساندن آن اهداف است (Cannella & Monroe; 2012). می توان بیان کرد که برنز (1978) اولین سنگ بنای نظریه رهبری تحولگرا را با شناسایی دو نوع سبک رهبری مراوده ای در برابر تحولگرا گذاشت. به نظر وی، رهبر تحوی گرا به ایجاد تحول و تحول زایی می پردازد، ارزش هایی که رهبری تحولگرا دنبال می نماید ارزش های غایی نظیر آزادی، عدالت و برابری است (نورشاهی؛ 1392).
برنز مشخص کرد که رهبران تحولگرا صاحب بینش هستند و دیگران را برای انجام کارهای استثنایی به چالش و تلاش وا میدارند. برنز در ادامه بحث خود چنین ادعا میکرد: تنها رهبران تحولگرا هستند که قادر به ترسیم مسیرهای ضروری برای سازمانهای جدید هستند، زیرا آنها منشأ تغییراتاند، بر تغییرات حاکم بر سازمان اشراف کامل دارند و بر امواج تغییرات سوارند (Nazari et al; 2012).
فهرست مطالب
تعریف نظری رهبری تحول گرا
تعریف عملیاتی رهبری تحول گرا
فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا
رهبری تحول گرا 33
2-2-1) مقدمه 34
2-2-2) تعاریف و مفاهیم رهبری تحول گرا 34
2-2-3) عناصر کلیدی رهبری تحولگرا و دستاوردهای آن 37
2-2-4) روش تبدیل شدن به یک رهبر تحولگرا 38
2-2-5) ویژگی های رهبری تحول گرا 39
2-2-6) مشکلات رهبری تحول گرا 40
2-2-7) عوامل مؤثر برسبک رهبری تحول گرا 41
2-2-8) توسعه رهبری تحول گرا 44
2-2-9) هوش هیجانی و رهبری تحول گرا 46
بخش دوم چارچوب مبانی نظری در مورد رهبری تحول گرا
2-4-1) پیشینه مطالعاتی در داخل کشور
2-4-2) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری رهبری تحول گرا بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 61 |
حجم | 231/215 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
رهبری تحولگرا نوعی فرایند پیچیده و پویا است که در آن رهبران، ارزشها، باورها، و اهداف پیروان را تحت تأثیر قرار میدهند (Allame et al; 2012). از نقطه نظر سازمانی، رهبری به عنوان یک فرایند، به معنی استفاده از نفوذ بدون زور برای هدایت و هماهنگی فعالیتهای اعضای یک گروه وبه عنوان یک صفت، به معنی مجموعه ای ازویژگیهاست. رهبری نفوذ قدرتمندی بر رفتار فرد و گروه در سازمان دارد. هر چه سازمانی از نظر رهبری نیرومندتر باشد، موفقیت آن سازمان بیشتر خواهد بود (قربانی آذر؛ 1390).
یکی از نگرشهای اخیر به رهبری که موضوع بسیاری از تحقیقات اوایل سال ۱۹۸۰ بود، نگرش رهبری تحولگرا است. سبک رهبری تحولگرا ریشه در مفهوم رهبری کاریزماتیک دارد. این مفهوم که نخستین بار توسط وبر مطرح شد بر صفات و ویژگیهای خاص رهبر که ناشی از شخصیت کاریزمای او است تاکید دارد این سبک رهبری بر تشویق افراد، ارزش گذاردن به افراد، مربی و معلم بودن، چشمانداز داشتن، شنود موثر، توانمندسازی دیگران، ارتباط برقرار کردن، مدلسازی، اقناع و صداقت تاکید دارد (Zarrabi & Vahedi; 2012).
نمونه پیشینه رهبری تحول گرا
• لم و اُهیگینز (2012) تحقیقی با عنوان افزایش نتایج کارکنان: تاثیرات مرتبط هوش هیجانی کارکنان و سبک رهبری را انجام داده اند. هدف این مقاله بررسی تاثیر مرتبط هوش هیجانی کارکنان، سبک های رهبری و نتایج کارکنان است. به خصوص هدف این مطالعه بررسی تاثیرات میانجی گری سبک رهبری تحول گرا بر رابطه بین هوش هیجانی کارکنان و نتایج کارکنان: عملکرد کارکنان، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و استرس شغلی است. این مطالعه در دو سازمان بزرگ در شانگهای چین انجام شد. نمونه شامل 323 کارمند بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود. نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که سبک رهبری تحول گرا به طور کامل رابطه بین هوش هیجانی مدیران و رضایت شغلی کارکنان و همچنین رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارکنان را میانجی گری می کند. با این حال سبک رهبری تحول گرا هیچ تاثیر میانجی گری در رابطه بین عملکرد کارکنان و تعهد سازمانی با استرس شغلی ندارد.
فهرست مطالب
تعریف نظری رهبری تحول گرا
تعریف عملیاتی رهبری تحول گرا
فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا
رهبری تحول گرا 33
2-2-1) مقدمه 34
2-2-2) تعاریف و مفاهیم رهبری تحول گرا 34
2-2-3) عناصر کلیدی رهبری تحولگرا و دستاوردهای آن 37
2-2-4) روش تبدیل شدن به یک رهبر تحولگرا 38
2-2-5) ویژگی های رهبری تحول گرا 39
2-2-6) مشکلات رهبری تحول گرا 40
2-2-7) عوامل مؤثر برسبک رهبری تحول گرا 41
2-2-8) توسعه رهبری تحول گرا 44
2-2-9) هوش هیجانی و رهبری تحول گرا 46
بخش دوم چارچوب مبانی نظری در مورد رهبری تحول گرا
2-4-1) پیشینه مطالعاتی در داخل کشور
2-4-2) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور
منابع