دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش اجتماعی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 349/715 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هوش اجتماعی عبارت است از توانایی برقراری روابط بین فردی در گروه و همکاری با دیگران، استفاده از توان ذهن و جسم برای برقراری ارتباط با دیگران و درک بهتر آنان، کسب این نگرش که دیگران را برای رشد و توسعه روابط بین فردی و رفتار دوستانه تشویق کنید و آگاهی از اینکه چگونه با دیگران دوست شده و آن را حفظ کنیم. هوش اجتماعی خاصیت ویژه ای است که علت توفیق ما در ارتباط اجتماعی است و با آموزش یا مطالعه به دست نیامده است. در حقیقت ایجاد روابط سالم یا به دیگر سخن سیاست برقرار کردن رابطه یک توان خاص و ارجمند است (بوزان، 1384).
رضایی (1389) در پژوهش خود با عنوان «مقیاس هوش اجتماعی ترومسو: ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی مقیاس در جامعه دانشجویان» پی برد که 1- خرده مقیاس های هوش اجتماعی به طور معنی داری با همدیگر همبسته هستند. با این حال این همبستگی ها در سطح ضعیف و متوسط بودند. 2- سن با خرده مقیاس های پردازش اطلاعات اجتماعی و مهارت-های اجتماعی رابطۀ معنی داری نداشت. امّا با نمرات خرده مقیاس آگاهی اجتماعی همبستگی ضعیف و معنی داری مشاهده می شود. 3- تفاوت معنی داری بین دانشجویان زن و مرد در خرده مقیاس های هوش اجتماعی وجود ندارد.
فهرست مطالب
1-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق 3
2-1. مقدمه: 14
2-2. مبانی نظری و ادبیات تحقیق 14
2-2-1. هوش اجتماعی 14
1. هوش اجتماعی از دیدگاه بار- اون: 25
2. هوش اجتماعی از دیدگاه گاردنر 26
3. هوش اجتماعی از دیدگاه هچ و گاردنر 27
4. هوش اجتماعی از دیدگاه آلبرشت 27
5. هوش اجتماعی از دیدگاه سیلورا، مارتین یوسن و داهل 30
6. هوش اجتماعی از دیدگاه گلمن 32
2-3. مؤلفه های هوش اجتماعی از دید صاحب نظران 34
2-4. ویژگیهای هوش اجتماعی: 35
2-5. عوامل موثر بر پرورش هوش اجتماعی 38
2-9. نتیجه گیری
منابع و مآخذ .
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری عملکرد شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 139/570 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
عملکرد شغلی عبارت است از مجموع رفتارهای مرتبط با شغل که افراد از خود نشان می دهند که هم مفهوم فعالیت برای انجام کار و هم نتیجه کار را یکجا در بر دارد .(کریمی ، 1388 : 30) نقطه مشترک تمام تعاریف در مورد عملکرد شغلی نحوه انجام وظایف و مسئولیت های محوله است. در واقع به مجموع رفتارهایی که در ارتباط با شغل ، افراد از خود نشان می دهند یا به عبارتی میزان محصول و بازدهی است که به موجب اشتغال فرد در شغلش(اهم از خدماتی ، آموزشی و تولیدی) حاصل می شود. طبیعت عملکرد شغلی در یک سازمان به نیازمندی های شغل ، اهداف و ماموریت های سازمان و باورهای موجود سازمان نسبت به رفتارهای پراهمیت وابسته است. ( حجازی و شمس ، 1384 : 32)
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری عملکرد شغلی
سازمان ها به منظور نیل هدفهای خاص که هر کدام تامین نیازهای معینی از جامعه را بر عهده دارند به وجود آمده اند. سازمان های دولتی نیز ، به منظور تامین نیازهای عمومی جامعه ، ایجاد شده اند، برای این منظور یعنی تامین نیازهای عمومی ، بصورتی هرچه بهتر و مطلوبتر ، باید به کارایی و اثربخشی سازمان ها ، توجه کافی صورت گیرد. مسلم است که اثربخشی و کارائی سازمان ها نیز ، در گرو عملکرد شغلی کارکنان است . (بیک زاد ، 1376: 1) امروزه بسیاری از مدیران به این واقعیت پی برده اند و تلاش های هشیارانه ی زیادی در زمینه ی تعیین اهداف ویژه ی سازمان و شاخص های عملکرد و ارزیابی آن انجام داده اند. (Popova et al ;2010:505)
فهرست مطالب
1-8-1-1) تعریف نظری عملکرد شغلی 25
1-8-1-2) تعریف عملیاتی عملکرد شغلی26
فصل دوم ـ مبانی نظری و یشینه تحقیق در مورد عملکرد شغلی
بخش دوم : عملکرد 60
2-2-1. مقدمه 67
2 ـ 2ـ 2. تعاریف عملکرد 68
2 ـ 2ـ 3. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی 70
2 ـ 2ـ 4. انواع عملکرد 73
2 ـ 2ـ 4-1. عملکرد وظیفه ای 74
2 ـ 2ـ 4-2. عملکرد زمینه ای 75
2 ـ 2ـ 5. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای 76
2 ـ 2ـ 6. کاربردهای عملکرد شغلی 76
2 ـ 2ـ 7. عملکرد سازمانی 77
2-8-1. تحقیقات انجام شده عملکرد شغلی کارکنان در داخل
2-8-2. تحقیقات انجام شده عملکرد شغلی کارکنان در کشورهای خارجی
2-9. نتیجه گیری
منابع و مآخذ .
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوشمندی بازاریابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 161/800 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هاستر (2005) هوشمندی بازاریابی را به عنوان توانایی درک، تجزیه و تحلیل و ارزیابی محیط درونی و بیرونی مرتبط با مشتریان، رقبا، بازارها، صنعت و استفاده از دانش به دست آمده برای برنامه ریزی استراتژیک کوتاه مدت و بلندمدت در نظر می گیرد. این تعریف موجب تقویت این دیدگاه می شود که هوشمندی به دست آمده برای کمک به تصمیم گیریهای مرتبط با بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین کمک مستقیم هوشمندی بازاریابی در ادبیات به طور آشکاری آورده شده است. کاستانون (2004) عنوان می کند که هوشمندی بازاریابی عبارتست از تعدیل داده های درونی و بیرونی، تجزیه و تحلیل و مدلسازی مجدد آماری آنها که هدف نهایی آن بهبود پاسخ بازاریابی می باشد.
فهرست مطالب
مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی
2-8 بازاریابی 2
2-9 هوشمندی 3
2-10 هوش بازاریابی 5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند 8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند 9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند 10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند 11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند 11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی MIS 12
2-17 تحقیقات بازاریابی 13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی 15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی (پاک مرام ،1388 : 56) 17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی 18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی 19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی 20
پیشینه پژوهش 21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی 21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی 23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران 24
خلاصه چارچوب مبانی نظری در ایران 26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی 27
منابع 29
منابع فارسی 29
منابع لاتین 30
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 31 |
حجم | 161/787 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هوش بازاریابی تلاشی منسجم و اخلاقی به منظور جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بازار است اطلاعات بازار و محیط میتواند شامل اطلاعاتی در مورد رقبا نیز باشد، در حالی که هوش رقابتی در جستجوی اطلاعاتی صرفاً در باره رقبا یا به عبارت دیگر دانش درباره رقبا است. پس هوش بازاریابی فراتر از هوش رقابتی است و می تواند در برگیرنده آن نیز باشد.(فاریابی 1390 : 23)
به منظور اجرای موفقیت آمیز و استفاده صحیح از این مفهوم ابتدا باید مشخصات و ویژگی های هوش بازاریابی شناخته شود این مشخصات عبارتند از :
1- ارتباط داشتن : هوش باید برای تصمیم گیرندگان اصلی اطلاعات مهم مربوط به موقعیت را بدهد و از ارایه اطلاعات نامرتبط و اطلاعات کم اهمیت اجتناب کند.
2- قابل استفاده بودن : هوش باید در قالبی مناسب ، قابل درک و قابل استفادده برای مدیران باشد تا در آنها انگیزه لازم را ایجاد کند و اطلاعات را به گونه ای ارایه کند تا مدیران قادر به استفاده ار آن در حوزه های مختلف باشند.
3- زمان : هوش باید در زمان مناسب به دست گیرنده برسد تا بتواند تصمیمات موثر اتخاذ کند همچنین امنیت آن باید مد نظر باشد به این معنی که اطلاعات حاصل از سیستم هوش بازاریابی به دست رقبا و افراد خارج از سازمان نیفتد .
4- صحت و دقت : هوش باید واقعا صحیح باشد تجزیه و تحلیل ها به درستی و با دقت و با توجه به جوانب مختلف انجام شده باشد گیرنده اطلاعات باید به فرستنده اطلاعات اعتماد داشته باشد و نهایتا هوش باید بالاترین کیفیت را داشته باشد .
5- کامل بودن : هوش باید حتی الامکان شامل تمام رویدادها و حالات ممکن باشد به طور صحیح تحلیل شود و برای تصمیم گیرنده واضح و روشن باشد .
6- اهداف : هوش باید بدون گرایش و انحراف باشد دیدگاه شخصی باید به عنوان نظر شخصی مشخص شود و بر اهداف سازمانی متمرکز باشد. (همان منبع : 76)
نمونه چارچوب مبانی نظری در مورد هوش بازاریابی
1- آقایان محمد فاریابی و علیرضا جلالی و فاطمه نیکبخت درسال 1390 در دانشگاه تبریز در مورد تاثیر ویژگیهای فردی بر ایجاد هوش بازاریابی در سازمانهای علمی و شرکتهای خدماتی تهران انجام داده اند که در این تحقیق پنج ویژگی فردی شخصیت ،خلاقیت ، انگیزه، هوش و پست سازمانی افراد و رابطه آن با ایجاد هوش بازاریابی در سازمان مورد مطالعه قرار گرفته و رابطه آنها با ایجاد هوش بازاریابی تایید گردیده است که مولفه هوش بالاترین تاثیر را بر ایجاد هوش بازاریابی داشته و سپس مولفه شخصیت و به ترتیب مولفه های خلافیت ؛ پست سازمانی و انگیزه کمترین تاثیر را داشته اند جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران بازاریابی ، متخصصان ، کارشناسان و مشاوران بازاریابی است که در مراکز علمی و شرکتهای تولیدی و خدماتی شهر تهران مشغول فعالیت هستند که توسط تکمیل پرسشنامه توسط آنان انجام گردیده است .
فهرست مطالب
مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی
2-8 بازاریابی 2
2-9 هوشمندی 3
2-10 هوش بازاریابی 5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند 8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند 9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند 10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند 11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند 11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی MIS 12
2-17 تحقیقات بازاریابی 13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی 15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی (پاک مرام ،1388 : 56) 17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی 18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی 19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی 20
پیشینه پژوهش 21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی 21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی 23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران 24
خلاصه چارچوب مبانی نظری در ایران 26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی 27
منابع 29
منابع فارسی 29
منابع لاتین 30
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 161/787 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
سیستم هوش بازاریابی مجموعه ای است از رویه ها و منابع داده که بوسیله مدیران بازاریابی برای غربال کردن اطلاعات بدست آمده از محیط که میتواند در تصمیم گیریشان به آنها کمک شایانی بنماید .آنچه در دهه های اخیر در دنیای کسب و کار بیش از پیش خودنمایی کرده است افزایش شدت رقابت میان شرکتها برای بقا در بازار و کسب سهم بازار بیشتر بوده است، بطوریکه این رقابت گاه به قیمت کنار رفتن تعدادی از رقبا از دور رقابت منجر می شود. توسعه بازارها از یکسو انگیزه های بیشتری را برای ورود به بازار کسب و کار برای شرکتها فراهم آورده است و از سوی دیگر بالا رفتن انتظارات مشتریان و افزایش تعداد رقبا موجب الزامات بالای باقی ماندن در این بازارهای شدیداً رقابتی شده است.
هدف هوش بازاریابی مواجه کردن مدیران با واقعیات ،اطلاعات و بینشی است که در تصمیم گیریهای کسب وکار کمک میکند با اجرای هوش بازاریابی ابزاری مناسب برای مدیریت به وجود می آید تا با مجموعه ای از فعالیتها بتوانند در بلند مدت با مشتریان و رقبای سازمان هوشمندانه تر برخورد کنند. (اسومار ،1998 به نقل از فاریابی :79)
کریشنا ماچر و داوید آردیتی 2008 اندونزی در پایان نامه نقش هوش بازاریابی در ایجاد سیاستهای قیمت گذاری بررسی کرده است که پیمانکارانی که استعداد هوش بازاریابی وسیع تری دارند استراتژیهای قیمت گذاری بر مبنای بازار را از پیمانکارانی که استعداد هوش بازاریابی آنها محدود است بیشتر استفاده می کنند.
فهرست مطالب
مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش بازاریابی
2-8 بازاریابی 2
2-9 هوشمندی 3
2-10 هوش بازاریابی 5
2-11 کاربرد بازاریابی ھوشمند 8
2-12 اھداف بازاریابی ھوشمند 9
2-13 ابعاد بازاریابی ھوشمند 10
2-14 مزایای پذیرفتن بازاریابی ھوشمند 11
2-15 بھبود بازاریابی ھوشمند 11
2-16 سیستم هوشمند بازاریابی MIS 12
2-17 تحقیقات بازاریابی 13
2-18 رابطه هوش بازاریابی باهوش تجاری وهوش رقابتی 15
رابطه هوش رقابتی با هوش تجاری وهوش بازاریابی (پاک مرام ،1388 : 56) 17
2-19 مدل سیکل هوش بازاریابی 18
2-20 مشخصات هوش بازاریابی 19
2-21 منابع مورد استفاده هوش بازاریابی 20
پیشینه پژوهش 21
2-24 پیشینه تحقیقات خارجی 21
خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی 23
2-25 پیشینه تحقیقات درایران 24
خلاصه چارچوب مبانی نظری در ایران 26
2-22 بازاریابی در بانکها و موسسات مالی 27
منابع 29
منابع فارسی 29
منابع لاتین 30