دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش فرهنگی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 84/135 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
طبیعی به نظر امدن وتوانایی تفسیر وتحلیل اشارات وژست های نا مفهوم فرد یا افرادی دقیقا مثل همکاران و هموطنان ان فرد یا افراد وبازتاب ان حرکات واشارات.( ارلی و موساکوفسکی ،2004 ) مراحل سه گانه ای که ازنظر پیاژه هوش یک عمل کامل را به انجام می سارندبا بحث های نظری درباره هوش فرهنگی مرتبط است. مرحله اول که با طرح پرسش تحقیق وپژوهش آغاز می شودبابحث مربوط به هوش انگیزشی ارتباط دارد.
در واقع فردی که ازهوش انگیزشی بالایی برخوردار است همواره پرسش های متعددی را درباره فرهنگ سایر گروه های اجتماعی مطرح می کند وازطریق مختلف به دنبال گردآوری اطلاعات برای پاسخگویی به دغدغه های ذهنی خود را دراین باره است. آنچه که پیاژه به نام فرضیه یا راه حل های پیش بینی شده ازقبل عنوان می کند با هوش فرهنگی فراشناختی مرتبط است.
دراین مرحله فرد دارای پرسش درباره سایرفرهنگ ها ، باآگاهی نسبت به فرآیند شناخت ومخاطراتی که عقاید قالبی در راه شناخت واقعی ایجاد می کند فرضیه هایی را طرح کرده وبدنبال فهم درستی یا نادرستی انهاست بدون آنکه بخواهد باورهای اولیه خودرا به هرنحوکه شده تایید کندکه انتخاب راه حل هاست باهوش فرهنگی شناختی ورفتاری مرتبط است.دراین مرحله است که پس از آزمون فرضیه،بردانش فرد ازفرهنگ سایر گروه ها افزوده شده و وی درمی یابدکه چه رفتاری دریک موقعیت خاص ودریک ارتباط بایک فرهنگ ویژه می داند اثربخش ترباشد.
نمونه پیشینه پژوهش در مورد هوش فرهنگی
نتایج پژوهش آهنچیان وهمکاران (1391) نشان دادکه هوش فرهنگی پرستاران درسطح متوسط می باشد ، اما تعامل اجتماعی آن ها درسطح پایین قرار دارد.همچنین نتایج نشان داد وضعیت اقتصادی ، سن ، سابقه کاری وجنس همبستگی مثبت معنادارباهوش فرهنگی دارند.ازطرف دیگر ، سطح تصحیلات ، وضعیت اقتصادی وتجربه کاری باروابط بین فردی همبستگی مثبت ومعنادارنداشت.درعین حال رابطه معناداری بین هوش فرهنگی وتعامل اجتماعی پرستاران به دست نیامد.
فهرست مطالب
هوش 2
تعایف مختلف هوش 3
ازنظر پیاژه عمل کامل واساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتنداز: 3
خصوصیات یک شخص باهوش اشترنبرگ 6
هوش و هوش فرهنگی 8
از نظر پیاژه عمل کامل و اساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتند از : 9
تقویت هوش فرهنگی 13
ارئه مدل های مختلفی برای تقویت هوش فرهنگی از طریق آموزش 13
1ـ الگوی مراحل شش گانه ارلی و ماساکوفسیکی 13
مراحل شش گانه تقویت هوش فرهنگی از دیدگاه ارلی و ماساکوفسکی (2004، ص 147 ـ 146) به شرح ذیل است : 14
الگوی قواعد مشارکت توماس واینکسون 15
الگوی حلقه های سه گانه باووک و همکاران 17
شکل2-2 :الگوی آموزش فرهنگی حلقه های سه گانه ( باووک وهمکاران ، 2008 ؛ ص 8). 18
جدول2- 1: تعاریف اندیشمندان از هوش فرهنگی 22
هوش فرهنگی فراشناختی 23
هوش فرهنگی شناختی 24
هوش فرهنگی انگیزشی 24
هوش فرهنگی رفتاری 25
ب) پیشینه ی تحقیق 26
تحقیقات داخلی 26
تحقیقات خارجی 32
فهرست منابع و مآخذ 37
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش فرهنگی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 84/135 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف هوش فرهنگی : موفقیت افراد در توانایی سازگاری وانطباق بافرهنگی دیگر ، به عنوان مثال موفقیت در انجام یک کار تجاری ویا ماموریت بازرگانی برون مرزی.(بریسلین وهمکاران ، 2006) هوش فرهنگی درواقع مفهومی چندوجهی وچندبعدی است که درآن،تمایلات انسانی دررابطه بافرهنگ های دیگر ، اززوایای متفاوت موردواکاوی وارزیابی قرارمی گیرند.
ارلی وانگ (2003) ازنخستین متفکرانی بودند که مفهوم چندوجهی هوش فرهنگی راتدوین کردند.آنها هوش فرهنگی را شامل عناصرذهنی ( فراشناختی وشناختی ) و عناصرانگیزشی ورفتاری درنظرگرفتند.براین اساس ، می توان عنوان نمود که ارلی وانگ سه نوع فردی راکه به طورمستقیم باتعامل انسانی مرتبط است ازهم بازشناخته اندکه یکی ازابعاد به دوزیر مجموعه قابل تفتیک است : ذهنی( فراشناخت وشناخت ) ، انگیزشی ورفتاری .
ون داین (2005 ؛ نقل ازرحیم نیا وهمکاران ، 1388 )درپژوهش دربین338دانشجوی بازرگانی رابطه بین شخصیت افرادوچهارعامل هوش فرهنگی رامورد بررسی قراردادند وبه این نتیجه رسیدند که وجدان گرایی بابعد فراشناختی هوش فرهنگی ارتباط معناداردارد ، شادابی وثبات عاطفی باجنبه رفتاری هوش فرهنگی درارتباط است ، برونگرای باابعاد دانش ، انگیزش ورفتارارتباط معناداری داردومهمترین نتیجه این که گشودگی درکسب تجربه یکی ازمهمترین ویژگی شخصیتی است که باچهاربعد هوش فرهنگی ارتباط مثبت دارد به عبارت دیگر بامیزان توانایی افراد برای انجام وظیفه به طوراثربخشی،درمجموعه های فرهنگی متنوع ارتباط مثبتی دارد.
کرمیک درپژوهشی که درسال 2000انجام شد ، به بررسی ومطالعه نگرش های شغلی همچون رضایت شغلی ، تعهد سازمانی وتعهد شغلی ورابطه آن ها با سازگاری شغلی پرداخت. درپایان مطالعه ، این نتیجه به دست آمدکه بین رضایت شغلی وتعهدسازمانی رابطه مثبت ومعنا داری وجود دارد.
فهرست مطالب
هوش 2
تعایف مختلف هوش 3
ازنظر پیاژه عمل کامل واساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتنداز: 3
خصوصیات یک شخص باهوش اشترنبرگ 6
هوش و هوش فرهنگی 8
از نظر پیاژه عمل کامل و اساسی هوش مستلزم سه مرحله اصلی است که عبارتند از : 9
تقویت هوش فرهنگی 13
ارئه مدل های مختلفی برای تقویت هوش فرهنگی از طریق آموزش 13
1ـ الگوی مراحل شش گانه ارلی و ماساکوفسیکی 13
مراحل شش گانه تقویت هوش فرهنگی از دیدگاه ارلی و ماساکوفسکی (2004، ص 147 ـ 146) به شرح ذیل است : 14
الگوی قواعد مشارکت توماس واینکسون 15
الگوی حلقه های سه گانه باووک و همکاران 17
شکل2-2 :الگوی آموزش فرهنگی حلقه های سه گانه ( باووک وهمکاران ، 2008 ؛ ص 8). 18
جدول2- 1: تعاریف اندیشمندان از هوش فرهنگی 22
هوش فرهنگی فراشناختی 23
هوش فرهنگی شناختی 24
هوش فرهنگی انگیزشی 24
هوش فرهنگی رفتاری 25
ب) پیشینه ی تحقیق 26
تحقیقات داخلی 26
تحقیقات خارجی 32
فهرست منابع و مآخذ 37
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری اخلاق کار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 102 |
حجم | 249/241 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
بحث اخلاق کار برای اولین بار در اوایل قرن بیستم توسط ماکس وبر (1905-1904) با عنوان اخلاق کار پروتستانی در جامعه غرب مطرح شده است؛ وی بر تعهدکاری و ارزش های مطرح برای فرد که باعث اهمیت یافتن کار شده است، تأکید می کند (ریموند و همکاران ،2010: 10). رفتار و اخلاق در عمق باورها و ارزشهای مورد قبول فرد ریشه دارد. بنابراین درک مفهوم اخلاقیات کار، مستلزم توجه به ارزشهای بنیادین افراد، شناخت همه جانبه علل بروز رفتارهای اخلاقی و غیر اخلاقی و نیز اتخاذ تدابیری جهت استقرار و حفظ نظام اخلاقیات در سازمانهاست (الوانی و همکاران،1389: 26).
با بررسی ادبیات نظری موجود در زمینه عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی افراد در سازمان، درمی-یابیم که محققین عوامل بسیاری را در این زمینه ذکر کرده اند و در طبقه بندی های مختلفی قرار دادند. در یکی از این دسته بندی ها عوامل مؤثر بر مقوله اخلاق کار در سه سطح قرار گرفته که به صورت زیر است:
1- سطح کلان دربردارنده شاخص هایی همچون عوامل فرهنگی (فرهنگ و آداب و سنن)، عوامل اقتصادی (تورم، کمبود نقدینگی و ...)، فناوری (ابزارهای ارتباطی و ...) و عوامل قانونی (دستورالعملها و آئین نامه ها).
2- سطح سازمانی شامل شاخص هایی از قبیل رقابت، سیستم پاداش، ویژگی های شغل، دسترسی منابع، اهداف سازمانی و ارزیابی عملکرد.
3- سطح فردی عواملی همچون عقاید فردی، آموزه های خانوادگی، نگرش های فردی و روابط اجتماعی (رونقی و فیضی،1390: 41).
فهرست مطالب
6-1) تعریف واژهها و اصطلاحهای تخصصی تحقیق 4
2-1) بخش اول: مبانی نظری 9
2-1-1) اخلاق 9
جدول 2-1) تعاریف مختلف از اخلاق 12
2-1-1-2) انواع اخلاق در سازمانها 16
2-1-2) کار 24
2-1-2-1) تعریف کار 25
2-1-2-2) تفاوت کار و حرفه 27
2-1-3) اخلاقکار 29
2-1-3-1)تعریف اخلاقکار 29
2-1-3-2) ابعاد اخلاقکار 31
2-1-3-3) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاقکار 36
2-1-3-4) عوامل مؤثر بر رعایت اخلاقکاری 38
2-1-3-5) اخلاقکار در ایران 45
2-2) بخش دوم: سوابق تحقیق 47
2-2-1) تحقیقات داخلی 47
2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاقکار 47
2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی 54
2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی 58
2-2-2) تحقیقات خارجی 60
2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاقکار 60
2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی 65
2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی 69
جدول 2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 73
جدول 2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 77
2-3) بخش سوم: چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق 85
منابع و مآخذ 151
الف) منابع فارسی 151
ب) منابع غیرفارسی 161
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری اخلاق کار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 102 |
حجم | 249/241 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
امروزه در تجزیه و تحلیل رفتار سازمانها، پرداختن به اخلاق و ارزشهای اخلاقی یکی از الزامات است .نماد بیرونی سازمانها را رفتارهای اخلاقی آنها تشکیل میدهد که خود حاصل جمع ارزشهای گوناگون اخلاقی است که در آن سازمانها، ظهور و بروز یافته است (تولایی،1388: 15)، که آن را می توان اخلاق کار در سازمان ها نامید.
آل بورف در کتاب خود تحت عنوان کیفیت اخلاق برای تعالی سازمان به این نکته اشاره میکند که توجه به رفتار اخلاقی تأثیر چشمگیری بر روی فعالیت ها و نتایج سازمان دارد زیرا، بهرهوری را افزایش میدهد، ارتباطات را بهبود میبخشد و درجه خطرپذیری را کاهش میدهد. از این رو اخلاق میتواند نقش مؤثری در افزایش کارایی و اثربخشی سازمان ایفا کند (قراملکی،167:1383). همچنین وجود اخلاقکاری در سازمان سبب رضایت شغلی و خودشکوفایی فردی از یک طرف و رضایت افراد و پیشرفت امور کار از طرف دیگر خواهد شد (لانگنچکر ،2004: 21).
از طرف دیگر از نظر اسلام، کار یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی نیز می باشد؛ به این معنا که از نظر اسلام، هر انسانی موظف است تا کاری را انجام دهد حتی اگر نیاز شخصی به کار یا درآمدهای آن نداشته باشد؛ زیرا انسان موجودی اجتماعی است و بی اجتماع و همکاری و تعاون نمی تواند زندگی کند. ارزش کار و اهمیت آن در تعالی و تکامل فردی و جمعی انسان و جامعه است (محیطی،1390: 130-131)، بنابراین رعایت اخلاق کار و اهمیت دادن به آن موجب پیشرفت فرد و جامعه می شود.
فهرست مطالب
6-1) تعریف واژهها و اصطلاحهای تخصصی تحقیق 4
2-1) بخش اول: مبانی نظری 9
2-1-1) اخلاق 9
جدول 2-1) تعاریف مختلف از اخلاق 12
2-1-1-2) انواع اخلاق در سازمانها 16
2-1-2) کار 24
2-1-2-1) تعریف کار 25
2-1-2-2) تفاوت کار و حرفه 27
2-1-3) اخلاقکار 29
2-1-3-1)تعریف اخلاقکار 29
2-1-3-2) ابعاد اخلاقکار 31
2-1-3-3) اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاقکار 36
2-1-3-4) عوامل مؤثر بر رعایت اخلاقکاری 38
2-1-3-5) اخلاقکار در ایران 45
2-2) بخش دوم: سوابق تحقیق 47
2-2-1) تحقیقات داخلی 47
2-2-1-1) تحقیقات داخلی پیرامون اخلاقکار 47
2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی 54
2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی 58
2-2-2) تحقیقات خارجی 60
2-2-2-1) تحقیقات خارجی پیرامون اخلاقکار 60
2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی 65
2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی 69
جدول 2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 73
جدول 2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 77
2-3) بخش سوم: چارچوب نظری و مدل مفهومی تحقیق 85
منابع و مآخذ 151
الف) منابع فارسی 151
ب) منابع غیرفارسی 161
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری اختلال شخصیت خودشیفته بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 54/242 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اختلال شخصیت خودشیفته می تواند به کمک توصیف ها و یا ویژگی های زیر شناخته شود:سبکها در مقابل اختلال، رویداد ماشه چکان، سبک رفتار، سبک بین فردی،سبک شناختی، سبک عاطفی، سبک دلبستگی(اسپری،2003):
1- سبک در مقابل اختلال: شخصیت خودشیفته بیشتر در فرهنگ غرب و به ویژه در میان حرفه ها و مشاغلی مانند حقوق،پزشکی،سیاست و ورزش دیده می شود. شخصیت خودشیفته می تواند در طیفی از سالم تا مرضی قرار گیرد، یعنی سبک شخصیتی خودشیفته در انتهای سالم طیف و اختلال شخصیت در طرف آسیب زای طیف به چشم می خورد. جدول 2-2 به تفاوتهای بین اختلال و سبک شخصیت خودشیفته اشاره می کند.
2- رویداد ماشه چکان: منظور از رویداد ماشه چکان، موقعیت،شرایط و یا حوادثی است که با احتمال بیشتری،پاسخ سازش نایافته اختلال خوی را بر می انگیزد. همان طور که در سبکهای احساسی،شناختی،بین فردی و رفتاری بیان می شود در افراد خودشیفته موقعیت "ارزیابی خود" احتمال بروز رفتارهای خودشیفته را افزایش می دهد(اوتمر و اوتمر ، 2002).
3- سبک رفتاری: از نظر رفتاری افراد خودشیفته به عنوان افرادی مغرور،فخر فروش،خود پسند، مطمئن به خود و خود میان بین به نظر می رسد، به هنگام مکالمه تمایل به تحت تاثیر قرار دادن دیگران دارند، خواهان تحسین هستند و دارای رفتاری نمایشی و مغرورانه هستند.
لی (2007) نشان دادند که وابستگی، رهاشدگی/ بی ثباتی و خود تحول نیافته/ گرفتار با افسردگی ارتباط دارند.توماس و همکاران (2008) نشان دادند که افسردگی در اختلال شخصیت خودشیفته نشانه های پارانوید را بر می انگیزد و ترکیب نشانه های افسردگی و پارانوید موجب افزایش نشانه های خودشیفتگی می گردد.
فهرست مطالب
تعاریف نظری اختلال شخصیت خودشیفته
تعاریف عملیاتی اختلال شخصیت خودشیفته
فصل دوم: زمینه و پیشینه پژوهش
اختلال شخصیت خودشیفته
تاریخچه و تول خودشیفتگی
خودشیفتگی
شیوع
توصیف های اختلال شخصیت خودشیفته
انواع شخصیت خودشیفته
نوع بزرگ منش
نوع آسیب پذیر
روی آوردهای مختلف اختلال شخصیت خودشیفته
روان پویشی
زیستی اجتماعی
شناختی رفتاری
بین فردی
پیشینه ی پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
نتیجه گیری