دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری اشتراک دانش بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 196/281 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری اشتراک دانش است. گاهی عدم وجود انگیزۀ کافی برای تسهیم دانش در ما به علت ندانستن و یا غافل بودن از مزایای فردی و سازمانی اشتارک دانش یا تسهیم دانش در سازمان است. بعضی از افراد وجود دارند (قطعاً شما هم تعدادی از آن ها را در شغل و حرفۀ خودتان دیده اید و می شناسید) که خیال می کننند دانش قدرت است و هر چه آن ها بتوانند دانش بیشتری را برای خودشان کسب کنند، قدرت بیشتری در اختیار خواهند داشت. آن ها یکسری سیلوهای مجازی در اطراف خودشان به وجود می آورند و دانش خود را درون آن ها نگهداری می کنند و افراد دیگر را از آن ها دور می نمایند (کشاورزی، 1386).
در مقابل این گروه افراد مؤثری در سازمان وجود دارند که به ترویج و اشتراک دانش خود می پردازند. یکی از محققان معتقد است: بهترین استراتژی برای آینده اشتراک دانش آن هم به صورت وسیع می باشد.
این افراد دارای ویژگی ها و صفات مشخصۀ رفتاری زیر هستند:
1- روحیۀ جمع گرایی به جای فرد گرایی و تک روی
2- روحیۀ دیگرخواهی به جای خودخواهی
3- روحیۀ جرأت و جسارت
4- روحیۀ شفافیت
5- نگاه مثبت اندیش
6- اشتیاق به یادگیری و تعالی
7- انعطاف پذیری در برابر دیدگاه های جدید
8- داشتن روحیۀ بخشندگی و سخاوت
9- داشتن نگاهی دوراندیش
افرادی که دانش را ذخیره می کنند معمولاً تشنۀ قدرت هستند، آن ها تمایل دارند تا پایگاه قدرت مناسبی برای خودشان به وجود آورند، اما در این فرایند هرگونه اعتمادی را که همکارانشان به آن ها می توانستند داشته باشند را از بین برده و نابود می کنند (افتخاری، 1387).
فهرست مطالب
2-1-5-1- موانع و تسهیل کننده های تسهیم دانش 9
2-1-5-2- موانع و تسهیل کننده های فردی 10
1- عدم وجود زمان کافی برای به اشتراک گذاری دانش 10
2- عدم یکسان بودن ویژگی ها، سطح دانشی و بینشی به اشتراک گذارندگان دانش 10
3- ترس از اعتراف به ندانستن 11
4- عدم آگاهی دارندگان دانش نسبت به مفید بودن دانش برای دیگران 11
5- آسان تر بودن به اشتراک گذاری دانش آشکار نسبت به دانش پنهان 11
6- ضعف در مهارت های ارتباطی 12
7- ضعف در اعتماد در بین کارکنان 12
8- ترس از به مخاطره افتادن امنیت شغلی 13
9- عدم آگاهی کافی از ارزش و مزایای به اشتراک گذاری دانش با همکاران 13
2-1-5-2- موانع سازمانی تسهیم دانش 15
1- فقدان نگاه درست مدیران به اهمیت تسهیم دانش و عدم حمایت از آن 15
2- تمرکز شدید بر سلسله مراتب سازمانی 15
3- کمبود فضاهای رسمی و غیر رسمی جهت به اشتراک گذاشتن دانش 16
4- ضعف در سیستم پاداش و تشویق سازمان 16
5- وجود فضای رقابتی شدید در سازمان 16
6- پراکندگی واحدهای سازمانی 17
2-1-5-3- موانع و تسهیل کننده های مبتنی بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 17
1- فقدان فرهنگ استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
2- جابه جایی ابزار با هدف در استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
3- بی توجهی به کارکرد اصلی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 19
4- ضعف در ارائۀ خدمات پشتیبانی 19
5- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی خود را به افراد تحمیل می کنند 19
2-2- پیشینه پژوهش 20
2-2-1- پژوهش های داخلی 20
2-2-2- پژوهش های خارجی 24
منابع و مآخذ 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری اشتراک دانش بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 43 |
حجم | 196/281 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب مبانی نظری اشتراک دانش موضوع این نوشتار است. امروزه توجه فزاینده بر کسب دانش مورد نیاز سازمان از شرکای سازمانی و ارتقای سطح توانایی سازمانی در چارچوب توافقات استراتژیک معطوف گشته است. از این نظرگاه اشتراک دانش به عنوان فعالیت انتشار و یا انتقال دانش از یک فرد، گروه، یا سازمان به دیگری، عامل اساسی در نیل به اهداف و رفع شکاف سازمانی در نظر گرفته می شود (نانوکا و تاکوچی، 1995). روش انتخابی برای تامین دانش از خارج سازمان، بستگی به برنامه های سازمانی و شایستگی های کلیدی سازمان دارد (پارهالند و هامل، 1990). اشتراک دانش بین سازمانی یکی از این روش هاست که در آن طرفین دانش سازمانی خود را به اشتراک می گذارند. بی شک، اعتماد بین سازمانی همانند اعتماد بین اعضای تیم عامل کلیدی در تسهیل مدیریت دانش است (لاجوردی و خانبابایی، 1386) کانال های انتقال دانش می تواند رسمی یا غیر رسمی و یا اینکه شخصی یا غیرشخصی باشند (ونس و اینون، 1998). به هرحال، اشتراک دانش بین سازمان ها می تواند در قالب سازوکارهایی چون پیشنهادها، گزارش ها، دستورالعمل ها، روش ها و مانند اینها نمود پیدا کند.
اشتراک دانش به عنوان یک فرآیند پیچیده اما ارز ش آفرین، بنیاد و زیربنای بسیاری از استراتژ یهای سازما نها است (ریج ، 2005) تسهیم دانش مجموعه ای از رفتارها است که مستلزم مبادله ی اطلاعات با یکدیگر است. وقتی بیان می شود فردی دانش خود را تسهیم می کند، به این معنی است که آن فرد، شخص دیگری را با استفاده از دانش، بینش و افکار خود در جهت تقویت موقعیت شخص مزبور راهنمایی می کند. به علاوه فردی که دانش خود را تسهیم می کند، اید ه آل این است که از هدف دانش تسهیم شده و کاربرد آن و همچنین از نیازها و شکا فهای اطلاعاتی فرد گیرند هی دانش آ گاهی داشته باشد (سرلک و اسلامی، 1390).
فهرست مطالب
2-1-5-1- موانع و تسهیل کننده های تسهیم دانش 9
2-1-5-2- موانع و تسهیل کننده های فردی 10
1- عدم وجود زمان کافی برای به اشتراک گذاری دانش 10
2- عدم یکسان بودن ویژگی ها، سطح دانشی و بینشی به اشتراک گذارندگان دانش 10
3- ترس از اعتراف به ندانستن 11
4- عدم آگاهی دارندگان دانش نسبت به مفید بودن دانش برای دیگران 11
5- آسان تر بودن به اشتراک گذاری دانش آشکار نسبت به دانش پنهان 11
6- ضعف در مهارت های ارتباطی 12
7- ضعف در اعتماد در بین کارکنان 12
8- ترس از به مخاطره افتادن امنیت شغلی 13
9- عدم آگاهی کافی از ارزش و مزایای به اشتراک گذاری دانش با همکاران 13
2-1-5-2- موانع سازمانی تسهیم دانش 15
1- فقدان نگاه درست مدیران به اهمیت تسهیم دانش و عدم حمایت از آن 15
2- تمرکز شدید بر سلسله مراتب سازمانی 15
3- کمبود فضاهای رسمی و غیر رسمی جهت به اشتراک گذاشتن دانش 16
4- ضعف در سیستم پاداش و تشویق سازمان 16
5- وجود فضای رقابتی شدید در سازمان 16
6- پراکندگی واحدهای سازمانی 17
2-1-5-3- موانع و تسهیل کننده های مبتنی بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 17
1- فقدان فرهنگ استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
2- جابه جایی ابزار با هدف در استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 18
3- بی توجهی به کارکرد اصلی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی 19
4- ضعف در ارائۀ خدمات پشتیبانی 19
5- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی خود را به افراد تحمیل می کنند 19
2-2- پیشینه پژوهش 20
2-2-1- پژوهش های داخلی 20
2-2-2- پژوهش های خارجی 24
منابع و مآخذ 29
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری تکانشگری و رفتارهای تکانشی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 75 |
حجم | 547/28 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب مبانی نظری تکانشگری و رفتارهای تکانشی موضوع این نوشتار است. تکانشگری هسته اصلی بسیاری از آسـیب هـای اجتمـاعی مانند مصرف مواد، قماربازی بیمارگونه، اختلالهای شخصیت و دست زدن به اقدامات پرخاشجویانه اسـت. ایـن اخـتلال هـر ســال موجــب از میــان رفــتن زمــان و ســرمایه در بــسیاری از کـــشورها مـــی شـــود. یکی از رایج ترین تعاریف، تکانش گری به صورت آمادگی قبلی برای واکنش های سریع و بدون برنامه به محرک های درونی یا بیرونی بدون در نظر گرفتن نتایج منفی آن واکنش ها برای خود فرد یا دیگران، تعریف می شود(استنفورد و همکاران، 2009).
فرآیند تصمیم گیری یا برگزیدن یک گزینه از میان چند گزینه، یکی از عالی ترین پردازش های شناختی به شمار می-رود. گونه ویژه ای از این فرآیند که به عنوان تصمیم گیری مخاطره آمیز شناخته می شود، در شرایطی پردازش (RDM) مخاطره آمیز می شود که شخص با گزینه هایی روبه رو می گردد که انتخاب آنها باری از سود یا زیان در حال یا آینده به دنبال دارد و در عین حال میزان این سود و یا زیان با درجاتی از احتمال همراه است (اختیاری و بهزادی، 1380الف و ب).
تصمیم گیری مخاطره آمیز اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و اختلال در این نوع تصمیم گیری هسته اصلی پدیده تکانشگری و رفتارهای تکانشی را تشکیل می دهد (اختیاری و بهزادی1380 الف). رفتارهای تکانشی که در برخی رویکردها، رفتارهای مخاطره آمیز نیز خوانده می شوند، به عملکردهایی گفته می شوند که اگرچه تا اندازه ای با آسیب یا زیان های احتمالی همراهند، امکان دستیابی به گونه ای پاداش را نیز فراهم می کنند (اختیاری و بهزادی، جنتی و مقیمی، 1382).
فهرست مطالب
1-6تعریف مفهومی تکانشگری 4
1-7 تعریف عملیاتی تکانشگری 4
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تکانشگری 6
2-1-2 تکانشگری 6
2-1-2-1 تکانه 8
2-1-2-2 پردازش گزینه ها در تصمیم گیری مخاطره آمیز 10
2-1-2-2-1 عامل ارزش 11
2-1-2-2-2عامل زمان 11
2-1-2-2-3 عامل احتمالات 12
2-1-2-3رویکردهای مختلف در تحلیل رفتارهای تکانشی 19
2-1-2-3-1 رویکرد شخصیت شناسانه 20
2-1-2-3-2 رویکرد رفتارگرایانه 25
2-1-2-3-3 رویکرد زیستی 26
2-1-2-3-4رویکرد اجتماعی 29
2-1-2-4 تکانشگری و جنسیت 29
2-1-2-5اختلالهای مرتبط با تکانشگری 29
2-1-2-6 تعاریف خود نظمدهی 30
2-1-2-7 نظریه های خود نظمدهی 32
2-1-2-7-1 نظریه ی خود نظمدهی بندورا 32
2-1-2-7-2 نظریه ی خود نظمدهی کارور و شییر 33
2-1-2-7-3 نظریه خود تنظمی باتلر و واین 34
2-1-2-7-4 نظریه خودنظمدهی پینتریچ و دیگروت 35
2-1-2-8 پژوهش ها درباره تکانشگری 35
2-2 پیشینه پژوهش 38
2-2-1 پژوهشهای داخلی 38
2-2-2 پژوهش های خارجی 49
2-3 جمع بندی 54
منابع 58
منابع فارسی 58
منابع انگلیسی 67
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری خود شکوفایی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 173/827 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مزلو می گوید :انسان کامل کسی است که به بالاترین سطح نیازها ، دست بیابد یعنی اگرفرد نیازهای چهارگانه پیش ازنیازبه خود شکوفایی را برآورده سازد اما به مرحله خود شکوفایی نرسیده باشد انسان کاملی نیست .نیازبه خود شکوفایی درافراد مختلف متفاوت است. دریک شخص ممکن است به صورت نیازبه رویاندن گیاهان جلوه کند ، دردیگری به صورت مادرخوبی شدن ، ودرشخص دیگربه صورت شاعریا نویسنده شدن .(سیف:1383: 350-354) چارچوب مبانی نظری خود شکوفایی عنوان کار شده برای این نوشتار است.
برخلاف نیازهای کاستی که ازمحرومیت انسان سرچشمه می گیرند ، فرانیازها نیرویشان را ازمیل آدمی به رشد وبالندگی کسب می کنند . فرانیازها به نیازهای مربوط به خودشکوفایی یا تحقق خویشتن نیز معروفاند. اینها عبارتند ازنیازهای فرد برای رسیدن به آنچه که درحداکثرتوان واستعداد دارد . نیازهای خود شکوفایی مواردی چون کنجکاوی اشتیاق به شناخت ، یادگیری کسب حقیقت ، دانش اندوزی ، تجربه کردن ، درک زیبایی ونظم وهماهنگی را شامل می شوند. نیازهای خود شکوفایی مواردی چون کنجکاوی ، اشتیاق به شناخت ، یادگیری کسب حقیقت دانش اندوزی ، تجربه کردن ، درک زیبایی ونظم وهماهنگی را شا مل می شود.
عسکری ، احدی ، مظاهری ، عنایتی ،حیدری (1386) درتحقیقی تحت عنوان رابطه بین شادکامی ، خود شکوفایی،سلامت روان وعملکرد تحصیلی با دوگانگی جنسی دردانشجویان دختروپسرواحد علوم تحقیقات مرکزاهوازبه این نتایج رسیده اند که بین متغییرهای شادکامی ودوگانگی جنسی، بین خود شکوفایی ودوگانگی جنسی، بین سلامت روان ودوگانگی جنسی، بین شادکامی وخود شکوفایی، بین شادکامی وسلامت روان، بین خود شکوفایی وسلامت روان روابط معنا داری به دست آمد .( 001/0> P). ولی بین عملکرد تحصیلی با دوگانگی جنسی ، بین شادکامی با عملکرد تحصیلی ، خود شکوفایی با عملکرد تحصیلی وسلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه معناداری مشاهده نگردید.(001/0< P).
فهرست مطالب
فصل دوم: مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری خود شکوفایی
2-1-24- تعریف خودشکوفایی
2-1-25- انتظار والدین از فرزندان
2-1-26- سلسله مراتب نیازهای انسان
2-1-27- ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر مازلو
2-1-28- ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر راجرز
2-1-29- نقایص افراد خودشکوفا
2-1-30- الگوی انسان سالم در اسلام
2-1-31- کارکرد خانواده بر عزت نفس فرزند
2-2- مروری بر تحقیقات مشابه
2-2-1- چکیده تحقیقات انجام شده در ایران
2-2-2- چکیده تحقیقات انجام شده در خارج ایران
مدل سلسله مراتب
مدل تحلیلی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری مشروطی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 46/730 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری مشروطی موضوع این نوشتار است. مشروطی شرایطی است که در آن دانشجو در یک نیم سال تحصیلی نمره ای کمتر از نمره معیار کسب می کند که این نمره معیار در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاهی متفاوت می باشد. چنان که در مقطع کارشناسی معدل معیار 12 می باشد که اگر میانگین نمرات دانشجو در یک ترم تحصیلی کمتر از آن باشد، مشروط به حساب می آید. این نمره معیار در مقطع کارشناسی ارشد 14 و در مقطع دکتری 16 می باشد(آیین نامه آموزشی، 1376).هر دانشجویی که در یک ترم تحصیلی مشروط شود، در ترم تحصیلی بعدی با محدودیت اخذ واحد های درسی روبرو می شود.
فهرست مطالب
2-4- مشروطی
2-4-1-علل مشروطی
2-4-1-1-عوامل فردی
2-4-1-2-عوامل درون سازمانی
2-4-1-3-عوامل برون سازمانی
2ـ5 ـ پیشینه پژوهشی تحقیق
2- 5 -1-1- پژوهشهای صورت گرفته خارجی
2- 5 -1-2- پژوهشهای صورت گرفته داخلی
2 ـ5 ـ 2ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
2 ـ5 ـ 2ـ1 ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی
2 ـ2 ـ 2ـ2 ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی
2-6- نتیجه گیری
منابع