دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1946 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 119 |
پاورپوینت بررسی آزمایشگاه بیو شیمی در 119 اسلاید قابل ویرایش
کاربرد اسپکترو فتو متری در بیو شیمی
1 – اسپکتروفتومتری
بوسیله اسپکتروفتومتر شدت رنگ محلولها را با دقت اندازه گیری می کنند.
دستگاههائی که برای رنگ سنجی به کار برده می شوند الکتروفتومترو یا اسپکتروفتومتر نامیده می شوند.
شمای ساده زیر قسمتهای مختلف یک الکتروفتومتر را نشان می دهد.
بطور کلی هر اسپکتروفتومتر:
• یک منبع نورانی،
•یک وسیله ایجاد نور تکرنگ با طول موج مشخص
• یک سلول یا لوله مخصوص برای جادادن محلول رنگی
•، یک سلول فتوالکتریک و یک گالوانومتر دارد.
اندازه گیری غلظت یک محلول
به دو روش می توان غلظت یک محلول را اندازه گیری کرد:
الف) از راه اندازه گیری نوری که از محلول رنگی خارج می شود و
به آن ،Transmitance ،یا عبور می گویند؛
ب) اندازه گیری مقدار نوری که جذب محلول رنگی می شود و به آن دانسیته اپتیک (OPTICAL DENSITY) O.D یا آبسوربنس می گویند.
الف) دانسیته اپتیک یا آبسوربنس
نوری که از یک محلول رنگی عبور می کند مقداری از آن جذب محلول رنگی می شود .
اگر Io شدت نور اولیه و I شدت نور خارج شده از محلول باشد بنابراین I a شدت نوری است که جذب محلول رنگی گردیده است.
نحوه درجه بندی دستگاه اسپکتروفوتومتر
روی صفحه مدرج دستگاه در قسمت بالا درصد نور عبور کرده یا ترانسمیتانس
در قسمت پائین درست در مقابل درجات ترانسمیتانس OD،یا ابز ربنس قرار می هند.
، درجات میزان عبور همه با هم مساوی است.
درجات O D به علت لگاریتمی بودن نامساوی هستند.
واکنش رنگی قندها
مهمترین واکنش های رنگی قندها به قرار زیرند:
1 – واکنش مولیش (Molisch) : ?- نفتل + اسید سولفوریک غلیظ ؛
این واکنش برای تمام ساکاریدها مثبت است.
2 – واکنش بارفود (Barfoed) : استات مس در اسید استیک 1%؛
این واکنش مخصوص منوساکاریدهاست.
3 – واکنش بیال (Bial)اورسینول در اسید کلریدریک + FeCl3 ؛
به پنتوزها مانند گزیلوز جواب مثبت می دهد.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 323 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 185 |
پاورپوینت بررسی آزمایشگاه شیمی معدنی(1) در 185 اسلاید قابل ویرایش
هدف از انجام این آزمایش تهیه اسید بوریک از بوراکس می باشد.
ابتدا بوراکس را در آب گرم حل کرده و در مرحله بعد عمل خنثی سازی را با استفاده از اسید کلریدریک انجام دهید.
آزمایش شماره 1 تهیه اسید بوریک از بوراکس و بررسی برخی از خواص آن 3 اسید بوریک (اسید ارتوبوریک) اسیدی بسیار ضعیف است که از بوراتها و یا هیدرولیز هالیدهای بور با هیبریداسیون sp2 به دست می آید.
این اسید به صورت بلورهای سفید سوزنی شکل است که در آن واحدهای B(OH)3 از طریق پیوند های هیدروژنی به یکدیگر متصل شده اند و لایه های نامحدودی( با فاصله A? 18/3) با تقارن تقریبا شش ضلعی تشکیل می دهند.
شکل 1 – اسید بوریک 4 اسید بوریک در آب تا حدودی حل شده و انحلال پذیری آن با افزایش دما زیاد می شود.
این اسید تک بازی است.
9 Pk= (aq) B(OH)3 + H2O B(OH)4- + H+ B(OH)4- در غلظتهای کمتر از M 025/0 فقط به صورت نمونه های یک هسته ای B(OH)3 وB(OH)4- وجود دارند ولی در غلظتهای بالاتر قدرت اسیدی افزایش می یابد و اندازه گیری pH موید تشکیل نمونه های بسپار مانند است.
3 B(OH)3 B3O3(OH)4- + H+ + 2H2O pk=84/6 5 درمحلولهای مختلف اسید بوریک وبوراتها بسپارهایی مانندB3O3(OH)4- را طبق معادله زیر می دهند.
شکل2- تریمر اسید بوریک به نظر می رسد که بسپار اصلی حلقوی باشد و وجود چنین حلقه هایی در بوراتهای متبلور مانند 2B2O3 و Cs2O محرز است.
2 B(OH)3 + B(OH)4- B3O3(OH)4- + 3H2O pk=110 6 از تعادل سریعی که بین اسید بوریک نشاندار شده با 18O و بوراتها انجام می شود، می توان نتیجه گرفت که در محلول تعادل به سرعت روی می دهد.
این ترکیبها با پلی اولها مانند گلیسرول و ? - هیدروکسی کربوکسیلیک اسیدها کمپلکس هایی به نسبت 1:1 تشکیل داده ، قدرت اسیدی اسید بوریک افزایش یافته واندازه گیری مستقیم آن با سود امکان پذیر می شود.
شکل3- کمپلکس اسید بوریک با یک گلیسرول 7 H3BO3 HBO2 B2O3 گرما H2O اسید ارتوبوریک اسید متابوریک گرما اکسید بور وسایل مورد نیاز مواد مورد نیاز قیف بوخنر لوله آزمایش کاغذ صافی نوار کاغذ یونیورسال اسپاتول میله چینی یا شیشه ای بشر250 میلی لیتری کریستالیزور بوراکس اسید کلریدریک 25% اسید سولفوریک غلیظ پودر منیزیم یا نوار منیزیم معرف تورنسل محلول نیترات نقره متیل الکل محلول سولفات مس محلول سولفات آلومینیم در اثر گرما اسید بوریک به صورت زیر تجزیه می گردد 8 1) 12 گرم بوراکس را در ml25 آب مقطر گرم حل کرده و محلول حاصل را با اسید کلریدریک 25% خنثی کنید.
محلول را به آرامی سرد کرده و جسم بلورین حاصل را با استفاده از قیف بوخنر صاف کنید.
اسید بوریک را بروی کاغذ صافی خشک کنید و محلول زیرین را جهت گرفتن مابقی اسید، تغلیظ نمائید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 24 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
پاورپوینت بررسی آرایه در 31 اسلاید قابل ویرایش
آرایه .Array آرایه مجموعه اى از متغیرهاى از یک نوع است که با یک نام مشترک تحت استفاده قرار مى گیرند.
یک عنصر بخصوص در یک آرایه با یک index ( اندیس ) مورد دستیابى قرار مى گیرد.
در C تمام عناصر آرایه از مکانهاى مجاور ( بهم چسبیده ) حافظه تشکیل مى گردند . کوچکترین آدرس ، آدرس عنصر اول است .
بزرگترین آدرس متناظر آخرین عنصر است.
آرایه ها مى توانند یک بعدى یا چند بعدى باشند .
آرایه هاى یک بعدى .
فرم کلى آرایه یک بعدى به این صورت است : type array-name[ size ] ; همان نوع پایه است که نوع هر عنصر آرایه است .
type اندازه ( size ) مى گوید آرایه چند عنصر درون خود خواهد داشت .
اندیس اولین عنصر هر آرایه ، صفر مى باشد .
مثال : اگر بگویید int x[10] ; x به عنوان یک آرایه با 10 عنصر معرفى شده لذا عناصرش x[0] , x[1] , x[2] , … , x[9] مى باشد .
عنصر آدرس 0 1 2 3 4 5 6 7 1000 1002 1004 1006 1008 1010 1012 1014 عنصر آدرس 8 9 1016 1018 اگر x در حافظه از آدرس 1000 شروع شده باشد آنگاه : مثال : #include main( ) { int x[10] ; int t ; for ( t = 0 ; t < 10 ; ++t ) x[ t ] = t ; for ( t = 0 ; t < 10 ; ++t ) printf(“x[%d]= %d\n”,t, x[t]); } sizeof(type) * length of array total bytes = char interest[10] ; کل اندازه آرایه از فرمول زیر بدست مى آید : مثال : int id[4] ; 1 x 10 = 10 مثال : 2 x 4 = 8 Sizeof1.C برنامه مثال : #include #include main() { int x[10], num ; clrscr(); printf("size of int is %d \n", sizeof(int)); printf("size of float is %d \n", sizeof(float)); printf("size of double is %d \n", sizeof(double)); printf("size of long double is %d \n", sizeof(long double)); printf("size of long int is %d \n", sizeof(long int)); printf("size of num is %d \n\n", sizeof(num)); printf("size of x is %d \n\n", sizeof(x) ); } size of int is 2 size of float is 4 size of double is 8 size of long double is 10 size of long int is 4 size of num is 2 size of x is 20 size of int is 2 نتیجه اجرا x X[0] X[1] X[8] y y[0] y[1] y[8] x + y X[0] + y[0] X[1] + y[1] X[8] + y[8] #define MAX 100 #include #include main() { /* sum of two vectors */ int i , n; double x[MAX] , y[MAX] ; printf(“ n ? \n”); scanf(“%d”, &n) ; printf(“please enter the values of the first vector:\n”) ; for (i = 0 ; i < n ; i++ ) { printf(“x[%d] ? \t “ , i ) ; scanf(“%lf” , &x[i]) ; } printf(“please enter the values of the second vector:\n”) ; for (i = 0 ; i < n ; i++ ) { printf(“y[%d] ? \t “ , i ) ; scanf(“%lf” , &y[i]) ; } برنامه جمع دو بردار for (i = 0 ; i < n ; i++ ) printf(“sum[%d] = %.0f \n” , i , x[i] + y[i] ) ; } toupper(ch) = اگر ch یک حرف کوچک باشد
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پاورپوینت بررسی اختلالات هویت جنسی در 30 اسلاید قابل ویرایش
اسلاید ? :
مقدمه
nمی خواهیم در مورد یک ناهماهنگی روان جسمانی که از حدود هشتاد یا نود سال پیش شناخته شده صحبت کنیم . این بیماری در سال ???? توسط دو دانشمند به نام آقایان بنجامن و کولور شناخته شد و ترانس نامیده شد و نام ملموس تر و ساده تر آن روان دگر جنسی است .
nمهمترین مسئله ای که در همه جوامع باید مد نظر قرار گیرد این است که با بیمارانی مواجه هستیم که مغزشان و افکارشان ، روح و روانشان با جسمشان مغایرت دارد . خودشان نمی دانند که مرد هستند یا زن ، دختر هستند یا پسر . روان و فکر این افراد در یک مسیر مشخص و هدفدار حرکت نمی کند یعنی اختلال هویت جنسی برایشان به وجود آمده .
اسلاید ? :
هویت جنسیGender Identity
nاین اصطلاح به احساس مردانگی یا زنانگی هر فرد از خود اطلاق نی شود.تا سن ? تا ? سالگی هر بچه با قاطعیت می تواند بگوید (من یک پسر )یا (من یک دختر) هستم.حتی در صورت رشد طبیعی نرینگی و مادینگی باز هم هر کس تکلیف انطباقی پیدا کردن را دارد.به عقیده رابرت استوار هویت جنسی اشاره ضمنی بر جنبه های روانی مربوط به مردانگی و زنانگی دارد.به عقیده او جنس اجتماعی و سکس بیولوژیک است.غالبا این دو هماهنگ هستند یعنی مردها مردانه و زن ها زنانه رفتار می کنند.اما جنس و سکس ممکن است بصورت متعارض یا متضاد رشد کنند.
اسلاید ? :
نقش جنسیGender Role
nرفتارنقش جنسی مربوط به (وتا حدودی )مشتق از هویت جنسی است.این مفهوم را جان مانی با این کلمات توصیف کرده است.(هر آنچه یک فرد برای شناساندن خود به عنوان یک پسر یا مرد و یا یک دختر یا زن می گوید یا می کند.نقش جنسی هنگام تولدبرقرار نمی گردد بلکه به تدریج از طریق تجاربی که شخص در برخورد و تعامل اتفاقی و پیش بینی نشده بدست می آورد از طریق دستورات و تلفیقات آشکار و از طریق روی هم گذاشتن دو و دو برای به وجود آوردن چهار .گاهی هم اشتباها پنج.بدست می آیند)
. حاصل استاندارد سالم .هماهنگی هویت جنسی و نقش جنسی است.هر چند صفات بیولوژیک حائز اهمیت است .عامل عمده در کسب نقش مناسب با جنس یادگیری است.نقش جنسی ممکن است متضاد با هویت جنسی در آید.شخص ممکن است با همجنس همانند سازی گروه ولی در عین حال لباس.آرایش مو.یا سایر خصوصیات جنس مقابل همانند سازی کرده و به اقتصاد موقعیت خصوصیات رفتاری همجنس را انتخاب نماید.
اسلاید ? :
ناسازگاری جنسیGender Nonconformity
nناتوانی شخص برای سازش با خصوصیاتی که جامعه برای نقش جنسی انتخاب کرده است.این اصطلاح معمولا در مورد کودکانی که به اسباب بازی ها و بازی های جنس مقابل علاقه بیشتری نشان می دهند و قرائن بارز نقش جنسی را نشان نمی دهد بکار می رود.معهذا این حالت در سطحی بسیار پائینتر از اختلال هویت جنسی کودکی قرار دارد.
اسلاید ? :
اختلال هویت جنسی
Gender Identity Disorder
nبر چسبی کلی برای اختلالاتی که با احساس نا متناسب بودن خصوصیات تشریحی و فیزیولوژیکی جسمی و نیز نقش جنس مشخص هستند .این اصطلاح بطور عمده ترانس و سیستم _ترانس سکسوآلیسم و اختلات هویت جنسی کودکی را شامل می گردد.یا میل مستمر به جنس مقابل بودن یا اصرار بر تعلق به جنس مقابل مراه با احساس ناراحتی شدید از بابت جنس و نقش جنسی تعیین شده اطلاق می شود و از نظر جنسی بین جسم و فکر تناقض و مغایرت دارد و از لحاظ کلامی و چه ظاهری شکل جنس مخالف عمل می کند.
اسلاید ? :
همه گیر شناسی
nدر نمونه های پزشکی کودک تقریبا به ازای هر دختردارای این اختلال .پنج پسر وجود دارد. در نمونه های پزشکی بزرگسال تعداد مردان در حدود دو یا سه برابر بیشتر از زنان است.و این تفاوت ممکن است آسیب پذیری بیشتر در مورد پسران دارای هویت جنسی مقابل را در مقایسه با دختران دارای این صفت نشان دهد.و در حال حاضر مطالعات همه جانبه ای در جهت ایجاد داده هایی برای شیوع اختلال هویت جنسی وجود ندارد. داده ها از کشور های کوچکتر در اروپا با توجه به کل آمارهای جمعیتی و نظرات برآورده شده تقریبا به میزان ? در ????? برای مردان بالغ و ? در ?????? برای زنان بالغی است که به دنبال جراحی های تغییر جنسیت هستند.
اسلاید ? :
سبب شناسی
nزمان به وجود آمدن این بیماران دقیقا در زمانی است که اسپرم پدر با تخمک مادر در هم امیخته می شود و در لحظه اول با اولین برخورد جنسیت مشخص می شود و اگر کروموزوم x وارد شده باشد جنسیت دختر و اگر کروموزوم y وارد شود جنسیت پسر می شود.پس نتیجه می گیریم موجودیت کروموزومی همان تحظه اول مشخص می شود.رشد مغزی و جسمی جنین در ? ماهگی حاملگی مشخص می شود ودر همین زمان مغز تحت تاثیر فعل و انفعالات قرار می گیرد.و اگر یکی از ژنها به طور وارونه سوار شود فردی با هویت جنسی واژگون به دنیا می آید و آنها همان بیماران ما هستند.یافته های اخیر به تفاوتهایی در مغز ترانس سکسوال های . به . زن اشاره کرده اند .اما در یک نمونه کالبد شکافی روی ? بیمار مبتلا _هسته های قرمز از نظر حجم با جنس تیبیک مونث هماهنگ بود تا جنس مذکر تیبیک .این یافته با همجنس گرا و غیر همجنس گرا بودن افراد ترانس سکسوال ارتباطی نداشت.
اسلاید ? :
ویژگی های توصیفی مرتبط و اختلالات ذهنی
nبسیاری از افراد دارای اختلال هویت جنسی از لحاظ اجتماعی گوشه گیر می شوند و این گوشه گیری و جدایی از دیگران به پایین بودن عزت نفس کمک می کند.و در بعضی موارد باعث نافرمانی در بچه ها و گرفتاریهایی می شود که ممکن است به تنفر و یا ترک مدرسه منجر شود و مورد آزار و اذیت هم سن و سالان و خانواده بطور ویژه ای عواقب معمولی برای پسران و دختران دارای این اختلال است .پسران دارای چنین اختلالی اغلب حالات زنانه و الگوهای صحبت مشخص نشان می دهند.آشفتگی می تواند بسیار فراگیر باشد بطوریکه فعالیت های ذهنی بعضی افراد فقط در حول فعالیتهایی که افسردگی جنسی را کاهش می دهد سیر می کند.و در حالی که از طرف خانواده طرد شوند پسران با مصرف هورمون اقدام کرده و به ندرت اقدام به عمل اخته کردن یا از بین بردن آلت تناسلی می کنند و گاهی با شناسنامه دخترانه و رفتاری پسرانه و بالعکس به فاحشگی و یا خودفروشی تن می دهند که در معرض بیماریهایی از قبیل ایدز قرار می گیرند.تلاش در جهت خودکشی را دارند در سنین ?? تا ?? سالگی و—دیگر به کام مرگ رفته اند .اواخر امر هم به این گروه گفته می شود که درست نمی باشد.اواخر گروه کوچکی است که میل به همجنس گرایی داشته و از روی انحراف فکری به این گروه می پیوندند.اما گروه روان دگر جنسی یا ترا جنسی هیچ تمایلی به همجنس گرایی نداشته و ندارد.
اسلاید ? :
اختلال هویت جنسی کودکی
Gender Identity Disorder Of Childhood
nخصوصیت اساسی در این اختلال وجود ناراحتی شدید و مستمر کودک در مورد جنس معین شده خود و میل شدید یا اصرار بر متعلق بودن به جنس مقابل است.دختر ها و پسرها از لباس پوشیدن کلیشه ای طبیعی دخترانه یا پسرانه منحرف شده و خصوصیات تشریحی خاص خود را رومی کند.در منتها الیه طیف اختلال هویت جنسی کودکان پسرهایی قرار دارند که طبق معیار های فرهنگ خود دخترانه تر از هر دختری رفتار می کنند.طیف اختلال هویت جنسی مرز واضحی بین کودکانی که مستحق تشخیص رسمی هستند و آنهایی که چنین استحقاقی ندارند نمی توان تعیین کرد.دخترها به بازیهای پسرانه گرایش دارند و بازیهای بی نظم و خشن را ترجیح می دهند قهرمانان خیالی آنها اغلب قیافه های مردانه قوی هیکلی دارند مانند batman و superman .پسران را بعنوان همبازی ترجیح می دهند.دختران دارای چنین اختلال ادرار کردن بصورت نشسته خودداری می کند و ممکن است ادعا کند که آلت جنسی مردانه دارد یا در حال پرورش آن است و نمی خواهد سینه هایش رشد کند و حالت قاعدگی داشته باشد .ولی همچنین ممکن است ادعا کند که طوری بزرگ خواهد شد تا بصورت یک مرد باشد.چنین دخترانی معمولا نشانه های شناسایی تعارض جنسی را در نقشهای بازی .رویاها و تخیلات بروز میدهد.(پسران به بازیهای دخترانه گرایش دارند و از حوله و نوار و روسری اغلب برای نشان دادن موها و یا دامنهای بلند استفاده می شود.و بطور قابل توجهی از بازی در خانه .کشیدن تصاویر دختران زیبا و شاهزادگان و…اقدام می کنند.عروسک مورد علاقهBarbie است و معمولا در بازیها نقش مادر را ایفا می کنند و کاملا متمایل به نقشهای خیالی زنانه هستند . آنها ممکن است اظهار کنند تا دختر باشند و ادعا کنند که طوری بزرگ خواهند شد که زن باشندو نشسته ادرار می کنند و طوری می نشینند که وانمود کنند که آلت جنسی مردانه ندارند .به ندرت پسران دارای این اختلال اظهار می کنند که آلت مردانه دارندو یا از آن نفرت دارند بطوریکه آنها می خواهند آنرا حذف کنند یا اینکه تمایل دارند به جای آن آلت جنسی زنانه داشته باشند.)
اسلاید ?? :
بزرگسالان و نوجوانان :
nدارای علائم و نشانه های مشابهی هستند.و علاقه مند به زندگی به عنوان عضوی از جنس دیگر هستند .و این را آشکارا ابراز می کنند.و بصورت پذیرش نقش اجتماعی جنس مقابل آشکار می شود. و با استفاده از تغییرات هورمونی یا جراحی خواستار تغییر جنسیت خود می شوند.و از اینکه دیگران آنها را به عنوان جنسیتی که اختصاص یافته اند تشخیص دهند و احساس ناراحتی می کنند.در نوجوانان تشخیص صحیح بخاطر مسائل احتیاطی نوجوان مشکل است.این مسئله در صورتی که نوجوان درباره شناسایی تعارض جنسی احساس تردید کند یا احساس کند که برای خانواده غیر قابل قبول است.ممکن است پیچیده تر شود .نوجوان ممکن است مورد خطاب قرار گیرد زیرا والدین و معلمین از گوشه گیری اجتماعی یا آزار هم سن و سالان و ترد شدن نگران می شود.در چنین شرایطی تشخیص باید برای آن دسته از نوجوانانی که کاملا در لباس پوشیدن و طرز رفتار در تعارض با جنسیت خود هستند .به دقت انجام پذیرد.طبقه بندی تشخیص در کودکان و نوجوانان نیازمند کنترل بر دوره گستره ای از زمان است.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 622 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
پاورپوینت بررسی اختلالات شخصیتی در 16 اسلاید قابل ویرایش
اختلالات شخصیتی
اختلالهای شخصیتی یا اختلال های رفتاری جای تردید وجود ندارد که هر دستگاهی اختلال پیدا می کند؛ مثلاً موتور اتومبیل ،هواپیما،کامپوتر و ...
همیشه اختلال پیدا می کنند و لازم می شود که دوباره تعمیر شوند.
دستگاه عصبی مرکزی (مخ، نخاع و اعصاب) نیز اختلال پیدا می کند و این اختلال در رفتار منعکس می شود.
طبقه بندی اختلال های رفتاری
1- اختلالهایی که معمولاً در دوره های اول و دوم کودکی یا در دوره ی نوجوانی ظاهر می شوند.
2- اختلالهای زوال عقل
3- اختلالهایی که در اثر سوء استفاده از الکل و مواد مخدر به وجود می آید
4- اختلالهای اضطرابی
5- اختلالهای جسمانی
6- اختلالهای غذایی
7-اختلال های خُلقی
8- اختلال های جنسی
9- اسکیزوفرنی و سایر اختلالهای سایکوتیک
10– اختلال های خواب
11- اختلال های سازگاری
12- اختلالهای شخصیت 6 اختلال های اضطرابی اختلال های اضطرابی نشانه های ذهنی و جسمی دارند.
در میان نشانه های ذهنی می توان به ترس از بدبختی ، ترس از کنترل نداشتن بر خود ، ناتوانی در راحت بودن و رفع خستگی اشاره کرد.
نشانه ی جسمی اضطراب عبارت است از فعالیت شدید شاخه ی سمپاتیک دستگاه عصبی خودکار که با لرزش ، عرق ، سرعت و شدت تپشهای قلبی ، بالا رفتن فشار خون (سرخ شدن چهره) و سرگیجه همراه است.
اختلالهای جسمانی شکل اختلال های جسمانی شکل به مواردی گفته می شود که در آنها فرد ناراحتیهای جسمی نشان می دهد ، مثل فلج شدن و احساس درد ، یا عمیقاً اعتقاد پیدا می کند که به بیماری وحشتناکی مبتلا شده است ، اما عملاً هیچ نوع نابهنجاری جسمی نشان نمی دهد.
دو نمونه از این اختلالها عبارت اند از :
1- اختلال تبدیلی
2- اختلال هیپوکندری
3- اختلالهای غذایی
اختلالهای غذایی عبارت اند از :
1- بی اشتهایی عصبی
2- روانی و پر اشتهایی
بی اشتهایی عصبی اختلالی است که زندگی را با خطر مرگ رو به رو می کند و با افت شدید وزن بدن همراه است.
افرادی که به بی اشتهایی عصبی مبتلا هستند ، از جسم خود تصویر بسیار غلطی دارند و خیال می کنند که خیلی چاق هستند.
اختلالهای خُلقی اختلال های خُلقی به اختلالهایی گفته می شود که با آشوبها و دگرگونیهای شدید هیجانی همراه هستند.
آشوبهای هیجانی معمولاً از طریق افسردگی یا برانگیختگی بیش از اندازه منعکس می شوند.
اسکیزوفرنی ویژگی اصل اختلال اسکیزوفرنی در افکار است که از طریق زبان و سایر رفتارهای آشکار تجلی می کند.
تداعیهای اسکیزوفرنها اغلب سست است.به این معنی که ارتباط بین رویدادها را از دست می دهد اسکیزوفرنها اغلب به شیوه ی غیر منطقی و سازمان نیافته فکر می کنند.
اختلالهای شخصیت اختلالهای شخصیت ، مثل صفات شخصیت ، از روی الگوهای رفتاری پایدار تمیز داده می شوند ؛ با این تفاوت که اختلالهای شخصیت ، انعطاف ناپذیر و ناسازگارند.
آنها عملکردهای شخصی و اجتماعی را مختل می کنند و برای فرد و اطرافیانش استرس می آفرینند.