-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: چند ضلعی ها و مجموع زاویه های آنها
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
در ابتدای شروع کار، مثلثی روی تابلو رسم کرده و از دانش آموزان می خواهیم مانند ما مثلثی در دفتر خود بکشند. در ادامه نحوه کار با نقاله را به دانش آموزان آموزش می دهیم و با کمک نقاله اندازه زاویه های مثلثی که روی تابلو کشیده ایم را به دست آورده و سپس به دانش آموزان می گوییم این سه زاویه را جمع کنند. حال به بچه ها می گوییم همین کار را با مثلثی که در دفترشان کشیدند را انجام داده و جمع سه زاویه را بدست آورند.
اینک معلم یک مربع روی تخته می کشد و از بچه ها می خواهد در دفترشان یک مربع بکشند. سپس با کشیدن یکی از قطرها مربع را به دو مثلث تبدیل کنند. معلم از گروه ها می خواهد که با هم تبادل نظر کرده و بگو
اهداف درس:
✅ دانش آموزان بفهمند مجموع زوایای یک چهارضلعی برابر با 360 درجه است.
✅ دانش آموزان بتواند چهارضلعی را رسم و نیمساز آن را نیز رسم کنند.
✅ دانش آموزان تقارن مرکزی شکل های چند ضلعی را رسم کنند.
✅ دانش آموزان بتواند با دقت کامل قطر های شکلی را رسم کند.