-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس2 : مخلوط ها در زندگی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بسیاری از موادی که در زندگی روزانه با آن ها سر و کار داریم یا از آنها استفاده می کنیم مخلوط هستند. برای نمونه، آب میوه ها، انواع غذاها، شوینده ها، شربت های خوراکی، چای شیرین، گلاب و نوشابه ها همگی مثال هایی از مخلوط ها هستند.
اجزای همه مخلوط ها را می توان جدا کرد. برخی از روش های جداسازی آسان و برخی دشوار هستند. صافی هایی مانند توری، سرند، الک، آبکش، کاغذ صافی، فیلتر جاروبرقی، ماسک و پارچه، چای صاف کن برای صاف کردن مواد جامد از مخلوط نایکنواخت به کار برده می شوند. اما اجزای یک مخلوط یکنواخت را نمی توان با صافی جدا کرد...
اهداف درس:
✅ دانش آموزان مفهوم مخلوط را درک کنند.
✅ دانش آموزان بتوانند مثال های در مورد مخلوط بزنند.
✅ دانش آموزان بتوانند مثال های در مورد محلول بیان کنند.
✅ با مشاهده ویژگی های مخلوط ها، آن ها را در دو دسته یکنواخت و نایکنواخت طبقه بندی کنند.
✅ با انجام آزمایش پی ببرند که اندازه ذره ها و دمای آب در سرعت حل شدن مواد موثر است.