اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی

خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی

دانلود خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی

-------

خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی
خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: 97
قیمت: 19000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

طرح درس روزانه ماده درسی : شیمی موضوع درس: آنتروپی تعیین جهت پیشرفت واکنشهای شیمیایی مقطع تحصیلی :متوسطه مدت جلسه : 30 دقیقه پایه تدریس : سوم تجربی تعداد دانش آموزان: 15 نفر تاریخ اجرا : عنوان اجزاء مورد نظر در فرایند تدریس توضیحات اهداف کلی آشنایی دانش آموزان با آنتروپی و تعیین جهت پیشرفت واکنشهای شیمیایی جزئی 1 – آشنایی دانش آموزان با فرایندهای خود به خودی و غیر خود به خودی2- آشنایی دانش آموزان با آنتروپی3- آشنایی دانش آموزان به نقش تغییر انرژی و بی نظمی ( آنتروپی) در انجام واکنشهای شیمیایی4- آشنایی دانش آموزان به پیشگویی جهت طبیعی ( خود به خودی ) واکنشها رفتاری دانش آموزان در پایان وضمن تدریس این درس باید بتوانند حیطه شناختی عاطفی مهارتی 1-50 % فرایند های خود به خودی و غیر خود به خودی را می شناسند و مثال می زنند .2- با مفهوم آنتروپی ( بی نظمی ) آشنا میشوند .3- میدانند که کاهش آنتالپی (0< H ) یکی از عوامل پیشرفت خود به خودی واکنش های شیمیایی است .4- میدانند که افزایش آنتروپی ( 0 > s ) یکی از عوامل پیشرفت خود به خودی واکنشهای شیمیایی است .5- می دانند s تابع حالت است . 6- مبتوانند برای s تعیین علامت کنند 7- نتیجه گیری میکنند که انگیزه انجام خود به خودی واکنشها کاهش آنتالپی و یا افزایش آنتروپی و یا هردو است8- میتوانند در مورد جهت پیشرفت خود به خودی 50 %واکنشها قضاوت کنند .9- پیش بینی میکنند تمامی واکنشهای خود به خودی درجهت عکس بصورت خود به خودی انجام پذیرنیستند. درک وفهمدرک و فهم درک و فهم درک و فهم درک و فهم کاربردتجزیه وتحلیل ارزشیابینوآوری دریافتواکنشسازمانبندیسازمانبندیواکنشسازمانبندیتبلورتبلورتبلور اجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقلاجرای مستقل رفتار ورودی دانش آموزان قبل از تدریس باید : 1- با مفهوم آنتالپی ( H ) آشنا باشند . 2 –با واکنشهای گرماگیر و گرماده آشنا باشند 3- نمودار کامل انرژیهای گرماگیر و گرماده را رسم نمایند . 4- با توجه به نوع واکنش ها مقدار H را محاسبه نمایند. عنوان اجزای موردنظر در فرایند تدریس توضیحات انتخاب روش تدریس توصیفی – نمایشی – اکتشافی – بارش مغزی – پرسش و پاسخ – آزمایشی – بحث تیمی ،- هوشهای چندگانه – سخنرانی – پیش سازمان دهنده – بازیهای گروهی رسانه های آموزشی تخته و گچ – مدل های مولکولی – کارت گروه بندی – کامپیوتر، ویدئوپروژکشن ، برگه های پلی کپی – سی دی – یک قطعه یخ – دو عدد بشر – روغن – آب – دوحبه قند مراحل اجرا فعالیتهای مقدماتی ( مدت زمان 2 دقیقه ) سلام و احوال پرسی بررسی تقویم روز نوشتن پیام قرآنیحضور و غیاب گروه بندی بررسی تکالیف جلسه قبل ارزشیابی تشخیصی( 4 دقیقه) فعالیت معلم فعالیت دانش آموزان 1 – سوالاتی که در زیر مطرح شده را ازطریق اسلاید به نمایش گذاشته سپس برگه هایی در اختیار دانش آموزان قرار میدهم و از آنان می خواهم به صورت فردی به هریک ازسوالات پاسخ دهند ودرپایان پاسخنامه ها را به اینجانب برگردانند . پرسش ها عبارتند از : الف – کدامیک از تغییرات زیر گرماده است؟ 1 ) ذوب یخ 2 ) سوختن گازمتان3) حل شدن نیترات آمونیوم درآب 4) تبخیر آبب ) در مورد مفهوم آنتالپی واکنش کدام گزینه صحیح است؟1-گرمای مبادله شده در فشار ثابت2-گرمای مبادله شده در حجم ثابت آنتالپی واکنشج ) در واکنش مقابل(l) CH3OH (g)CO+(g)2H2- با استفاده از آنتالپی های تشکیل داده شده آنتالپی واکنش کدام گزینه است؟گزینه الف ) 132 – گزینه ب ) 128 – گزینه ج ) 128 +گزینه د ) 132 + ادامه ارزشیابی تشخیصی( 4 دقیقه) فعالیت معلم فعالیت دانش آموزان د – نمودار آنتالپی برای یک واکنش گرماده کدام است؟گزینه 1 ) نمودار 1 آغازی پایانی آنتالپیگزینه 2 ) نمودار 2 (نمودار1 )ب ) پایانی آنتالپی آغازی نمودار( 2 ) در این مرحله هدف ،ارزشیابی پیش دانسته های تک تک فراگیران است که نتیجه این ارزشیابی درجدول 1 ( ضمیمه طرح ) منعکس میگردد .2- سپس به منظور پی بردن به میزان تسلط فراگیران نسبت به درس جدید پرسش های زیر را مطرح می کنم . الف) آیا میتوان جهت پیشرفت طبیعی واکنشها را پیشگوییکرد ؟ چگونه ؟ب – به چه رویدادهایی خودبه خودی گفته میشود ؟ مراحل اجرا فعالیت معلم فعالیت فراگیران آماده سازی و ایجاد انگیزه (3 دقیقه ) به کمک ویدئوپروژکتور تصاویری از رویدادهایی مثل آّبشار – رنگ دادن آهن ، سوختن گار متان ، ذوب برفها وغیره را به نمایش می گذارم و از فراگیران می خواهم که به دقت به این تصاویر نگاه کرده و برداشت خود را از این تصاویر بیان کنند .از دانش آموزان سوال می کنم :1- این تغییرها خود به خودی اند یا غیر خود به خودی ؟2- این رویدادها آیا در جهت عکس هم خود به خودی اند ؟ چرا؟3- یک قطعه یخ را در ظرفی گذاشته و از فراگیران می خواهم آیا ذوب یخ هم بطور خود به خودی انجام می شود ؟ چرا ؟4- جبه قند در آب حل می شود یا در روغن ؟ چرا ؟ 5- اگر سوختن وساز مواد غذایی دربدن وهمچنین انحلال بیشتر مواد در آب غیر خود به خودی بود چه مشکلاتی بوجود می آمد ؟ 2 و 1 : پس از مشاهده تصاویر توسط فراگیران آنان باید بصورت تیمی مشورت کرده در حدی که اطلاع دارند و وقت اجازه میدهد پاسخ دهند .4 و 3 : بدلیل اینکه این آزمایش تا حدودی در ارتباط با معلومات عمومی و فراگیران می باشد احتمال دارد بتوانند پاسخ نسبتا صحیحی ارائه دهند . معرفی و ارائه درس ( 13 دقیقه) 1- در این مرحله از فراگیران خواسته میشود که ضمن مروری کوتاه بر درس جدید ، واژه های کلیدی را بصورت تیمی استخراج کنند .و ازاین طریق فراگیران به محور اصلی درس پی خواهند برد . پیشرفت خود به خودی- واکنش گرماده – واکنش گرماگیر – آنتروپی ( بی نظمی ) حداکثر بی نظمی حداقل . به فراگیران توصیه می شود که نام تیم خود را از این بین واژه های کلیدی انتخاب کنند . با توجه به این موضوع که فراگیران قبلا در منزل درس جدید را مورد مطالعه قرار داده اند پس از مروری کوتاه بر روی این درس واژه های کلیدی را استخراج خواهند کرد در این میان ممکن است تیم ها به واژه های متعددی دست یا بند در این مرحله واژه های کلیدی ثبت شده توسط نماینده هر تیم بر روی تابلو نوشته می شود و از بین آنها لغات کلیدی و مشترک و مناسب انتخاب می گردد . پس نماینده هر تیم پس از انتخاب یک واژه پلاک مربوط به آن واژه برگردن خود آویزان میکند مراحل اجرا فعالیت معلم فعالیت فراگیران معرفی و ارائه درس 2 – ضمن تشویق دانش آموزان به یادداشت برداری در طول فرایند آموزش فراگیران را قدم به قدم با عوامل پیشرفت واکنش ها بر طبق نقشه مفهومی درس که در ضمیمه آورده شده است ، آشنا می کنم . پس به منظور رسیدن به این هدف ضمن نظارت بر کار گروهی و فردی فراگیران لازم می دانم که با طرح پرسش های متعددا آنها را در رسیدن به اهداف درس یاری کنم . ( ضمن نظارت بر کار گروهی آنان را ارزشیابی کرده و در جدول ضمیمه این طرح درس ثبت خواهم کرد .تصاویر مرحله قبل را به نمایش می گذارم و سوال می کنم :الف – آیا این رویدادها خودبخودی اند ؟ب – انرژی پتانسیل در این سامانه ها چه تغییری کرده است؟ج – آیا این سا مانه ها با آزاد کردن انرژی به پایداری بیشتری رسیده اند؟د – پس آیا میتوان گفت که عامل خود به خودی پیشرفت این تغییر ها از دست دادن انرژی ( گرما ) است ؟پس از ارائه پاسخ از طرف فراگیران لازم است ذکر کنم که چون بیشتر این واکنشها در فشار ثابت انجام میشود . پس میتوان گفت که واکنشهایی که 0 < H دارند اغلب خود به خودی پیشرفت میکنند .س :آیا هر تغییر گرماده خود به خودی و هر تغییر گرماگیر غیر خود به خودی است ؟ با توجه به پاسخهای فراگیران توجه آنها را به قطعه یخ در حال ذوب شدن جلب می کنم . همچنین تصاویر مولکولی یخ و آب را به آنها نشان میدهم حال :ش. از فراگیران سوال می کنم که چرا این تغییر با توجه بر گرماگیر بودنش خود به خودی پیشرفت میکند؟ط : نقش دما در این جا چیست ؟ کاهش بی نظمی یا افزایش بی نظمی پس از بررسی پاسخهای گروهها ، به نقش آنتروپی یا افزایش بی نظمی به عنوان عامل دوم در پیشرفت خود به خودی واکنشها اشاره می کنم . برای فهم بیشتر مطلب مبادله (g)2No2 (g )4O 2N را نوشته و با استفاده از مدلهای مولکولی نحوه شکستن 4 O 2 N و تبدیل آن به 2NO 2 را به فراگیران نشان میدهم الف و ب و ج :فراگیران با مشورت و بحث تبمی و بر اساس اطلاعات قبلی جواب سوالها را می یابند . د – فراگیران با پاسخ به این سوال یکی از عوامل پیشرفت خود به خودی واکنشها را که رسیدن به حداقل انرژی است را ذکر می کنند . س :فراگیران پاسخهای متفاوتی می دهند .ش : فراگیران بصورت فردی یا گروهی پاسخهای متفاوتی می دهند فعالیت معلم فعالیت فراگیران

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود خرید ارزان طرح درس روزانه شیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.