-------
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
طرح درس علوم پایه سوم ابتدایی فصل بکارید و بینید- صفحه ی 18 هدف کلی آشنایی دانشآموزان با ریشهی گیاهان مختلف اهداف جزیی 1( دانشآموز بتواند ریشهی افشان ونمونههای آن را بشناسد. 2( دانش آموز بتواند ریشهی راست و نمونههای آن را بشناسد. 3( دانشآموزان این نکته را بدانند که بعضی از ریشههای گیاهان خوراکی اند مانند: تربچه، هویچ، 4( دانشآموزان نسبت به مراقبت از محیط زیست خود علاقه نشان دهد. روش تدریس گردش علمی ارزشیابی یک گیاه از چند قسمت تشکیل شده است؟ آیا میدانید ریشه در کدام قسمت گیاه قرار دارد؟ تشخیصی ایجاد انگیزه به جهت ایجاد انگیزه و کنجکاوی بیشتر یک بازدید علمی برای دانشآموزان تدارک دیده شود. ارائه درس جدید معلم دانشآموزان را به یک باغی میبرد و ابتدا توسط یک گیاه خشک قسمتهای مختلف گیاه را به دانشآموزان معرفی میکند. و کارکرد ریشهی یک گیاه را نیز بیان می-کند. در گام بعدی از دانشآموزان میخواهد به صورت گروهی در اطراف خود بچرخند و چند نوع گیاه مختلف را بیاورند، ریشهی آنها را باهم مقایسه کنند. معلم در این جا انواع ریشهها اعم از ریشهی افشان وریشه ی راست را معرفی میکند و برای نمونه ریشهی یک هویج را به عنوان ریشهی راست و ریشهی پیاز به عنوان ریشهی افشان را به دانش-آموزان نشان میدهد. در حین تدریس معلم میتوانداین نکته را به آنها بگوید که بعضی از ریشهها خوراکیاند مانند ریشهی هویج، تربچه و.... ارزشیابی تکوینی در هر یک از مراحل تدریس معلم با طرح یک سوال از دانشآموزان ارزشیابی به عمل می-آورد مثلا در مرحلهی اول وظیفهی ریشه برای یک گیاه چیست؟ در مرحلهی دوم انواع ریشهها را با مثال توضیح دهید؟ جمع بندی معلم به صورت بارش مغزی یک جمله را ناقص میگوید سپس دانشآموزان کامل میکنند . مثلا: امروز یاد گرفیتم که. .......ارزشیابی پایانی و ارزشیابی پایانی: معلم جدول طرح شده در کتاب را در اختیار گروهها میگذارد و از انها تعیین تکلیف میخواهد که به صورت گروهی ریشههای افشان و ریشههای راست را از هم جدا کنند ومقایسه کنند. تعیین تکلیف: انواع ریشهی گیاهان را نقاشی کنند. علوم طراح: پایه سوم ابتدایی فصل بکارید و ببینید- صفحهی 83 هدف کلی آشنایی دانشآموزان با ریشهی گیاهان مختلف اهداف جزیی 1( دانشآموز بتواند ریشهی افشان ونمونههای آن را بشناسد. 2( دانش آموز بتواند ریشهی راست و نمونههای آن را بشناسد. 3( دانشآموزان این نکته را بدانند که بعضی از ریشههای گیاهان خوراکی اند مانند: تربچه، هویچ، 4( دانشآموزان نسبت به مراقبت از محیط زیست خود علاقه نشان دهد. روش تدریس گردش علمی ارزشیابی یک گیاه از چند قسمت تشکیل شده است؟ آیا میدانید ریشه در کدام قسمت گیاه قرار دارد؟ تشخیصی ایجاد انگیزه به جهت ایجاد انگیزه و کنجکاوی بیشتر یک بازدید علمی برای دانشآموزان تدارک دیده شود. ارائه درس جدید معلم دانشآموزان را به یک باغی میبرد و ابتدا توسط یک گیاه خشک قسمتهای مختلف گیاه را به دانشآموزان معرفی میکند. و کارکرد ریشهی یک گیاه را نیز بیان می-کند. در گام بعدی از دانشآموزان میخواهد به صورت گروهی در اطراف خود بچرخند و چند نوع گیاه مختلف را بیاورند، ریشهی آنها را باهم مقایسه کنند. معلم در این جا انواع ریشهها اعم از ریشهی افشان وریشه ی راست را معرفی میکند و برای نمونه ریشهی یک هویج را به عنوان ریشهی راست و ریشهی پیاز به عنوان ریشهی افشان را به دانش-آموزان نشان میدهد. در حین تدریس معلم میتوانداین نکته را به آنها بگوید که بعضی از ریشهها خوراکیاند مانند ریشهی هویج، تربچه و.... ارزشیابی تکوینی در هر یک از مراحل تدریس معلم با طرح یک سوال از دانشآموزان ارزشیابی به عمل می-آورد مثلا در مرحلهی اول وظیفهی ریشه برای یک گیاه چیست؟ در مرحلهی دوم انواع ریشهها را با مثال توضیح دهید؟ جمع بندی معلم به صورت بارش مغزی یک جمله را ناقص میگوید سپس دانشآموزان کامل میکنند. مثلا: امروز یاد گرفیتم که........ ارزشیابی پایانی و ارزشیابی پایانی: معلم جدول طرح شده در کتاب را در اختیار گروهها میگذارد و از انها تعیین تکلیف میخواهد که به صورت گروهی ریشههای افشان و ریشههای راست را از هم جدا کنند ومقایسه کنند. تعیین تکلیف: انواع ریشهی گیاهان را نقاشی کنند. طرح درس علوم پایه سوم. فصل بکارید و ببینید ص 84 طراح: هدف کلی آشنایی دانش آموزان با انواع برگ و انواع ساقه گیاهاناهداف 1-دانش آموزان با انواع برگ گیاها ن آشنا می شوند. جزیی 2- دانش آموزان با انواع ساقه آشنا می شوند .دانش آموزان با کاشت گیاه آشنا شوند.دانش آموزان به کاشت و تکثیر گیاه و مراقبت از آن علاقه نشان می دهند. 5-دانش آموزان می توانند ساقه و برگ گیاهان را با هم مقایسه کنند.روش بازدید علمی، نمایشی تدریسارزشیابی پرسش سوال: چرخه زندگی دانه را بیان کنید؟ تشخیصی ایجاد انگیزه آوردن سبدی از گل های طبیعی و زیبا به کلاس ارایه درس ابتدا معلم از دانش آموزان می خواهد گیاهانی که از قبل گفته بود در خانه بکارند را روی میز خود بگذارند و سپس با دقت به آنها نگاه کنند و بگویند آیا برگ همه گیاهان یکسان است یا فرق دارد؟ پس از آنکه دانش آموزان پاسخ دادند معلم نیز پاسخ آنها را تکمیل می کند و نام برگ های مختلف )پهن، سوزنی،دراز و بریک(را می گوید و آنها را معرفی می کند سپس تصاویر مختلفی از برگ های سوزنی و پهن و دراز و باریک را روی پروژکشن نمایش می دهد و به دانش آوزان نشان می دهد .بعد از آن دانش آموزان را به باغچه مدرسه که درخت سیب و گل نرگس دارد می برد و از آنها می خواهد که با دقت به ساقه این دو گیاه نگاه کنند و تفاوت آن دو را بگویند .و در حینی که دانش آموزان به گیاهان نگاه می کنند تذکراتی راجع به مراقبت از گیاه و آلوده نکردن باغچه و هم چنین اشاره به گیاه به عنوان یکی از زیبایی های خلقت آفرینش که ما باید شکرگذار این نعمت باشیم هم می کند.سپس دانش آموزان پس از اینکه پاسخ خود را دادند معلم می گوید بله