-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول با روش نمایشی با عنوان آلودگی آب
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس2 : مخلوط ها در زندگی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بسیاری از موادی که در زندگی روزانه با آن ها سر و کار داریم یا از آنها استفاده می کنیم مخلوط هستند. برای نمونه، آب میوه ها، انواع غذاها، شوینده ها، شربت های خوراکی، چای شیرین، گلاب و نوشابه ها همگی مثال هایی از مخلوط ها هستند.
اجزای همه مخلوط ها را می توان جدا کرد. برخی از روش های جداسازی آسان و برخی دشوار هستند. صافی هایی مانند توری، سرند، الک، آبکش، کاغذ صافی، فیلتر جاروبرقی، ماسک و پارچه، چای صاف کن برای صاف کردن مواد جامد از مخلوط نایکنواخت به کار برده می شوند. اما اجزای یک مخلوط یکنواخت را نمی توان با صافی جدا کرد...
اهداف درس:
✅ دانش آموزان مفهوم مخلوط را درک کنند.
✅ دانش آموزان بتوانند مثال های در مورد مخلوط بزنند.
✅ دانش آموزان بتوانند مثال های در مورد محلول بیان کنند.
✅ با مشاهده ویژگی های مخلوط ها، آن ها را در دو دسته یکنواخت و نایکنواخت طبقه بندی کنند.
✅ با انجام آزمایش پی ببرند که اندازه ذره ها و دمای آب در سرعت حل شدن مواد موثر است.
-------
بخشی از متن:
طرح درس دنیای گیاهان علوم اول دبستان با روش تدریس گردش علمی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بعد از ارزشیابی تشخیصی و اگاه شدن از میزان اطلاعات دانش آموزان از گیاهان، خود معلم باید توضیحات دانش آموزان را درباره ی قسمت های مختلف گیاه کامل کند .به این صورت که قسمت های مختلف یک گیاه را به صورت عملی به آنها نشان دهد. با به کار بردن و تکرار واژه گیاه برای انواع گیاهان از قبیل درخت، گیاهان علفی مثل چمن و بوته ها، مراقبت کنید دانش اموزان واژه گیاه را برای همه ی انواع گیاهانی که می بینند و نه فقط برای درخت بیان کنند.
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول دبستان با روش دریافت مفهوم با عنوان جانوران موذی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بچه ها میخوایم با هم بازی کنیم بازی دوست دارید؟
بچه ها اشتیاق خودشان را نشان میدهند. پس شروع میکنیم:
مرحله اول:
تصاویری که در سمت راست قرار می دهم نشان دهنده همان حیواناتی است که در ذهن من هستند و شما باید بفهمید چه چیزشان مثل هم است.
تصاویری که در سمت چپ تابلو قرار می دهم، نشان دهنده حیواناتی است که من با آنها کاری ندارم و منظور من نیستند.
تصاویر را یکی یکی به بچه ها نشان می دهم. و در سمت راست و چپ تخته قرار می دهم. و گاه و بیگاه از آنها می پرسم کسانی که فهمیدند آرام و بی سر و صدا گلشان را بالا بیاورند .
هر کس فهمید فعلا جواب ندهد. فکرتان را نگه دارید تا بقیه هم بفهمند.
این کار را ادامه میدهم تا اکثر دانش آموزان منظورم را بفهمند. وقتی مطمئن شدم اکثر دانشآموزان متوجه منظور من شده اند، وارد مرحله بعد می شوم
مرحله دوم گام اول: حیواناتی که به شما نشان میدهم، بگویید باید بگذارم راست یا چپ. چند تصویر را با راهنمایی دانشآموزان در راست یا چپ تخته قرار میدهم.
مرحله دوم، گام دوم: حالا از بین دانش آموزانی که میگویند مفهوم را فهمیده اند، چند نفر را انتخاب میکنم تا بیاید و حیوانی که به او نشان میدهم، را در جای خودش بگذارد.
آخر سر میپرسم حالا شما بگو چه چیزی در ذهن من است؟ چه چیز این حیوانات مثل هم است؟
(این طرح درس با روش دریافت مفهوم طراحی شده است. عنوان درس جانوران موذی و مشکلات جانوران برای انسان ها است. طرح درس به صورت جدولی و دارای بخش های متلفی مانند ارزشیابی و اهداف و روش های تدریس و وسیال لازم و چینش کلاس و … است)
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول حرکت جانوران
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
اهداف : شناختی: دانشآموز با انواع حرکات جانوران مختلف از جمله: مار، گوزن، ماهی و... آشنا شود.
دانش آموز بتواند تفاوت بین حرکت جانوران مختلف را بیان کند.
دانش آموز با فایده حرکت جانوران آشنا شود.
مهارتی: دانش آموز بتواند حرکت جانوران مختلف را انجام دهد.
نگرشی: دانش آموز نسبت به یادگیری حرکت جانوران علاقه نشان دهد.
دانشرآموز با دیدن گوناگونی حرکات جانوران به قدرت خداوند پی ببرد.