خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نقش نظریات مرتبط با تاثیر رسانه با فرمت docx در قالب 69 صفحه ورد
تعداد صفحات | 69 |
حجم | 121/214 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در باب تاثیر رسانهها بر الگوی رفتاری، به معنای عام و الگوهای مصرفی، به معنای خاص، نظریههای متفاوتی ارائه شده که وجهه اشتراک آنها این است که رسانهها، بویژه رسانههای دیداری و شنیداری، قادرند بر اندیشهها، شیوه زندگی و الگوههای رفتاری مخاطبان تاثیر بگذارد. اما بین صاحب نظران، بر سر میزان تاثیر رسانهها اتفاق نظر جامعه ای وجود ندارد. چنانچه برخی معتقدند، رسانهها تاثیر شگرف و بیبدیلی بر اندیشه و رفتار مخاطبان برجای میگذارند. در حالیکه برخی دیگر از نظریه پردازان، به اثر تعدیل یافته رسانهها معتقدند. اینان عقیده دارند که عوامل و متغییرهای فردی، محیطی و اجتماعی قادرند اثرات رسانهها را دستخوش تغییر سازند (شیخ الاسلامی و عسگریان،1389: ¬33-34).
فهرست مطالب
نظریات مرتبط با تاثیرِ رسانه
2-2-2-1. نظریه استحکام
2-2-2-2. نظریه شکاف آگاهی
2-2-2-3. نظریه برجستهسازی
2-2-2-4. نظریه کاشت
2-2-2-5. نظریه وابستگی مخاطبان
2-2-2- 6. چارچوب سازی
2-2-2- 7. نظریه مارپیچ سکوت
2-2-2- 8. نظریه استفاده و رضامندی
2-2-2- 9. نظریه ی نشر نوآوری
2-2-2- 11. نظریه یادگیری اجتماعی
منابع