خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مدیریت دانش و مدل های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 262/273 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
مدیریت دانش از اواخر دهه 1970 مطرح گردید. در اواسط دهه 1980 و با آشکار شدن جایگاه دانش و تأثیر آن بر قدرت رقابت در بازارهای اقتصادی، اهمیت آن مضاعف شد. در این دهه نظام مبتنی بر هوش مصنوعی و نظام های هوشمند برای مدیریت دانش به کار گرفته می شد و مفاهیمی چون « فراهم آوری دانش»، «مهندسی دانش »، «نظام های دانش محور » و مانند آن رواج یافت. در اواخر دهه 1980 سیر صعودی انتشار مقالات مربوط به مدیریت دانش در مجلات حوزه های مدیریت، تجارت، علوم کتابداری و اطلاع رسانی را می توان مشاهده کرد. در همین دوران کتاب های مربوط به این حوزه منتشر شدند. در آغاز دهه 1990 فعالیت گسترده سازمان های آمریکایی، اروپایی و ژاپنی در حوزه مدیریت دانش به نحو چشمگیری افزایش یافت. ظهور وب جهانی در اواسط دهه 1990، تحرک تازه ای به حوزه مدیریت دانش بخشید. شبکه بین المللی مدیریت دانش در اروپا و مجمع مدیریت دانش ایالت متحده آمریکا فعالیت های خود را در شبکه اینترنت گسترش دادند. در سال 1995 اتحادیه اروپا طی برنامه ای به نام «اسپریت » بودجه قابل ملاحظه ای را برای اجرای طرح های مدیریت دانش اختصاص داد.
فهرست مطالب
مقدمه
2-2 تعارف مدیریت دانش
3-2 تاریخچه مدیریت دانش
4-2 مدل های مدیریت دانش
1-4-2 مدل هفت سی
2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس
3-4-2 مدل رن جانسون
4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران
5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش
6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش
7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش
5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش
1-5-2 خلق و کسب دانش
2-5-2 تسهیم دانش
3-5-2 کاربرد دانش
4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش
5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور
منابع