دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و چارچوب مبانی نظری هوش اجتماعی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 62 |
حجم | 349/715 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
هوش اجتماعی عبارت است از توانایی برقراری روابط بین فردی در گروه و همکاری با دیگران، استفاده از توان ذهن و جسم برای برقراری ارتباط با دیگران و درک بهتر آنان، کسب این نگرش که دیگران را برای رشد و توسعه روابط بین فردی و رفتار دوستانه تشویق کنید و آگاهی از اینکه چگونه با دیگران دوست شده و آن را حفظ کنیم. هوش اجتماعی خاصیت ویژه ای است که علت توفیق ما در ارتباط اجتماعی است و با آموزش یا مطالعه به دست نیامده است. در حقیقت ایجاد روابط سالم یا به دیگر سخن سیاست برقرار کردن رابطه یک توان خاص و ارجمند است (بوزان، 1384).
رضایی (1389) در پژوهش خود با عنوان «مقیاس هوش اجتماعی ترومسو: ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی مقیاس در جامعه دانشجویان» پی برد که 1- خرده مقیاس های هوش اجتماعی به طور معنی داری با همدیگر همبسته هستند. با این حال این همبستگی ها در سطح ضعیف و متوسط بودند. 2- سن با خرده مقیاس های پردازش اطلاعات اجتماعی و مهارت-های اجتماعی رابطۀ معنی داری نداشت. امّا با نمرات خرده مقیاس آگاهی اجتماعی همبستگی ضعیف و معنی داری مشاهده می شود. 3- تفاوت معنی داری بین دانشجویان زن و مرد در خرده مقیاس های هوش اجتماعی وجود ندارد.
فهرست مطالب
1-1. تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق 3
2-1. مقدمه: 14
2-2. مبانی نظری و ادبیات تحقیق 14
2-2-1. هوش اجتماعی 14
1. هوش اجتماعی از دیدگاه بار- اون: 25
2. هوش اجتماعی از دیدگاه گاردنر 26
3. هوش اجتماعی از دیدگاه هچ و گاردنر 27
4. هوش اجتماعی از دیدگاه آلبرشت 27
5. هوش اجتماعی از دیدگاه سیلورا، مارتین یوسن و داهل 30
6. هوش اجتماعی از دیدگاه گلمن 32
2-3. مؤلفه های هوش اجتماعی از دید صاحب نظران 34
2-4. ویژگیهای هوش اجتماعی: 35
2-5. عوامل موثر بر پرورش هوش اجتماعی 38
2-9. نتیجه گیری
منابع و مآخذ .