خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تعیین فواصل فازها با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 616/673 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
یکی از عوامل مهم و مؤثری که در طراحی خطوط انتقال نیرو دخالت دارد، فواصل فازها از یکدیگرو بدنه برجها میباشد. با توجه به اینکه نیروهای ناشی از وزن یخ و نیروی باد از طریق هادیها بر برجها تحمیل میشوند، لذا هر چه بر ارتفاع و پهنای برجها افزوده گردد، این اقدام سبب افزایش وزن برجها، حجم فوندانسیونها و نتیجتاً قیمت خطوط انتقال نیرو می گردد.
فهرست مطالب
تعیین فواصل فازها : 36
5-1- مقدمه 37
5-2- تعیین فاصله افقی فازها تا بدنه برجها 37
5-2-1- استفاده از مقره های آویزان 39
5-2-2- مقره های وی شکل 40
5-2-3- مقرههای ثابت 40
5-3- فاصله افقی فاز تا فاز 41
5-3-1- فاصله افقی فاز تا فاز که در دو طرف برج قرار می گیرند 43
5-3-2- فاصله افقی فاز با فاز که در یک طرف برج قرار می گیرند 44
5-3-3- فاصله فاز تا فاز در صورت استفاده از مقرههای غیر آویزان 45
5-4- محاسبه فواصل عمودی فازها 45
5-4-1- فاصله عمودی فازها در سربرج با جایگذاری عمودی هادیها 46
5-4-2- فاصله عمودی فازها در سربرج با جایگذاری مثلثی هادیها 47
5-4-3- فاصله عمودی فازها در سربرج بر مبنای مقره های ثابت 48
5-5- محاسبه فاصله عمودی دو فاز از یک مدار در وسط اسپن 49
5-5-1- تعیین فاصله عمودی فازها در وسط پایه ها برای آرایش عمودی هادیها 49
5-5-2- تعیین فاصله عمودی فازها در وسط پایه ها برای آرایش مثلثی هادیها 50
5-5-3- تعیین فاصله عمودی فازها در وسط پایه ها برای مقره های ثابت 51
5-6- مدل محاسباتی حداقل فاصله عمودی فازها 51
5-7- حداقل فواصل افقی از دیدگاه NESC 52
5-7-1- حداقل فاصله هوائی تا پایه ها
5-7-2- حداقل فاصله افقی فازها در یک مدار 52
5-7-3- حداقل فاصله افقی فازها در دو مدار مختلف 53
5-7-4- فاصله افقی فازها با توجه به نوسانات 53
5-8- جمع بندی 54
5-8-1- حداقل فاصله افقی فاز با بدنه برج 55
5-8-2- حداقل فاصله افقی فاز تا تأسیسات اطراف 55
5-8-3- فاصله افقی دو فاز از یک مدار 55
5- 8- 4- حداقل فاصله عمودی فازها در سر برج 56
5-8-5- تعیین حداقل فاصله عمودی در وسط پایه ها 56
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه دانش فنی طراحی خطوط انتقال مدرن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 321/811 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در خطوط کلاسیک برای هر آرایش برج خاص امپدانس موجی و بالتبع آن توان طبیعی مقدار ثابت را دارا می باشد و با تغییر توان عبوری از خط از مقدار صفر (بی باری) تا بار کامل، نسبت p/phمتغیر می باشد
فهرست مطالب
تبیین دانش فنی طراحی خطوط انتقال مدرن
6-1- مقدمه 59
6-2- رابطه توان طبیعی خط با ابعاد و اندازه دسته هادیها (باندل)
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه خطوط انتقال نیرو و توان راکتیو منتجه از مشخصات الکتریکی خطوط انتقال با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 480/153 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مشاهده می گردد که جریان طبیعی خط در واقع حاصل تقسیم ولتاژ هر فاز نسبت به زمین بر امپدانس موجی خط خواهد بود. چون توان راکتیو مصرفی خط موجب افت ولتاژ و متقابلاً توان راکتیو تولیدی خط موجب اضافه ولتاژ خط می گردد، لذا در حالتی که توان راکتیو خالص خط صفر باشد، بهترین وضعیت بهره برداری تأمین شده است
فهرست مطالب
خصوصیات کلی خطوط انتقال نیرو و توان راکتیو منتجه از مشخصات الکتریکی خطوط انتقال: 74
7-1- توانهای راکتیو منتجه از خطوط انتقال [23; 25] 75
7-2 مشخصه تغییرات توان با زوایه بار در خطوط انتقال با طول کمتر از طول حد
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه روشهای بهینهسازی با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 687/968 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
تقریباً هر مسئلهای در جهان واقعی شامل بهینهسازی همزمان چندین هدف رقیب و متناقض است. در بهینهسازی یکهدفه، ما فقط با یک جواب بهینه منحصر به فرد سروکار داریم که میتواند با روشهای دقیق مانند برنامهریزی خطی و ... هم جستجو شود. ولی در بهینهسازی چندهدفه بهجای یک جواب بهینه تنها، مجموعهای از جوابها وجود دارد که به آنها جوابهای بهینه در اصطلاح راهحلهای بهینه پارتو میگویند. به مفهوم دیگر راهحلهای مورد نظر بهینه هستند، اگر هیچ راهحل دیگری در فضای جستجو وجود نداشته باشد که از آنها بهتر باشد.
فهرست مطالب
مروری بر روشهای بهینهسازی 15
3.1 بهینهسازی یکهدفه 16
3.2 مفاهیم بنیادی در بهینهسازی چندهدفه 17
3.3 جستجو و تصمیمگیری 21
3.4 مروری بر روشهای مرسوم در بهینهسازی چندهدفه 22
3.4.1 روش مجموع وزندار 22
3.4.2 روش مقیدسازی ? 23
3.5 الگوریتمهای تکاملی در بهینهسازی یکهدفه و چندهدفه 24
3.5.1 الگوریتم بهینهسازی تکاملی یکهدفه Krill Herds 27
3.5.2 جستجوی چندهدفه 32
3.5.3 الگوریتم بهینهسازی چندهدفه تکاملی NSGA-II 33
4.5.3 الگوریتم بهینهسازی چندهدفه تکاملی MOPSO 38
منابع
خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه دینامیک ماشین و توضیحات آن با فرمت docx در قالب 38 صفحه ورد
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 1826/818 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
درایوهای Ac با کنترل تمام دیجیتال به یک تکنولوژی برتر در رنج وسیعی از کاربردها از قیمت پایین تا سیستم های گران قیمت با عملکرد سطح بالا رسیده اند. ادامه پژوهش بر روی حذف حس گر سرعت روی محور ماشین بدون اخلال در عملکرد دینامیکی سیستم کنترل درایو متمرکز شده است. تخمین سرعت یک توجه ویژه به درایوهای موتور القایی است که سرعت مکانیکی رتور با سرعت میدان مغناطیسی گردان متفاوت است. از مزایای درایو موتور القایی بدون حس گر سرعت میتوان به قیمت کمتر ، اندازه کوچکتر درایو ماشین ، حذف سیم های حس گر و افزایش قابلیت اعتماد اشاره کرد. در سال های نزدیک قبلی راه حل های متفاوت متنوعی برای این درایوهای بدون حس گر پیشنهاد شده است. در این فصل مزایا و محدودیت های روش های انجام این کار مورد بحث قرار میگیرد. برای این کار از دیاگرام گذر سیگنال کمیت های فضای برداری مختلط جهت توصیف فیزیکی و ریاضی هوشمندانه سیستم ها در کنترل درایوهای Ac بدون حس گر استفاده شده است.
فهرست مطالب
2.1 مقدمه 25
2.2 دینامیک ماشین 25
2.2.1 معادلات اساسی 25
2.2.2 دیاگرام گذر سیگنال مختلط 27
2.2.3 محدودیتها 28
2.3 درایوهایی برای تعدیل نیازمندیهای دینامیکی 30
2.3.1 تخمین بر اساس نیروی ضدمحرکه 30
2.3.2 کنترل ولت بر هرتز ثابت 33
2.3.3 تخمین سرعت بر پایه هارمونیکهای فضایی 35
2.4 عملکرد سطح بالای درایوها 36
2.4.1 جهتیابی میدان رتور 36
2.4.2 سیستم تطبیقی مدل مرجع (MRAS) 39
2.4.3 کنترل پیش خور (فید فوروارد) ولتاژهای استاتور 42
2.4.4 تخمین شار رتور و جریان گشتاور 46
2.4.5 جهت یابی شار استاتور 48
2.5 رؤیتگرهای تطبیقی 52
2.5.1 رؤیتگر غیر خطی مرتبه کامل 52
2.5.2 رؤیتگر مد لغزشی 54
2.5.3 کالمن فیلتر توسعه یافته 55
2.5.4 رؤیتگر غیر خطی کاهش مرتبه یافته 56
2.6 تخمینگرهای هوشمند 57
2.6.1 تخمینگر عصبی سرعت آموزش بلادرنگ 57
2.6.2 تخمینگر مبتنی بر کنترل کننده فازی 59
2.7 انتخاب الگوریتم تخمین سرعت بدون حسگر 60
منابع