اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز

دانلود پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز بررسی مکانیک کوانتومی در فضای فاز پاورپوینت جامع و کامل مکانیک کوانتومی در فضای فاز کاملترین پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز پکیج پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز مقاله مکانیک کوانتومی در فضای فاز تحقیق مکانیک کوانتومی در فضای فاز
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 171 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 40 صفحه

مکانیک کوانتومی در فضای فاز چرا از فضای فاز استفاده می کنیم؟ اگر انگاه چه در فضای تکانه وچه در فضای مختصات میتوان برای ذرات مسیر در نظر گرفت.
ما برای تشخیص یک سیستم از تابع چگالی در فضای فاز استفاده می کنیم وبا استفاده از معادلات هامیلتون میتوانیم مسیر سیستم را در زمانهای بعدی دنبال کنیم.

پس در مکانیک کلاسیک ما مجازیم که سیستم را با یک چگالی که تابعی از مختصه وتکانه تعمیم یافته است مشخص کنیم .
ولی در مکانیک کوانتومی یک عملگر است .
نوعی تابع چگالی کوانتومی که شرایط زیر را داشته باشد تعریف می کنیم.
1)

2)

3)
در واقع چون داریم با یک تابع چگالی احتمال کار
می کنیم کافی است که به ازای هر ذره در فضای فاز فضایی برابر را در نظر بگیریم.
با توجه به اصل عدم قطعیت .
برای حالت خالص داریم که چگالی
احتمال همان حالت اشنای است .
مثلا در فضای مکان داریم :



پس ممکن است در نظر بگیرم که:

= = = تعریف حالات امیخته به این شکل است که ما به صورت تعریف می شود .
باید توجه داشت که حالت خالص حالت خاصی از حالت امیخته است .
اگر سیستم را بخواهیم به صورت کت نشان دهیم نتیجه حاصل تشکیل شده از مجموع حالت های کوانتومی با ضرایب وزنی که هیچ نوع همبستگی فازی بین کت ها باضرایب وزنی مختلف وجود ندارد . نمایش ویگنر = = نمایش ویگنر در مفهوم به معنی مبادله بین دو چیز است که برای یک تک ذره در یک بعد چنین تعریف میشود :







نمایش ویگنر همچنین میتواند از طریق نمایش تکانه به دست اید :


از تعریف 15-4 این طور بر می اید که در نتیجه به صورت زیر خواهد بود :


اولین خصوصیت :

دومین خصوصیت :بر اساس این واقعیت که حقیقی است می نویسیم :
وسومین خصوصیت :عبارت غیر منفی زیر است :

که به هر حال عبارت غیر منفی برای به کار نمی رود .
نمایش ویگنر برای هر عملگری مثل R وبه غیر از به این صورت تعریف می شود: در نتیجه انرژی پتانسیل V(q) برای هر
به صورت زیر در می اید :


همچنین نمایش ویگنر برای یک تابع از P مثلK(p) به سادگی به صورت زیر می باشد : متوسط متغیر دینامیکی Rدر حالت برابر است با :

بنابراین ما احتیاج داریم به بیان ترانهاده محصول دو عملگردر نمایش ویگنر.برای انجام این کار ابتدا باید حدود نمایش را معین کنیم :


وسپس باید نمایشهای مکانR, را با توجه به نمایشگر ویگنر وبا به کاربردن معکوس فوریه از (15-4)نمایش دهیم : ساده سازی :


تشابه این فرمول به متوسط فضای فاز کلاسیکی عاملی برای شواهد مستقیم وکاربرد عملی نمایش ویگنر میباشد.در اینجا از حاصل چند عبارت که در فصل 2 بدست می اید استفاده می کنیم : اگر ما بگذاریم حالت غیر منفی (2-8) یعنی اینکه عبارت زیر اشکار میشود :

با جایگزین کردن در رابطه
10-15)خواهیم داشت : ودر نهایت می رسیم به :


در مورد خاص خواهیم داشت : اگر ما به صورت تخصصی به سمت حالتهای خالص حرکت کنیم یعنی روابط زیر را داریم :


وبنابراین از رابطه (11-15)نتیجه می گیریم که :

اگر وفقط اگر باشد که یک حالت خاص است . خواهیم داشت :


ودر مورد حالت خا لص خواهیم داشت :

مثال: بسته موج گوسی در ابتدا بسته موج گوسی زیر را در نظر می گیریم


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی روش میدان های کوانتیده

دانلود پاورپوینت مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی روش میدان های کوانتیده بررسی مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی روش میدان های کوانتیده پاورپوینت جامع و کامل مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی روش میدان های کوانتیده کاملترین پاورپوینت مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی روش میدان های کوانتیده پکیج پاورپوینت مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 339 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پاورپوینت مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی روش میدان های کوانتیده

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 39 صفحه

مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی: روش میدان های کوانتیده مقدمه در این بحث روشی متفاوت برای بررسی رفتار سیستم های تشکیل یافته از ذرات در حال بر همکنش ارائه می دهیم. این روش مبتنی بر تعریف و پذیرفتن یک میدان کوانتیده است که توسط عملگر های میدان و همیوغ مختلط آن که مجموعه ای از قواعد جابجایی را براورده می سازند، تعریف می گردد. در ادامه عملگر تعداد و عملگر هامیلتونی را توسط این دو عملگر میدان باز نویسی می کنیم. بدین ترتیب می توانیم یک نمایش مناسب برای سامانه ای با تعداد محدودی ذره برهمکنشی بنویسیم که به "کوانتش دوم" موسوم است.
برای راحتی محاسبات، عملگر های میدان و اغلب به صورت بر هم نهی یک مجموعه از توابع موج تک ذره با ضرایب ثابت و بیان می شوند. که بعدا به عنوان عملگر های آفرینش و نابودی به دست می آیند که مجددا یک مجموعه ازقواعد جابجایی خوش رفتار را بر آورده می سازند.
در نهایت عملگر تعداد و هامیلتونی بر حسب عملگر های و نوشته می شود. روند کوانتش دوم قواعد جابجایی برای بوزون ها قواعد جابجایی برای فرمیون ها - مفهوم کوانتش دوم در نظریه میدان این خاصیت برای بوزون ها وجود ندارد عملگر تعداد و هامیلتونی معرفی می کنیم : پتانسیل برهمکنشی دو- جسمی سامانه را مشخص می نماید عملگر چگالی تعداد است می توانند بطور همزمان قطری باشند ها پایه های راست هنجار در فضای هیلبرت هستند حالت خلاء میدان مستقل از بوزون یا فرمیون بودن بنابر این خلق و نابودی ذره نتیجه می شود سامانه ای که ذراتش در نقاط قرار گرفته اند تعریف تابع موج
می توان نشان داد ها در معادله زیر صدق میکنند مانستگی میان فرمول بندی شرودینگر و میدان کوانتیده:
چگالی احتمال حضور ذرات سامانه در مختصات است اکنون مجموعه ای از توابع راست هنجار کامل موج تک ذره را معرفی می نماییم
اندیس بیانگر مشخصه حالت های گوناگون ذره است برای بوزون ها برای فرمیون ها از شرط بهنجار بودن تابع موج داریم: عملگر تعداد ذره وابسته به حالتی مشخص در حقیقت عملگر عملگر تعداد ذره وابسته به حالت است. این عملگر را با نشان می دهیم. فرض کنید یک عضو بخصوص از توابع پایه، باشد در حقیقت تعداد ذرات در حالت است خلق ونابودی ذره ای در حالت خلق ونابودی ذره ای در حالتی مشخص از بکار بردن مکرر عملگر های آفرینش روی حالت خلاء خواهیم داشت: از جانشینی بسط تابع موج در هامیلتونی تعریف شده اکنون اگر توابع موج تک ذره به صورت زیر انتخاب شده باشند که تکانه ذره را مشخص می کند. سپس عناصر ماتریسی بصورت زیر است با توجه به اینکه تکانه کل در هر برخورد پایسته است که P تکانه انتقال یافته در حین برخورد است. نهایتا بدست خواهیم آورد که در آن عنصر ماتریسی است صورت بندی کوانتش دوم را در دماهای پایین در پراکندگی انرژی های کم (برخورد های آهسته) رفتار گاز ناکامل بوز دردماهای کم هامیلتونی کوانتومی سامانه بدون اسپین بوزونی بدست آمد که عنصر ماتریسی- تابعی از اندازه حرکت P انتقال یافته است. در دماهای کم گشتاور ذرات کوچک می باشد بنابر این ما می توانیم برای عناصر ماتریسیu(P) مقدار P=0 را وارد نماییم با این وصف ویژه مقدار انرژی سامانه بدست می آید حالت زمینه سامانه برای نمونه می توان سرعت صوت را در هلیم مایع با a=2.2 A و n=1/v و
v=45 A3/particle و
m=6.65*10-24gr
محاسبه کرد که 125 متر بر ثانیه بدست می آید که نسبت به مقدار واقعی آن که 240 متر بر ثانیه است مایوس کننده نیست ولی دقت کافی ندارد. روش دیگربرای محاسبه انرژی حالت زمینه فشار پتانسیل شیمیایی حالت های پایین برای گاز ناکامل بوز امید داریم تا با بررسی حالت های پایینی در دمای کم بتوانیم با بررسی گذار های فونونی یک رابطه میان انرژی و تکانه برقرار سازیم. بعدا در جمع بندی جملات با تکانه انتقالی غیر صفر را نگه می داریم و می نویسیم بنابر این بصورت c-number یا غیر عملگری رفتار می نمایند که هر کدام برابر ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی

دانلود پاورپوینت مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی بررسی مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی پاورپوینت جامع و کامل مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی کاملترین پاورپوینت مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی پکیج پاورپوینت مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چ
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1231 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پاورپوینت مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 42 صفحه

مواد معدنی و وضعیت آنها در بیماران تحت عمل جراحی چاقی



مس CU))
مقدمه
مس یکی از اجزای طبیعی خون و ریز مغذی ضروری می­باشد
اخیراً توجه به مس و چند عنصر جزئی دیگر به دلیل اعمال بافتی و خطر بالقوه کمبود آنها افزایش یافته است
کبد، مغز، قلب و کلیه بالاترین غلظت مس را دارند
مقدار مس در ماهیچه­ها کم است، اما به علت زیاد بودن توده ماهیچه­ای، تقریباً 40 درصد کل مس بدن در عضلات اسکلتی قرار دارد

جذب، انتقال، ذخیره و دفع مس
جذب،انتقال،دفع و ذخیره مس با مکانیسم های بسیار کنترل شده انجام می پذیرد.

جذب
جذب مس در روده باریک و به فرم احیا Cu+ انجام می­شود.
مقدار کمی مس در معده نیز جذب می گردد.

ورود به سطح مخاطی توسط انتشار تسهیل شده و خروج از غشاء قاعده­ای - جانبی بیشتر به صورت انتقال فعال انجام می­شود؛ ممکن است انتقال تسهیل شده نیز صورت گیرد

هموستاز مس بیشتر با تنظیم جذب صورت می گیرد

ناقلین مس CTR1 (Copper Transporter 1) و
DMT1 (Divalent metal transport هستند

جذب...
در همه مراحل بین یون­های مس و سایر کاتیون­های دو ظرفیتی رقابت وجود دارد. یون­های مس درون سلول­های جذبی روده به متالوتیونئین متصل می­شوند. کشش اتصال مس به متالوتیونئین از روی و یون­های دیگر بیشتر است

برخی شواهد نشان می­دهند که مقدار جذب مس به وسیله مقدار متالوتیونئین در سلول مخاطی تنظیم می­شود. جذب خالص مس از 25 تا 60 درصد متفاوت است

لازم بذکر است که فیبر و فیتات که بر زیست دسترسی مواد معدنی اثر می­گذارند، احتمالاً اثر مهاری کمی بر جذب مس دارند
زیست دسترسی

میزان مس موجود در ترکیبات غذایی مهمترین پیش بینی کننده جذب آن می باشد و در صورت دریافت غذایی مقادیر کم مس جذب آن افزایش می یابد

عوامل کاهنده زیست دسترسی مس رژیمی عبارتند از: برخی آمینواسیدها و پروتئین ها، آهن، روی، مولیبدنیوم، ویتامین C و کربوهیدرات ها

تنظیم هموستاز مس بطریق جذب روده ای و ترشح از کبد صورت میگیرد.


حمل و انتقال
مس پس از خروج از انتروسیت به علت محیط اکسید کننده روده به cu2+ تبدیل میشود و به آلبومین یا α2- ماکروگلوبین متصل می گردد تا از طریق ورید پورتال وارد کبد شود.

مس در خون عمدتا به صورت متصل به آلبومین به بافت­های دیگر منتقل می­شود. همچنین در خون به شکل سرولوپلاسمین وجود دارد.

سطوح مس سرم و سروپلاسمین در زنان بیشتر از مردان است. در نوزادی مس بیشترین غلظت را در سرم دارد و به تدریج در سال اول زندگی کاهش می­یابد

مس متصل به آلبومین در خون ممکن است به عنوان ذخیره موقت عمل کند. در کبد، مس به متالوتیونئین باند می­شود و به شکل ذخیره نگهداری می­شود و با سرولوپلاسمین از کبد به پلاسما می­ریزد تا به سلول­ها منتقل شده و نیازهای آنها را تأمین کند دفع
عمده ترین و اولین راه دفع مس ترشح در صفرا می باشد.
مس صفراوی به همراه مس جذب نشده از طریق مدفوع دفع می شوند.
دفع مس در دوران نوزادی ناقص است و این موضوع غلظت بالای مس در کبد نوزادان را توجیه میکند
مقدار کل مس در بدن mg 120-50 است. بطور کلی مس در بدن ذخیره نمی شود. میزان مس موجود در بافتها منعکس کننده کمیت آنزیمهای وابسته به مس است.

مس در لوله گوارش به صورت بخشی از مخزن مس عمل می­کند و برحسب نیاز بدن بازجذب یا دفع می­شود. دفع صفراوی در پاسخ به دریافت زیاد افزایش می­یابد، اما توانایی برابری با دریافت زیاد را ندارد و مقادیر مس به سطح سمی می­رسد
مقادیر کمی مس در ادرار، عرق و خون سیکل ماهانه وجود دارد. در صورت نیاز کلیه می­تواند مس را نگه دارد. هنگامی که مقادیر زیادی مس در گلومرول فیلتره می­شود، در لوله­های کلیوی بازجذب می­گردد.
چرخه مس در بدن تداخل مس با مواد معدنی
تداخل مس با آهن


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت مهارتهای تفکر

دانلود پاورپوینت مهارتهای تفکر بررسی مهارتهای تفکر پاورپوینت جامع و کامل مهارتهای تفکر کاملترین پاورپوینت مهارتهای تفکر پکیج پاورپوینت مهارتهای تفکر مقاله مهارتهای تفکر تحقیق مهارتهای تفکر
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پاورپوینت مهارتهای تفکر

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 14 صفحه

مهارتهای تفکر طرح اولیه موضوع (1)




چرا فکر می کنیم؟
چگونه فکر می کنیم؟
نظام آموزشی به ما چگونه فکر کردن را می آموزد؟
چگونه فکر کردنی را؟
آیا شیوه جایگزین و مطلوب تری وجود دارد؟



طرح اولیه موضوع (2) تفکر در باره تفکر
طرح مفاهیمی مانند:
تفکر نقدی ( انتقادی )
تفکر خلاق
تفکر مسئولانه
تفکر در سطح برتر
مهارتهای تفکر

جایگزینی آموزش مستقیم مهارتهای تفکر با آموزش غیرمستقیم آن



آشنایی با مفاهیم: تفکر نقدی ( انتقادی ) ریچارد پل می گوید: تفکر نقدی یک وجه از فکر کردن در باره هر موضوع، مفهوم یا مسأله ای است که در آن متفکر، کیفیت تفکر خود را بهبود بخشد.
این نوع تفکر در برابر نوعی تفکر است که زمانی رخ می دهد که شخص شتابزده نتیجه گیری می کند و شواهدی را می پذیرد.
تفکر انتقادی ملازم با ارزیابی است
مثال: ارزیابی قانون تقاضا آشنایی با مفاهیم: تفکر خلاق تفکر انتقادی - خلاق به جای تفکر انتقادی
سوال محوری تفکر رایج: آن چیست؟
سوال محوری تفکر خلاق: آن چه باید (می تواند) باشد؟
خلاقیت، توانایی ایجاد ایده های تازه از طریق ترکیب، تغییر یا دوباره استفاده کردن از ایده های موجود است.
خلاقیت یک رویکرد است: توانایی پذیرفتن تغییر و تازگی، آمادگی بازی با ایده ها و امکاتات، انعطاف پذیری در برابر دیدگاهها درحالی که در جستجوی راههای اصلاح آن هستید. آشنایی با مفاهیم: تفکر در سطح برتر (1) تفکر در سطح برتر= ترکیب تفکر انتقادی و تفکر خلاق، یا:
تفکر در سطح برتر = ترکیب تفکرانتقادی و تفکر خلاق و تفکر مسئولانه
تفکر مسئولانه در مقابل تفکر فاقد احساسات، ناسپاس، بی رحم و ... مطرح می شود.
ورود اخلاق و ارزشها به حوزه بحث تفکر
تفکر در سطح برتر:
یعنی فکر کردن فراتر از به خاطر سپردن واقعیت ها و یا گفتن مطالب به کسی دقیقا به همان شکل که به شما گفته شده است.
تفکر را به سطحی فراتر از بازگویی حقایق می رساند. برای این کار باید:
حقایق را بفهمیم
آنها را به یکدیگر ارتباط دهیم
آنها را طبقه بندی کنیم
به روشی تازه از آنها استفاده کنیم
برای مسائل راه حل تازه ای پیدا کنیم
تفکر در سطح برتر را می توان آموخت و با تمرین، مهارتهای تفکر در سطح برتر را تقویت نمود. آشنایی با مفاهیم: تفکر در سطح برتر (2) آشنایی با مفاهیم: مهارتهای تفکر مجموعه ای از مهارتهای اولیه و پیشرفته و مهارتهای فرعی که فرآیندهای ذهنی اشخاص را اداره می کنند. این مهارتها شامل دانش، آمادگیها و عملیات شناختی و فراشناختی است. مهارتهای تفکر: شناخت موانع خلاقیت وای نه! یک مشکل دیگر!
این مشکل حل نمی شود
من هیچ کاری نمی توانم در رابطه با آن انجام دهم
من خلاق نیستم
این بچه گانه است
مردم چه فکر می کنند
ممکن است موفق نشوم
مهارتهای تفکر: اشتباهات اساسی در باره تفکر

هر مشکل تنها یک راه حل دارد
بهترین راه حل قبلا کشف شده است
راه حل ها پیچیده هستند
خلاقیت ذاتی است نه اکتسابی مهارتهای تفکر: شناخت انسدادهای ذهنی برای خلاقیت پیش داوری
پیش داوری مانع از دیدن چیزهایی می شود که از پیش می دانستیم
پیش داوری مانع از پذیرش تغییرات و پیشرفت ها می شود
تثبیت عملی
عادت به کلیشه ای دیدن و فکر کردن
خود را درمانده دیدن
بی انگیزه بودن، بی تعهد بودن، نبود اراده
انسداد روانشناسی


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی

دانلود پاورپوینت ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی بررسی ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی پاورپوینت جامع و کامل ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی کاملترین پاورپوینت ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی پکیج پاورپوینت ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی مقاله ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی تحقیق ملاحظا
دسته بندی طب سنتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1396 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پاورپوینت ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه

ملاحظاتی درباره بحث حفظ الصحه در طب سنتی هدف نهائی درس
بازشناسی و دستیابی به مجموعه ای از اطلاعات و راهکارهای تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت بر پایه آموزه های طب اسلامی و سنتی همزمان با بهره گیری از دستاوردهای گذشته و حال بشر جایگاه حفظ الصحه در تعریف طب
تقدم حفظ سلامت بر بازیابی سلامت از دست رفته (قانون، هدایه المتعلمین، چهار مقاله نظامی، ...) مفهوم سلامت از دیدگاه بقراط، ابن سینا، سازمان جهانی بهداشت، و نگاه نو به تعریف WHO با بهره گیری از اندیشه اسلامی
- تعادل میان اخلاط اربعه
- تعادل میان کیفیات (فاعله و منفعله) در بدن
- تعادل کار اعضاء و اندامها
- تعریف WHO: رفاه جسمی، روانی، اجتماعی و نه فقط نبودن بیماری و معلولیت
- تعریف اصلاحی: تعریف WHO در محدوده هماهنگ با نظام اعتقادی
- منشأ تفاوت در 2 تعریف اخیر: 1- هویت انسان لائیسم Biopsychosocial
2- هدف آفرینش
تئیسم Spritobiopsychoscocial - حفظ الصحه یا بهداشت: (در حالت بهی نگاه داشتن)
- حفظ الصحه: تأمین و حفظ سلامت (مسئولیت جوامع جهانی تا سال 2000 میلادی)
- حفظ الصحه: تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت : WHO (2000 میلادی)
حضرت امام سجاد علیه السلام:
.... و عافنی عافیة کافیة، شافیة، عالیة، نامیة تولد فی بدنی العافیة، عافیة الدنیا و الاخرة.... (دعای 23- صحیفه سجادیه) مفهوم و دامنه سلامت در نگاهی دوباره به چند اثر مهم در طب سنتی
علی بن عباس مجوسی اهوازی: الصحه حالٌ للبدن تتم بها الافعال التی فی المجری الطبیعی
ابن نفیس: الصحه و هی هیئهٌ بدنیه، تکون الافعال بها، لذاتها سلیمه و المرض هیئهٌ مضادهٌٌ لذلک
ابن سینا: الاعتدال الذی للانسان له عرضٌ(Range) و له فی الافراط و التفریط حدان ...
علی بن عباس مجوسی اهوازی : والصحه اعتدال البدن ضرورت توجه به وضعیت متداول و عادی در تعریف سلامت
علی بن عباس مجوسی اهوازی: ینبغی ان یستعان فی سائر ابواب حفظ الصحه بالنظر فی العادات .... لانها اذا طالت مدتها، صارت کالشیئی الطبیعی اشکال مختلف حفظ الصحه از دیدگاه صاحب هدایه المتعلین
1- حفظ الصحه (مطلق): هر کسی را مزاجی بود صحی ورا بر آن مزاج خویش نگاه داری به چیزهائی که شامل او بوند باز اگر معتدل نبود نگاه دارند و اگر خواهند تا به اعتدال بازآرند، اندک اندک از آن مزاج او، به مزاج معتدل باز آرند بدان تدبیرها که خلاف مزاج این کس بود.
2- السیاسه فی الحفظ: و این تدبیر تن های ضعیف بود چون تن ناقهان و پیران و زنان آبستن
3- التقدم بالحفظ: و این آن بود که علاماتی پدید آید به تندرستان که اگر در نیابند بیماری ها افتد و چون پیش از آنکه نالنده گردند اندر یافته اند از آن بیماری ها ایمنی افتدشان ضرورت بهره گیری از طب اسلامی، طب سنتی، طب عامیانه و دانش روز
در دستیابی به مطلوب
- دانش روز محصول هزاران سال تلاش در شناسائی و کنترل بیماریها
- نوآوریهای علمی و ضرورت بهره گیری از آنها طب اسلامی ( اصلی) اصول و مبانی طب اسلامی طب اسلامی رهنمودهای پزشکی اسلام اجتهاد مستمر پیشرفت های علمی و دانش آینده بشر تجارب و دست یافته های پزشکی بشر تأمین , بازیابی , حفظ و ارتقاء سلامت
به مفهوم جامع آن قوانین ، احکام و آموزشهای اسلامی طب اسلامی (طب دوران تمدن اسلامی ( قوانین , احکام و آموزشهای اسلامی طب سنتی ایران و
سرزمین های اسلامی طب یونانی
کنید ـ کوس ـ اسکندریه طب ایرانی


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.