اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت معرفی هوش مصنوعی

دانلود پاورپوینت معرفی هوش مصنوعی بررسی معرفی هوش مصنوعی پاورپوینت جامع و کامل معرفی هوش مصنوعی کاملترین پاورپوینت معرفی هوش مصنوعی پکیج پاورپوینت معرفی هوش مصنوعی مقاله معرفی هوش مصنوعی تحقیق معرفی هوش مصنوعی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2598 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پاورپوینت معرفی هوش مصنوعی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 46 صفحه

معرفی هوش مصنوعی فهرست مطالب بخش اول:
تاریخچه هوش مصنوعی
دوره اول
دوره دوم
تعریف هوش مصنوعی

بخش دوم:
معرفی شاخه های هوش مصنوعی و مثال ها تاریخچه هوش مصنوعی اولین ماشین پردازشگر دیجیتال، 1944

انجام محاسبات سنگین مانند معادلات محاسبه مسیر حرکت موشک، مقاومت پل ها، محاسبه مالیات ها و ...

کامپیوتر: محاسبه گر تاریخچه هوش مصنوعی – شوق اولیه 1950: Newell و Simon : یک دنباله بیتی می تواند نشانگر هر چیزی باشد.  کامپیوتر می تواند فراتر از یک محاسبه گر باشد.
1954: اولین فرهنگ لغت کامپیوتری

1960: نرم افزاری با درک فرامین با زبان انگلیسی

دهه 60: بازی هایی مانند شطرنج تاریخچه هوش مصنوعی – شوق اولیه 1956: کنفرانس دارتماوث : هوش مصنوعی: پروژه ای چند ماهه برای 10 نفر.

ماروین مینسکی: معمایی برای یک نسل.

داستانهای علمی تخیلی خوشبینانه: ادیسه فضایی 2001

تاریخچه هوش مصنوعی – شوق اولیه آزمایش تورینگ
تاریخچه هوش مصنوعی-برخورد با واقعیت عدم تناسب بین سختی مسئله برای انسان و کامپیوتر.
شناسایی صدای زن و مرد / تمایز بین تصویر آدم و اتوبوس.
انجام محاسبات مربوط به مقاومت یک برج.

سخت شدن نمایی حل مسئله با افزایش پیچیدگی مسئله.
بازی مکعب ها

ماروین مینسکی، 1982: بزرگترین مشکلی که تا کنون علم با آن برخورد کرده. تاریخچه هوش مصنوعی- شروع دوره دوم تعریف مجدد هوش مصنوعی

اهداف کوچک و کاربردی

شاخه های مشخص و محدود

سونی: مسابقه با تیم فوتبال منتخب جهان در 2050.
تعریف هوش مصنوعی تعریف جامع و کاملی وجود ندارد، اما:
ساخت ماشین هایی که ...
رفتار شبیه به انسان داشته باشند.
خودشان تصمیم بگیرند.
خودشان یاد بگیرند.
بتوانند در یک انسان احساس برخورد با یک موجود هوشمند بوجود آورند.
بتوانند منطقی و معقول رفتار کنند.
. . .

هوش طبیعی هم تعریف جامعی ندارد.

هوشمندی موضوعی کاملا نسبی است. علوم لازم جهت ساخت هوش مصنوعی: فلسفه
ریاضیات
عصب شناسی
روان شناسی
زیست شناسی
زبان شناسی
علوم اجتماعی مهندسی کامپیوتر
علوم کامپیوتر
نظریه سیستم ها
نظریه اطلاعات
علوم شناختی
نظریه پیچیدگی
... بخش دوم معرفی شاخه های هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی ساخت سیستم هایی که بتوانند با واسط تایپی با زبان طبیعی (مثل انگلیسی) با انسان ارتباط برقرار کنند.

کاربردها:
ارتباط ساده با انسان.
ترجمه ماشینی.
داده کاوی (Data Mining) و پرسش (Query).
خلاصه کردن و دسته بندی متن.
درک خودکار بخش زیادی از دانش بشری که به شکل متن موجود است. پردازش زبان طبیعی مشکلات:
درک مفاهیم و دانش اولیه انسان
 پروژه Common Sense.
ساخت شبکه ای از معانی و مفاهیم.
تحلیل و درک جملات
 تحلیل گرامری
ساخت مدل های جملات پردازش زبان طبیعی مثال: پردازش تصویر (Image Processing) بهسازی تصاویر برای درک بهتر انسانی
تصاویر قدیمی و آسیب دیده
تصاویر پزشکی
جلوه های سینمایی
تصاویر ماهواره ای
... پردازش تصویر مثال ها: پردازش تصویر مثال ها: پردازش تصویر مثال ها: بینایی ماشین (Machine Vision) درک خودکار تصاویر توسط کامپیوتر
سیستم های تشخیص ایراد
تشخیص الگو
ربات ها
سه بعدی سازی
تشخیص متن نوشته شده
... بینایی ماشین مثال: بینایی ماشین مثال ها: بینایی ماشین مثال ها: بینایی ماشین مثال ها: بینایی ماشین و پردازش تصویر مشکلات: بینایی ماشین مشکلات: پردازش گفتار (Speech Processing) درک صدای انسان
گرفتن فرامین صوتی / شناسایی کاربر


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت مسمومیت با گاز منوکسید کربن

دانلود پاورپوینت مسمومیت با گاز منوکسید کربن بررسی مسمومیت با گاز منوکسید کربن پاورپوینت جامع و کامل مسمومیت با گاز منوکسید کربن کاملترین پاورپوینت مسمومیت با گاز منوکسید کربن پکیج پاورپوینت مسمومیت با گاز منوکسید کربن مقاله مسمومیت با گاز منوکسید کربن تحقیق مسمومیت با گاز منوکسید کربن
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 695 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت مسمومیت با گاز منوکسید کربن

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 19 صفحه

مسمومیت با گاز منوکسید کربن مشخصات گاز منوکسید کربن گاز منو اکسید کربن بی رنگ و بی بو بوده که بر اثر احتراق ناقص تولید می‌شود به طوری که بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) عامل مسمومیت با گاز CO می شود. اصول ایمنی و پیشگیری از گاز گرفتگی و مسمومیت با منواکسید کربن کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری

دقت و توجه به داغ بودن دودکش نیز بهترین آزمایش سلامت دودکش است .

وسایل گرمایشی استاندارد باشد .

رنگ شعله بخاری و وسایل پخت و پز باید آبی باشد. نباید تمامی روزنه‌های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب مسدود شود.
باید از نصب آبگرمکن در حمام، روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه جهت گرم نگه داشتن محیط داخل خانه، جدا خودداری کرد.
شومینه مشترک برای چند واحد در صورت کوچک بودن سایز مجرای خروجی و لوله کشی آن باعث برگشت دود از شومینه روشن طبقات پایین به داخل آپارتمان در شومینه خاموش طبقات بالاتر می گردد. انتهای کلیه دودکش ها باید حداقل یک متر ازسطح بام وحداقل یک متر ازدیوار جانبی بام فاصله داشته ودارای کلاهک مخصوص (به شکل H ) باشد.
دودکش واتصالات آن باید ازجنس مقاوم وبدون هیچگونه منفذ یا نشتی درسرتاسر آن باشد و به کارگیری لوله های آکاردئونی آلومینیومی مجاز نیست. شیب لوله های افقی درداخل واحدها باید مثبت و روبه بالا وارتفاع عمودی لوله دربیرون حداقل سه برابر طول افقی آن باشد.
قطر لوله دودکش باید مساوی یا بزرگتر ازقطر لوله خروجی دستگاه گازسوز باشد.
اگر فضای خود را با شوفاژ و سیستم حرارت مرکزی گرم می کنید درزبندی وبستن منافذ به منظور جلوگیری ازاتلاف حرارتی بلاملانع می باشد
درصورتیکه ازبخاری های گازسوز به منظور گرمایش محیط استفاده می کنید حتما مختصری تهویه ازطریق درب یا پنجره درفضا ایجاد نمائید وازدرزبندی وبستن کامل منافذ خودداری کنید.
ازقراردادن لوله خروجی بخاری به داخل ظرف آب جدا خود داری کنید.
از به کار بردن وسایل گرمایشی بدون نصب دودکش ویا دارای نقص دردودکش جدا خودداری کنید. آب گرمکن های دیواری گازی اگر به مدت طولانی روشن باشند خطرناک می شوند.
به کارگیری آب گرمکن های دیواری درفضاهای بسته یا مکان های فاقد جریان هوا ، مجاز نیست.
هروسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مستقل ومنتهی به فضای بیرون باشد.
سرتاسر مسیر دودکش هارا به منظور اطمینان ازهدایت مناسب محصولات احتراق به فضای بیرون کنترل واطمینان حاصل کنید. هیچگاه از کباب‌پز یا منقل درون خانه، گاراژ یا محوطه بسته استفاده نکنید.
هیچگاه از چراغ یا بخاری نفتی یا گازی که فاقد دودکش است، درون خانه، به خصوص هنگام خواب استفاده نکنید.
درون خانه، به خصوص در محل خواب‌تان دستگاه هشدار مونوکسید کربن نصب کنید.
تعمیر وسایل گرمایشی توسط افراد غیر مجرب و بی تجربه و یا نصب آنها توسط افراد خانواده باعث ایجاد خطر می‌شود علائم مسمومیت با منواکسید کربن علائم شبیه به علائم سرماخوردگی است
سردرد
▪ ضعف جسمانی
▪ سرگیجه و بی قراری
▪ تهوع و استفراغ خمیازه کشیدن بیش از حد
کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند

حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی
علائم مراحل پایانی و نزدیک به مرگ کبودی دست، دور لب‌ها و نوک انگشتان از علایم پایانی مسمومیت با گاز CO به شمار می‌روند که در نهایت فرد دچار تنگی نفس شده و فوت می‌کند. گروه های در معرض خطر تمامی افراد در معرض خطر قرار دارند .


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته بررسی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته پاورپوینت جامع و کامل مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته کاملترین پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته پکیج پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته تحقیق مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 873 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه

مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته 1 رفتار سازمانی پیشرفته عنوان فصل ها
-------------------------------------------------

ساختار سازمانی 2 ساختار سازمانی چیست ؟
چینش واحد های مختلف سازمانی جهت پیشبرد اهداف سازمانی
هدف این فصل :
تاثیر انواع ساختارهای سازمانی روی رفتار و نگرش کارکنان
شش عامل مورد مطالعه در ساختار سازمانی به این شرح می باشند
1- تقسیم کار 2- گروهبندی 3- زنجیره فرماندهی
4- حوزه کنترل 5- تمرکز 6- رسمیت
3 تقسیم کار :
خورد کردن یک واحد کاری به اجزاء متعدد و سپردن هرکدام از آنها به یک نفر که دارای مزایای زیر می باشد: افزایش مهارت کارکنان در همان کار خاص (افزایش سرعت و بهره وری)
استفاده بهینه از منابع سازمانی
(کارکنان کم مهارت کارهای ساده حقوق کم)
کم شدن دوره های آموزشی کاهش هزینه های سازمان
4 افزایش بیش از حد تقسیم کار دارای معایب زیر می باشد
خستگی
کسالت و کاهش تولید
تنش
جابجایی
راه حل : گسترش دامنه شغلی و تمرکز به وی‍‍ژ‍گی های شغل به وسیله استفاده از افراد در تیمهای مختلف کاری 5 2- گروهبندی : انواع تقسیم بندی دوایر سازمانی
1- 2 وظیفه ای : گروهبندی سازمان به وسیله وظایف خاصی که هر قسمت انجام می دهد مانند: دایره حیابداری ، دایره مهندسی ،‌ دایره R&d و غیره
2 -2 نوع محصول : گروهبندی دوایر سازمانی برحسب نوع محصولی که در هر دایره تولید می شود
مانند گروه تولید خودروی سبک ، نیمه سبک و سنگین در یک شرکت تولید خودرو
3- 2 منطقه جغرافیایی: مخصوص سازمانهای بزرگ : هرواحد مستقر در یک منطقه جغرافیایی کوچک شده سازمان اصلی است
6 4- 2 فرایندهای تولید : هر دایره به یک فرایند از کل فرایندی که توسط سازمان انجام می شود اختصاص دارد مانند واحد مواد اولیه ،‌تولید و فروش در یک شرکت تولیدی
5- 2 نوع مشتری : گاهی برخی از شرکتها دوایر سازمانی خود را برحسب نوع مشتری تقسیم بندی می کنند مانند دایره عمده فروشی ، خرده فروشی ‌،مشتریان دولتی ، مشتریان ویژه و غیره
ممکن است یک سازمان از چند روش گروهبندی بطور همزمان استفاده کند مثل تقسیم بندی براساس مناطق جغرافیایی و در هر منطقه تقسیم بندی وظیفه ای
7 در دهه اخیر( از دهه 1990 ) دو روش زیر مورد توجه قرار گرفته است :
1- انواع مشتری ها : جهت شناخت بهتر نیازها و تغییر سلایق
2- گروهبندی برحسب وظیفه و تشکیل تیم ها با ساختارهای ماتریسی که کارها به صورت پروژه ای انجام شده و کلیه مراحل تکمیل پروژه در یک تیم با گروههای مختلف انجام می شود
زنجیره فرماندهی : به ساختار سلسله مراتب سازمانی و میزان اختیارات آنها اشاره دارد
1-اختیارات سازمانی : حقوق و اختیاراتی که به یک فرد هنگام احراز یک پست سازمانی داده میشود مباحث مهم
2- وحدت فرماندهی : هرفرد یک رییس دارد و تنها به یک رئیس گزارش می دهد
8 در سازمانهای نوین به علت وجود ساختارهای تیمی و پروژه ای و گسترش IT در سطح سازمان مباحث مربوط به وحدت فرمانده ای و زنجیره فرماندهی اهمیت کمتری پیدا می کنند
حوزه کنترل : تعداد افرادی که هر سطح مدیریت کنترل می کند
مزایای زیاد بودن حیطه کنترل
1- کاهش تعداد مدیران کاهش هزینه
2 - افزایش آزادی عمل کارکنان
3- ارتباطات آسان انجام سریعتر کارها
4- افزایش انعطاف پذیری سازمان


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت لایه فیزیکی شبکه

دانلود پاورپوینت لایه فیزیکی شبکه بررسی لایه فیزیکی شبکه پاورپوینت جامع و کامل لایه فیزیکی شبکه کاملترین پاورپوینت لایه فیزیکی شبکه پکیج پاورپوینت لایه فیزیکی شبکه مقاله لایه فیزیکی شبکه تحقیق لایه فیزیکی شبکه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 628 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پاورپوینت لایه فیزیکی شبکه

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 33 صفحه

لایه فیـــــــــــــــــزیکی تعریف: سخت افزاری ترین لایه شبکه است.
مباحث مربوط به انتقال بیتهای خام را در بر می گیرد.

چگونگی انتقال داده: بیت، سیگنالی است که از طریق خط ارتباطی منتقل می شود.
سیگنال ممکن است به صورت تغییر ولتاژ و یا فرکانس باشد.
مثال نمایش کد A (توسط اختلاف ولتاژ):
01100010
تعریف :Baud Rate:
تعداد نمونه (نماد) هایی که در هر ثانیه ساخته می شوند.
با هر Baud یک نماد ارسال می شود.
یک نماد می تواند نشان دهنده چند بیت باشد.
Bit Rate:
حداکثر تعداد بیتهای انتقالی از خط ارتباطی در واحد زمان
Bit Rate=Lg N2 * BaudRate
* N تعداد انواع نمادهای ممکن تعریف... مثال 1:
اگر N=2 باشد (2 نوع نماد مختلف وجود داشته باشد)، آنگاه:
هر سطح سیگنال (هر نماد) بیانگر 1 بیت است (0 یا 1).
اگر Baud Rate برابر 2 باشد، داریم:
Bit Rate=1*2=2 bps
مثال 2:
اگر N=4 باشد، آنگاه:
هر سطح سیگنال (هر نماد) بیانگر 2 بیت است.
اگر Baud Rate=2 باشد. در نتیجه:
Bit Rate=2*2=4 bps حداکثر نرخ انتقال کانال H پهنای باند کانال و V سطح ولتاژ
برای مثال، یک کانال 3-khz بدون نویز نمی تواند سیگنالهای باینری(دو سطح ولتاژ) بالاتر از 6000 bps را انتقال دهد. پهنای باند یک رسانه محدوده فرکانسی است که می تواند سیگنال را با کمترین تضعیف عبور دهد.
به تعداد نمونه برداری در هر ثانیه Baud Rate گفته می شود، هر نمونه حاوی یک قطعه از اطلاعات (یا سمبل) است. رسانه های انتقال: هدایت شده:
سیم مسی
فیبر نوری
هدایت نشده:
امواج رادیویی رسانه های هدایت شده: رسانه های مغناطیسی
کابل جفت تابیده
کابل هم محور
فیبر نوری فیبر نوری(Fiber Optic) از پالسهای نوری برای انتقال بیتها استفاده می شود.
این سیستم سه مولفه زیر را داراست:
فیبر نوری فیبر نوری... فرستنده بیتهای 0و1 را به وجود یا عدم وجود نور تبدیل می کند.
فتو دیود، نور را به ولتاژ تبدیل می کند.
فیبر از یک هسته شیشه ای تشکیل شده که در دور آن یک لایه شیشه ای دیگر نیز وجود دارد.
قطر هسته 50 تا 100 میکرون است.
پهنای باند اسمی فیبر 50000 Gbps است.
فتو دیودها یکی از عوامل محدود کردن پهنای باند هستند.
پهنای باند واقعی فیبر در حدود 1Gbps است. کاربردهای فیبر نوری: در انواع شبکه ها، از جمله شبکه های محلی کاربرد دارد.
بیشتر به عنوان Backbone زیر شبکه (در شبکه های WAN) کاربرد دارد.
در شبکه های پرسرعت مانند ATM یک نیاز اصلی است.
پروژه بین المللی شانگهای- پاریس(عبور آن از ایران). انتقال داده ها از طریق موج(Wireless) امواج الکترومغناطیس با سرعت 108*3 در خلا پخش می شود.
طیف این امواج از 104تا 1024 را در بر دارد.
قسمتهای مختلف این موج که به صورت زیر است، کاربردهای متفاوتی دارد: 106 108 1010 1014 1016 1018 1022 1024 f= انتقال داده ها از طریق موج(Wireless)... با افزایش فرکانس، انتشار مشکلتر می شود.
فرکانسهای خیلی بالا برای انسان مضرند.
امواج ”مایکروویو“ مناسب ترین برای انتقال داده هستند.
انتشار امواج مایکروویو ممکن است از طریق ماهواره یا آنتن باشد.
در انتشار داده با موج، ماهواره مانند ”تکرارگر“ عمل می کند.
برای پوشش منطقه خاص، ماهواره در فاصله ای نسبت به زمین تنظیم می شود که زمان چرخش آن 24 ساعت باشد.
در روش دیگر چندین ماهواره در ارتفاع کمتر قرار گرفته و با هم تشکیل شبکه می دهند (ماهواره مدار کوتاه). انتقال داده ها از طریق موج انتقال داده از طریق شبکه تلفن(PSTN) روشی کاملاً به صرفه است.
پهنای باند پایین و ضریب خطا بالاست(تضعیف، اختلال و تاخیر انتشارهای متفاوت).
نحوه کار شبکه مخابرات(Public Switch Telephone Network)؟
اجزا شبکه مخابرات:
مراکز راهگزینی (Switching)
اتصال مشترکین به مرکز راهگزینی (آنالوگ یا دیجیتال)
خطوط بین مراکز راهگزینی (دیجیتال)
انواع روشهای انتقال... انتقال آنالوگ


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس

دانلود پاورپوینت کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس بررسی کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس پاورپوینت جامع و کامل کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس کاملترین پاورپوینت کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس پکیج پاورپوینت کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس مقاله کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس تحقیق کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 401 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92
پاورپوینت کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 92 صفحه

کارگاه برنامه ریزی و تدوین طرح درس هدف کلی کارگاه : فراهم آوردن زمینه ی لازم برای
(( خود ارزشیابی )) و (( خود بهسازی ))
مهارت تدوین طرح درس شرکت کنندگان از طریق : الف ) تبادل تجربه
ب ) آگاهی از برخی رهنمودهای علمی در این زمینه


و در نتیجه : توسعه ی شناخت و ادراک شرکت کنندگان نسبت به تدوین طرح درس اهداف ویژه : پاسخگویی به سوالات زیر تدریس برای چه ؟
به چه کسانی تدریس می کند ؟
کجا تدریس می کند ؟
چه چیزی تدریس می کند ؟
چگونه تدریس می کند ؟
با چه چیزهایی تدریس می کند ؟
چه چیزهایی را و چگونه ارزشیابی می کند ؟ مفاهیم برنامه درسی ، آموزش ، تدریس و یادگیری و هم پوشی آن ها برنامه ی درسی :
به محتوای رسمی و غیر رسمی ، فرایند محتوا ، آموزش های آشکار و پنهان اطلاق می گردد ، که به وسیله ی آن ها فراگیر، تحت هدایت موسسه ی آموزشی ، دانش لازم را به دست می آورد ، مهارت ها را کسب می کند و گرایش ها ، قدر شناسی و ارزشها را در خود تغییر می دهد . آموزشی :
جریان واقعی اشتغال فراگیران با اشخاص و اشیاء دیگر در تربیت زمانی و مکانی خاص . تدریس :
عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل استاد درس و فراگیر ، بر اساس طراحی منظم و هدف دار استاد برای ایجاد تغییر در رفتار فراگیر . این تعریف دو ویژگی خاص برای تدریس مشخص می کند .
1- وجود تعامل یا رابطه متقابل بین معلم و فراگیر
2- هدف دار بودن فعالیت های معلم یادگیری :
عبارت است از فرایند تغییرات نسبتاًُ پایدار در رفتار بالقوه فرد بر اثر تجربه . curriculum Teaching Learning Instruction تعریف طرح درسی : عبارت است از برنامه ریزی و سازمان دادن به مجموعه فعالیت هایی که مدرس در رابطه با هدف های آموزشی ، محتوای درسی و توانایی های فراگیران برای یک زمان مشخص تدوین می کند . انواع طرح درس : روزانه
ماهانه
ترمی
سالانه طرح درس روزانه : الف ) مرحله ی طراحی (( فعالیت های قبل از تدریس )) موضوع درس
هدف کلی درس
اهداف جزئی درس
اهداف رفتاری درس
روش و فنون تدریس و وسایل کمک آموزشی ب ) مرحله ی اجرا (( فعالیت های ضمن تدریس )) ارزش یابی تشخیصی و آزمون ورودی
ارائه ی درس : - ایجاد انگیزه ( آمادگی مدرس و فراگیر)
- تدریس هدف های رفتاری ( از ساده به مشکل ) ج ) ارزشیابی : 1- ارزشیابی از جریان تدریس
2- تعیین تکلیف تعریف هدف و نقش هدف در برنامه ی درسی و طرح درس هدف :
آن حقیقت مورد نظر است که آگاهی و اشتیاق دستیابی به آن ، محرک انسان به سوی حرکت ها وافعالی است که آن حقیقت را قابل وصول می کند .
هدف :
به جریان آموزش جهت می دهد.
در افراد ایجاد انگیزه می کند.
معیاری برای فرایند آموزش و تدریس است.
معیاری است بر انتخاب و سازماندهی محتوا
معیاری است برای انتخاب و سازماندهی تجارب یادگیری هدف ها باید :
با توجه به جریان رشد افراد تنظیم شود.
با آرمان های اجتماعی هماهنگ باشد.
با یک دیگر سازگار باشند.
قابلیت اجرا داشته باشند.
جامع باشند.
قابل فهم و قابل قبول دست اندر کاران تعلیم و تربیت باشند.
قابلیت انعطاف داشته باشند. منابع تعیین اهداف اهداف کلی انتخاب و یا تدوین اهداف کلی به مشخص کردن محدوده ی محتوای مورد بحث کمک می کند و چون با وجود اهداف کلی استاد می توان برای تدریس هر جلسه از درس خود محدوده ی خاصی را در نظر داشته باشد . بنابراین خود به خود محتوی به طور صحیحی از ساده به پیچیده مطرح شده و در هر جلسه استاد به قسمتی خاص از آن پرداخته و از تداخل مطالب با یک دیگر جلوگیری می کند.
با توجه به دلایل وجود اهداف کلی :
هر هدف کلی بایستی یک حالت کلی مبهم و گنگ را دارا باشد.
بایستی پس از حصول چند هدف جزئی مورد دستیابی قرار گیرد.
مثال : هدف کلی : آشنا کردن استادان با طراحی منظم آموزشی . اهداف جزئی تقسیم اهداف کلی به اجزاء کوچک تر و خرد تر را هداف جزئی می نامند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.