دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1483 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 68 صفحه
اسرار موفقیت آیا شما از اینکه برخی افراد چگونه با زندگی کنار می آیند شگفت زده نمی شوید؟ آنها همیشه خوش رو و بانشاط هستند و در هنگام مواجهه با مشکلات استوار می ایستند اما در مقابل افرادی هستند که همیشه از زندگی شاکی هستند،از کاه کوه می سازند و زندگی را با اخم و تخم سپری می کنند. هر کسی به نوبه خود دارای مشکلات، استرس ها و تنش های مخصوص به خود می باشد اما اگرشما بیاموزید که چگونه با آنها کنار بیایید در پایان پیروز از میدان خارج می شوید. ╚ لطفا مداد باشید!!! ╝ در مداد پنج خاصیت است که اگر به دستشان بیاوری تمام عمرت موفق هستی: 1) میتوانی کارهای بزرگی کنی اما نباید هرگز فراموش کنی دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند.اسم این دست خداست.او باید همیشه تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد. 2) گاهی باید از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی.این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار نوکش تیزمی شود. پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی. (هر که تخم مرغ می خواهد صدای قدقد مرغ را تحمل می کند) 3) مداد همیشه اجازه میدهد برای پاک کردن یک اشتباه از پاک کن استفاده کنیم. پس بدان که تصحیح یک کار خطا کار بدی نیست در واقع برای اینکه خودت رادر مسیر درست نگه داری مهم است. 4) چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست ذغالی اهمیت دارد که داخل چوب است.پس همیشه مراقب درونت باش.5)مداد همیشه اثری از خود بر جای می گذارد.بدان هر کار در زندگیت می کنی ردی به جا می گذارد.پس هوشیار باش .. افراد موفق نتیجه محورند.اولویت دادن به نتایج در انجام کارها یا همان "نتیجه محوری"نخستین ویژگی افراد موفق است. ╚ موفقیت همیشه یک حادثه نیست ╝ برای این گونه افراد کمتر اهمیت دارد که یک پدیده از کجا آمده یا قبلا چه بوده است.بلکه بیشتر این موضوع اهمیت دارد که یک پدیده به کدام نقطه می خواهد برود و چگونه و از چه راهی و با چه ابزاری می خواهد به آنجا برسد. انسان موفق در مواجهه با هر چیزی به این فکر می کند که آیا این نتیجه می دهد یا نه؟ آیا مرا به اهدافم نزدیکتر می کند یا نه؟در این زمینه باید تعصبات را کاملا کنار گذاشت. مثلا فکر کنید خدای نکرده کسی به یک بیماری سخت مبتلا شده و پزشکان گفته اند در حال حاضر دارویی برای درمان آن وجود ندارد. حال اگر یک نفر دارویی را برای این بیماری اختراع کرده باشد فکر می کنید آن شخص چه می کند؟ معلوم است...سعی می کند به سرعت آن فرد را پیدا کند و به هر قیمتی دارو را ازاو بگیرد. دیگر برای او فرق نمی کند این دارو ساخت ژاپن است یا چین یا ایران؟فقط به نتیجه نهایی فکر می کند که در اینجا درمان بیماری او است. ╚ راهکار جویی به جای مقصر یابی ╝ "چگونه؟"پرسشی است که همه انسان های موفق از خود می پرسند. مردمان معمولی جهان در موقعیت های نامطلوب بیشتر به دنبال یافتن مقصر هستند. افراد برجسته در موقعیت های نامطلوب فکرشان را بر این موضوع متمرکز می کنند که چگونه می توانند از این وضع بیرون آمده یا باآن کنار بیایند. ╚ عملگرایی توام با اندیشه╝ یکی از ویژگی های افراد برتر در هر رشته این است که مدام درذهنشان رسیدن به بالا ترین سطوح موفقیت را حق خود می دانند و دایم به بهتر و بهتر شدن کار خود فکرمی کنند. اما افراد موفق در کنار عملگرایی از یک توانایی برتر برخور دارند و آن "اندیشیدن"است. اغلب مشکلات بشر از انجام اعمالی نشات گرفته که قبل از انجامش به اندازه کافی بر روی آن فکر نکرده است. اگر قبل از انجام هر عملی به اندازه کافی فکر کنید آن گاه تفکرات تان عمیق تر خواهد شد.آن زمان می توانید سریع فکر کنید و حتی ظرف 24 ساعت تمامی جوانب یک کار را بسنجید. ╚ موفقیت هرگز شانس نیست ╝قانون احتمالات به ما می گوید که هر اتفاقی بیفتد ممکن است بتوانید آن را تغییر دهید و اغلب چیزها مربوط به خود ماست. (هیچ چیز 100 درصد نیست) موفقیت یک حادثه نیست بلکه فرایندی حاصل جمع تلاش و ...
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3577 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 86 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 86 صفحه
ارزشیابی صلاحیت بالینی 3 Evaluation is for
Improvement
Not
Provement Professional Competence The habitual and judicious use of communication, knowledge, technical skills, evidence based decision making, emotions, values, and reflection to improve the health of the individual patient and the community.
“به کارگیری عادتگونه و مدبرانه دانش، مهارتهای ارتباطاتی، مهارتهای عملی، استدلال بالینی، عواطف، ارزشها و بازاندیشی در فعالیت حرفهای روزمره، در جهت خدمت به فرد و جامعه" 5 Epstein and Hundert, Designing and assessing professional competence. JAMA 287:226, 2002 What is Clinical Competency? The ability to handle
a complex professional task by
integrating knowledge, skills and attitudes.
Rice et al., Competency-based objectives for clinical training. Can. J. Med. Technol. 57:136, 1995 Reference
Van der Vleuten, C. The assessment of professional competence: developments,research and practical implications Advances in Health Science Education 1996, Vol 1: 41-67 تلفیق دانش، مهارت عملی و نگرش های حرفه ای در ضمن انجام یک وظیفه بالینی پیچیده Miller GE. The assessment of clinical skills, competence, performance Acad Med, 1990; 65(Suppl.):S63-S67. Behavior Skills
& attitudes Knowledge What is the best way to evaluate Clinical Competency? Miller’s Pyramid of Competenc Knowledge tests: MCQs Clinical based tests: MCQ Competency assessment: OSCE Performance assessment: Masked SP A simple model of competence Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7.
Knows Shows how Knows how Does Written, Oral or
Computer based assessment Performance or hands on assessment Model of competence Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance.
Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S67. climbing the pyramid Knows Shows how Knows how Does Validity of testing formats Professional practice assessment Knowledge assessment: MCQs...
Problem-solving assessment: PMP، MCQs,.. Performance assessment: OSCEs, long/short cases, etc
Miller’s Pyramid for Assessing Clinical Competence Knowledge Performance Competence Action MCQs PMPs OSCE Work Expanding our toolbox….. Knows Shows how Knows how Does Expanding our toolbox….. Knows Knows how Does Expanding our toolbox….. Knows Shows how Knows how Does Expanding our toolbox….. Knows Shows how Knows how Does “Domain specific” skills ACGME Core Competencies(The 6 Competencies) Patient Care
Medical Knowledge
Professionalism
Interpersonal & Communication Skills
Practice-Based Learning and Improvement
Systems-Based Practice 17 انواع آزمونها 1- آزمونهای تکوینی (Formative):
ارزیابی های محل خدمت (Workplace) با پس خوراند (feedback) مناسب درطول دوره آموزشی
پیشرفت تحصیلی وتجربیات یادگیری دانشجو
تمام عملکرد و رفتار یک دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد.
2- آزمونهای تجمعی : (Summative)
نشانگر قبولی یا ردی از امتحان آخر ترم یا ارتقائ سالانه دستیاری می باشد .
ارزیابی فقط در حیطه دانش می باشد.
What are assessment tools? انجام تکالیف Assignments Cued questions Uncued questions آزمونهای کتبی آزمونهای کتبی کاربرد: آزمونهای عملی
Practical What are assessment tools? PBA(Procedure – based Assessment) آزمونهای بالینی
Clinical What are assessment tools? شفاهی What are assessment tools? ارزیابی های در محل خدمتWorkplace Based Assessment) ) Mini-CEX) Clinical Evaluation
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 27698 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
فهرست مطالب
تعریف وقف
اقسام وقف
تاریخچه وقف
وقف درسایر جوامع
وقف و تاثیر آن در معماری وشهرسازی
تعریف وقف
“وقف عبارت است ازحبس عین مال وقراردادن منفعت آن درراه خیریه”
وقف عبارت است ازصالح وباقی ومصداق روشنی ازتعاون،تعاضد وانفاقی است عاری ازمنت واحسانی است خالی ازاذیت وبه دورازتحقیرشخصیت دیگران وتصدقی است دائمی ومستمر و بدون ربا،و وامی است بدون اضطراب بازپرداخت وتعدیل ثروتی است بارضا ورغبت که ازطریق آن ازتکاثر اموال وبروزاختلاف فاحش طبقاتی بنحو معقولی جلوگیری می شود.
و......................................
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3037 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 141 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 141 صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم اخلاق جمع خُلْق و خُلُق می باشداین دو واژه در اصل به یک ریشه باز می گردد .
. خُلُق به معنای هیات و شکل و صورتی است که انسان با چشم می بیند .
و ُخلْق به معنای قوا و سجایا و صفات درونی است که با چشم دل دیده می شود.
تعریف اخلاق در زبان انگلیسی واژه Ethics و morality هر دو به معنای اخلاق به کار می رود.
3 علم اخلاق
امروز در تعریف علم اخلاق تمام توجه به رفتار بایسته آدمیاست.
ژکس میگوید:
علم اخلاق ، عبارت است از تحقیق در رفتار آدمی بدان گونه که بایدباشد.
استاد مطهری میفرماید:
علم اخلاق عبارت است از علم زیستن، یا علم چگونه باید زیست.
ملاصدرا نیز در تعریف علم اخلاق به دو جهت:
آگاهی به خویها وتوجه به رفتار پسندیده، اشاره کرده است. تعریف اخلاق: - در فرهنگ دهخدا اخلاق عبارت است از دانش بدخویی ونیک خویی ها.
- اخلاق بطور ساده و خلاصه شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و ترک ناصحیح است.(سلطانی ،1382)
- اخلاق عبارت است از یک سلسله خصلتها و سجایا وملکات اکتسابی که بشر آن را بعنوان اصول اخلاقی می پذیرد.(مطهری،1367) اخلاق چیست؟ETHICS صحیح“،مناسب“،منصفانه“واژه هایی اخلاقی هستند،که بیانگر نوعی قضاوت در باره رفتار ما با دیگران اندکه باید منصفانه باشد.
راههای صحیح وخطا، رفتارهای مناسب ونا مناسب وتصمیمات منصفانه وغیر منصفانه واین قبیل باورها استانداردهای اخلاقی هستند.
استانداردهای اخلاقی میان افراد مختلف متفاوت است.
اخلاق یک نوع توازن ”صحیح“یا“مناسب“یا“منصفانه“ در مدیریت است اخلاق وارزشهای مدیریتی اخلاق چیست ؟ در اخلاق صحبت از خوبی و بدی است .
در اخلاق مدیریت صحبت از خوبی و بدی عمل مدیریتی است .
-عمل مدیریتی وقتی در حوزه اخلاق مطرح میشود که : بین منافع سازمانی و مسئولیت اجتماعی مدیر تعارض بوجود آید انواع اخلاق :
1- اخلاق فطری و طبیعی :
صفات فطری ، غرایز و احساسات و استعدادهایی است که در طبیعت انسان آفریده شده و اختیار و عمل در تحصیل آن هیچگونه دخالتی ندارد. مانند حس خداجویی، کنجکاوی، عدالتخواهی و حبّ کمال و . . .
2- اخلاق اکتسابی و اختیاری :
صفات اکتسابی آن گونه صفاتی را گویند که در مقام عمل و اختیار به تدریج برای انسان حاصل میشود. چنانچه از استعدادها و صفات خدا داده خوب بهرهبرداری نشود، صفات اکتسابی بد خواهد شد. در این مرحله ، صفات و ملکات خوب را فضایل و مکارم اخلاق و صفات وملکات بد را رذایل اخلاق مینامند.
اخلاق کارگزاران خوشخویى
از رموز موفقیتحضرت رسول(ص) در دعوت و رسالتخویش، اخلاق نیکو و برخورد شایسته و جذاب با مردم بود.
«حسنخلق» آن حضرت، امتیاز بارز آن مظهر رافت و رحمتبود. با همین«اکسیر اعظم» دلها را جذب مىکرد، دشمنان را دوست مىساخت، کینههارا به مهربانى مبدل مىکرد، الفت مىآفرید و پیوند مىداد، دلها را با دلها،دستها را با دستها! و به همین سبب مدال «وَإِنَّکَ لَعَلَى خُلُق عَظِیم» از خداىعظیم دریافت کرد.
کلام نرم، رفتار شایسته، گفتار مؤدبانه و جاذبهدار، تحمل فراوان وحلم و بردبارى و چهره گشاده و بشاش، از مظاهر و جلوههاى «حسنخلق» است. خوش رویى از خصلت هاى بسیار زیبا که غم و اندوه را از دل دیگران مى زداید نشان دادن خوش رویى است ، کارى که براى انسان هیچ هزینه اى ندارد .
چقدر شایسته است انسان هنگامى که مى خواهد با زن و فرزند ، پدر و مادر ، اقوام و خویشان و همه ى مردم برخورد کند همه ى غم و اندوهش را در پس پرده ى باطن پنهان نماید و همه ى نشاط و سرسبزى و خرمى اش را در چهره ظاهر کند و با خوش رویى کامل با همگان دیدار کند . هدف بعثت پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)
پیامبر اسلام هدف بعثت خود را کامل کردن ارزش هاى اخلاقى اعلام کردند :
إنَّما بُعِثْتُ لاُِتَمِّمَ مَکارِمَ الأخلاَقِ .
من فقط براى کامل کردن مکرمت ها و ارزش هاى اخلاقى به پیامبرى برانگیخته شده ام . حسن خلق
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3731 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 40 صفحه
1 آشنایی با ساختار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 2 تاریخچه پس از پیروزی انقلاب ، وزارت بهداری و بهزیستی وقت و
دانشکده های پزشکی وزارت فرهنگ و آموزش عالی در هم ادغام
شدند و در سال 1364وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تشکیل و به تصویب مجلس رسید
3 مامویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراهم کردن شرایط لازم برای:
تأمین بهداشت و درمان کلیه افراد کشور
از طریق گسترش خدمات بهداشتی،
درمانی و آموزشی.
4 اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الف- اهداف بهداشتی
ب- اهداف درمانی
ج- اهداف آموزشی و پژوهشی پزشکی
5 الف- اهداف بهداشتی 1. ارتقاء سطح خدمات بهداشتی در کشور
2 اقدامات پیشگیری از بروز معلولیت های جسمی و روانی
3. افزایش خدمات قابل ارائه در نظام شبکه های سلامت کشور
4. کنترل و نظارت بهداشتی بیشتر و دقیق تر اماکن عمومی و توسعه مراکز تهیه و توزیع و فروش و نگهداری مواد غذایی
5. توسعه عملیات بهداشت محیط در روستاها
6. توسعه فعالیت های مربوط به تأمین آب آشامیدنی سالم در روستاها
7. توسعه خدمات دندانپزشکی در مناطق شهری و روستایی
8. بهبود تغذیه مادران باردار و زنان شیرده و کنترل رشد کودکان
9. ارتقاء کیفیت تغذیه ای کشور
6 ب- اهداف درمانی 1. افزایش امکان دستیابی جامعه به تسهیلات و امکانات درمانی
2. ایجاد تناسب در سطوح خدمات درمان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی کشور
3. جلوگیری از مصرف بی رویه دارو
4. تلاش برای ارتقاء سطح علمی و تخصص پزشکان و بازآموزی جامعه پزشکی
5. استفاده بهینه از ظرفیت ها و منابع انسانی
6. تأمین شرایط لازم و تلاش برای مشارکت بخش غیردولتی در سرمایه گذاری ها
7 ج- اهداف آموزشی و پژوهشی پزشکی 1. تقویت جنبه های فرهنگی، دینی و اسلامی دانشجویان
2. افزایش مشارکت مردم در توسعه آموزش و پژوهش
3. انطباق محتوای برنامه های درسی رشته های مختلف آموزشی با نیازهای جامعه
4. بهبود شاخص های کیفی و کمی آموزش به ویژه در آموزش های کارشناسی ارشد و دکتری
5. فراهم نمودن فرصت های یکسان برای دسترسی داوطلبان مستعد به آموزش
6. توسعه وظایف و اختیارات هیأت های امناء دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی
7. توأم ساختن آموزش با پژوهش در کلیه سطوح آموزشی
8. بهبود شاخص های کیفی و کمی تحقیقات
8 شر ح وظایف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ارائه سیاست ها، تعیین خط مشی ها و برنامه ریزی برای فعالیت های مربوط به تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی، پژوهشی، خدمات بهداشتی- درمانی، دارویی، بهزیستی و تأمین اجتماعی
- تأمین بهداشت عمومی و ارتقاء سطح آن از طریق اجرای برنامه های بهداشتی، خصوصاً در زمینه سلامت محیط، مبارزه با بیماری ها، تغذیه، سلامت دهان و دندان، آموزش بهداشت عمومی، بهداشت کار، بهداشت مدارس و شاغلین با تأکید بر اولویت مراقبت های بهداشتی اولیه
- ایجاد نظام هماهنگ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گسترش شبکه تلفیقی بهداشت و درمان
- تعیین رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز کشور جهت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرای برنامه های تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی در جهت نیل به خودکفائی
9 ادامه شرح وظایف انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در جمیع رشته های پزشکی و زمینه های بهداشتی و درمانی و نیز ایجاد گسترش مؤسسات و واحدهای پژوهش پزشکی و نظارت بر پژوهش ها و هماهنگ ساختن برنامه های مؤسسات تحقیقات پزشکی
- برنامه ریزی به منظور توزیع متناسب و عادلانه نیروی انسانی و سایر امکانات (آموزش پزشکی و تسهیلات بهداشتی و درمانی) کشور با تأکید بر اولویت برنامه های بهداشتی و رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند
- فراهم نمودن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی در حدود امکانات از طریق ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آنها و استفاده از همکاری مؤسسات خیریه و بخش خصوصی
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |