دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 126 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 29 صفحه
تعریف و علل سالمندی انتظار می رود که در پایان کلاس دانشجویان محترم بتوانند: سالمندی را تعریف و علل سالمندی شدن جمعیت را بیان کنند.
کشور ایران را با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از نظر سالمندی جمعیت مقایسه نمایند.
رسالت و اهداف اداره سالمندان را ذکر کنند.
برنامه هایی که در وزارت متبوع در خصوص موضوع سالمندی در حال اجرا است نام ببرند.
در خصوص نحوه اجرای برنامه شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی آشنایی داشته باشند. ( موضوع ، جمعیت هدف ، مجری ، سطح اجرا ، برگزاری کلاسهای آموزشی )
در خصوص فرمهای برنامه شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی و نحوه تکمیل آنها آشنایی داشته باشند.
چرخه کار کلی مراقبت از سالمند را در برنامه مراقبتهای ادغام یافته سالمندان بدانند.
از راهنمای آموزشی مراقبت ادغام یافته سالمندان ویژه پزشک به درستی استفاده کنند.
سالمند را بطور صحیح ارزیابی کنند.
سالمند را متناسب با ارزیابی انجام شده طبقه بندی کنند.
اقدامات و توصیه های لازم را بر اساس طبقه بندی سالمند ارایه نمایند.
فرم مراقبت دوره ای را برای سالمند بدرستی تکمیل کنند.
فرم پیگیری را بطور صحیح تکمیل کنند.
فرم ارجاع و پسخوراند را به درستی تکمیل کنند.
نحوه تکمیل و زمان ارسال فرم های جمع آوری اطلاعات برنامه را شرح دهند.
تعریف و علل سالمندی بطور کلی به جمعیتی که بیش از 7 درصد آن به افراد بالای 60 سال اختصاص یابد جمعیت سالمند می گویند.
علل سالمندی جمعیت :
کاهش میزان موالید
بالا رفتن متوسط طول عمر افراد
کاهش میزان مرگ ومیر
مهاجرت سالمندی در جهان تقریبا در کلیه کشورهای دنیا شاهد افزایش جمعیت سالمندی هستیم ولی این مساله بیشتر در کشورهای در حال توسعه و با شدت بیشتری بویژه در سالهای آتی به چشم می خورد.
در سال 2002 تقریبا 400 میلیون نفر از سالمندان بالای 60 سال در کشورهای در حال توسعه زندگی می کردند.
این در حالی است که این جمعیت در سال 2025 تقریبا به 840 میلیون نفر افزایش می یابد که حدود 70 درصد کل سالمندان جهان خواهد بود. توزیع نسبی جمعیت سالمندی طی سالهای 2002 ، 2025 و 2050 به تفکیک توسعه یافتگی در دنیا سالمندی در ایران در ایران با ظاهر شدن آثار کنترل جمعیت از سال 1370 به بعد بتدریج از نسبت افراد کمتر از 15 سال کاسته و بر نسبت افراد میانسال (64-15 سال) افزوده شده است. استمرار این وضع در آینده میتواند ترکیب سنی جمعیت را تغیر داده و به نحو محسوسی از نسبت افراد زیر 15 سال بکاهد و جمعیت کلیه استانهای کشور را بسوی سالخوردگی سوق دهد
آخرین آمارها نشان میدهند، در ایران 7 تا 7/5 درصد جمعیت را سالمندان تشکیل میدهند. در بعضی استانهای کشورمان جمعیت سالمندان به 9 درصد کل جمعیت آن استان نیز میرسد.
پیش بینی می شود که چهار دهه دیگر جمعیت سالمندان ایران به حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل کشور برسد. هرم سنی جمعیت جمهوری اسلامی ایران در سال 1379 رسالت اداره سالمندان
بهبود کیفیت زندگی سالمند اهداف برنامه سلامت سالمندان
کاهش بیماری ها کاهش مرگ های زودرس در راستای
بار
بیماری ها کاهش معلولیت ها محورهای برنامه سلامت سالمندان آموزش شیوه زندگی سالم دردوران سالمندی
مراقبتهای ادغام یافته سلامت سالمندان برنامه شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی موضوع : تغذیه ( دو جلسه آموزشی بر اساس طرح درس ارسالی از سوی وزارت متبوع )
جمعیت گروه هدف : سالمندان با لای 60 سال (تعداد افراد شرکت کننده در کلاسهای یاد شده بین 5 تا 20 نفر خواهد بود)
سطح اجرا : کلیه مراکز بهداشتی – درمانی و خانه های بهداشت
مجری : کاردانها و کارشناسان بهداشت خانواده مراکز بهداشتی – درمانی و بهورزان در خانه بهداشت فرمهای تکمیلی برنامه شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی شناسنامه کلاس که باید به عنوان مستندات در خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی نگهداری شود.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 703 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 61 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 61 صفحه
تصفیه پیشرفته فاضلاب (حذف فسفر) منابع ورود فسفر به فاضلاب *صنایع مختلف
* منابع رواناب غیر نقطه ای
*تر کیبات دتر جنت فسفر دار
*استفاده از کود های شیمیایی فسفر دار استراتژی انتخاب سیستم مناسب در حذف فسفر توصیف استراتژی
داده های مربوط به پایش و اطلاعات مورد نیاز
راهکار های قابل اجرا در حذف فسفر
انتخاب سیستم مناسب توصیف استراتژی
تعیین استاندارد های مربوط به حدود مجاز فسفر در خروجی سیستمهای تصفیه
غربال کردن روشهای مختلف با توجه به معیار ها
در هر مرحله از فرایند انتخاب٬ سیستمهای مختلف از نظر معیار های خاصی مورد مقایسه قرار می گیرند .
در هر مرحله مزایا و معایب روشهای مختلف تصفیه ذکر و باهم مقایسه می شوند.
نکته : در مجموع مفید بودن این استراتژی بستگی به میزان دقت اطلاعات اولیه دارد مهمترین فاکتور ها در انتخاب سیستم مناسب حذف 1-میزان حذف مورد نیاز
2- حجم و ابعاد تاسیسات
3-اثر فرایند بر فرایند های دفع و حمل و نقل لجن
4-بررسی نیاز موقت و دائمی بودن حذف فسفر
5- هزینه کل
6-اثر فرایند بر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات داده های مربوط به پایش و اطلاعات مورد نیاز -اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای جدید
-اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای موجود
اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای جدید الف) ملزومات خروجی تصفیه خانه
* برای سیستمهای جدید التاسیس اولین قدم در ارزیابی فرایند های حذف فسفر = تعیین استاندارد فسفر در فاضلاب خروجی ا زفرایند تصفیه
* تعیین یا وضع استانداردهای مربوط به مقادیر فسفر خروجی به صورت روزانه ٬ هفتگی ٬ ماهانه و در صورت ممکن به صورت فصلی
* تعیین استاندارد های مربوط به پارامتر های BOD5 ٬ TSS ٬ PH ٬NH4-N و نیتروژن کل برای خروجی
نکته : ضرورت حذف آمونیا ک یا نیتروژن کل از خروجی اثر عمده ای بر انتخاب فرایند حذف فسفر دارد. اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای جدید ب) مشخصات فاضلاب
- بعد از تعیین محدودیتها و استانداردها مقادیر تمامی پارامترهایی که برای آنها استاندارد تعریف شده است طی آنالیز های مختلف تعیین می شوند.
- آگاهی از مشخصات فاضلاب در رسیدن به انتخاب بهترین سیستم و طراحی دقیق آن حایز اهمیت بسیار می باشد.
- اندازه گیری PH و قلیاییت بایستی در محل تعیین شود.
- قلیائیت را می توان از روی قلیاییت منابع آب سرویس دهنده به منابع تولید کننده فاضلاب به دست آورد.
اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای جدید ج) سایر اطلاعات مورد نیاز
- گزینه های مختلف دفع لجن
- مشخصات منطقه از نظر حضور صنایع
- محل و ابعاد تصفیه خانه زمین موجود و در دسترس
- دوره طرح تاسیسات
- دسترسی به مواد شیمیایی و هزینه مربوط به آنها اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای جدید نکته : در مناطق روستایی به دلیل کم بودن حجم تاسیسات و مشکلات مربوط به لجن گزینه های گوناگونی از روشهای تصفیه را می توان استفاده کرد.
نکته : روشهایی شیمیایی معمولا به فضای کمتری نیاز دارند و لی هزینه های مربوط به بهره برداری و نگهداری از بیشتر است.
نکته : روشهای بیولوزیکی به فضای بیشتر و به مراتب به دقت و توجه بیشتری در بهره برداری و نگهداری نیاز دارد.
نکته : تولید لجن یک فاکتور حائز اهمیت در انتخاب سیستمهای حذف می باشد و بایستی در برآورد هزینه های مر بوط به سیستم در نطر گرفته شود. اطلاعات مورد نیاز برای سیستمهای جدید دوره طرح متعارف در طراحی سیستمهای حذف فاضلاب 20 سال می باشد
نکته : روشهای شیمیایی برای دوره های طرح کوتاه مدت اقتصادی تر هستند.
نکته : روشهای بیولوژیکی هزینه بالاتری داشته و برای دوره های ظرح طولانی توجیه اقتصادی دارند.
تفکیک مشترکین فاضلاب به خانگی ، صنتعی ، تجاری
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 282 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 102 صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم تربیت و ضرورت تربیت تربیت، عامل فهم و تنظیم رابطه انسان با خداست و راه و رسـم این ارتباط را به آدمی می آموزد. می دانیم رابطه خدا و انسـان از دو دید و از دو چهره قابل بررسی است. یکی رابطه خدا با انسان و دیگر رابطـه انسان با خدا. تربیت، ما را با خدایمان آشنا کرده و پایبنــد فرمان ها و تعالیم الهی می سازد. ارزش توکل و توسل به او را نشـان داده و ما را به کیفیت عبادت و ارتباط با پروردگار و دعا و مناجـات و استمرار و استعانت از او آگاه می سازد. تربیت، می تواند عامل وصول انسان بـه مقام عبد و عبودیت باشد و تجربه های روز از خانواده ها و مردم و مبلغان آن را اثبات می کند. 1- ضرورت تربیت از لحاظ معنوی را بیان کنید؟ (تربیت) 2- عوارض فقدان تربیت چیست؟ شرح دهید. (تربیت) عدم تربیت و یا سوء تربیت موجد عوارض فردی و اجتماعی بسیاری است از جمله: در جنبه فردی فقدان یا سوء تربیت سبــب خمــودی و واماندگی، خامی و خشنی، سرکشی و جهل و بی خبری و در نهایــت در حالت حیوانی زیستن است. * در جنبه اجتماعی، سوء تربیت و یا فقدان آن سبب جرم زایی، انحراف، فساد آفرینی، نابسامانی در روابط اجتماعی بی توجهی به مسؤولیــت و اخلاق و انسانیت است. * در جنبه اقتصادی عدم تربیت، سبب بیکاری، عدم اتقان در کار، سـوء مصرف و دیگر نابسامانی اقتصادی می شود. * در جنبه سیاسی عدم تربیت، سبب بی توجهی به نظام، عدم حکومت صالح، بی بند و باری در استفاده از آزادی، عدم پای بندی به ملیـت و ... خواهد شد. 3- فطرت چیست؟ شرح دهید. (تربیت) خدا انسان را آفرید و او را در مسیر و در خط هدایت قرار داد. برای وصول او به مراتب رشد و کمال، زمینه ها، امکانات و تجهیزاتـــی در اختیار او نهاد که بخشی از آنها ظاهری و قابل رؤیت هستنــد، مثـل چشم، گوش و بخشی از آنها باطنی و مربوط به جنبه های درونی انسان است مثل غریزه، وجدان، فطرت.
(فطرت به معنی شکافتــن، ابــداع آفرینش ابتدایی و بدون سابقـه است. آن را نیرویی می شناسند کـــه مرموز و پیچیده واســرار آن ناشناخته است و این نیــرو سبب می شود که فعالیت انسان به سویی خاص جهت پیدا کند.) 4- غریزه و فطرت چه تفاوت هایی با هم دارند؟ (تربیت) غریزه، دارای جنبه مادی است و نیروی آن آدمی را به سوی غـذا، آب، انتخاب همسر و ... جهت می دهد. در حالی که فطرت دارای جنبه غیر مادی است و آدمـی را به سوی امور غیر مادی می کشانــد؛ مثل صداقت، امانت دوستی، خیر خواهی و ... 5- آنها که فطرت آدمی را بی تفاوت می دانند چه نظری
دارند؟ (تربیت) آنها معتقدند که فطرت آدمی رنگ ویژه ای ندارد، نه خوب اسـت، نه بد، بعدها در سایه تربیت خوب می شود یا بد. برخی از اینان چـون « جـان لاک» ذهـن و روان آدمـی را چون لوحی سفید و نانوشتـــه
می خوانند. عالِم دیگری می گویـد: « طبیعت انسـان ظرفی خاکــی، بی شکل و بی رنگ است. هرچه از محیط بگیرد، به همــان رنـگ در می آید.» 6- نظر اسلام را در مورد فطرت بیان کنید. (تربیت) اسلام، در مورد دنیای فطرت آدمی چنین می گوید: « فطرت و طبیعت آدمی پاک و خوب است و به سوی خیر و صلاح گرایش دارد. او از سر میل و اخلاص، خدا را می پذیرد و او را آفریدگار آسمان ها و زمین می شناسد و این است که نهاد آدمی به سوی خیر و فضیلت گرایش دارد.» به گفتــه خواجه نصیر الدین طوسی، آدمی را نمی توان به صورت خوب یا بد خواند. زیرا که او موجودی در حال «شدن» است. البته در اثر تربیت فاسد و غلط می توان او را به سوی شر، جهت داد و بر اثر تربیت خوب به سوی خیـر. در هر دو صورت ، نهاد او بر اساس پاکی و خیر است و می تواند به سـوی آرمان های خداپسندانــه بشتابد. از سوی دیگر امکان شــرور شدن در آدمی وجود دارد ولی انسان در سایه خواستن، آگاهی و ایمان می تواند بر آن غالب شود. آدمی هم می تواند فرشته باشد و هم حیوان و این امـــر بستگی به تربیت و ایمان و آگاهی او دارد. 7- در مورد تربیت پذیری انسان، کلاً چند نظر وجود دارد؟
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1139 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 24 صفحه
تاریخ ایران و جهان باستان باستا نشناسی؛ در جست و جوی میراث فرهنگی
باستا نشناسی چیست؟
باستا نشناسی، علمی است که آثار باستانی و تاریخی را به منظور شناخت فرهنگ و شیوة زندگی انسا نها و جوامع گذشته، مطالعه و بررسی می کند
. بنابراین، باستان شناس، کسی است که بر اساس آثار باقی مانده از بشر، گذشتة انسان ها و جوامع انسانی و به ویژه تغییرات فرهنگی آنها را در طول زمان، بررسی و تحلیل می نماید.
هدف علم باستان شناسی:
شناخت انسان و پژوهش در فرهنگ او
آثار باستانی و تاریخی، به تمامی اشیا، ابزارها، بناها و مکان هایی می گویند که ساختۀ دست بشر و محصول اندیشۀ او هستند.
مکان یا مُحَوَّطۀ باستانی: به جاهایی که باستان شناسان در آنجا آثار باستانی و تاریخی را مطالعه و در مواردی کشف می کنند، مکان باستانی گفته می شود.
برخی از آنها سکونتگاه روستایی یا شهری هستند که چند هکتار وسعت دارند؛ مانند شهر سوخته در ایران و شهر پمپئی در ایتالیا.
غارها، گورستانها و آرامگاهها نیز از جمله مکان های باستانی مورد توجه و علاقۀ باستا نشناسان هستند. اشیایی که از داخل گورهای باستانی به دست آمده اند و در موزه های جهان به نمایش گذاشته شده اند، یکی از جذابترین و پربیننده ترین آثار موز های هستند.
این اشیا و همچنین شیوۀ تدفین مردگان، معماری و مصالح آرامگاهها، اطلاعات ارزنده ای را دربارۀ نظام اجتماعی، باورها فرهنگ، وضعیت اقتصادی و میزان پیشرفت های فنی مردمان و جوامع گذشته ارائه می دهند. نقاشی ها و اشیای کشف شده از غارها نیز منبع ارزشمندی برای مطالعه و شناخت زندگی مردمان دوران پیش از تاریخ به شمار می روند.
برخی دیگر از آثار تاریخی بر سینۀ کوهها و صخره ها، کنده شد ه اند. در گوشه و کنار ایران به ویژه در فارس، همدان و کرمانشاه؛ سنگ نوشته ها، نقش برجسته ها و گوردخمه های متعددی بر دیوارۀ کوه ها و صخره ها نقش بسته اند و گوشه ای از فرهنگ و تمدن کهن ایرانی را به نمایش گذارده اند.
تپه های باستانی نیز یکی دیگر از مکانهای مهم باستان شناختی به شمار می روند. هنگامی که در دوره های زمانی مختلف به تناوب مردمانی در یک مکان سکونت نمایند، به تدریج چند لایۀ باستانی روی هم قرار می گیرند. تاکنون شمار زیادی از این تپه ها در ایران شناسایی و حفاری شد ه اند.
مراحل کار باستان شناسان
کشف و شناسایی
حفّاری و استخراج
تنظیم اطلاعات
الف) شناسایی و کشف
نخستین گام باستا نشناسان، شناسایی و کشف مکان ها و مُحَوَّطه های باستانی و تاریخی است. البته برخی از آثار و بناهای تاریخی مانند تخت جمشید و طاق بستان بر روی سطح زمین قرار داشته و به آسانی قابل شناسایی هستند؛ راههای کشف آثار باستانی و تاریخی:
1- رجوع به کتاب های تاریخی، سفرنامه ها و … ،
2- استفاده از ابزارها و فناوریهای جدید و پیشرفت های مانند پهپادها، رادارها، عکسهای هوایی، تصاویر ماهواره ای، روشهای الکترو مغناطیسی و سیستم اطلاعات جغرافیایی
3- کشف تصادفی(مردان نمکی زنجان و تمدن عظیم جیرفت در استان کرمان)
ب) حفّاری
گام دوم فعّالیت باستان شناسی، حفاری برای بیرون آوردن و نمایان کردن آثاری است که در دل خاک قرار گرفته اند.
حفاری نیازمند دانش، تجربه و دقت فراوان است؛ چرا که ممکن است با کوچک ترین اشتباه، آسیب بزرگی به آثار و بناهای تاریخی در حال کاوش وارد شود. اقدام باستان شناسان در برخوررد با یک بنای تاریخی:
نخست نقشۀ آن بنا را مشخص می نمایند.
آنان همچنین اگر به شیئی برخورد کنند، نخست در همان وضعیت از آن عکسبرداری و تمامی مشخصاتش را به طور دقیق ثبت می کنند
سپس آن را از خاک بیرون آورده و مراحل بعدی تحقیقات، در کارگا هها و آزمایشگا ههای مجهّز ادامه می یابد.
پ)استخراج و تنظیم اطلاعات
در این مرحله، باستان شناسان آثار یا بناهای باستانی کشف شده را به لحاظ قدمت، مواد و مصالح به کار رفته در آنها و نیز کاربردهایی که داشته اند، مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 717 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 75 صفحه
بنام خدا تئوری گازساده الف) یک گاز ایده ال در انسامبل میکروکانونی کوانتوم مکانیک
سیستمی شامل N ذره غیربرهم کنش تمایز ناپذیر محصور در حجم V که انرژی E بینشان تقسیم شده را در نظر می گیریم :
تعداد حالات قابل دسترس برابر با
متوسط انرژی تراز i
تعداد ترازها دا سلول i تعداد ذرات موجود در سلول i برای w(i) در توزیع بوز- انیشتین داریم : از در توزیع کلاسیکی ماکسول – بولتزمان که شامل ذرات تمایزپذیر است هر ذره از میتواند بطور مستقل در تراز قرار گیرد بنابراین تعداد حالات است , بعلاوه خود در روش مختلف قابل بررسی است که منجر به تصحیح گیبس به شکل زیر می شود : حال آنتروپی سیستم را می توان به صورت زیر نوشت : اما با توجه به بزرگ بودن اعداد انتظار داریم لگاریتم مجموع در سمت راست برابر با لگاریتم بزرگترین عدد در این
مجموع باشد : مقدار برای 3 توزیع زمانی که و و استفاده ازتقریب استرلینگ : با گرفتن وردش از معادله با لا و گذاشتن ضرایب لاگرانژ داریم : که این رابطه را می توانیم به صورت محتملترین تعداد ذرات موجود درهر تراز انرژی در سلول i تفسیر کنیم .
به آنتروپی بر می گردیم : برای جمع اول ،جمع دوم وبرای جمع سوم داریم : با جایگذاری و : در توزیع کلاسیکی M.B با واستفاده از قضیه هوپیتال داریم : ب) گاز ایده ال در دیگر آنسامبل های کوانتوم مکانیک
تابع پارش در آنسامبل کانونی : و : تابع وزن آماری برای توزیع ابتدا روی مدل کلاسیکی کار می کنیم : با کمک تئوری چند جمله ای داریم : با استفاده از فرمول مجانبی برای حالت های تک-ذره ای با انرژی تا می توان
را به دست اورد : در نهایت برای تابع پارش داریم : : متوسط طول موج گرمایی ذرات در آنسامبل بزرگ تابع پارش (در توزیع کلاسیک ) به صورت زیر در می آید: که در توافق با رابطه روبرو است : که اختلافشان از مقادیری که میتواند بگیرد ناشی می شود . جمع بندی دوگانه فوق برابر است با یک جمع بندی روی همه مقادیر ممکن که از هم مستقل هستند : و با توجه به اینکه ها میتوانند 2،1،0 ... برای توزیع B.E و تنها 1،0 برای F.D باشند داریم : بنابراین : (-) برای B.E و (+) برای F.D در نهایت رابطه ای که برای 3 توزیع کاربرد داشته باشد به صورت زیر است : حال بر اساس روابط بالا داریم : بررسی آماری اعداد اشغالی بررسی آماری اعداد اشغالی بررسی آماری اعداد اشغالی که مشابه نتیجه کلاسیکی است بررسی آماری اعداد اشغالی و این بدین معنی است که z(fugacity) سیستم باید خیلی کمتر از یک باشد بررسی افت و خیزهای آماری در مقادیر از بخش قبل میدانیم: بررسی افت و خیزهای آماری در مقادیر حال مجذور میانگین نسبی را برای افت و خیز محاسبه میکنیم: بررسی افت و خیزهای آماری در مقادیر انیشتین قبل از 1909 با پیروی از روش پلانک این نتیجه را به دست آورد و یادآوری کرد که مربوط به خصوصیت ذرهای فوتونها و 1+ مربوط به خصوصیت موجی تابش است حال برای مدل بوز-انیشتین محاسبه میکنیم که برای حجمهای بزرگ V،حالات انرژی تک ذره به هم نزدیک میشوند که میتوان سیگما را با یک تابع وزن g(p) به انتگرال تبدیل کرد. بررسی انرژی جنبشی یک گاز ایدهآل حال تعداد کل ذرات درون گاز را محاسبه میکنیم (2) بررسی انرژی جنبشی یک گاز ایدهآل بررسی انرژی جنبشی یک گاز ایدهآل قصد داریم فرمول قبل را از طریق انرژی جنبشی نیز محاسبه کنیم برای اینکار بمباران ذرات گاز به روی دیواره محفظه را بررسی میکنیم برای مثال جزء سطح dA را درجهت محور z اانتخاب میکنیم و توجهمان را روی ذراتی معطوف می کنیم که سرعت آنها بین u و u+du است تعداد این ذرات با استفاده از رابطه nf(u)du مشخص میشود که f(u) در رابطه روبرو صدق میکند: میخواهیم ببنیم چندتا از این ذرات درزمان dt با سطح dA برخورد میکند! بررسی انرژی جنبشی یک گاز ایدهآل چون این ...
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.