اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود مقاومت مصالح 20 ص

مقاومت مصالح 20 ص
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مقاومت مصالح 20 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

مقاومت مصالح

بار محوری:

به بارهایی که به محور طولی عضو منطبق باشند و همچنین از نقطه مرکزی سطح جسم بگذرد، بار محوری گفته می‌شود. تاثیر بار محوری کششی و فشار در اعضا می‌باشد. خرابی یک عضو در اثر بار محوری کششی به صورت پارگی و بریدگی می‌باشد. در اثر بار محوری فشاری به صورت پکیدگی و خردشدگی می‌باشد.

تنش محوری:

عبارت است از مقدار نیروی عمودی وارد بر واحد سطح که گاهی به آن تنش نیروی یکه می‌گویند.

نکات مهم در مورد بارهای محوری:

برای آنکه تنش در یک مقطع یکنواخت فرض شود، لازم است که:

  1. عضو کاملاً مستقیم باشد.
  2. جسم همگن باشد.
  3. امتداد اثر نیروها بر محور طولی عضو منطبق باشد.
  4. نیروهای متمرکز توسط صفحات صلبی بر انتهای اعضا اثر کند.

σ: نیروی واحد سطح A: سطح P: نیرو

هر پوند، 5/0 کیلو است.

نکته مهم در بارهای محوری

تغییر مکان ذرات نزدیکتر صفر باشد. تغییر شکل آن ناچیز باشد.

1) مطلوب است تنش محوری هر یک از اعضاء BC, AC در خرپا داده شده.

فرضیات مورد قبول در تحلیل خرپا

اتصالات به صورت مفصلی فرض شده، بنابراین هر عضو به صورت دو سر مفصل بوده. پس فقط نیروی محروی (کششی و یا فشاری) تحمل می‌نماید. همچنین بارگذاری خارجی به صورت بار متمرکز به گره‌ها اعمال می‌گردد.

نمودار جسم آزاد

هر گاه جسمی را از محل اتصالش به زمین و اجسام دیگر جدا نموده، به وطری که بارگذاری خارجی وارده به آن و همچنین نیروهای اتصال را روی آن نمایش دهیم، به جسم حاصل، جسم آزاد گفته می‌شود که بر روی آن می‌توانیم معادلات تعادل را اعمال کنیم. به عنوان نمونه:

2) میله‌ای به قطر 25 میلیمتر توسط نیروی P مطابق شکل داریم. تنشی برای 1000 در آن ایجاد می‌شود. چنانچه فشاری که توسط واشر به دیوار انتقال می‌یابد از 14 تجاوز نکند، قطر واشر را چه اندازه باید درنظر گرفت.

تغییر شکل محوری

قانون هوک

در محدوده‌ی ارتجاعی مصالح، قانون زیر برقرار است:

: تنش : کرنش (تغییر طول واحد) E: مدول الاستیسیته (ضریب کشسانی)

تغیر شکل یا طول واحد را، کرنش می‌گوییم.

: تغییر طول l: طول اولیه : کرنش (تغییر طول واحد)

AE: صلبیت یا مقاومت محوری عضو.

تاثیر کربن در سختی و نرمی فولاد :

هر اندازه درصد کربن فولاد زیاد باشد، مقاومت فولاد افزایش می‌یابد. در مقابل شکل‌پذیری آن کاهش می‌یابد. بنابراین اگر درصد کربن کم باشد، فولاد خاصیت چکش‌خواری دارد و از نظر دسته‌بندی به عنوان فولاد نرم محسوب می‌شود. این نوع فولاد می‌تواند تغییر شکل بسیار زیادی را متحمل شود. فولادهای ساختمانی جزء فولاد‌های نرمه بوده و میزان کربن آنها حدود 2/0 درصد وزنی آنها انتخاب می‌شود (چدن = فولاد خشکه = درصد کربن بالا، مقاومت زیاد)

مثال: یک میله مطابق شکل متشکل از آهن، چدن و آلومینیوم تحت اثر بار محوری 12 تن قرار دارد. مطلوب است محاسبه‌ی تغییر شکل و کرنش کلی در صورتی که تنش‌ها کمتر از محدوده‌ی الاستیک باشند.

چدن آلومینیوم

بتن فولاد

چدن آلومینیوم

فولاد

هرچه کربن بیشتر باشد، فولاد سخت تر می‌شود.

2730 + سانتی گراد = کلوین

تغییر شکل در اثر تغییر دما

oK=10oC+273=284oK

oF=1.8*10+32=50oF

انبساط طولی جامدات:

در صورتی که طول یک جسم جامد در مقایسه با دیگر ابعاد آن بزرگ باشد، مانند سیم یا میله انبساط آن به صورت افزایش طول ظاهر می‌شود.

ضریب انبساط طولی جامدات:

افزایش نسبی طول جسم جامد به ازای یک درجه تغییر دما را ضریب انبساط طولی می‌نامند و با نمایش می‌دهند.

انبساط سطحی جامدات:

چنانچه سطح یک جامد در مقایسه با ضخامت آن خیلی بزرگ باشد، مانند ورقه‌ی فلزی نازک، انبساط آن به صورت افزایش سطح ظاهر می‌شود.

ضریب انبساط سطحی جامدات:

افزایش نسبی سطح جسم را به ازای یک درجه تغیر دما می‌نامند و آن را با نمایش می‌دهند.

اگر جسم همگن و ایزوتروپ باشد، انبساط آن در همه‌ی جهان یکسان است و ضریب انبساط سطحی تقریباً 2 برابر ضریب انبساط طولی می‌باشد.

انبساط حجمی جامدات:

اگر ابعاد حجمی جسمی (طول، عرض، ارتفاع) در مقایسه با حجم قابل توجه باشند (مانند یک سد) انبساط آن به صورا افزایش حجم ظاهر می‌شود.

اگر جسم همگن و ایزوتروپ باشد، ضریب انبساط حجمی آن تقریباً 3 برابر انبساط طولی است.

سیستم‌های مورد تاثیر اختلاف دما

الف) سیستم‌های معین:

اینگونه سیستم‌ها از آنجایی که می‌توانند به راحتی تغییر طولی، سطحی و حجمی دهند. اثر دما بر آنها فقط به صورت تغییر فرم است و تحت تاثیر تنش ناشی از اختلاف دما قرار نمی‌گیرند.

ب) سیستم‌های نامعین:

این سیستم‌ها از آنجا که نمی‌توانند آزادانه تغییر فرم (طولی، سطحی و حجمی) داشته باشند، اثر دما در شرایط متعارف باعث ایجاد تنش در اعضای آن می‌شود.


دانلود مقاوم سازی شاهیترهای بتن فولادی با به کارگیری ورقهای همگن مسلح به الیاف فولادی 24 ص

مقاوم سازی شاهیترهای بتن فولادی با به کارگیری ورقهای همگن مسلح به الیاف فولادی 24 ص
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاوم سازی شاهیترهای بتن فولادی با به کارگیری ورقهای همگن مسلح به الیاف فولادی 24 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

مقاوم سازی شاهیترهای بتن فولادی با به کارگیری ورقهای همگن مسلح به الیاف فولادی

خلاصه :‌ استفاده از مصالح ترکیبی برای باز سازی شالوده های زوال یافته پذیرش جهانی یافته است . تکنیکهای قراردادی برای مقاوم سازی تحت استاندارد پلها کاری بسیار گران و وقت گیر و طاقت فرسا است . بسیاری از تکنیکهای جدید از فیبرهای مقاوم پلیمری ورقه ورقه ای و سبک با مقاومت بالا ونیز دارای خاصیت ضد ‌فساد و خوردگی جهت دستیابی به نتیجه های بهتر استفاده می کند ظرفیت باربری بی‌شاهیترهای کامپوزیت می تواند در بال فشاری با بکارگیری کمربند اپوکسی قویاً بهبود یابد . این مقاله به بررسی نتایج در رفتار شاهیتر کامپوزیت تقویت شده با ورقهای تحت بار استاتیکی می پردازد. شاهتیرهای مورد مطالعه برای ابعاد و فولاد درتید دارای ضخامت و پهنای بال پهنای بتن دال مورد آزمایش قرار گرفت ضخامت ورقهای ثابت بود و تعداد آنها در هر دانه مورد استفاده قرار گرفتند . نتایج آزمایش نشان داد که کمربند اپوکسی ورقهای ظرفیت باربری شاهتیرهای کامپوزیت را افزایش داده و رفتار آنها با متدهای سنتی قابل پیش بینی است .

معرفی : در طول 35 سال گذشته انجمن آشتو برنامه های خود را برروی سرعت پلها گسترش داد و به مرز بازرسی 6 ماهه کشاید . در این مورد مشخص گردید که بیشتر پلهای بزرگراهی در آمریکا شامل استاندارد می شوند بر اساس آخرین بازنگری تعداد پلهای از کار افتاده و فرسوده موجود در بزرگراههای کشور که در حال فعالیت می باشند بالغ بر است بیش از 43% این پلها از فولاد ساخته شده است پلهای فولادی از جمله بیشترین ها بودند که توسط گروه توسعه و بهبود سازی و تقویت در گزارش شده بود . خستگی و فرسودگی در مقاطع حساس و خوردگی و پوسیدگی به دلیل عدم حمایت و محافظت دقیق از عمده مشکلات پلهای فولادی بود علاوه بر این بسیاری از این پلها نیازمند این بوده که برای حمل بار و ترافیک بیشتری تقویت شوند در این گزارش نیز قید شده بودکه توسعه و مرمت قبل از هر سیستمی باید مورد بررسی قرار گیرد . در درجة اول قراردارد نسبت به جایگزینی هزینة ترمیم و مرمت و بازسازی بسیار کمتر از هزینة جایگزینی پلها بود در مجموع توسعه و مرمت و بازسازی زمان کمتری را می طلبد و نیز دوره های منقطع سرویس را کاهش می دهد . رسیدگی به منابع محدود در دسترس جهت سنگینی مشکلات وابسته و همراه پلهای فولادی و نیاز جهت اتخاذ و استفاده از موارد و مصالح جدید و تأثیر هزینه، همگی شاهدی بر این ادعا است . خواص فیزیکی و مکانیکی ویژه آن را تبدیل به گزینة بهتر برای تعمیر و بازسازی سازها نمود ها همانند بلور و کربن و صفحات کلار در محل پیدایش صمغ تشکیل یافته از الیاف با مقاومت بالا تا فشاری هستند .

بنیان بلوری ترکیبی آنها تقریباً ارزان و در دسترس می باشد . این ترکیبها و کالاهای بتنی و مسائل بنایی استفاده فراوانی دارد . مدول کششی پایین این ترکیبات() ها خصوصیات مکانیکی برجسته ای را همچون مدول الاستیسیته و مقاومت کششی تا و ار خود نشان دادند . در اضافه الیاف دارای وزنی کمتر از الیاف فولادی و دارای خاصیت فساد پذیری کمتری هستند. صفحات و یا ورقهای دارای مدول تنشی و کششی بالای ها در صورت اتصال به اعضای کششی می تواندمقاومت و سختی شاهتیرها را افزایش دهد ، از دیگر خصوصیات ورقه های کاهش میزان تنش موجود در اعضای اصلی که در نتیجة آن افزایش عمر قطعات از لحاظ خستگی را می توان نام برد در طول دهة گذشته مطالعات گسترده ای در جهت تقویت و مرمت و باز سازی شاهتیرهای های بتنی با قید و بندهای اپوکسی ها انجام گشته، با این حال مطالعات اندکی در زمینة استفاده از قیدهای چسبانده شده با اپوکسی به این مصالح در موردشاهتیر های فولادی رخ داده است .

این مقاله بررسی اثرات مفید استفاده از ورقه های در بال کششی شاهتیرهای کامپوزیت در جهت بهبود و ظرفیت بار بری نهایی و ایجاد سختی پس از تنش تسلیم می پردازد .

فعالیت های گذشته :

بیشترین تکنیکهای معمول مورد استفاده در بازسازی پلها عبارتند از

1- مقاوم سازی اعضا

2- اضافه کردن اعضا

3- تقویت عمل کامپوزیت

4- ایجاد اتصال کمکی

5- پیش تنیدگی

به طور کل تمام روش های معمول فوق الذکر که نیازمند یک سری پیش زمینه های گسترده ودوره های مکرر سرویس و نیز هزینه های گزاف هستند و در اکثر موارد این روشها از احتمال بروز این مشکلات به طور کامل جلوگیری بعمل نمی آورند در طی سالیان طولانی بررسی به عنوان مثال استفاده از صفحات فلزی پوشا فلزی، برای تعمیر و مرمت و تقویت اعضا ساخته شده ، یک روش معمول به حساب می آید تاریخ استفاده از این روش به سال 1984 باز می گردد به هنگامی که یک پل 73 ساله نیاز به مرمت داشت. ضعفهای اصلی صفحات پوششی جوش داده شده عباتند از :

1- نیاز به ماشین الات سنگین جهت انجام فرایند جوشکاری

2- حساسیت مقاطع جوشها در زمینه خستگی

3- احتمال بروز پوسیدگی ناشی از بروز جریان الکتریکی بین اعضا و موارد متصله و صفحات جوشکاری شده ( جوش ، پیچ ، پرچ ) .

مطالعات بسیاری روی صفحات قیدی فولادی چسبانده شده برای مقاوم سازی سازه های فولادی و بتنی انجام گرفته است اولین تاریخ آن باز می گردد به سال 1964 در دوربان آفریقای جنوبی جایی که مسلح کردن قیدهای بتنی هنگام ساخت به طور ناگهانی ظهور نمود قیدها توسط صفحات قیدی فولادی چسبانده شده در مقاطع فشاری تقویت شده بودند. تا سال 1975 در ژاپن بالغ بر 200 پل بتنی ناقص برپا شده توسط این روش تقویت شده اند در مطالعه ای هدایت شده در دانشگاه وی لند قیدهای چسبنده پیچ شده در انتهای شاهتیرها به صورت صفحات پوششی فولادی بهبود قابل توجیهی درطول عمر خستگی شاهتیرها حاصل نمود آنها افزایش عمر خستگی به میزان 20 مرتبه بیشتر را در مقایسه با حالت های جوش شده گزارش نمودند در مطالعه هدایت شده دیگری در دانشگاه فلوریدای جنوبی امکان استفاده از در زمینة تقویت پلهای کامپوزیت مورد بررسی قرار گرفت و آنها در مجموع6 تیر به طول 1/6 متر و با ابعاد و ضخامت دال و پهنای را مورد آزمایش قرار دادند . های مورد استفاده دارای طول و پهنا در دو ضخامت بودند که بر این اساس ها باعث بروز بهبود قابل توجهی در ظرفیت باربری نهایی تیرهای گشتند موضوع مورد بررسی دانشگاه دساوار بر مطالعة‌ مزایای استفاده از مصالح بتنی پیشرفته در مرمت پلهای روی به زوال رفته می باشد به عنوان بخش کوچکی از آزمایش آنها هشت تیر ، فولادی را با روشهای مختلف مرمت کردند آنها افزایش متوسطی را به میزان 60% در کلیه روشهای مقاوم سازی با استفادهاز ها گزارش کردند آنها همچنین دو تیر فولادی زنگ زده به طول را مرمت و تعمیر و آزمایش نمودند شاهتیرها به طور شماتیک تحت استاندارد آمریکا – به ابعاد و عمق و پهنای بال و I شکل بودند . نتایج تحقیقات آنها افزایش 25% در سختی و 100% در در ظرفیت بار بری نهایی را نشان داد . بررسی آزمایشات محدود بر روی اثر بخشی ورقهای مهاربندی شد شده برروی شاهتیرهای کامپوزیت در بال فشاری :

این روش به سوی بررسی تأثیر بخشی این متد هدایت شد . نتایج آزمایشهای علمی همچنین با یک روش عرضی تحلیل مقایسه گردید ، نویسنده در مقاله ای جداگانه به این موضوع پرداخته است . نتایج این بررسی مشخص نمود که خردگی الکتریکی مهم نبوده و این میزان را می توان با استفاده از یک لایة چسبنده غیر فولادی بین فولاد و و بیشتر کاهش داد :

مطالعة آزمایش :

اثر بخشی ورقهای مهاربندی و چسبیده شد در زمینة بهبود و ظرفیت بار بری نهایی شاهتیرهای کامپوزیت با مقاوم سازی 2 شاهتیر توسط ورقهای الیاف کربنی مورد آزمایش قرار گرفت به بیان دیگر به جهت مشاهده اثر دهی این روش سه ورق با ضخامتهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفت قیدهای همسان توسط 1 و 3 و 5 ورق تقویت شدند سراسر ورقه های همسان بوده و در نقاط قطع برای هر لایه مقاوم سازی صورت گرفته بود و این تمهیدات به جهت جلوگیری از شکست آنها( پیش از موعد ) در نقاط تکیه گاهی تحمل تنش تسلیم صورت گرفت

مصالح : پرچ زدن سطحی :

جهت اتصال ورقه ها به سطح بال فولاد از یک ترکیب دوگانه چسبناک استفاده گردید نسبت ترکیب چسبندگی برابر با یک قسمت کرزین به 1 قسمت سخت کننده در واحد حجم بوده این چسب طی یک دوره 30 دقیقه ای در دمای اطاق و سرانجام پس از دو روز در دمای 25 درجة سانتی گراد به طور کامل عمل می آید این جسب سریعاً پرچ را و محکم نموده و بسیار مناسب جهت استفاده در کارهای سراسری می باشد .


اپوکسی :

یک ترکیب در کارخانه دارای چسبندگی کمتر جهت اتصال ورقه ها به یکدیگر مورد استفاده قرار گرفت نسبت ترکیب در این حالت شامل دو قسمت زرین و یک قسمت سخت کننده در واحد حجم می باشد دو خاصیت مختلف :

الف : ترکیب اولیه در یک ساعت در دمای اتاق و ترکیب نهایی در هفت روز در دمای 25 سانتی گراد رخ خواهد داد این ترکیب دارای زمان چسبندگی طولانیتر و میزان چسبندگی پایین تر است . در بین ورقهای برای تنظیم بیشترین سطح تماس مورد استفاده قرار می گیرند در یک صفحة ورق فیبر کربنی غیر هادی با ابعاد عرض و ضخامت می باشد بعد از آزمایش 16 نمونة مستقیم ( طول ) و عرض متوسط تنش مقاوم و مدول کششی الاستسیته و ضریب پواسن بدست آمد .

فولاد :

از مقاطع نورد شده در این ازمایش استفاده شد آزمایش تنش تک محوره در نمونه ها با خصوصیات طول درجه و پهنای و ضخامت و برش در بال و مقطع تغییر شکل ایجاد کرده متوسط مقاومت برشی تا و مدول الاستیسیته تا 177 و ضریب پواسن از تا در نمونه های برداشت شده از بال و جان به طور نسبی حاصل گردید .

کمترین آرماتور در بین دال ها برای حرارتی و خزشی توسط استفاده از مفتولهای منطقه ای مسلح جوش داده شده به ابعاد صورت پذیرفت

بتن : از بتن به طراح اختلاط نرمال و مقاومت فشاری را سلامپ و بزرگترین بعد دانه استفاده گردید 12 نمونة سیلندری در هنگام ساخت بتن آماده شد و در گریدر قرار گرفت تا عمل آید آنها دقیقاً پس از ازمایش قیدها تحت تست تنش فشاری تک محوری قرار گرفتند تنش فشاری و مدول الاستیسیته بتن عبارت بوده از و .

ترتیب و تدارک نمونه ها :

مقاطع فولادی در ابتدا به طول تیرهای بریده شدند سپس گل میخهای فولادی به ضخامت و ارتفاع در طول بال فشاری در دو ردیف در مرکز به فاصلة 125 با فاصلة یکسان جوش داده شد پس ازشکل دهی ایمن سازی لبه ها شبکه آرماتور در فاصلة میان دال با ضخامت بر روی پایه هایی قرار می گیرد . دو حلقة ساخته شده در آماتور به بالای گوشة شاهتیرها

جهت قالب بندی تیرها پس از جاسازی جوش داده شده است تمام دال ها در محل قالب بندی شده و توسط ویبره دستی ویبره انجام شد چند نمونه سیلندری جهت انجام آزمایش تنش محوری قالب بندی کشد. شاهتیر و قالب ها در زیر پوشش پلاکسی مرطوب نگه داشته شد. ورقه های به صورت نواری پریده شده اند برای نمونه هایی که با یک لایة ترفیت شده بودند از یک جفت ورق به طول و ضخامت و در دو طرف شاهتیر استفاده شد و برای نمونه هایی که بال سه لایه و تروفید شده بودند از 3 جفت ورقه که در طول و بریده شده بودند و دارای طول بودند در کنار هم استفاده گردید به همین ترتیب برای نمونه هایی که در 5 لایه تروفیل شده بودنددرقه های به طولهای و و و متر بریده شده که دارای متر طول بوده اند .

انتهای این ورقها توسط مسطح گردیده .


دانلود مقاوم سازی تیر مرکب بتن - فولادبا استفاده از CFRP (پروژه تکنولوژی بتن) 19 ص

مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP (پروژه تکنولوژی بتن) 19 ص
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
مقاوم سازی تیر مرکب بتن - فولادبا استفاده از CFRP (پروژه تکنولوژی بتن) 19 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

مقاوم سازی تیر مرکب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP (پروژه تکنولوژی بتن)

خلاصه: همواره استفاده از موادکمپوزیتِ پیشرفته برای احیای فرسودگیِ زیر بنا سرتاسر جهان را در بر گرفته است.تکنیک های موجود در عرف فعلی برای تقویت پل های غیر استانداردگران و وقت گیر است وبه کار ونیروی انسانی زیادی دارد.چند روش جدید از لایه های فیبرهای تقویت شده پلیمری (FRP) برای اهداف تعمیر وبازسازی استفاده کردند،که این فیبرها دارای وزن کم ومقاومت بالا هستند ودربرابر خوردگی نیز مقاوم اند.ظرفیت باربری تیر مرکب بتن ـ فولاد با استفاده از فیبرکربن تقویت شدة پلیمری (CFRP) که با چسب اپوکسی چسبانده شده اند و برای مقاومت در برابر کشش ساخته شده اند می تواند بطور قابل بهبود یابد.این مقاله نتایج مطالعه و تحقیق بر روی رفتا تیر مرکب بتن وفولاد که با ورق های CFRP تقویت شده است در زیر بارهای استاتیکی را ارائه می دهد.جمعاً سه اندازة بزرگ تیر مرکب که از تیرهای فولادی با سایز13.6 ×W355 - A36 ودالی بتنی به ضخامت 75mmو عرض910mm ساخته شدو مورد آزمایش قرار گرفت.ضخامت ورق های CFRP ثابت بود ولی تعداد آنها در هر نمونه بصورت یک،سه وپنج لایه بود.نتایج آزمایش نشان داد که ورق های CFRP چسبانده شده با اپوکسی ظرفیت باربری نهایی تیر مرکب را افزایش می دهد و رفتار آن را می توان تا حد قابل قبولی با روش های سنتی محاسبه پیش بینی کرد.

معرفی

در طی35 سال گذشته انجمن راه و حمل و نقل آمریکا(AASHTO) و وزارت راه و ترابری دولت فدرال(FHWA) برنامه هایشان را برای ارزیابی پل ها در هر شش ماه یکبار ارتقا داده اند معلوم شد که یک سوم پل های بزرگ راه های ایالات متحده که مورد بررسی قرار گرفته بودند غیر استاندارد هستند. براساس آخرین اطلاعات و آمار مرکزملی فهرست پل ها (NBI) تعداد پل های بزرگ راه ها که عملاً منسوخ

شده‌اند بیش از 81000 است.

بیش از 43 درصد این پل ها از فولاد ساخته شده اند.پل های فولادی جزء گروهی بودند که در گزارش NBI بیشترین تأکید در بازسازی آن ها گوشزد شده بود. زنگ زدگی، نقص در نگه داری مناسب و خستگی جزئیات آسیب پذیر مشکلات عمده در پل های فولادی بود.همچنین تعداد زیادی از این پل ها برای تحمل بار عبور مرور بیشتر نیاز به ارتقا و احیا خواهد داشت.در گزارشات NBI همواره قید شده است که تعمیر ونوسازی احیاء به صرفه تر از ساخت دوباره یک پل جدید است.هزینة بازسازی وتعمیردراکثرمواردخیلی ارزان ترازدوباره ساختن است همچنین به وقت کمتری نیزنیازدارد.درنتیجه مدت کمتری خدمات شهری دچار اختلال می شود.با توجه به منابع محدود برای کاستن از مشکلات مربوط به پل های فولادی نیاز به مواد جدید و نو و روش های مقرون به صرفه بدیهی است .

برتری خواص فیزیکی و مکانیکی FRPها آن ها را به موارد خوبی برای تعمیر و بازسازی سازه ها بدل کرده است.FRP ها از نخ هایی با مقاومت بالا ساخته شده اند؛(با مقاومت کششی بیش از 2گیگا پاسکال)مثل شیشه،کربن کولار (نوعی فیبرصند گلوله) که در شبکه از رزین گذاشته شده است. کمپوزیت های شیشه(فایبر گلاس) به آسانی در دسترس هستند و واقعاً هم ارزان هستند.آنها در مصالح ساختمانی از جمله بتن به کار رفته اند ولی ضریب کششی کم این کمپوزیت ها آن ها را برای تقویت وتعمیر سازه های فولادی بلا استفاده کرده است در حالی که CFRP ها خواص میکانیکی قابل ملاحظه ای از خود نشان می دهند به طوری که مقاومت کششی آن 1200مگا پاسکال ومدول الاستیسیتة آن ها بیش از 140گیگا پاسکال است.همچنین ورق های CFRP کمتر از یک پنجم فولاد وزن دارد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم اند.

لایه های CFRP با ضریب مدول کششی بالا که بوسیله اپوکسی چسبانده شده اند می توانند در برابر تنش های کششی یک عضو کششی مقاومت کنند و سختی تیر سراسری را افزایش دهند.با اضافه کردن لایه های CFRP به عضو کششی تنش در آن کاهش خواهد یافت و به همین ترتیب مدت زمان تسلیم عضو نیز بهبود خواهد یافت.در طول یک دهه اخیر پژوهش های زیادی بر روی تعمیر و بازسازی تیرهای بتنی بوسیله FRP ها که اپوکسی بهم چسبانده شده اند صورت گرفته است ولی پژوهش های اندکی در مورد استفاده از این مواد برای تقویت تیرهای فولادی و تعمیرشان به وسیله این مواد انجام شده است.

این مقاله تأثیر CFRP های چسبانده شده با اپوکسی را در تنش موجود در بال تیر آهن به کار رفته در یک تیر مرکب بتن ـ فولادو همچنین بهبود ظرفیت باربری وسختی آن را مورد بررسی قرار می دهد.

کارهای قبلی

معمولی ترین روش مرمت پل ها موارد زیر هستند

1ـ تقویت اعضا

2ـ اضافه کردن تعداد اعضا

3ـ افزایش رفتار کمپوزیت(یکپارچة مرکب)

4ـ ایجاد پیوستگی در استحکام

5ـ پُستtensioning

به کلی روش های سنتی که دربالا ذکر شد به ماشین آلات سنگین و قطع خدمات شهری به مدت طولانی نیاز دارند و بسیار گران هستند.و در بیشتر موارد میزان منابع مورد مصرف برای حل مشکل را هم در نظر نمی گیرند.

به عنوان مثال، سالها استفاده از ورق های فولادی جوش داده شده برای تعمیر و تقویت سازه های موجود عمومی ترین روش برای این کار بوده است. اولین استفاده از این روش، به سال 1934 در فرانسه برمی گردد در زمانی که یک پل 73 ساله تقویت شد. ضعف های عمومی ورق های جوش داده شده موارد زیر هستند:

1ـ برای آوردن و جوش دادن ورق های فولادی به ماشین آلات سنگین نیاز بود.

2ـ حساسیت جزئیات جوش در برابر فرسودگی

3ـ امکان ایجاد خوردگی (سوختن) در اثر شوک الکتریکی ما بین صفحات و عضو موجود برای اتصال آن ها به هم پژوهش های زیادی بر روی استفاده از ورق های فولادی به هم چسبیده با اپوکسی برای تقویت سازه های بتنی و فولادی انجام شده است. اولین گزارش به سال1964 برمی گردد در بندر«دوربان» در آفریقای جنوبی ، که تقویت در یک تیر بتنی در هنگام ساخت به صورت تصادفی جا مانده بود. ( تیر مسلح نبود ). تیر بتنی با ورق های فولادی بوسیله اپوکسی در برابر تنش کششی مقاوم شد. در ژاپن نیز با همین روش بیش از 200 بزرگ راه مرتفع بتنی که معیوب بودند تقویت شدند.

در یک تحقیق اجرا شده در دانشگاه مریلند، چسباندن و پیچ کردن انتهای ورق های فولادی به تیرهای فولادی برای ایجاد یک تیر محکم در افزایش مدت فرسودگی سیستم مورد بررسی قرار گرفت آن ها عمر فرسودگی را 20 برابر حالت جوش دادن صفحات گزارش دادند.

در تحقیق دیگری که در دانشگاه فلوریدای جنوبی اجرا شد، امکان استفاده از CFRP در تعمیر پل های دارای تیر مرکب بتن ـ فولاد مورد بررسی قرار گرفت. آن ها جمعاً 6 تیر آهن با مقطع 11×W203 را به یک دال بتنی با عرض 711 میلی متر و ضخامت 115 میلی متر متصل کردند. ورق های CFRP مورد استفاده در این تحقیق65/3 متر طول 150 میلی متر عرض داشتند که دارای دو ضخامت متفاوت 2و5 میلی متر بودند. در آن تحقیق ذکر شد که لایه های CFRP توانستند ظرفیت نمایی باربری تیرهای مرکب را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

فوائد استفادة مواد مرکب پیشرفته در پل هایی که در حال خراب شدن هستند،در دانشگاه ایالتی دِلاوِر مورد بررسی قرار گرفت.در یک بخش از آزمایشاتشان در اندازه کوچک آن ها8 تیرآهن با مقطع 4.5 × W203 به طول 52/1 را در پنج آرایش متفاوت به کار بردند.آن ها متوسط افزایش مقاومت را در سیستم تجهیز شده باCFRP را 60 درصد گزارش دادند

.همچنین آن ها دو تیر بطول 4/6متر که دچار خوردگی بودند آزمایش وتعمیر کردند که تیرها از نوع پروفیل های استاندارد I شکل IPB با عرض بال 230 میلی متر بودند.نتایج آن نشان داد که در سختی حدود 25% و در ظرفیت باربری نمایی 100% افزایش داشته اند.

با توجه به این که تحقیقات کمی برروی تأثیر ورق هایCFRP چسبیده شده با اپوکسی برای تحمل تنش بال تیر مرکب بتن وفولاد انجام شده است این تحقیق برای بررسی این متد اجرا شده است. نتایج تجربی نیز با متدهای سنتی محاسبه مقایسه شده اند مؤلفان این مقاله در یک مقاله جداگانه ارتباط خوردگی در اثر شوک الکتریکی را زمانی که CFRP در اتصال با فولاد استفاده شده اند را بررسی کرده اند نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که خوردگی های در اثر شوک الکتریکی مهم نیستند ولی می توان باگذاشتن یک نازک چسب یا یک لایه کمپوزیت غیر فلزی بین فولاد و CFRPهمین ضررها را نیز کاهش داد.

تحقیق تجربی

تاثیرورق های CFRP چسبانده شده با چسب اپوکسی در بالابردن ظرفیت بار بری نهایی تیرهای مرکب در سه اندازه بزرگ از تیرهای تقویت شده با ورق های فیبر کربن که عمل پل تراسیون* بر روی آن ها انجام شده مورد بررسی قرار گرفته است.(پل تراسیون در آخر مقاله توضیح داده شده است)به منظور مشاهدة تأثیر این تکنیک،سه حالت مختلف ازورق های CFRP مورد بررسی قرار گرفته است. تیرهای یکجور بوسیله ورق های یک،سه و پنج لایه مقاوم شده اند.طول سرتاسری ورق هایCFRP یکسان بود و محل برش برای هر لایه برای جلوگیری از خرابی ناگهانی در نقاط انتهایی به دلیل تمرکز تنش به صورت دال بری بود.

مواد:

اندود چسب

چسب لزج و غلیظ اپوکسی که دارای دو جزء ترکیبی است برای چسباندن لایه به سطح بال تیرها به کار برده شده است نسبت ترکیب اپوکسی به صورت یک حجم رزین (بیسفنولA قلیایی) و یک حجم سخت کننده(پلی اتیلن پلی آمین)است. این اپوکسی دارای زمان گِرس اولیه 30 دقیقه ای است(در دمای اتاق)0 بعد از دو روز در دمای 25C گِرس نهایی را دارد این اپوکسی سریعاً سخت می شود و برای موارد کار در بالای سر ایده آل است.

اپوکسی

چسب با غلظت کمتر اپوکسی برای چسباندن لایه ها به یکدیگر به کار برده شده است نسبت ترکیب اپوکسی دو حجم رزین (بیسفنولA قلیایی) و یک حجم سخت کننده (پلی آمید) است این اپوکسی دارای زمان گِرس اولیه یک ساعت در دمای اتاق و بعد از 7 روز در دمای 25co گِرس نهایی را دارد این اپوکسی مدت بیشتری به صورت ژلاتینی است و ویکوزیتة کمتری دارد و برای تضمین پر کردن کوچکترین فصای خالی مابین ورقه های CFRP به کار برده شده است .

CFRP

ورق استفاده شده از نوع فیبر کربن که عمل پل تراسیون بر روی آن انجام شده است، یک سویه با عرض 1.27 میلی متر است . بعد از تست 16 عدد از نوارهایی با طول 400 میلی متر و عرض 25 میلی متر،مقاومت کششی در حدود 2137 مگا پاسکال ، مدول الا سیسته 144 گیگا پاسکال و نسبت پواس 0.34 به دست آمد . نمودار تنش کرنش برای نوارهای CFRPدر کشش تک محوری در شکل1(a) نشان داده شده است.


دانلود پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری

پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل zip
حجم فایل 3216 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 15739

پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته یادگیری،یک ابزار خودسنجی است که به طور عمده برای ارزیابی جهت گیری مطالعه دانشجویان و شیوه استفاده آنها از انواع راهبردهای یادگیری طراحی شده است.تدوین این پرسشنامه با علامت اختصاری (MSLQ) نشان داده میشود که از سال 1986 به طور رسمی در "مرکز ملی مطالعات امریکا" برای بهبود تدریس و یادگیری در دوره های بعد از متوسطه آغاز شد.


دانلود دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار

فایل پاورپوینت با موضوع برنامه روش تدوین برنامه کسب و کار در حجم 37 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 361 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

برنامه کسب و کارچیست؟

برنامه کسب و کارروش اجرای یک فعالیت تجاری در یک دوره

زمانی مشخص را بیان می‌کند که شامل بخشهای گوناگون از

جمله بازاریابی و توجیه اقتصادی طرح می باشد

ویژگی های یک برنامه کسب و کارقابل دفاع

یک برنامه کسب و کارخوب باید دارای پیوستگی و هماهنگی در طول کل سند باشد.

بخش مالی باید منعکس‌کننده تصمیمات موجود در بخش بازاریابی و سازماندهی باشد.

اجزای اصلی برنامه کسب و کار

صفحه جلد (Cover Page)
فهرست مطالب (Table of Contents)
خلاصه مدیریتی
شرح طرح (کسب و کار)
برنامه بازاریابی
برنامه مالی و توجیه اقتصادی
برنامه عملیاتی
برنامه سازمانی
اسناد تکمیلی و ضمیمه ها
فهرست مطالب یک برنامه کسب و کار
Executive Summary
Introduction
Mission Statement
Unique Features
Marketing Objectives
Expected Accomplishments
Required Capital
The Business
Purpose Statement
Description of the Business
History of the Business
Founder of the Business
Management and Operations
Regulations and Licensing
Objectives

Market Analysis

Market Research

Target Market

Competition

Customer Profile

The Product

Production

Product Decisions

Inventory

Marketing

Objectives and Strategies

Unique Selling Advantage

Selling Tactics

Channels of Distribution

Pricing
خلاصه مدیریتی (Executive Summery )
کوتاه
آخرین بخشی که نوشته می‌شود
سراصل موضوع
خلاصه فعالیت‌ها
اندازه
ترجیحاً دو صفحه حداکثر پنج صفحه
خلاصه مدیریتی باید:
منطقی
روشن
هیجان انگیز
خلاصه مدیریتی شبیه یک رزومه است.
اگر بتواند توجه خواننده را جلب نماید بقیه گزارش نیز خوانده خواهد شد.
خلاصه مدیریتی بیان می‌کند که:
شما چه کسی هستید؟
راهبرد و چشم‌انداز شما چیست؟
مدل کسب و کار شما چیست؟
بازار شما چیست؟
چه قدر پول می‌خواهید و آن را چه خواهید کرد؟
مزیت‌رقابتی پایدار شما چیست؟
پتانسیل تولید درآمد برنامه کسب و کارشما چقدر است؟
معرفی شرکت و کسب و کار
ماموریت و چشم‌انداز
تاریخچه و مراحل رشد شرکت
معرفی محصول و فنّاوری
راهبرد‌های خروج
فهرست دارایی‌های کلیدی
شرح تجهیزات و امکانات
معرفی تیم مدیریت و مشاوران حرفه‌ای
نمونه ای از ماموریت و چشم‌انداز سازمان

شرکت تلفن و تلگراف آمریکا (AT&T):

ما نهایت سعی خود را می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن همه مردم دنیا را در هر کجا و در هر زمان به یکدیگر برسانیم. می‌کوشیم وسایلی را ارائه دهیم که مردم دنیا بتوانند بسیار راحت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و هر نوع اطلاعات و خدماتی را مبادله نمایند .

ایده تجاری در صنایع پیشرفته

ایده تجاری نقطه مرکزی و شالوده یک برنامه کسب و کاراست. بدون داشتن یک ایده تجـاری مشخص، برنامه کسب و کارتبدیل به صفحاتی از اعداد و ارقام فاقد جذابیت برای سرمایه‌گذاران می‌شود.
تجربه نشان داده است بسیاری از کارآفرینان در ایران به ایده تجاری بسیار کم بها می‌دهند و بیشتر بر روی ظاهر برنامه کسب و کارمتمرکز می‌شوند.