اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت روش تربیتی تغییر موقعیت

دانلود پاورپوینت روش تربیتی تغییر موقعیت بررسی روش تربیتی تغییر موقعیت پاورپوینت جامع و کامل روش تربیتی تغییر موقعیت کاملترین پاورپوینت روش تربیتی تغییر موقعیت پکیج پاورپوینت روش تربیتی تغییر موقعیت مقاله روش تربیتی تغییر موقعیت تحقیق روش تربیتی تغییر موقعیت
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 689 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
پاورپوینت روش تربیتی تغییر موقعیت

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 28 صفحه

روش تربیتی تغییر موقعیت بسم الله الرحمن الرحیم مبنای تربیتی تاثیر موقعیت ها بر انسان:
موقعیت های گوناگون وضعی، زمانی، مکانی و اجتماعی تاثیرات مختلفی بر انسان به جا می گذارند:
تاثیرات طبیعی: فالِقُ الْإِصْباحِ وَ جَعَلَ اللَّیْلَ سَکَناً وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ حُسْباناً ذلِکَ تَقْدیرُ الْعَزیزِ الْعَلیمِ (انعام، 96)
تاثیرات معنوی: أَ فَلَمْ یَسِیرُواْ فىِ الْأَرْضِ فَتَکُونَ لهَُمْ قُلُوبٌ یَعْقِلُونَ بهَِا أَوْ ءَاذَانٌ یَسْمَعُونَ بهَِا فَإِنهََّا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَ لَاکِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتىِ فىِ الصُّدُورِ(حج، 46)
اصل تربیتی اصلاح موقعیت ها:
یکی از راه ها برای اصلاح رفتارهای ظاهری و حالات مطلوب باطنی آن است که ارتباط فرد با موقعیت پیرامون او دچار تغییر شود: عن الباقر علیه السلام:أَیُّمَا رَجُلٍ غَضِبَ وَ هُوَ قَائِمٌ فَلْیَجْلِس ْ فَإِنَّهُ سَیَذْهَبُ عَنْهُ رِجْزُ الشَّیْطَانِ وَ إِنْ کَانَ جَالِساً فَلْیَقُم(مجلسی،1403، ج70، ص272) تعریف

از آنجا که شرایط مختلف زمانی ، مکانی و اجتماعی مبدء تاثیرگذاری های متفاوتی در انسان است، برای ایجاد حالات مطلوب در وی لازم است روابط او را با موقعیت مزبور دچار تغییر سازیم(باقری،1380، ص99). اهمیت روش به کارگیری گسترده این روش در آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام نشانگر اهمیت چشمگیر آن در برنامه های تربیتی اسلام است. انواع تغییر موقعیت در منابع اسلامی وضعی: عن الباقر علیه السلام:أَیُّمَا رَجُلٍ غَضِبَ وَ هُوَ قَائِمٌ فَلْیَجْلِس ْ فَإِنَّهُ سَیَذْهَبُ عَنْهُ رِجْزُ الشَّیْطَانِ وَ إِنْ کَانَ جَالِساً فَلْیَقُم(مجلسی،1403، ج70، ص272) زمانی: قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ (یوسف، 98) مکانی: قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ (عنکبوت،20) اجتماعی: وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آیاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِها وَ یُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فی‏ حَدیثٍ غَیْرِهِ إِنَّکُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جامِعُ الْمُنافِقینَ وَ الْکافِرینَ فی‏ جَهَنَّمَ جَمیعاً (نساء،140) مصادیق تغییر موقعیت در منابع اسلامی 1. هجرت
إِنَّ الَّذینَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلائِکَةُ ظالِمی‏ أَنْفُسِهِمْ قالُوا فیمَ کُنْتُمْ قالُوا کُنَّا مُسْتَضْعَفینَ فِی الْأَرْضِ قالُوا أَ لَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللَّهِ واسِعَةً فَتُهاجِرُوا فیها فَأُولئِکَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ ساءَتْ مَصیراً (نساء،97)
یا عِبادِیَ الَّذینَ آمَنُوا إِنَّ أَرْضی‏ واسِعَةٌ فَإِیَّایَ فَاعْبُدُونِ (عنکبوت،56)
قُلْ یا عِبادِ الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّکُمْ لِلَّذینَ أَحْسَنُوا فی‏ هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةٌ وَ أَرْضُ اللَّهِ واسِعَةٌ إِنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ (زمر،10)
الْحَسَنُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ فَرَّ بِدِینِهِ مِنْ أَرْضٍ إِلَى أَرْضٍ وَ إِنْ کَانَ شِبْراً مِنَ الْأَرْضِ اسْتَوْجَبَ الْجَنَّةَ وَ کَانَ رَفِیقَ أَبِیهِ إِبْرَاهِیمَ وَ نَبِیِّهِ مُحَمَّدٍ ص(ورام، ج1، ص33) 2. سیاحت قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ ثُمَّ انْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُکَذِّبینَ (انعام، 11)
قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُجْرِمینَ (نمل، 69)
قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ (عنکبوت،20)
قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذینَ مِنْ قَبْلُ کانَ أَکْثَرُهُمْ مُشْرِکینَ (روم، 42)


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


آموزش سئو دانلو تحقیق همکاری در فروش سایت آگهی رایگان دانلود پاورپوینت درس
دانلود مقاله دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ آموزش کاشت ناخن کسب درآمد

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

دانلود پاورپوینت روش تربیتی تغافل

دانلود پاورپوینت روش تربیتی تغافل بررسی روش تربیتی تغافل پاورپوینت جامع و کامل روش تربیتی تغافل کاملترین پاورپوینت روش تربیتی تغافل پکیج پاورپوینت روش تربیتی تغافل مقاله روش تربیتی تغافل تحقیق روش تربیتی تغافل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 377 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت روش تربیتی تغافل

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 29 صفحه

روش تربیتی تغافل بسم الله الرحمن الرحیم مبنای تربیتی کرامت:
کرامت همان نزاهت از پستی و فرومایگی است. روح بزرگوار و منزه از هر پستی را کریم می گویند(جوادی آملی،1369، ص21). خدای سبحان انسان را به عنوان نوع کریم معرفی کرد. فرمود: «و لقد کرمنا بنی آدم» یعنی این نوع انسان، فی نفسه، کریم خلق شده و شایستگی کرامت زاید را هم دارد(جوادی آملی،1369، ص18). اصل تربیتی تکریم:
مقصود از این اصل آن است که مربی در مقام تربیت باید کرامت متربی را حفظ کند و مایه عزت نفس او را فراهم آورد.
قال علی بن الحسین علیه السلام: وَ أَمَّا حَقُّ الزَّوْجَةِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَهَا لَکَ سَکَناً وَ أُنْساً فَتَعْلَمَ أَنَّ ذَلِکَ نِعْمَةٌ مِنَ اللَّهِ عَلَیْکَ فَتُکْرِمَهَا(صدوق، 1400، ص370). تعریف روش تغافل مصدر باب تفاعل از ریشه غفل آمده است.غفلت به معنی عدم توجه و چشم پوشی کردن است. غفلت سهوی است که از قلت حفظ و قلت بیداری عارض می شود(راغب اصفهانی، ج1، ص609). تغافل خود را به غفلت زدن، خویشتن را غافل وانمود کردن و چشم پوشی کردن معنا شده است(احمد بن فارس،1404).
براساس این روش، مربی در برخی موقعیت ها با وجود آگاهی از خطا و لغزش متربی، به منظور صیانت از کرامت او، خود را غافل از آن وانمود کرده و سعی می کند با استفاده از سایر روش ها در اصلاح او موفق شود. اهمیت روش عن علی علیه السلام: وَ اعْلَمْ أَنَّ رَأْسَ الْعَقْلِ بَعْدَ الْإِیمَانِ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مُدَارَاةُ النَّاسِ وَ لَا خَیْرَ فِیمَنْ لَا یُعَاشِرُ بِالْمَعْرُوفِ مَنْ لَا بُدَّ مِنْ مُعَاشَرَتِهِ حَتَّى یَجْعَلَ اللَّهُ إِلَى الْخَلَاصِ مِنْهُ سَبِیلًا فَإِنِّی وَجَدْتُ جَمِیعَ مَا یَتَعَایَشُ بِهِ النَّاسُ وَ بِهِ یَتَعَاشَرُونَ مِلْ‏ءَ مِکْیَالٍ ثُلُثَاهُ اسْتِحْسَانٌ وَ ثُلُثُهُ تَغَافُل(صدوق،1404، ج4، ص387). آثار روش تربیتی تغافل الف) آثار روش بر متربی 1. تداوم ارتباط با مربی تغافل باعث می شود که اعتماد و ارتباط متربی از مربی سلب نشود و به این ترتیب زمینه اصلاح برای او باقی بماند.
قالُوا إِنْ یَسْرِقْ فَقَدْ سَرَقَ أَخٌ لَهُ مِنْ قَبْلُ فَأَسَرَّها یُوسُفُ فی‏ نَفْسِهِ وَ لَمْ یُبْدِها لَهُمْ قالَ أَنْتُمْ شَرٌّ مَکاناً وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما تَصِفُونَ (یوسف،77) 2. حفظ کرامت متربی قالُوا یا أَبانا ما لَکَ لا تَأْمَنَّا عَلى‏ یُوسُفَ وَ إِنَّا لَهُ لَناصِحُونَ (11) أَرْسِلْهُ مَعَنا غَداً یَرْتَعْ وَ یَلْعَبْ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (12) قالَ إِنِّی لَیَحْزُنُنی‏ أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخافُ أَنْ یَأْکُلَهُ الذِّئْبُ وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غافِلُونَ (یوسف،13) 3. پی بردن به اشتباه عُیُونُ الْمَحَاسِنِ عَنِ الرُّویَانِیِّ أَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ مَرَّا عَلَى شَیْخٍ یَتَوَضَّأُ وَ لَا یُحْسِنُ فَأَخَذَا فِی التَّنَازُعِ یَقُولُ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا أَنْتَ لَا تُحْسِنُ الْوُضُوءَ فَقَالا أَیُّهَا الشَّیْخُ کُنْ حَکَماً بَیْنَنَا یَتَوَضَّأُ کُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا فَتَوَضَّئَا ثُمَّ قَالا أَیُّنَا یُحْسِنُ قَالَ کِلَاکُمَا تُحْسِنَانِ الْوُضُوءَ وَ لَکِنَّ هَذَا الشَّیْخَ الْجَاهِلَ هُوَ الَّذِی لَمْ یَکُنْ یُحْسِنُ وَ قَدْ تَعَلَّمَ الْآنَ مِنْکُمَا وَ تَابَ عَلَى یَدَیْکُمَا بِبَرَکَتِکُمَا وَ شَفَقَتِکُمَا عَلَى أُمَّةِ جَدِّکُمَا(مجلسی،1403، ج34، ص319). 4. فراهم سازی زمینه اصلاح رفتار عن الصادق علیه السلام: ثَلَاثَةٌ تَجِبُ عَلَى السُّلْطَانِ لِلْخَاصَّةِ وَ الْعَامَّةِ مُکَافَأَةُ الْمُحْسِنِ بِالْإِحْسَانِ لِیَزْدَادُوا رَغْبَةً فِیهِ وَ تَغَمُّدُ ذُنُوبِ الْمُسِی‏ءِ لِیَتُوبَ وَ یَرْجِعَ عَنْ غَیِّهِ وَ تَأَلُّفُهُمْ جَمِیعاً بِالْإِحْسَان(حرانی،1404، ص) ب) آثار روش بر مربی 1. توقیر مربی
عن علی علیه السلام: تغافل عن المکروه توقّر(شیخی، 1380، ص56).
عنه علیه السلام: َ عَظِّمُوا أَقْدَارَکُمْ بِالتَّغَافُلِ عَنِ الدَّنِیِّ مِنَ الْأُمُور(مجلسی، ج75، ص64) 2. ایمنی قبعثری در عصر حجاج بن یوسف زندگی می کرد و مردی تحصیل کرده


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


آموزش سئو دانلو تحقیق همکاری در فروش سایت آگهی رایگان دانلود پاورپوینت درس
دانلود مقاله دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ آموزش کاشت ناخن کسب درآمد

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

دانلود مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- پیشینه تحقیق................................................11

2-1- 1-مطالعات انجام شده داخلی..................................11

2-1-2- مطالعات انجام شده خارجی............................14

2-1- 3-جمع بندی پیشینه تحقیق..................................17

2-2- مبانی نظری.............................................18

2-2-1- هویت......................................................18

2-2-1-1- هویت اجتماعی.....................................19

2-2-1-2 کنش متقابل نمادین..................................20

2-2-1-3- سایر نظریه پردازان............................................21

2-2-2- شبکه های اجتماعی مجازی ...........................23

2-2-3- شبکه های اجتماعی مجازی و هویت................25

2-2-3-1- بری ولمن...............................................25

2-2-3-2-آنتونی گیدنز....................................26

2-2-3-3- رولند رابرتسون......................................27

2-2-3-4- مالکوم واتزر...................................... 28

2-2-3-5- مانوئل کاستلز........................................30

2-2-3-6- حوزه عمومی هابرماس...............................31

2-2-3-7- نظریه کاشت...................................31

2-2-3-8-نظریه استفاده و رضامندی............................32

2-2-3-9- فیس بوک و هویت...............................32

2-3- چارچوب نظری تحقیق.......................................34

2-4- فرضیه های تحقیق................................................37


آموزش سئو دانلو تحقیق همکاری در فروش سایت آگهی رایگان دانلود پاورپوینت درس
دانلود مقاله دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ آموزش کاشت ناخن کسب درآمد

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

دانلود پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی

دانلود پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی بررسی روش تحقیق در تربیت بدنی پاورپوینت جامع و کامل روش تحقیق در تربیت بدنی کاملترین پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی پکیج پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی مقاله روش تحقیق در تربیت بدنی تحقیق روش تحقیق در تربیت بدنی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3946 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 204
پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 204 صفحه

1 روش تحقیق در تربیت بدنی 2

عقل و درایت شناسایی فعالیت‌های عقلانی 2×2 علمی
تصمیم هر فرد توسط انسانهای عادی
وهم و خیال که واقعیت ندارد.


: جستجوی حقیقت و دانش نو و کشف روابط این دو با کل زندگی واقعی
تحقیق علمی
: ایجاد و انشاء نظریه و اصول آن (دانش نو) یا بررسی صحت و سقم این دو


- تولید علم (توسعه مرزهای دانش)
اهداف آموزش عالی - ارتقاء فرهنگ دانش عمومی
- تربیت نیروی متحصص 3 برای انسانهای عادی رسیدن به واقعیت از طریق وحی و .... ممکن نیست.
باید با بهره‌گیری از تجارب دیگران و روشهای علمی باشد
این نحوه کشف حقیقت ابتدا در علوم بعداً در علوم انسانی نیز مطرح شد.

نظریه : مجموعه‌ای از تعریف‌ها و پیشنهادها درباره تعدادی متغیر به هم پیوسته که یا رابطه یا همبستگی یا اثر آنرا مورد توجه قرار می‌دهد.

اگر باران ببارد هوا خنگ می‌شود علت و معلولی (دو متغیر به هم پیوسته‌اند).
بین قدرت عضلات و پرش ارتقاع رابطه همبستگی

هدف تحقیق : انشاء نظریه و بیان روابط و بررسی صحت و سقم آنها است. 4 تحقیق =حقیقت‌یابی

یک عملیات علمی منظم به منظور دستیابی به سئوالات (مسئله) تحقیق.


- بنیادی = گسترش مرزهای دانش مثال: کشف یک ویروس ناشناخته
- بعلت ارزش نتایج آن در تعمیم به کل جامعه روش نمونه‌گیری حائز اهمیت است.
انواع تحقیق
- کاربردی = نمونه‌گیری- استنباط و تعمیم مثل بنیادی است.
- هدف: رشد و بهتر کردن یک روش – راه دور یا حضوری.
یک رویه
رابطه مدار
یک نوع تصمیم‌گیری در مدیریت
ضابطه مدار 5 فرض تحقیق

یک بیان ظنی و حدس یا یک پیشنهاد آزمایشی درباره چگونگی روابط دو متغییر

- یک جمله خبری است.
- حدس محقق است که بر مبنای استناد و تجربه است نه وهم و پندار و خیال
- اشاره مستقیم به هدف تحقیق دارد.
هدف: وقوع صدمات در چه زمانی بیشتر است.
فرض : وقوع صدمات بدون حضور مربی بیشتر است.
فرض در تحقیقات تجربی مطرح است :
- اثر یک متغیر روی متغیر دیگر
- همبستگی متغیر روی متغیر دیگر
- رابطه علت و معلولی
- تفاوت بین دو 6
بزرگتر از صفر میزان اثرات ناشی از خطاء اشتباهات آماری + میزان اثر یک متغیر روی متغیر دیگر

فرض تحقیق به احتمال وجود رابطه اثر تفاوت اشاره می‌کند.
فرض بدو شکل مطرح میشود.
فرض پوچ به عدم وجود رابطه اثر تفاوت اشاره می‌کند.

فرض پوچ : وجود تفاوت، همبستگی و اثر را ناشی از اشتباهات آماری و متغیرهای غیرقابل کنترل می‌داند نه ناشی از متغیر وابسته / در گزارشات تحقیق ذکر نمی‌شود


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


آموزش سئو دانلو تحقیق همکاری در فروش سایت آگهی رایگان دانلود پاورپوینت درس
دانلود مقاله دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ آموزش کاشت ناخن کسب درآمد

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :

دانلود پاورپوینت روان شناسی کودک

دانلود پاورپوینت روان شناسی کودک بررسی روان شناسی کودک پاورپوینت جامع و کامل روان شناسی کودک کاملترین پاورپوینت روان شناسی کودک پکیج پاورپوینت روان شناسی کودک مقاله روان شناسی کودک تحقیق روان شناسی کودک
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
پاورپوینت روان شناسی کودک

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 11 صفحه

اهمیت روان شناسی کودک روان شناسی کودک اهمیت خود را از کودک می‌گیرد، چرا که دوران کودکی انسان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. شاید نگاهی به دوران کودکی انسان و توانائیهای نوزاد انسان در مقایسه با سایر موجودات اهمیت این دوران را آشکارتر ‌سازد. نوزاد انسان در میان سایر موجودات عالم طولانی‌ترین زمان را نیاز دارد که قابلیت‌ها و توانائیهای خود را پرورش و آشکار سازد. در واقع انسان حدود 18 سال اول زندگی خود را در حال رشد و تکامل در ابعاد مختلف است و این زمان طولانی و با‌ اهمیتی در زندگی انسان است. از طرف دیگر ، نوزاد انسان با کمترین توانایی‌ها و امکانات (نظیر بازتابها) به دنیا می‌آید و به مراقبت زیاد و شدیدی نسبت به سایر موجودات نیاز دارد (برای مثال در نظر بگیرید که چگونه گوساله گاو پس از به دنیا آمدن روی پای خود می‌ایستد، ولی نوزاد انسان حتی نمی‌تواند سر خود را راست نگه دارد). ابن مراقبت توسط پدر و مادر در وهله اول و توسط اطرافیان و جامعه در وهله دوم اعمال می‌شود، ولی این مراقبت بدون آگاهی ، دانش و آموزش شیوه‌های فرزند‌پروری صحیح امکان ندارد و اهمیت روان شناسی کودک نیز از این دو موضوع (زمان طولانی رشد کودکی و شیوه‌های صحیح فرزند‌پروری) ناشی می‌شود. مطالعه در مورد مقابله با برخی مشکلات رفتاری _ روانی دوران کودکی کودکان نیز همچون بزرگسالان دچار آشفتگی‌های روانی _ رفتاری می‌شوند و این مسئله باعث تحقیقات و مطالعات دامنه‌داری در زمینه انواع این آشفتگی‌ها و تفاوت آنها با شفتگیهای رفتاری _ روانی بزرگسالان و همچنین شیوه‌های درمانی این آشفتگیها شده است. برخی ار این مشکلات و آشـــفتگیهای رفتاری روانی کودکان عبارتند از: اتیسم (Otism) ، اختلالات یاد گیری، اختلالات توجه ، اختلالات دفعی ، ناخن جویدن . نمی خواهم به مدرسه بروم ! والدین ، هیچ گاه اطمینان ندارند که آیا به اجبار کودک را به مدرسه فرستادن کار درستی است یا نه؟ آنها به طور دقیق نمی دانند که آیا کودک ، واقعا احساس ضعف و بیماری کرده یا مثل بسیاری از کودکان که گاهی دلشان نمی خواهد به مدرسه بروند بهانه گیری می کند. در خانه هایی که مدرسه رفتن کودکشان به صورت مشکل در آمده صبحهای زود، مالامال از اشک و دعوا و سر و صداست. بعضی از کودکان صبح که از خواب بیدار می شوند، می گویند که به مدرسه نمی رویم و تعداد دیگرشان تمارض به دل درد و سردرد می کنند، یا با آه و ناله اعلام می کنند که حالشان خوب نیست. مهم نیست فرزندتان چگونه حالت اضطراب و نارضایتی خود را نشان می دهد، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که شما با دلداری دادن ، اعتماد به نفس او را تقویت کنید؛ اما گاهی اوقات باید علایم فیزیکی را که باعث نشانه های بیماری فرزندتان می شود نادیده بگیرید و بهترین راه اصرار به اصل موضوع است که او باید به مدرسه برود. به نظر یکی از کارشناسان در این مواقع بهتر است بگویید: «عزیزم تو یک درجه هم تب نداری و چشمانت سرحال و شاداب است. مامان و بابا امروز کارهای مهمی دارند که باید انجام دهند. پس بهتر است به مدرسه بروی تا ما هم به کارهایمان برسیم.» با وجود این ، اگر به فرزندتان به دلیل این که واقعا بیمار است ، اجازه مدرسه رفتن را ندادید، او را مطمئن سازید که روز خوبی در خانه نخواهد داشت. او را در رختخوابش بخوابانید و در ساعات بعدی روز هم ، حتی اگر گفت حالش بهتر است ، اجازه بازی ندهید. دلایل اضطراب کودکان هنگام رفتن به مدرسه دلایل متعددی وجود دارد که چرا کودکان 6-5 ساله از رفتن به مدرسه می گریزند، مهمترین و معمول ترین نارضایتی آنها عبارتند از: «من می خواهم فقط در خانه بمانم!» بعضی کودکان در این سن به زمان بیشتری برای سازگارکردن خود با قوانین و محیطهای جدید نیاز دارند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


آموزش سئو دانلو تحقیق همکاری در فروش سایت آگهی رایگان دانلود پاورپوینت درس
دانلود مقاله دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ آموزش کاشت ناخن کسب درآمد

در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :