-------
بخشی از متن:
طرح درس فارسی دوم با روش بارش مغزی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
قسمت هایی از این طرح درس:
اهداف درس :
هدف کلی : آشنایی بیشتر با آداب و رسوم ملی و تقویت مهارتهای چهارگانه ی زبان آموزی
اهداف جزیی :
1-آشنایی با بعضی از مراسم ملی از قبیل نوروز – جشن نیکوکاری – زیارت آرامگاه شهیدان – عیدی -سیزده بدر و سفره ی هفت سین
2- واژه سازی با کلمه ی" کار"
آشنایی دانش آموزان با واژه ی نوروز
آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم کشور ایران
آشنایی با مراسم عید نوروز به عنوان اولین روز سال
آشنایی با عید باستانی نوروز و مراسم مربوط به آن به عنوان عید بزرگ ملی
آشنایی با جشن نیکوکاری
آشنایی با تحویل سال
خواندن متن درس به صودت روان و خوانا
بیان هفت چیز که نام آنها با سین شروع می شود .
همکاری با اعضای خانواده برای انجام کارهای نوروز
ایجاد علاقه نسبت به عید نوروز
شرکت در جشن نیکوکاری با علاقه
با علاقه و انگیزه در بحث شرکت می کند . وخواندن دعا بر سر سفره ی هفت سین
وسایل کمک آموزشی : کتاب – گچ – تخته سیاه
فعالیتهای مقدماتی :
معلم : سلام و احوال پرسی –حضور و غیاب- گفتن و نوشتن نام خدا روی تابلو – ذکر روز هفته- بررسی وضعیت جسمی و روحی فراگیران و اعلام تقویم روز و دیدن تکالیف روز قبل
سنجش آغازین :
معلم این سوالات را از درس قبل می پرسد .
1- پرچم ایران چند رنگ دارد ؟
2-آیا پرچم کشورها با هم فرق دارند ؟
ایجاد انگیزه :
با شنیدن صدای در کلاس یکی از دانش آموزان با گذاشتن کلاهی بر سر به صورت عمو نوروز در آمده و وسایل سفره ی هفت سین را برای دانش آموزان به کلاس می آورد . سپس معلم با کمک بچه ها سفره ی هفت سین را روی میز می چیند و تزیین می کند.
ارائه ی درس:
1.مرحله اول (طرح موضوع)
معلم کلمه ی نوروز را روی تابلو می نویسد و از دانش آموزان می خواهد که درباره ی آن خوب فکر کنند.
-------
بخشی از متن:
طرح درس هدیه سوم با روش بارش مغزی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
اهداف جزیی:
1-آشنایی با مفهوم نظم وترتیب در کارهای شخصی
2-آشنایی با ویزگی های نظم
3-آشنایی با برخی از مصادیق نظم و ترتیب در زندگی روزمره
4-تقویت احساس رضایت در انجام کارهای منظم
5-تقویت علاقه فراگیران نسبت به نظم
اهداف رفتاری:
1-نمونهای از نظم وترتیب را در زندگی رمزمره ذکر میکند(دانشی)
2-ویژگی های نظم را بیان میکند(دانشی)
3- چند مصداق عینی از نظم را نام ببرند(مهارتی)
4-از میان موارد گوناگون مصادیق (نظم وترتیب) راشناسا یی می کند(مهارتی).
5-اهمیت نظم را در زندگی روزمره بیان کند(مهارتی)
6-علاقه مندی خود را نسبت به کسب عاداتاخلاقی منظم ابراز کند(نگرشی).
وسایل مورد نیاز:
پوستر وتصاویری در ارتباط با موضوع درس-پازل برای کارهای گروهی-کتاب درسی وکار
فضا ومدل کلاس:
فراگیران به صورت گروههای سه یا پنج نفره در کلاس حضور دارند0
با پازل تصاویری که محتوای آنها رعایت کردن نظم می بلشد فراگیران را گروه بندی نموده و نام گروهها راباتوجه به تصاویر نامگذاری میکنیم .
راهبرد ایجاد انگیزه:
تصاویری از کتاب و وسایل بازی و شخصی که به طور نامنظم روی تخته سیاه چیده شده است از دانش اموزی میخواهیم که در نقش یکی از وسایل حرف زده واظهار ناراحتی نمایدکه چرا اینطور بی نظم در اتاق رها شده اند به این ترتیب توجه فراگیران نسبت به صدا و موضوعی که بیان می کند جلب می شود و به جستجوی گویندهی صدا می گردند و از آن ها می خواهیم که به جستجوی خود ادامه دهند تا پی به ناراحتی گوینده ی صدا ببرند.
ارزشیابی ورودی:
به چه چیزی منظم می گویند؟
نظم در چه کارهای خوب است؟
به چه دلیل انسانهای که نظم دارند ارزش بیشتری دارند؟
چند مصداق عینی از نظم را نام ببرید؟
-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: گنجایش
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، درس گنجایش در قالب ورد و شامل 8 صفحه.
گنجایش مقدار فضا یا مقدار مایعی است که در یک جسم جا می شود و در واقع ظرفیتی است که یک جسم دارد. توجه داشته باشید که یک جسم می تواند حجم داشته باشد ولی ممکن است جا یا فضایی یا ظرفیتی نداشته باشد که بتوانیم درون آن مایعات بریزیم.
یک سنگ و یک پارچ را در نظر بگیرید. سنگ و پارچ هر دو حجم دارند یعنی فضا اشغال می کنند ولی آیا هر دو گنجایش یا ظرفیت دارند؟
این درس در واقع جمع بندی کل مطالب ارائه شده در خصوص گنجایش در پایه های قبلی است و علاوه بر آن واحد سی سی هم به دانش آموزان معرفی می شود.
در این درس دانش آموز ابتدا با مفهوم گنجایش آشنا شده و سپس دلیل استفاده از واحد استاندارد را متوجه می شود. در آخر واحد لیتر به او معرفی شده و با کاربرد یک مثال روزمره می تواند حجم یک لیتر را تخمین زده و تصور کند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ واحد اندازه گیری حجم مایعات را بداند.
✅ بتواند لیتر را به میلی لیتر و برعکس تبدیل کند.
✅ واحد لیتر را به واحد کوچکتر تبدیل کند و بالعکس.
✅ با واحد لیتر، سانتی متر مکعب، سی سی و میلی لیتر آشنا باشد.
-------
بخشی از متن:
طرح درس فارسی دوم دبستان، درس8: از همه مهربان تر
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
عنوان یکی از درس های کتاب فارسی دوم دبستان، از همه مهربان تر می باشد. در این درس، دانش آموزان با دعا کردن و اهمیت آن آشنا می شوند.
همچنین فراگیران درک خواهند کرد که خداوند انسان های مهربان که به دیگران کمک و محبت می کنند را بیشتر دوست دارد و باید برای همه کارها از خداوند مدد گرفت.
در این قسمت، دو طرح درس روزانه جهت تدریس درس از همه مهربان تر (کتاب فارسی و کتاب نگارش) آورده ایم. این طرح درس ها جمعا دارای 5 صفحه بوده و هر یک در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن ها وجود دارد.
طرح درس اول شامل 2 صفحه بوده و در آن پس از تعیین اهداف، ارزشیابی اولیه انجام شده و سپس تدریس اجرا می شود. در پایان هم، درس جمع بندی شده و به دانش آموزان تکلیف ارائه می شود.
طرح درس دوم شامل 3 صفحه بوده و در آن به اهداف، وسایل کمک آموزشی، روش تدریس، مدل کلاس، برقرای ارتباط، ارزشیابی تشخیصی، ایجاد انگیزه، ارزشیابی پایانی، جمع بندی و تعیین تکلیف پرداخته شده است.
توضیحات هر یک از این مراحل به طور کامل در طرح درس ها وجود دارد.
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم سوم با روش حل مسئله اندازه گیری مواد
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :