-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم چهارم، درس13: زیستگاه
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
عنوان درس 13 کتاب علوم تجربی پایه چهارم دبستان ، زیستگاه می باشد . در این درس دانش آموزان با زنجیره ی غذایی ، شبکه ی غذایی ، زیستگاه و مطالب مرتبط با آن آشنا می شوند.
در این قسمت طرح درس روزانه جهت تدریس این درس آورده ایم . این طرح درس در یک جدول زیبا تهیه و تنظیم شده است. فایل مذکور شامل 7 صفحه بوده و در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد .
این فایل شامل سه طرح درس مختلف از درس زیستگاه می باشد. در ابتدای این طرح درس ها اهداف مختلف ، وسایل کمک آموزشی ، روش تدریس ، مدل کلاس ، برقراری ارتباط ، ارزشیابی تشخیصی و ایجاد انگیزه بیان شده است.
پس از آن به سراغ اجرای تدریس رفته ایم. توضیحات و فعالیت های که معلم و دانش آموز در حین اجرای تدریس باید انجام دهند در طرح درس ذکر شده است . در پایان مطالب جمع بندی شده و پس از ارزشیابی پایانی به دانش آموزان تکلیف ارائه می شود.
-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل6: حجم
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
تمام فعالیت های این درس، قسمت ناظر به مفهوم بقای حجم است که مطالعات روان شناسی سن 11 سال را برای مواجهه و فهم آن مناسب دانسته اند. هدف این است که دانش آموز بداند چیدمان متفاوت تعداد مشخصی مکعب، حجم متفاوتی را برای شکل حاصل، نخواهد داشت و حجم کلی یک شکل با تغییر شکل ظاهری آن عوض نمی شود.
در این فعالیت ها سعی شده است از مثال هایی که با زندگی روزمره دانش آموزان عجین است استفاده شود. این فعالیت به جامدات صلب توپر اشاره دارد و لذا اجسام کشسانی و گازها موردنظر این فعالیت نیست.
اهداف درس:
✅ دانش آموز درک کند که حجم یک شکل با تغییر شکل ظاهری آن تغییر نمی کند.
✅ دانش آموز بتواند حجم شکل را با داشتن واحدهای مختلف محاسبه کند.
✅ دانش آموز واحد اندازه گیری حجم جامدات (سانتی متر مکعب) را بداند.
✅ دانش آموز فرمول حجم مکعب مستطیل را بداند و آن را در حل مسائل به کارگیرد.
✅ دانش آموز حجم یک مکعب مستطیل را با داشتن اندازۀ ابعاد آن در حالت گسترده نیز محاسبه کند.
✅ دانش آموز حجم شکل های ترکیبی را محاسبه کند.
✅ دانش آموز بتواند حجم شکل های مختلف را تخمین بزند.
-------
بخشی از متن:
![endif]-->
دسته بندی : ووردword
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت
دانلودفایلword
طرح درس روزانه
درس علوم تجربی
پایه پنجم ابتدایی
اهرم چیست؟
ویژه معلمان خوب و خلاق دوره ی ابتدایی
نسخه قابل ویرایش
تعداد صفحات: 4
فروش فایل با سایت لوکس فایل
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم پنجم با روش بارش فکری
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
هدف کلی :
دانش آموزان با جانداران دیگری علاوه بر گیاهان و جانورانی که ساختمان بدن ساده ای دارند ، آشنا می شوند .
هدف های جزئی :
1 - با جانداران ساده ای علاوه بر گیاهان و جانوران آشنا می شوند .
2 - جاندارانی را که ساختمان بدنی ساده ای دارند و فقط با میکروسکوپ دیده می شوند را درک می کنند .
3 - ویژگی کلی جانداران ساده را یاد می گیرند .
4 - دسته های جانداران ساده را از همدیگر تمیز دهند .
5 - محل زندگی جانداران ساده را می شناسند .
هدف های رفتاری :
1 - فرق جانداران ساده را با گیاهان و جانوران بیان کنند ( مهارتی )
2 - جانداران ساده را طبقه بندی کنند( مهارتی )
3 - شکل بعضی از جانداران ساده را که مشاهده می کنند رسم نمایند ( مهارتی )
4 - چند نوع جانداران ساده را نام ببرند ( دانستنی )
5 - به کمک میکروسکوپ و وسایل ساده دیگر با آزمایشی جانداران ساده را مشاهده نمایند ( مهارتی )
نکات کلیدی :
جانداران ساده – باکتریها – جلبک ها قارچها
مواد و وسایل مورد نیاز :
میکروسکوپ ، کتاب درسی ، تصاویر جانداران ساده
فضا و مدل کلاس :
به شکل دایره ای – کلاس معمولی
روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :
روش بارش فکری
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول با روش جورج پولیا
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
قسمت هایی از این طرح درس:
طرح درس روزانه
نام درس : علوم پایه ی : اول ابتدایی ص 92
موضوع درس: آهن ربا
روش تدریس :حل مساله با استراتژی جروج پولیا
هدف کلی: آشنایی با آهن ربا
اهداف جزئی :
1- آشنایی فراگیران با خاصیت آهن ربا.
2- آشنایی فراگیران با طبقه بندی کردن اجسام به دو گروه آهن و غیره آهن.
3- آشنایی فراگیران با موارد استفاده از آهن ربا در زندگی روزمره.
4- آشنایی فراگیران با اشکال مختلف آهن ربا.
5- آشنایی فراگیران با خاصیت جذب و دفع در آهن ربا.
اهداف رفتاری :
فراگیران پس از پایان درس باید توانایی داشته باشند:
1- خاصیت آهن ربا را بیان کنند (دانشی)
2- اجسامی را که جذب آهن ربا می شوند نام ببرند. (دانشی)
3- اجسامی را که جذب آهن ربا نمی شوند نام ببرند. (دانشی)
4- در محیط اطراف خود جست و جو کنند و اجسامی را که جذب آهن ربا می شوند بیابند. (مهارتی)
5- وسایلی را که در آن آهن ربا به کار رفته است تفکیک نمایند. (مهارتی)
6- اشکال مختلف آهن ربا را نقاشی نمایند. (مهارتی)
7- موارد استفاده از آهن ربا را بیان نمایند. (دانشی)
8- نسبت به کار با آهن ربا علاقه نشان دهند. (نگرشی)
ارزشیابی ورودی :
1- آهن چیست؟
2- چه وسایلی را آهن ربا به کار رفته است؟
3- چه وسایلی را آهن ربا به خود جذب می کند؟
4- در کلاس وسایلی را که جذب آهن ربا می شوند نشان دهند؟
وسایل مورد نیاز :
ماهی هایی از جنس (فلز، مس، پلاستیک) چوب ماهی گیری، گیره ی پلاستیکی و فلزی، جا مدادی، جا سوزنی، براده ی آهن، تزئین یخچالی، چونز، پارچه ی آبی، تصاویر مختلف که آهن ربا در آن ها استفاده شده است.
مدل کلاس: به صورت آزمایشگاهی و تشکیل گروه های سه نفره :
ایجاد انگیزه :
یک بسته پونز را با خود به کلاس آورده و در حین گذاشتن روی میز از دست رها می سازیم وقتی تمامی پونزها در قسمتی از کلاس که در مسیر حرکت دانش آموزان نباشد پخش شدند ابراز ناراحتی می کنیم ، که چه کار کنیم؟ تمام پونزها در کلاس پخش شدند! بچه ها مواظب باشید و از جای خود حرکت نکنید چون ممکن است موقع راه رفتن پونز در کفش های شما فرو برود و از بچه ها می خواهیم که فکر کنند و برای جمع کردن سریع پونزها یک راه حل پیدا کنند پس از این که راه حل های ارائه شده و از طرف فراگیران جمع بندی شد از آنها می خواهیم به درس توجه کنند و پس از پایان درس نحوه جمع کردن سریع پونزها را به طریقه علمی پیدا کنند