-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس3: کارخانه ی کاغذ سازی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
این درس نیز رویکرد زمینه محور دارد و همان طور که از نام درس پیداست، این بار، کارخانه کاغذسازی بستری است تا با توجه به آن برخی از مفاهیم مرتبط با ماده، مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد.
فلزها یکی از اصلی ترین مواد لازم برای ساخت کارخانه هستند و اسیدها هم جزء مواد شیمیایی هستند که در فرایند کاغذسازی یافت می شوند. دانش آموزان با انجام آزمایش های ساده و گوناگون، برخی از ویژگی های این دسته از مواد را کشف خواهند کرد. سپس با انجام فعالیت های هدفدار، دلایل استفاده از این مواد در کارخانه را درک خواهند کرد.
اهداف درس:
✅ آشنایی دانش آموزان با اسیدها و ویژگی آنها
✅ آشنایی دانش آموزان با دلایل استفاده از اسید در کاغذسازی
✅ آشنایی دانش آموزان با تاثیر اسید بر سنگ مرمر و گیاهان
✅ آشنایی دانش آموزان با تاثیر اسیدها بر کاغذ پی اچ
✅ آشنایی دانش آموزان با اهمیت بازیافت کاغذ
-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم ششم، درس13 : سالم بمانیم
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بحث اصلی این درس، بیماری های واگیر و غیرواگیر است که ضمن مقایسه آنها، راه هایی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری ها معرفی می کند و در کنار آن، سدهای دفاعی بدن توضیح داده می شود. همچنین به راه های بالابردن مقاومت بدن برای پیشگیری از بیماری های واگیر و بعضی از رفتارهای سالم که از بروز بیماری های غیرواگیر جلوگیری می کنند اشاره ای می شود.
در پایان این درس انتظار می رود دانش آموزان بتوانند تفاوت بیماری های واگیر و غیرواگیر را بیان کند و بعضی از عوامل موثر در بروز آنها را گزارش نماید. همچنین با ذکر مثال هایی بیماری های واگیر و غیرواگیر را مقایسه نماید و راه های پیشگیری از آنها را بیان نماید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ فراگیران بیماری های واگیردار و عوامل موثر در بروز آنها را بگویند.
✅ فراگیران مثال هایی از بیماری های واگیردار بیان کنند.
✅ فراگیران بتوانند از خود در برابر بیماری های واگیردار محافظت کنند.
✅ فراگیران بتواند واگیردار بودن بیماری ها را تشخیص دهند.
✅ فراگیران رفتار های سالم برای جلوگیری از بیماری ها، اتخاذ کنند.
✅ فراگیران سدهای دفاعی بدن و اهمیت آنها را بیان کنند.
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول، درس13: آهن ربای من
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
عنوان در 13 کتاب علوم تجربی پایه اول دبستان، " آهن ربای من " می باشد. در این درس دانش آموزان با مباحث مختلفی از جمله: شکل های مختلف آهن ربا، جذب یا دفع آهن ربا، قدرت جذب آهن ربا، آهن ربا در زندگی و ... آشنا می شوند.
در این قسمت، دو طرح درس روزانه برای تدریس درس " آهن ربای من " آورده ایم. این طرح درس ها جمعا دارای 7 صفحه بوده و در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن ها وجود دارد.
طرح درس اول شامل 4 صفحه بوده و در ابتدای آن اهداف مختلف در نظر گرفته شده و پس از آن به سراغ مرحله مقدماتی رفته ایم. در مرحله مقدماتی وسایل کمک آموزشی ، روش تدریس ، مدل کلاس ، برقراری ارتباط ، ارزشیابی تشخیصی و ایجاد انگیزه لحاظ شده است.
مهمترین قسمت طرح درس، اجرای تدریس است. توضیحات لازم برای اجرای تدریس به همراه فعالیت های که معلم و دانش آموز در حین تدریس باید انجام دهند، در طرح درس منظور شده است. در پایان تدریس، ارزشیابی انجام شده و پس از جمع بندی درس به دانش آموزان تکلیف ارائه می شود.
طرح درس دوم شامل 3 صفحه می باشد. در این طرح درس هم مانند طرح درس اول، توضیحات لازم برای قسمت های مختلف ( با نگارش متفاوت ) ذکر شده است.
-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس13 : زیستگاه
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
آموزش این درس را می توان به زمانی از سال تحصیلی موکول کرد که امکان گردش در فضای باز وجود داشته باشد. در این درس دانش آموزان با انجام فعالیت های گام به گام در نظر گرفته شده، به یادگیری مفاهیم مورد نظر می پردازند.
در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. همچنین دانش آموزان می توانند با مشاهده تصویر عنوانی و با راهنمایی معلم خود، دو جدول مربوطه در کتاب را تکمیل کنند.
اهداف درس:
✅ با ویژگی های موجود زنده و موجود غیر زنده آشنا شود.
✅ مفهوم زنجیره غذایی و شبکه غذایی را درک کند.
✅ مفهوم زیستگاه را درک کند.
✅ چند نمونه زنجیره غذایی مثال بزند.
✅ چند نمونه زیستگاه مثال بزند.
-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس7 : زمین خانه ی سنگی ما
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
در این درس دانش آموزان با مشاهده، جمع آوری اطلاعات، گفت و گو کردن و فعالیت های گروهی پی می برند که در بیشتر نقاط زمین سنگ وجود دارد. آنان موارد استفاده از سنگ ها را فهرست کرده و با درک چگونگی تغییرات سنگ ها آنها را بر اساس تغییراتشان طبقه بندی می کنند.
برای شروع کار، از دانش آموزان بخواهید آب و سنگ های که با خود آورده اند را داخل قوطی بریزند و در قوطی را محکم ببندند. قوطی را به شدت تکان دهند، سپس پارچه را روی ظرف شیشه ای با نخ محکم ببندند حال در قوطی را باز کنند، ابتدا سنگ ها را با دست خارج کنند و بعد آب قوطی را روی پارچه بریزند. به آنها فرصت دهید در مورد تغییرات سنگ ها گفت وگو کنند.
اهداف درس:
✅ آشنایی با انواع سنگ ها و مشاغل مرتبط با سنگ
✅ آشنایی با وسایل ساخته شده از سنگ
✅ آشنایی با سنگ های گرانبها و آثار باستانی سنگی
✅ آشنایی با بازی ها و روش هایی که از سنگ در آنها استفاده می شود