-------
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم اول، درس13 : آهن ربای من
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
در این درس، دانش آموزان با به کار بردن مهارت های مختلف خواص آهن ربا را تجربه کرده و می توانند موارد استفاده از آهن ربا را در زندگی روزمره فهرست کنند و آزمایش هایی را درباره ی خواص آهن ربا به طور گروهی طراحی و اجرا کنند.
قبل از آموزش این درس از والدین بخواهید در اختیار فرزندشان آهن رباهای مختلف قرار دهند. اجازه دهید در تمامی فعالیت های این فصل دانش آموز شخصاً کار با آهن ربا را تجربه کند.
در شروع درس وانمود کنید جعبه ی گیره های کاغذ از میز به زمین افتاده و از بچه ها بخواهید کمک کرده و گیره های پخش شده روی زمین را جمع کنند. سپس در اختیار آن ها آهن ربا قرار داده تا با آن گیره ها را جمع کنند. بدین ترتیب با کاربرد آهن ربا آشنا می شوند.
دانش آموزان وسایلی را که در اختیار دارند به دو گروه چیزهایی که جذب آهن ربا می شود، و چیزهایی که جذب نمی شوند طبقه بندی کنند و سپس...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ با آزمایش هایی خواص آهن ربا را به نمایش بگذارند.
✅ استفاده هایی از آهن ربا را در زندگی روزمره گزارش کنند.
✅ با توجه به خواص آهن ربا، بازی طراحی و اجرا کنند.
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم ششم، درس3: کارخانه ی کاغذ سازی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
عنوان درس 3 کتاب علوم تجربی پایه ششم دبستان ، کارخانه ی کاغذ سازی می باشد. در این درس دانش آموزان با وسایل و موادی که در کارخانه ی کاغذ سازی به کار می رود ؛ آشنا می شوند.
در این قسمت دو طرح درس روزانه در یک فایل ( که جمعا دارای 6 صفحه بوده ) برای تدریس این درس آورده ایم . هر یک از این طرح درسها در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آنها وجود دارد.
طرح درس اول شامل 3 صفحه بوده و مطالب آن در سه مرحله ( مقدماتی ، حین تدریس و پایانی ) نوشته شده است. در مرحله مقدماتی ، اهداف تعیین شده و پس از آن به سراغ وسایل کمک آموزشی ، چینش کلاس ، روش تدریس ، ارزشیابی آغازین و ایجاد انگیزه رفته ایم.
پس از مرحله مقدماتی ، نویت به اجرای تدریس است . توضیحات و فعالیت های که معلم و دانش آموز در حین تدریس باید انجام دهند در طرح درس منظور شده است . در نهایت ، درس جمع بندی شده و به دانش آموزان تکلیف ارائه می شود.
طرح درس دوم هم شامل 3 صفحه بوده و در آن هم ، مانند طرح درس قبل مراحل مختلفی ( با شیوه تدریس متفاوت ) در نظر گرفته شده و توضیحات لازم برای هر قسمت در آن ذکر شده است.
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول، درس12: از خانه تا مدرسه
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
عنوان درس 12 کتاب علوم تجربی پایه اول دبستان، از خانه تا مدرسه می باشد. در این درس دانش آموزان با پل عابر پیاده، مسیرهای حرکت از خانه تا مدرسه، حرکت در جاده های کوهستانی، حرکت روی برف و یخ، چرخ در حرکت و ... آشنا می شوند.
همچنین دانش آموزان با بررسی اجسام اطراف خود، آنها را به اجسام ثابت و متحرک طبقه بندی نموده و با انجام آزمایش، درباره ی عوامل موثر بر حرکت ( سطح و چرخ ) به صورت گروهی بحث و تبادل نظر می کنند.
در این قسمت، دو طرح درس روزانه جهت تدریس درس از خانه تا مدرسه آورده ایم. این طرح درس ها جمعا دارای 6 صفحه بوده و هر یک در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن ها وجود دارد.
طرح درس اول شامل 2 صفحه بوده و در آن پس از تعیین اهداف و انجام مقدمات کار، با کمک روش های که در طرح درس بیان شده تدریس درس انجام می گردد.
طرح درس دوم شامل 4 صفحه بوده و مطالب آن در سه مرحله (مقدماتی، حین تدریس و تکمیلی) نوشته شده است. توضیحات و فعالیت های که در هر مرحله معلم و دانش آموز باید انجام دهند در طرح درس موجود است.
-------
بخشی از متن:
طرح درس زیستگاه علوم چهارم با روش حل مسئله
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
مرحله اول بیان مسئله: ابتدا با طرح یک پرسش دانش آموزان را به چالش می کشانیم.
اگر مقداری آب روی خاکی که درون آن کرم وجود دارد بریزیم چه اتفاقی می افتد؟ چرا؟
مرحله دوم جمع آوری اطلاعت و داده ها: سپس بچه ها را به 3 گروه تقسیم می کنم و از هر گروه
یک دانش آموز را انتخاب کرده و از آن ها می خواهیم با گردش در فضای باز (باغچه مدرسه)،
مقداری خاک باغچه تهیه کنند و به کلاس بیاورند.
مرحله سوم فرضیه سازی: مقداری آب را روی خاک باغچه می ریزیم و بچه ها در گروه مشورت
می کنند و پیش بینی می کنند چه اتفاقی برای کرم ها می افتد.
مرحله چهارم آزمودن فرضیه: از دانش آموزان می خواهیم آزمایش را در گروه های خود انجام دهند
و به دقت مشاهده کنند که چه اتفاقی می افتد و مشاهدات خود را ثبت کنند
مرحله پنجم نتیجه گیری، تعمیم و کاربرد:
از گروه ها می خواهم مراحل انجام دادن کار و فرضیه خود را بیان کنند و نتایجی را که بدست 25
آورده اند مطرح کنند و بقیه دانش آموزان نظر خود را بیان کنند همه ی گروه ها گزارش خود را ارائه
می دهند و در نهایت دانش آموزان به این نتیجه می رسند که وقتی آب روی خاک میریزیم کرم ها از خاک بیرون می آیند.
-------
بخشی از متن:
طرح درس علوم اول، درس7: زمین خانه ی سنگی ما
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
عنوان درس 7 کتاب علوم تجربی پایه اول دبستان، زمین خانه ی سنگی ما می باشد. در این درس دانش آموزان با گوناگونی سنگ ها و کاربردهای آن آشنا می شوند.
همچنین دانش آموزان با انجام فعالیت های مختلف، یاد می گیرند سنگ ها را بر اساس جنس، شکل، رنگ و ... طبقه بندی نمایند.
در این قسمت، سه طرح درس روزانه جهت تدریس درس مذکور آورده ایم. این طرح درس ها جمعا دارای 7 صفحه بوده و هر یک در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
طرح درس اول شامل 2 صفحه بوده و در آن به شیوه انشایی ، توضیحات لازم برای تدریس این درس بیان شده است.
طرح درس دوم شامل 3 صفحه بوده و در آن سه مرحله ( مقدماتی، حین تدریس و تکمیلی ) در نظر گرفته شده است. توضیحات لازم برای هر مرحله به همراه فعالیت های که معلم و دانش آموز باید انجام دهند؛ در طرح درس لحاظ شده است.
طرح درس سوم شامل 2 صفحه بوده و در آن پس از تعیین اهداف و انجام ارزشیابی ورودی ، ایجاد انگیزه می شود. در ادامه تدریس درس انجام شده و در نهایت درس جمع بندی شده و به دانش آموزان تکلیف ارائه می شود.