-------
بخشی از متن:
بحث اصلی این درس، بیماریهای واگیر و غیرواگیر است که ضمن مقایسه آنها، راههایی را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماریها معرفی میکند و در کنار آن، سدهای دفاعی بدن توضیح داده میشود. همچنین به راههای بالابردن مقاومت بدن برای پیشگیری از بیماریهای واگیر و بعضی از رفتارهای سالم که از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری میکنند اشارهای میشود.
در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند تفاوت بیماریهای واگیر و غیرواگیر را بیان کند و بعضی از عوامل مؤثر در بروز آنها را گزارش نماید. همچنین با ذکر مثالهایی بیماریهای واگیر و غیرواگیر را مقایسه نماید و راههای پیشگیری از آنها را بیان نماید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ فراگیران بیماریهای واگیردار و عوامل موثر در بروز آنها را بگویند.
✅ فراگیران مثالهایی از بیماریهای واگیردار بیان کنند.
✅ فراگیران بتوانند از خود در برابر بیماریهای واگیردار محافظت کنند.
✅ فراگیران بتواند واگیردار بودن بیماریها را تشخیص دهند.
✅ فراگیران رفتارهای سالم برای جلوگیری از بیماریها، اتخاذ کنند.
✅ فراگیران سدهای دفاعی بدن و اهمیت آنها را بیان کنند.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم پایه ششم، درس خیلی کوچک خیلی بزرگ - طرح درس سفر انرژی
-------
بخشی از متن:
آموزش این درس را می توان به زمانی از سال تحصیلی موکول کرد که امکان گردش در فضای باز وجود داشته باشد. در این درس دانش آموزان با انجام فعالیت های گام به گام در نظر گرفته شده، به یادگیری مفاهیم مورد نظر می پردازند.
در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. همچنین دانش آموزان می توانند با مشاهده تصویر عنوانی و با راهنمایی معلم خود، دو جدول مربوطه در کتاب را تکمیل کنند.
از دانش آموزان انتظار می رود، در فرایند آموزش این درس بتوانند با انجام فعالیت های گوناگون با مفهوم زیستگاه و انواع روابط غذایی موجودات زنده با یکدیگر و نقش هر موجود زنده در این روابط آشنا شوند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ با ویژگیهای موجود زنده و موجود غیر زنده آشنا شود.
✅ مفهوم زنجیره غذایی و شبکه غذایی را درک کند.
✅ مفهوم زیستگاه را درک کند.
✅ چند نمونه زنجیره غذایی مثال بزند.
✅ چند نمونه زیستگاه مثال بزند.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم چهارم، درس مخلوط ها در زندگی - طرح درس تدریس مبحث بدن ما
-------
بخشی از متن:
در این درس دانش آموزان با مشاهده، جمع آوری اطلاعات، گفت و گو کردن و فعالیتهای گروهی پی میبرند که در بیشتر نقاط زمین سنگ وجود دارد. آنان موارد استفاده از سنگها را فهرست کرده و با درک چگونگی تغییرات سنگها آنها را بر اساس تغییراتشان طبقه بندی میکنند.
برای شروع کار، از دانش آموزان بخواهید آب و سنگ های که با خود آورده اند را داخل قوطی بریزند و در قوطی را محکم ببندند. قوطی را به شدت تکان دهند، سپس پارچه را روی ظرف شیشهای با نخ محکم ببندند حال در قوطی را باز کنند، ابتدا سنگها را با دست خارج کنند و بعد آب قوطی را روی پارچه بریزند. به آنها فرصت دهید در مورد تغییرات سنگها گفت وگو کنند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با انواع سنگ ها و مشاغل مرتبط با سنگ
✅ آشنایی با وسایل ساخته شده از سنگ
✅ آشنایی با سنگهای گرانبها و آثار باستانی سنگی
✅ آشنایی با بازیها و روشهایی که از سنگ در آنها استفاده میشود.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم اول، درس سالم باش، شاداب باش - طـرح درس از خانـه تا مدرسـه
-------
بخشی از متن:
با یک کتاب مفاتیح وارد کلاس میشوم. پس از سلام و احوالپرسی و خواندن پیام هفتگی دعایی را از روی سیستم هوشمند پخش میکنم. از بچهها در مورد افراد خانواده میپرسم آنهایی که پدربزرگ و مادر بزرگ دارند و آنهایی که دایی و عمو و خاله و عمه دارند میخواهم در کلاس صحبت کنند.
با قسمت فکر کنید و بگویید کار را ادامه می دهم:
به برادر پدر و برادر مادر و خواهر مادر و خواهر پدر چه میگویند؟ کدام از بستگان پدر هستند و کدام از بستگان مادر؟ بچهها وقتی ما چیزی را از خدا بخواهیم چه میکنیم؟
به بچهها فرصت داده تا نظرشان را بیان کنند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ تقویت روحیهی محبت نسبت به دیگران.
✅ آشنایی با دعا کردن و اهمیت آن.
✅ مدد گرفتن از خدا برای انجام کارها.
✅ تقویت روحیهی کمک به همنوعان مخصوصا کوچکترها.
✅ آشنایی با برخی نکات زبانی و ادبی مانند واژه سازی با کلمههای مربوط به بستگان و آموزش الف مقصوره مانند عیسی.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه فارسی دوم دبستان، تدریــس درس نوروز - طرح درس تدریس درس پرچم
-------
بخشی از متن:
در این درس دانش آموزان با عوامل مؤثر در سلامتی از جمله ورزش و بازی، تغذیه، بهداشت فردی و جمعی، پیشگیری، ایمنی، خواب و استراحت و وظایف خویش در قبال حفظ سلامتی آشنا میشوند. در طی فعالیتها و گفت و گوهای کلاسی یاد میگیرند چگونه برنامه روزانه مناسبی را برای بهبود سلامتی تهیه و اجرا کنند.
یکی از موضوعات این درس، ورزش و بازی است. برای ایجاد انگیزه میتوان قبل از شروع درس چند نرمش گروهی در کلاس انجام داد تا در بچهها ایجاد انگیزه شود. همچنین میتوان در مورد تغذیه سالم و ناسالم مطالبی را به صورت داستان وار بیان نمود تا دانش آموزان با شوق به استقبال درس جدید بروند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموز تاثیر بازی ورزش در سلامتی را بیان کند.
✅ دانش آموز نام چند ورزش را بیان کند.
✅ دانش آموز در فعالیت و بازیهای کلاسی شرکت کند.
✅ دانش آموز در گروه با هم گروهیهای خود مشورت کند.
✅دانش آموز به ورزش و فعالیت کردن علاقه پیدا کند.
هدیه این محصول : طرح درس علوم تجربی اول دبستان، درس از گذشته تا آینده - طرح درس زمین خانه پر آب ما