-------
بخشی از متن:
پرسشنامه رغبت (میشل گوکلن)
دسته بندی: روانشناسی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد رغبت تالیف میشل گوکلن، در قالب فایل Word، شامل 20 گویه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی و تفسیر و منبع مورد استفاده.
هدف این پرسشنامه سنجش رغبت های افراد است و براساس نتایج تحلیل پرسشنامه، مشاغل مناسب و سرگرمی های مربوط به هر فرد را بر اساس رغبت های وی مشخص می نماید.
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه رفتار ﻣﺸﻜﻼت ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻛﻠﻮرادو (CLDQ)
دسته بندی: روانشناسی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد رفتار ﻣﺸﻜﻼت ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻛﻠﻮرادو (CLDQ)، در قالب فایل Word، شامل 20 گویه و 5 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
این ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻂ وﻳﻠﻜﺎت و ﻫﻤﻜﺎران (2011) ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪه و ﻣﺸﻜﻼت ﻳﺎدﮔﻴﺮی را ﻣﺘﺸﻜﻞ از ﭘﻨﺞ ﻋﺎﻣﻞ اﺳﺎﺳﻲ ﺧﻮاﻧﺪن، ﺣﺴﺎب ﻛﺮدن، ﺷﻨﺎﺧﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، اﺿﻄﺮاب اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫﺎی ﻓﻀﺎﻳﻲ ﻣﻲداﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﺸﻜﻼت ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. اﻳﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻛﻪ از 20 آﻳﺘﻢ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﺗﻮﺳﻂ واﻟﺪﻳﻦ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻣﻲ ﺷﻮد. ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻋﺒﺎرت در ﻳﻚ ﻣﻘﻴﺎس ﻟﻴﻜﺮت 5 درﺟﻪای از ً اﺻﻼ (1) ﺗﺎ ﻫﻤﻴﺸﻪ (5) ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.
اﻋﺘﺒﺎر اﻳﻦ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ و ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی آن، ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻧﺪﮔﺎن ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺎ روشﻫﺎی ﻫﻤﺴﺎﻧﻲ دروﻧﻲ و ﺑﺎزآزﻣﺎﻳﻲ ﺑﺮرﺳﻲ ﺷﺪه و ﻣﻘﺎدﻳﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻲ را ﺑﺪﺳﺖ داده اﺳﺖ (وﻳﻠﻜﺎت و ﻫﻤﻜﺎران، 2011). رواﻳﻲ ﺗﻔﻜﻴﻜﻲ و رواﻳﻲ ﺳﺎزه ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺬﻛﻮر در ﺣﺪ ﻣﻄﻠﻮب ﮔﺰارش ﺷﺪه اﺳﺖ.
مولفه های مورد ارزیابی در این پرسشنامه عبارتند از:
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه روحیه معلمان
دسته بندی: روانشناسی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
توضیحات:
پرسشنامه روحیه معلمان، در قالب فایل Word، شامل 28 گویه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
در این پرسشنامه سوالات 1، 3 و 4 عامل سلامت جسمانی و روانی فرد و امنیت محیط کار، سوالات 2، 27 و 28 عامل احساس رضایت از محیط کار، سوالات 6، 7 و 25 عامل احساس رضایت از نحوه مدیریت و ارضای فردی و گروهی توسط مدیر، سوالات 10 ، 11 و 12، عامل احساس ارزش و احترام و شناخته شدن در سازمان، سوالات 8 و 15، عامل احساس مشارکت و موثر بودن در سازمان، سوالات 23 و 24، عامل احساس پراهمیت و مثمر ثمر به بودن بازدهی سازمان در جامعه، سوالات 9 و 26، عامل احساس رضایت از دریافت و مزایای لازم در حد اهمیت و ارزش کار، سوالات 17، 18 و 19 عامل احساس آمادگی زمینه و شرایط لازم برای رشد و تکامل فردی برای رسیدن به مرحله عالی تر رشد و تعالی و سوالات 16، 20، 12 و 22 عامل احساس آزادی و استقلال و تعلق به سازمان و مدیریت را توضیح می دهند.
برای بدست اوردن روایی صوری، اجاقی (1377) 33 سوال را زیرنظر گرفته که پس از مراجعه به اساتید و انجام دادن اصلاحات لازم و استفاده از نظرات تخصصی آنان، تعداد سوالات به 28 سوال کاهش یافته است. همچنین، برای بدست آوردن اعتبار این پرسشنامه با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ اقدام به محاسبه اعتبار پرسشنامه گردید.
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه استاندارد روش های کنار آمدن لازاروس
دسته بندی: روانشناسی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
توضیحات:
پرسشنامه روش های کنار آمدن تالیف لازاروس، در قالب فایل Word، شامل 66 گویه و 8 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
نمره پرسشنامه روش های کنار آمدن لازاروس به دو روش خام و نسبی انجام می گیرد. انتخاب اینکه کدام روش نمره گذاری را باید اجرا کرد، بستگی به اطلاعاتی دارد که به دنبال آن هستیم. نمرات خام کوشش های کنار آمدن برای هر یک از هشت نوع کنار آمدن توصیف می شود؛ در حالی که نمرات نسبی، نسبت کوششی را که در هر نوع کنار آمدن صورت گرفته توصیف می کند. در هر دو روش نمره گذاری، افراد به هر ماده بر اساس یک مقیاس چهار گزینه ای لیکرت که نشان دهنده فراوانی هر یک از راهبردهای مورد استفاده است پاسخ می دهند .
مولفه های مورد ارزیابی در این پرسشنامه عبارتند از :
- کنار آمدن رویارویانه
- دوری جویی
- خویشتنداری
- جستجوی حمایت اجتماعی
- مسئولیت پذیری
- گریز - اجتناب
- جل مدیرانه مسئله
- ارزیابی مجدد مثبت
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه رویدادهای رابطه نامزدی
دسته بندی: روانشناسی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
توضیحات:
پرسشنامه رویدادهای رابطه نامزدی، در قالب فایل Word، شامل 19 گویه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی و تفسیر، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
پرسشنامه رویدادهای رابطه نامزدی یک ابزار 19 سوالی است که برای سنجش میزان پیشرفت آشنایی یا نامزدی تدوین شده است و میزان رشد صمیمیت، اتکاء متقابل، و پایبند بودن به رابطه را می سنجد.
مقیاس رویدادهای رابطه نامزدی به شش سطح تقسیم می شود. برای گذر از هر سطح باید جواب یک یا دو پرسش «صحیح» بوده باشد. به پاسخگو برای گذشتن از هر سطح، یک نمره داده می شود.