-------
بخشی از متن:
پرسشنامه اضطراب هستی (گود و گود، 1974)
دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد اضطراب هستی تالیف گود و گود (1974)، در قالب فایل word، شامل 32 گویه و 5 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منابع مورد استفاده شده.
این مقیاس توسط گود و گود در سال 1974 ساخته شده است و شامل 32 گویه و 5 مولفه می باشد که میزان اضطراب هستی آزمودنی را در یک مقیاس دو ارزشی (صحیح نمره 1 و غلط نمره 2) اندازه گیری می کند. آزمودنی باید پاسخ خود را به صورت صحیح یا غلط ابراز کند و مجموع نمرات هر فرد، نمره اضطراب هستی او را نشان می دهد و دامنه نمره ها در این آزمون بین 32 تا 64 قرار می گیرد. نمره کلی شخصی با استفاده از جمع نمره 32 گویه محاسبه می گردد.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه):
تعداد گویه ها : 32
تعداد مولفه : 5 مولفه (بی هدف بودن کارها، پوچ بودن معنای زندگی، عدم توانایی در متقاعد کردن دیگران، عدم علاقه نسبت به انجام کارها و عدم احساس مسئولیت نسبت به دیگران)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه شایستگی اجتماعی (کوهن و رسمن)
دسته بندی: روانشناسی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد شایستگی اجتماعی تالیف کوهن و رسمن (1972)، در قالب فایل word، شامل 44 گویه و 2 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منابع مورد استفاده شده.
مقیاس شایستگی اجتماعی توسط کوهن و رسمن (1972) به دو صورت فرم 73 گزینه ای و 64 گزینه ای ساخته شد و توسط موراج (1985) به منظور استفاده دانش آموزان دبستانی هنجاریابی شد و گویه های آن به 44 سوال کاهش یافت. مقیاس شایستگی اجتماعی سطح کارکردهای هیجانی – اجتماعی کودک را در مدرسه بررسی می کند که معلم با توجه به تعامل کودک با همسالان و بزرگسالان و چگونگی استفاده کودک از محیط کلاسی برای یادگیری، آن را تکمیل می کند. این مقیاس دو خرده مقیاس را در بر می گیرد که شامل: همکاری – تسلیم در مقابل خشم – مخالفت و تمایل – مشارکت در مقابل سردی – کناره گیری می باشد.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه):
تعداد گویه ها : 44
تعداد مولفه : 2 مولفه
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش به زبان فارسی
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه استاندارد هوش معنوی
دسته بندی: وورد
فرمت فایل اصلی: docx ( آماده پرینت )
تعداد صفحات : 4 صفحه
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد هوش معنوی، تالیف بدیع و همکاران (1389)، در قالب فایل word، شامل 42 پرسش و 4 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
پرسشنامه هوش معنوی توسط بدیع و همکاران در سال 1389 تهیه گردید که شامل 42 گویه و 4 مولفه می باشد. مولفه های مورد ارزیابی عبارتند از:
- تفکر کلی و بعد اعتقادی
- توانایی مقابله و تعامل با مشکلات
- پرداختن به سجایای اخلاقی
- خودآگاهی و عشق و علاقه
مولفه تفکر کلی و بعد اعتقادی 12 گویه، مولفه توانایی مقابله و تعامل با مشکلات 14 گویه، مولفه پرداختن به سجایای اخلاقی 9 گویه، مولفه خودآگاهی و عشق و علاقه 7 گویه می باشد.
این پرسشنامه دارای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده می باشد.
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه استاندارد سازگاری زن و شوهر (گراهام اسپانیر)
دسته بندی: وورد
فرمت فایل اصلی: docx ( آماده پرینت )
تعداد صفحات : 5 صفحه
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد سازگاری زن و شوهر، تالیف گراهام اسپانیر (1976)، در قالب فایل word، شامل 32 پرسش و 4 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
پرسشنامه سازگاری اسپانیر یک ابزار 32 سوالی برای ارزیابی کیفیت رابطه زناشویی ازنظر زن یا شوهر یا هر دو نفری است که با هم زندگی می کنند. می توان با به دست آوردن کل نمرات، از این ابزار برای اندازه گیری رضایت کلی در یک رابطه صمیمانه استفاده کرد.
تحلیل عاملی نشان می دهد که این مقیاس چهار بعد رابطه را می سنجد. این چهار بعد از این قرارند:
- رضایت دو نفری
- همبستگی دو نفری
- توافق دو نفری
- ابراز محبت.
نمره کل مقیاس با آلفای کرانباخ 96% از همسانی درونی خوبی برخوردار است. این مقیاس با روشهاای منطقی روایی محتوا چک شد. مقیاس سازگاری زن و شوهر با قدرت تمییز دادن زوج های متاهل و مطلقه درهر سوال، روایی خود را برای گروه های شناخته شده نشان داده است. این مقیاس از روایی همزمان نیز برخوردار است و با مقیاس رضایت زناشویی لاک-والاس همبستگی دارد (ثنایی، 1379). در ایران نیز این مقیاس در سال 1374 توسط آموزگار و حسین نژاد هنجاریابی شده است.
-------
بخشی از متن:
پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی (هارتر)
دسته بندی: وورد
فرمت فایل اصلی: docx ( آماده پرینت )
تعداد صفحات : 8 صفحه
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی، تالیف هارتر، در قالب فایل word، شامل 33 پرسش، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.
پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر شامل 33 گویه و هدف آن بررسی انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان می باشد. این ابزار شکل اصلاح شده مقیاس هارتر (1981،1980) به عنوان یک ابزار سنجش انگیزش تحصیلی است.
مقیاس اصلی هارتر، انگیزش تحصیلی را با سوالهای دو قطبی میسنجد که یک قطب آن انگیزش درونی و قطب دیگر انگیزش بیرونی است و پاسخ آزمودنی به موضوع هر سوال فقط می تواند یکی از دلایل بیرونی یا درونی را در برداشته باشد. از آنجا که در بسیاری موضوعهای تحصیلی انگیزه های درونی و بیرونی هر دو نقش دارند، لپر و همکاران (2005) مقیاس هارتر را به شکل مقیاسهای معمول درآوردند که هرسوال تنها یکی از دلایل انگیزش درونی و بیرونی در نظر می گیرد.
پایایی این پرسشنامه توسط ظهیری و رجبی (1388) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار spss به میزان 0.92 بدست آمده است.