خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه توانمندسازی و پیشینه آن در ایران و خارج از ایران با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 74/828 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
توانمندسازی از موضعِ ضعفِ قدرت برمیخیزد. یعنی از آنگاهی که فرد یا گروهی متوجه خُسرانی ناشی از ناتوانی در خود شود، با برانگیزانندهای از درون یا برون خواهان چینش دگربارِ زمینه برای جبران خواهدشد. این مفهوم، نخست در شاخههای علوم اجتماعی، همچون جامعهشناسی ، مطالعات فرهنگی ، انسانشناسی ، علوم سیاسی و حقوق بشر ریشه دوانید و اندکاندک به دلیل تشابه در موضوعِ مطالعه که میتوان «گروه اقلیت» نامیدش در شاخههای اندیشگانی مانند فمینیستی نیز خود را بروز داد. امروزه اختلاف رویکردها دربارهی ارتباط زیستجهانِ کودک و بزرگسال در جامعهشناسی کودکی و نوجوانی و حتی در نظریهپردازی دربارهی ادبیات کودک و نوجوان نیز شفافتر شدهاست.
فهرست مطالب
توانمندسازی 48
2-1-3-1- پیشینهی توانمندسازی در ایران 49
2-1-3-2- پیشینهی توانمندسازی در خارج از ایران50
2-1-3-3- مدلِ نظری توانمندسازیِ پیشنهادیِ فرنیا برگرفته از نظریهی
توانمندسازی الیشوا سادان برای استفاده در ادبیات کودک و نوجوان55
2-1-3-3-1- توانمندسازی فردی55
2-1-3-3-2- توانمندسازی جمعی 56
2-1-3-3-3- توانمندسازی تمرین حرفهای (رهبر/نویسنده) 56
2-1-4- جمعبندی شگردهای سه نظریه60
2-2- پیشینهی پژوهش بر آثار آفرینشگرانِ کتابهای کودکان و نوجوانان
2-2-1- پیشینهی نقد اثرهای احمدرضا احمدی 61
2-2-2- پیشینهی نقد اثرهای محمدرضا شمس64
2-2-3- پیشینهی نقد اثرهای آنتونی براون
2-2-3-1- پیشینهی نقد اثرهای آنتونی براون در ایران 68
2-2-3-2- پیشینهی نقد اثرهای آنتونی براون در خارج از ایران 69
2-2-4- پیشینهی نقد اثرهای موریس سنداک
2-2-4-1- پیشینهی نقد اثرهای موریس سنداک در ایران 71
2-2-4-2- پیشینهی نقد اثرهای موریس سنداک در خارج از ایران 71
منابع