اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک

دانلود پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک بررسی ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک پاورپوینت جامع و کامل ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک کاملترین پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک پکیج پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک مقاله ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک تحقیق ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2335 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 33 صفحه

ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک

موضوعات آموزشی
- نیازهای رانندگان لیفتراک
- لیفتراک فقط برای جابجائی بار می باشد
- اصول ایمنی عمومی
- رانندگی ایمن
- بازرسیهای ایمنی و عملیاتی
- اپراتوری لیفتراک
- بالا بردن بار
- پائین گذاشتن بار
- خالی کردن بار تریلر
بارگیری ایمن بار
پایداری لیفتراک
- نکاتی جهت جلوگیری از چپ کردن
- کار با سوخت پروپان آنچه که یک راننده جهت کار با لیفتراک لازم دارد دارای مجوز معتبر رانندگی با لیفتراک بوده و دوره رانندگی با وسیله را گذرانده باشد.
از مدیریت مجوز رانندگی گرفته باشد.
آمادگی یادگیری مطالب جدید را داشته باشد.
کلیه علائم و قوانین ترافیکی را رعایت نماید شاخکها برای جابه جایی اشیاء است هرگز کسی را با لیفتراک بلند نکنید
به کسی اجازه سوار شدن روی شاخک یا بغل دستتان را ندهید
هرگز اجازه ندهید در حالیکه شاخکها بالارفته است کسی زیر شاخکها حرکت کند.
از ستون لیفتراک به جای نردبان
استفاده نکنید. قوانین کلی ایمنی حواستان به عابرپیاده باشد
- آنها ممکن است متوجه شما نباشند
تجهیزات ایمنی و اورژانسی را از رده خارج نکنید
روی لیفتراک از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید.
هنگام استفاده از دارو و یا الکل از رانندگی پرهیز نمائید
از رانندگی غیر معمول و نمایشی بپرهیزید
رانندگی ایمن از مسیر مشخص شده خود حرکت کنید.
- از هرگونه تخلف دوری نمائید.
سمتی از جاده را برای چرخش استفاده کنید که دید کافی داشته باشد و همیشه به جهت چرخش نگاه کنید.
اگر بار جلو دید شما را گرفته است دنده عقب بچرخید.
همیشه شاخکها را تحت کنترل داشته باشید.
با سرعتی بچرخید که در موقع نیاز بتوانید بایستید.
شروع به حرکت و ایستادنتان به آرامی باشد. رانندگی ایمن( ادامه) همیشه فرمان را با هردودست نگهدارید.
از دستها و پاهای خود در تمام مدت رانندگی با پوشش مناسب محافظت نمائید.
هرگز به سمت کسی که مقابل یک شیئ ثابت ایستاده نرانید.
در راهروها و مکانهایی که مشکل دید وجود دارد سرعت را کم کرده و شاخکها را پائین آورید. رانندگی ایمن( ادامه) اشیاء رها شده اطراف مسیرتان را جمع آوری نمائید
- از بالا و اطراف آنها رانندگی نکنید
در نقاط و مکانهای رفت و آمد مواظب عابر پیاده باشید
وقتی از لیفتراک استفاده نمی شود باید با یک شیئ کوچک جلو آن را گرفت که حرکت نکند
در تقاطعها به آهستگی رانندگی نمائید.
به جای استفاده از بن بستها و راهروها از مسیرهای دیگر استفاده نمائید.
رانندگی ایمن( ادامه) از لبه سکوها و رمپها یک فاصله مطمئن را حفظ کنید تا زمانی که آنها را رد کنید.
زمانیکه عابر پیاده در کنار شماست بی نهایت دقت داشته باشید.
یک فاصله ایمن و مناسب را بین خودتان و وسیله ای که در پشت سر شما در حال حرکت است حفظ کنید. چک کردن کار و ایمنی لیفتراک شاخکهای لیفتراک باید هر سه ماه یک بار توسط یک تکنیسین شایسته و قابل مورد بازرسی و سرویس قرار بگیرد.
راننده باید هر روز موارد زیر را بازرسی نماید:
فرمان
ترمزها
چراغها
چک کردن نشتی ها
نکته: از دسته و پاهایتان در برابر زنجیرها و قسمتهای گردان و متحرک مراقبت نمائید. استحکام لیفتراک لیفتراک بر اساس دو وزن متعادل شده در محورهای مخالف یا نقطه اتکا پایه گذاری شده.
چرخهای جلو نقطه اتکا میباشند. استحکام لیفتراک (ادامه) مرکز ثقل لیفتراک یک نقطه می باشد که برای هر لیفتراک در هر جهتی بالانس می باشد.
هر باری که لیفتراک تحمل می کند همیشه ناشی از نیروی وارده از مرکز ثقل خود بار می باشد.
زمانی که لیفتراک باری را
برمی دارد، لیفتراک و بار دارای
مرکز ثقل جدیدی می گردند.
استحکام لیفتراک بوسیله مرکز ثقل
آن یا در حالت حمل بار بوسیله
مرکز ثقل مشترک بار و وسیله


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت اهمیت کارآفرینی

دانلود پاورپوینت اهمیت کارآفرینی بررسی اهمیت کارآفرینی پاورپوینت جامع و کامل اهمیت کارآفرینی کاملترین پاورپوینت اهمیت کارآفرینی پکیج پاورپوینت اهمیت کارآفرینی مقاله اهمیت کارآفرینی تحقیق اهمیت کارآفرینی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
پاورپوینت اهمیت کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 10 صفحه

اهمیت کارآفرینی: مطالعات نشان میدهد که
از نظر برخی از اقتصاددانان و صاحبنظران و دانشمندان مدیریت،
موتور حرکت و رشد اقتصاد یک جامعه، کارآفرینان هستند که در محیطی رقابتی
و در شرایط عدم تعادل (و نه تعادل ایستا) جامعه را به حرکت در می آورند
و توسعه می بخشند.

کلید موفقیت کارآفرینی، یافتن روشهای خلاقانه ای است که با بکارگیری
تکنولوژیهای جدید یا بازاریابی بهتر، سریعتر و کم هزینه تر کالاهای جدید،
خواسته های بشری را به نحو احسن برآورده می سازند.
این به معنای تولید کالاهای موجود با هزینه های کمتر یا ارتقاء کیفیت آنها
و یا به معنای ایجاد بازارهایی برای کالاهای کاملاً جدید است. تعاریفی که از کارآفرینی ارائه شد، مبین آن است که،
کارآفرین منتظر سرمایه گذاری و ایجاد شغل ازطرف دولت نیست.
او خود با شناخت صحیح از فرصتها و استفاده ازسرمایه های راکد امکاناتی را فراهم نموده و با سازماندهی و مدیریت مناسب منابع، ایده خویش را عملی می نماید.
او تنها خودش شاغل نمی شود، بلکه بدون اتکاء به دولت،در بخش غیردولتی برای تعداد دیگری نیز شغل می آفریند و علاوه برآن نقش مهمی در تولید و«اشتغال مولد» دارد.
این امر سبب کاهش نرخ بیکاری بدون نیاز به سرمایه گذاری دولت برای ایجاد اشتغال میگردد.
البته دولت می تواند با ارائه تسهیلات و پیگیری سیاستهای مناسب، حرکت کارآفرینان را شدت و شتاب بخشد. تعاریف و مفهوم کارآفرینی:
واژه «کارآفرینی» واژهای است نو، که از کلمه اش نمیتوان به مفهوم واقعی آن دست یافت.این واژه معادل Entrepreneurship در زبان انگلیسی است و ریشه آن از زبان فرانسوی گرفته شده است.
به عبارت دیگر هنوزدر فارسی معادل دقیقی برای انتقال «مفهوم» کارآفرینی وجود ندارد و اغلب واژه کارآفرینی شنونده ناآشنا به آن را به اشتباه می اندازد.
اما بین استادان دانشگاهها، دانشجویان رشته های اقتصاد، مدیریت و برخی محافل علمی این واژه تا حدودی مصطلح شده است.
به طور کلی «کارآفرینی» از ابتدای خلقت بشر و همراه با او در تمام شئون زندگی حضور داشته و مبنای تحولات وپیشرفتهای بشری بوده است.
لیکن تعاریف زیاد و متنوعی از آن شده است. با این همه، مفهوم و ماهیت اصلی کارآفرینی هنوزشناخته شده نیست و نمیتوان تعریف استاندارد و جامع و مانعی از آن به دست داد.
پاسخ به پرسشهای زیر در شناخت بهترمفهوم کارآفرینی موثر خواهد بود:
چه کسی کارآفرینی میکند؟ (کارآفرین کیست؟)
کارآفرین چرا کارآفرینی میکند؟ (علل کارآفرینی چیست؟)
کارآفرین چه کاری را انجام میدهد؟ (کارآفرینی چیست؟)
کارآفرین چگونه کارآفرینی میکند؟ (مکانیسم و فرآیندکارآفرینی چگونه است؟)
کارآفرینی تحت کدام شرایط زمانی و مکانی وقوع مییابد؟ (بسترو محیط کارآفرینی باید چگونه باشد؟) مفهوم و ایده کارآفرینی، مفهومی جدید و متعلق به عصر حاضر نمی باشد.
این مفهوم از قبل از قرون وسطی مطرح بودهکه در طول زمان دچار تحولاتی نیز شده است.
به طور خلاصه، کارآفرین سازمان دهنده و فعال کننده یک واحد اقتصادی (یاغیر اقتصادی) و کسب و کار به منظور دستیابی به سود (دستاوردهای) شخصی (یا اجتماعی) است. یک کارآفرین به منظور تحقق ایده هایش عوامل مورد نیاز تولید مانند: زمین، نیروی کار، مواد مصرفی و سرمایه را فراهم آورده و بااستفاده از قدرت تصمیم گیری، مهارتها و استعدادهای فردی اش در طراحی، سازماندهی، راه اندازی و مدیریت واحد جدید، ایده اش را تحقق می سازد و از این راه به کسب درآمد می پردازد. همچنین در این راه یک عدم موفقیت را به دلیل فعالیت درمحیط غیر قابل کنترل و مبهم و باموانع پیش بینی نشده می پذیرد. ازنظر علم اقتصاد، کارآفرین فردی است که با صرف زمان و انرژی لازم، منابع، نیروی کار، مواد اولیه و سایردارائیها را به گونه ای هماهنگ می سازد که ارزش آنها و یا محصولات حاصل از آنها نسبت به حالت اولیه اش افزایش یابد (ایجاد ارزش افزوده کند).
همچنین کارآفرین سرمایه دارنیست ولی قادر است از سرمایه های راکد به خوبی استفاده کند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت اندیشه اسلامی 2

دانلود پاورپوینت اندیشه اسلامی2 بررسی اندیشه اسلامی2 پاورپوینت جامع و کامل اندیشه اسلامی2 کاملترین پاورپوینت اندیشه اسلامی2 پکیج پاورپوینت اندیشه اسلامی2 مقاله اندیشه اسلامی2 تحقیق اندیشه اسلامی2
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 753 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 210
پاورپوینت اندیشه اسلامی 2

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 210 صفحه


اندیشه اسلامی2 2

اهداف کلی


دین شناسی
نبوت
امامت
3 اهداف رفتاری
آشنایی دانشجو با:
1- وحی و پیامبری
2- رابطه علم و دین
3- صنعت در قرآن
4- اعجاز قرآن
5- خاتمیت
6- اسلام و متقاضیان زمان
7- قلمرو دین
8- تعدد ادیان
9- امامت و رهبری
10- مرجعیت و ولایت در عصر غیبت
4 بخش یکم
وحی و پیامبری 5 1- تعریف و ضرورت نبوت
الف) معنا و مفهوم پیامبر
ب) معنا و مفهوم وحی
1-ب) معنای لغوی وحی
2-ب) وحی در قرآن
ج)ضرورت وحی و پیامبری
1- ج) صفات خداوند
2- ج) جاودانگی انسان
3ـ ج) حدود عقل بشری
4- ج)شبهه منکران
6 1- تعریف و ضرورت نبوت تقسیم بندی مباحث نبوت: 1- عامه 2- خاصه
نبوت عا مه: مجموعه مباحثی که پیامبر معینی اختصاص ندارد و درباره امورمشترک پیامبران بحث می کند.
نبوت خاصه: به مباحثی اطلاق می شود که درباره نبوت یکی از پیامبران مانند حضرت محمد بحث و گفتگو می کند.


دغدغه اصلی این فصل نبوت عامه است.
7 8 الف) معنا و مفهوم پیامبر تعریف:
پیامبر‏‏‎ بشری است که برای هدایت انسانها برانگیخته
شده تا معارفی را بدون واسطه انسانی دیگر از مبدا الهی دریافت و ابلاغ کند.

9 درتعریف قبل چند قید وجود دارد :
1- پیامبر بشر است
2- پیامبران برای هدایت انسانها آمده اند.
3- پیامبران برانگیخته شده از سوی خدا هستند
4- میراث پیامبران مجموعه معارف نظری و عملی خاصی است که بینشی نو و
روشی دیگر در زندگی انسانها ایجاد کرده است.
5- یکی از وظایف مهم پیامبران دریافت پیام الهی است.
10 ب) معنا و مفهوم وحی دریافت پیام الهی که از به عنوان وحی تعبیر می گردد یکی ازوظایف اساسی پیامبران است.
حقیقت وحی دست یافتنی نیست زیرا پدیده وحی یک پدیده طبیعی قابل شناخت با ابزار متعارف عمومی و علمی نیست.
11 1- ب) معنای لغوی وحی
واژه وحی و مشتقات آن در لغت دارای معانی مختلف و
کاربردهای گوناگون آن: نظیر: اشاره‏‏‏‎ْ، سرعت، تفهیم و القای پنهانی مطلبی به دیگران، اعلام در خفا، نوشتن
تعریف لغت شناسان: جامع تمام معانی و کاربردهای ویژه وحی ((تفهیم و القای سریع و نهانی )) است که متوجه خاص مخاطب بوده و بر دیگران پوشیده است. 12 2-ب) وحی در قرآن معانی وحی در قرآن:
1- اشاره پنهانی
2- هدایت غریزی
3- الهام
4- وحی تشریعی
13 طبق آیات قرآن راههای ارتباط پیامبران با خدا
منحصر(وحی نبوی و ارسالی) به سه راه بوده است:
1- وحی مستقیم
2- ایجاد صورت از پشت حجاب
3- القای وحی به وسیله فرشته

14 تعریف وحی در مباحث اعتقادی و کلامی:
عبارت است از تفهیم یک سلسله حقایق و معارف از سوی
خداوند به انسانهای برگزیده برای هدایت مردم، از راه دیگری
غیر از راههای عمومی و شناخته شده معرفت همچون حس،
تجربه و عقل و حدس و شهود عرفانی. 15 نظریه شیخ مفید:
... حقایقی که در رویا به انسانها القا میشود و همچنین علومی که پس از پیامبر اکرم(ص) به امامان معصوم ارائه و القا شده است، نام وحی بر اینها اطلاق نمی گردد، زیرا مسلمانان اتفاق نظر دارند که پس از پیامبر(ص) بر کسی وحی نخواهد شد. 16 نظریه علامه طباطبایی:
ادب دینی در اسلام اقتضا می کند که وحی بر غیر از رابطه ای که میان خداوند و فرستادگان او وجود دارد، اطلاق نگردد.
وحی آموزه ویژه ای است که از ناحیه خداوند سبحان به برخی از انسانهای برگزیده اضافه می شود....
17 تفاوت وحی با نبوغ :

وحی آموزه ویژه ای است که از ناحیه خداوند سبحان به برخی انسانهای برگزیده اضافه می شود ولی نبوغ‏، قدرت شدید ذهنی است که برخی افراد را بدون نیاز به طی مراحل علمی لازم و معمول، به درک حقایق توفیق می دهد.

18 تفاوت وحی با کشف و شهود:


انسان اگر مدتی نفس را ریاضت دهد، حقایقی در عمق جان خود می یابد ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت اقتصاد خرد

دانلود پاورپوینت اقتصاد خرد بررسی اقتصاد خرد پاورپوینت جامع و کامل اقتصاد خرد کاملترین پاورپوینت اقتصاد خرد پکیج پاورپوینت اقتصاد خرد مقاله اقتصاد خرد تحقیق اقتصاد خرد
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل ppt
حجم فایل 369 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت اقتصاد خرد

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 27 صفحه


اقتصاد خرد

اهداف درس آشنایی با مهمترین مفاهیم اقتصادی نظیر هزینه فرصت، کمیابی، منحنی امکانات تولید، نظامهای مختلف اقتصادی، عرضه، تقاضا، تولید، رفتار مصرف کننده و مطلوبیت، کشش، بازارهای مختلف و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس می باشند. جایگاه درس: درس اقتصاد خرد بعنوان نخستین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته مدیریت بوده و چون بسیاری از مفاهیم بنیادی که در سایر دروس اقتصادی این رشته ها از جمله اقتصاد کلان، پول و ارز و بانکداری، توسعه اقتصادی و مالیه عمومی مطرح خواهند شد برای اولین بار در این درس مورد بررسی قرار میگیرند، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
چون آشنایی و معارفه دانشجو با علم اقتصاد از این درس آغاز میشود، ضرورت تعمق و دقت بیشتر در جهت تفهیم مفاهیم و اصطلاحات مربوطه بیشتر احساس میشود. فصل اول تاریخچه مختصری از شکل گیری علم اقتصاد و مکاتب اقتصادی در طول تاریخ تعاریف متفاوتی از علم اقتصاد ارائه شده است. آدام اسمیت اقتصاد را علم تولید ثروت قلمداد می نمود در حالیکه ریکاردو آن را علم تولید و توزیع ثروت می دانست. تعاریف امروزین علم اقتصاد بر این نکته تاکید دارد که اقتصاد علم استفاده بهینه از منابع کمیاب تولید است.

تعریف علم اقتصاد (Economics): بهترین راه معرفی علم اقتصاد پرداختن به مفاهیم سه گانه زیر است:

1-هزینه فرصت ((Opportunity cost :

هزینه کامل انتخاب یک تصمیم خاص فایده از دست رفته ناشی از عدم انجام انتخاب دیگر می باشد.
آنچه که ما با یک تصمیم یا انتخاب از دست می دهیم، هزینه فرصت آن انتخاب یا تصمیم خوانده می شود. بعنوان مثال دانشجویی که تصمیم به ادامه تحصیل می گیرد، از درآمد حاصل از کار احتمالی که می توانست به انجام آن مبادرت نماید صرف نظر نموده یا چشم پوشی کرده است.
دلیل مطرح شدن مفهوم هزینه فرصت: محدود بودن منابع در مقابل خواسته های بی شمار است.

2- نهایی گرایی ( (Marginalism:

چنانچه اطلاعات در خصوص آخرین واحد مد نظر باشد مبحث نهایی گرایی مطرح است. مثلا ً هزینه نهایی یعنی هزینه آخرین واحد محصول تولید شده یا تولید نهایی یعنی میزان تولید آخرین واحد عامل تولید به کار گرفته شده.
3- بازارهای کارآمد (Efficient Markets) :

بازارهایی که حاوی فرصت سود آوری هستند، بازارهای کارآمد نامیده می شوند.

یک فرصت سود آوری در بازار یک چیز معمول نیست ولی این به معنی عدم وجود چنین فرصتی نمی باشد. به وضوح زمان هایی وجود دارند که در یک بازار فرصت برای کسب سود وجود دارد. ولی این فرصت سود نصیب کسی می شود که زودتر به آنجا برسد یا زودتر خبردارشود (اطلاعات بهتری داشته باشد). اقتصاد به طور کلی به دو حوزه مهم تقسیم می شود:


اقتصادخرد Micro Economics

اقتصادکلان Macro Economics
اقتصاد خرد :
به بحث و بررسی پیرامون رفتار و نوع عملکرد یک واحد مصرف (خانوار) و یا یک واحد تولید (بنگاه) و یا گروهی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان می پردازد.
بعنوان مثال یک بنگاه چه تولید کند ؟ چگونه تولید کند؟ چه قیمتی را درخواست نماید؟ یا یک خانوار چه کالایی بخرد؟ چه مقدار بخرد؟
اقتصاد کلان :
به بحث و بررسی پیرامون رفتار و نوع عملکرد کلیه مصرف کنندگان و یا کلیه تولیدکنندگان می پردازد مانند مفاهیم تولید ملی و مصرف ملی مکاتب اقتصادی 1-مکتب مرکانتیلیسم
2- مکتب فیزیوکراتها
3-مکتب کلاسیک
4- مکتب تاریخی
5- مکتب سوسیالیسم
6- مکتب نئوکلاسیک
7- مکتب کینزینها
8- مکتب کاپیتالیسم
9- مکتب کینزینهای جدید مکاتب اقتصادی تا قبل از قرن 13 میلادی تمام بحث های اجتماعی ازجمله اقتصاد از دیدگاه اخلاق بررسی می شد.

افلاطون: ثروت و فضیلت به دو کفه ترازو می مانند که هرگاه یک کفه سنگین تر شود، پایین می آید و دیگری بالا خواهد رفت


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت در مورد افغانستان

دانلود پاورپوینت افغانستان بررسی افغانستان پاورپوینت جامع و کامل افغانستان کاملترین پاورپوینت افغانستان پکیج پاورپوینت افغانستان مقاله افغانستان تحقیق افغانستان
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2154 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
پاورپوینت در مورد افغانستان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 60 صفحه

فارسی دری :جمهوری اسلامی افغانستان پشتو : افغانستان اسلامی جمهوریت پرچم نشان ملی سرود ملی: سرود ملی افغانستان پایتخت:کابل 34°31′ N 69°08′ E : مختصات جغرافیایی بزرگ‌ترین شهر:کابل زبان رسمی:فارسی دری، پشتو نوع حکومت: جمهوری اسلامی حامد کرزی رئیس جمهور: معاون اول رئیس جمهور :احمد ضیاء مسعود معاون دوم رئیس جمهور:کریم خلیلی مقدمه روابط عمومی وامور بین الملل
استقلال:از بریتانیای کبیر اعلام استقلال۱۶: اسد ۱۲۹۸ (۱۹۱۹) رسمیت استقلال ۲۷: اسد ۱۲۹۸ (۱۹۱۹) مساحت کل:‪۶۵۲،۰۹۰ km² ‫(۴۱ام) جمعیت براورد ‪۲۹:۲۰۰۵٫۸۶۳٫۰۰۰ ‫(۳۸ام) ۴۶/km² ‫۱۵۰: تراکم جمعیت تولید ناخالص داخلی براورد2006 :۳۱٫۹ بیلیون دلار (۹۱ام ) ۱٫۳۱۰ دلار ۱۶۲م : سرانه مقدمه روابط عمومی وامور بین الملل
شاخص توسعه انسانی :(۱۹۹۳ ) ٫۲۲۹ (نامعلوم) واحد پول: افغانی (‏AFN) منطقه زمانی :(UTC+4.30) - در تابستان (DST):بدون تغییر کد بین‌المللی خودرو :AFG دامنه اینترنتیAF: پیش‌شماره تلفن:+93 مقدمه روابط عمومی وامور بین الملل
افغانستان کشوری است در آسیای میانه، پایتخت آن شهر کابل است.
واژهٔ افغانستان به عنوان نام یک کشور در سال ۱۹۲۳ و در قانون اساسی امان‌الله شاه به تصویب رسید واژهٔ افغان که هم‌معنی قوم پشتون بوده‌است در سال ۱۹۶۴ و در قانون اساسی تصویبی محمد ظاهرشاه با تعریفی جدید و به معنی همهٔ افراد شهروند کشور افغانستان به‌کار رفت. با این حال هنوز اکثریت فارسی‌زبانان افغانستان واژهٔ افغان را به معنی مردم پشتون به کار می‌برند مقدمه روابط عمومی وامور بین الملل
مقدمه سرزمین افغانستان در طول تاریخ گلوگاه تهاجم به هند بوده است جنگجویان بسیاری چون «اسکندر مقدونی»«چنگیز خان» و «تیمور گورکانی» از پیچ و خم کوه‌ها و دره‌های این کشورخود را به هندوستان رسانده‌اند. علاوه بر این تا قبل از کشف راه‌های آبی در قرون جدید و سپس توسعه راههای هوایی، خط مسیر بازرگانی شرق و غرب، راه ابریشم از دشت شمال این کشور عبور می‌کرد که محل عبور کاروان‌های جاده ابریشم از این سرزمین بوده که عموماً از طریق قندهار به هند و روابط عمومی وامور بین الملل
از طریق بلخ به چین می‌رفت. پس از کشف راه‌های آبی و سپس توسعه راه‌های هوایی، افغانستان مانند سایر سرزمین‌های آسیای میانه
تبدیل به منطقه‌ای محصور شد. مقدمه روابط عمومی وامور بین الملل
جغرافیا
موقعیت: در بین جنوب آسیا و آسیای میانه
مختصات جغرافیایی: بین ۶۰ تا ۷۵ درجه شرقی و بین ۲۹ تا ۳۸ درجه شمالی
مساحت: مساحت افغانستان ۶۵۲۲۲۵ کیلومتر مربع است (چهلم در جهان و یازدهم در قاره آسیا
روابط عمومی وامور بین الملل
کل: ۵۵۲۹ کیلومتر
ایران (غرب): ۹۳۶ کیلومتر
ترکمنستان (شمال): ۷۴۴ کیلومتر
ازبکستان (شمال): ۱۳۷ کیلومتر تاجیکستان (شمال): ۱۲۰۶ کیلومتر
چین (شرق): ۷۶ کیلومتر
کشمیر (جنوب شرق): ؟؟؟ کیلومتر
پاکستان (جنوب): ۲٬۴۳۰ کیلومتر
مرزها جغرافیا کشوری است در جنوب غربی آسیا که به دریا راه ندارد . نواحی کوهستانی مرکزی که رشته کوه هندوکش بر آن مشرف است، بیش از 4/3 کشور را در بر دارد و دارای چندین قله با بیش از 6400 متر ارتفاع است. میانگین دمای هوا در فصل تابستان به بیش از 40 درجه سانتی گراد بالای صفر، و در فصل زمستان بخصوص در کوهستانهای شمالی، تا 26 درچه سانتی گراد زیر صفر
می رسد جغرافیا روابط عمومی وامور بین الملل
در شمال این کوهها جلگه هایی هست که منطقه کشاورزی و دامداری مهمی به حساب می آید، در حالیکه جنوب غربی کشور کویری و نیمه کویری است رودهای مهم: هیرمند، آمودریا ، هلمند ، کابل .
بلندترین قله: نشا 7499 متر.
جغرافیا روابط عمومی وامور بین الملل
آب و هوا حاره‌ای، تابستان گرم و زمستان سرد ارتفاعات کشور


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.