اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت آنالیز روغن

دانلود پاورپوینت آنالیز روغن بررسی آنالیز روغن پاورپوینت جامع و کامل آنالیز روغن کاملترین پاورپوینت آنالیز روغن پکیج پاورپوینت آنالیز روغن مقاله آنالیز روغن تحقیق آنالیز روغن
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 500 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت آنالیز روغن

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 34 صفحه

به نام خدا آنالیز روغن به منظور مراقبت و نگهداری تجهیزات ماشین الات و سیستمهای مختلف انها از تکنیکهای بسیاری استفاده می جوئیم
در این قسمت از ارائه قصد اشنائی با آنالیز روغن وصدا و ارتعاش و....داریم نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن گام اول : تعهد در برابر برنامه
گام دوم : ثبت وضعیت فعلی
گام سوم : انتخاب آزمایشگاه مناسب
گام چهارم : انتخاب ماشین جهت آنالیز
گام پنجم : انتخاب آزمایشات مورد نیاز گام ششم : نمونه گیری از روغن
گام هفتم : انجام آنالیز بر روی نمونه روغن
گام هشتم : تفسیر نتایج
گام نهم : پیگیری میزان کارائی برنامه آنالیز روغن نمونه گیری نمونه گیری ساده ترین ولی در عین حال مهمترین مرحله از اجرای برنامه آنالیز روغن می باشد که باید توجه وافری نسبت به اجرای صحیح آن مبذول گردد. لذا با توجه به اینکه هدف از تهیه نمونه روغن در برنامه Condition Monitoring شناسایی روغن، آلودگیهای وارد شده در آن و نیز
فرسایش سیستم می باشد: • نمونه باید از نقطه ای گرفته شود که حداکثر اطلاعات از وضعیت سیستم و روغن را در خود داشته باشد. • نمونه گرفته شده باید دارای حداقل پراکندگی اطلاعات باشد
به عبارت دیگر با تکرار نمونه گیری همان نتایج بدست آید
متناسب با تنوع سیستمهای روانکاری روشهای
نمونه گیری نیز متفاوت می باشد که از میان آنها
میتوان به موارد زیر اشاره نمود: الف Ball valve
ب Drain valve
جVaccum pump
• Flushing پس از پایان مراحل نصب یک دستگاه، باید در نظر داشت که تاسیسات روانکاری شامل لوله ها ، اتصالات، مخازن روغن و ...قبل از آنکه وظیفه اصلی خود یعنی حفاظت از عملکرد صحیح و روانکاری مناسب را آغاز نماید می تواند باعث صدمه جدی به سیستم شود. با توجه به آلودگی بسیار زیاد داخل لوله ها و مخازن ، شستشوی مناسب (Flushing) توصیه می گردد. مهمتر از آن اطمینان یافتن از تمیزی روغن پس از فلاشینگ می باشد. ما توصیه می کنیم با آزمایش روغن در مراحل مختلف فلاشینگ از نحوه و میزان تمیز شدن روغن تا رسیدن به حد مطلوب تمیزی مطلع شوید

• نگهداری و انبارش روغن : ورود روغن آلوده به سیستم یعنی استقبال از خطر. با انبارش و نگهداری از روغن به روشهای استاندارد و استفاده از ظروف مناسب و تمیز برای ریختن روغن بداخل دستگاه از ورود روغن آلوده به سیستم جلوگیری نمائید • تناوب نمونه گیری : موفقیت در اجرای برنامه های CM مستلزم رعایت موارد متعددی است و یکی از این موارد نظم و استمرار نمونه گیری می باشد. توصیه می شود نمونه گیری در ساعات کارکرد پائین انجام نشده و ملاکهای روبرو جهت تعیین زمان مناسب نمونه گیری مد نظر قرار گیرد: ماشین آلات متحرک موتور: هر 250 ساعت یا 10000کیلومتر هیدرولیک، گیربکس، دیفرانسیل : هر500 ساعت و یا 20000کیلومتر تجهیزات ثابت گیربکس، توربین ، کمپرسور و سیستمهای هیدرولیک هر ماه یک نمونه و یا 500ساعت کار یکی از انواع تستها تشخیص و اندازه گیری میزان اب در روغن است میزان آب موجود در روغن از طریق آزمایش Karl Fischer اندازه گیری می شود. نتیجه آزمایش مقدار دقیق آب را بر حسب PPM گزارش می نماید. واحد اندازه گیری: P.P.M استاندارد آزمایش: D-6304 Hot plate این آزمایش که به روش Crackle Test معروف است برای شناسایی تقریبی میزان آلودگی آب در روغن انجام می شود. در این روش چند قطره روغن بر روی یک
صفحه داغ ( تقریبا 150 C˚) ریخته می شود.
اگر آب در روغن وجود داشته باشد به صورت
حباب در آمده و از روغن خارج می گردد Total base number عدد قلیائیت نشان دهنده میزان توانایی روغن برای مقابله با اسیدهای تولید شده در موتورهای احتراقی می باشد. این عدد برای روغن های مختلف می تواند متفاوت باشد. مراقبت روند تغییرات خاصیت قلیایی به خصوص در موتور های دیزل بسیار مهم و حیاتی می باشد. هنگامی که روغن خاصیت قلیایی خود را از دست بدهد بسیار خورنده خواهد شد. مقدار TBN در طول کارکرد روغن ( به واسطه اسیدهای اکسیداسیون و احتراق) ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت آناتومی بینی

دانلود پاورپوینت آناتومی بینی بررسی آناتومی بینی پاورپوینت جامع و کامل آناتومی بینی کاملترین پاورپوینت آناتومی بینی پکیج پاورپوینت آناتومی بینی مقاله آناتومی بینی تحقیق آناتومی بینی
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 953 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پاورپوینت آناتومی بینی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 38 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم آناتومی بینی بینی: اصلی ترین راه ورود هوا است. ●
3 /2 بخش تحتانی آن پهنتر از بخش فوقانی بوده توسط مخاط تنفسی ضخیم پرعروق پوش شده.
3/1 بخش فوقانی که باریکتر است توسط مخاط بویایی پوش شده است.
:استخوانی که بصورت جفت ومستطیلی در طرفین خط واسط و در زیر استخوان پیشانی قرار گرفته،اندازه و شکل آن در افراد مختلف ،متفاوت است.

Nasal Bone ساختمان بینی شامل دو بخش است:

بینی خارجی

حفره بینی


External Nose Nasal Cavity External Nose شکل هرمی داشته،جذر آن در علوی قرار دارد و قاعده آن بطرف اسفل متوجه است.
شکل آن توسط چوکات عظمی و غضروفی تأمین گردیده است.
استخوان قسمت مرکزی بینی یاد می شود.
سوراخ های نهایی بینی درقسمت قاعده آن موقعیت داشته و به طرف پایین متوجه است و بواسطه ازهمدیگر
جدا می شود.
bridge columella چوکات عظمی بینی خارجی: استخوانهای مخصوص بینی
استخوان وجهNasal Process
یا ضمایم پیشین استخوان الاشه بالاییFrontal Process
چوکات غضروفی :

شامل غضاریف کوچک و غضروف چهار ضلعی تیغه بینی می باشد. برآمدگی پیشانی میان دو ابرو میباشد :(gelabella)-1

گودی انتهای بینی که پایین گلابلا قرار دارد :(NASION OR BRIDGE)ریشه یا پل بینی-2

شیب میان بینی ونوک بینی دورسم بینی نام دارد. :(Dorsum 3- دورسوم بینی(

:(Apex=nose tip4- نوک بینی (

گودی و شیار میان لب بالا و پایین:(Philtrum5- بوسه گاه (

ستون و پوستی که دو سطح بینی را ازهم جدا میکند.:(Columella /columena6- کالومل (

حفره بینی را به خارج مرتبط می سازد.:(Nostrils or naris7- سوراخ های قدامی بینی (



(Septumتیغه بینی(
دیواره داخلی بینی که مجرای بینی را به دوقسمت تقسیم میکند.بخش قدامی ومرکزی آن ازغضروف و بخش خلفی آن از استخوان نازکی به نام اتموئید و وومر تشکیل شده، تیغه بینی به عنوان تکیه گاه وهدایت جریان هوا عمل میکند.
Lower lateral cartilage
دوغضروف که بصورت ناقص بوده و پره های بینی را میسازند که غضروف های بالی یاد میشود
Upper lateral cartiage
دو غضرف طولی و مثلثی شکل دردو طرف تیغه بینی
(Fibro-fatty tissueنسج فایبری – شحمی(
دو عدد در دو طرف بینی که دو نیمه خارجی پره های بینی(محل تلاقی پره ها وصورت) را تشکیل میدهد.


اسکلت استخوانی بینی:
استخوان بینی،زائده های پیشانی فک بالا،استخوان اتموئید،وومر و کامی می باشد. اروای بینی خارجی: توسط شعبات شرایین وجهی و اوردۀ آن تأمین می شود.
لمف آن به عقدات لمفاوی و میریزد. ophthaimic Pre articular Sub mandibular Nasal Cavity از سوراخ های خارجی بینی درجلو تا سوراخ های خلفی بینی امتداد داشته و توسط یک دیوارۀ میانی به دو نیمه چپ و راست تقسیم می گردد.
ابعاد هر حفره:
ارتفاع: 5 سانتی متر
طول: 7.5-5 سانتی متر
نزدیکی کف: 1.25 سانتی متر
سقف بینی: 2سانتی متر
شامل :جدارتحتانی،جدارفوقانی،جدارداخلی، جدار خارجی nosries choanae موقعیت: حفرات بینی در تحت حفرۀ دماغی در فوق حفره دهن و دربین دو جوف حجاب قرار دارد.

ارتباطات:

ازطریق سوراخ های قدامی بینی به محیط خارجی و از طریق سوراخ های خلفی به نزوفرنگس و از طریق فوحات بالخاصه جیوف (سینوس ها) مجاور انفی ارتباط دارد.

آناتومی Nasal cavity از چهار قسمت تشکیل شده است:
Vestibule
Atrium
ناحیه شامعه ای
ناحیه تنفسی vestibule


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران

دانلود پاورپوینت آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران بررسی آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران پاورپوینت جامع و کامل آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران کاملترین پاورپوینت آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران پکیج پاورپوینت آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران مقاله
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 395 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 40 صفحه

آموزش عالی موتور اصلی محرک توسعه کارآفرینی در ایران چراهای موفقیت * چرا یک مدیر از مدیر دیگر موفق تر است؟ * چـرا یـک شـرکـت از شرکـت دیـگرعملـکـرد بهتردارد؟ * چرا یک سـازمان از سـازمان دیگر عملکرد بهتر دارد؟ * چــرا یـک کشــور از یـک کشـور دیگــر بـهتــر اسـت؟ کشوری توسعه یافته می باشد اقتصاد موفق شرکتهای موفق چگونه می توان شرکتهای موفق را ایجاد کرد؟ 1) خالقین ایــن شرکتها چـه کسـانی هستند؟ 2) چگونه این شرکتها با تغییرات محیط بین الملل خود را وفق می دهند؟ آیا توسعه کارآفرینی منجر به تغییر نظام پرورشی آموزش عالی می گردد؟ کلید واژه ها: آموزش عالی : دانشجو - استاد - خانواده مدیریت آموزش عالی موتور محرک : Driving Force توسعه: رشد کمی و کیفی متغیر ها - چگونگی جبران عقب افتادگی- پرکردن شکاف ها کارآفرینی: کسب و کار- نوآوری- رشد سازمان - شرکت – کسب و کار الکاسب حبیب الله انواع کسب و کار : Business کسب و کار خانوادگی Business Home کسب و کار اینترنتی E-Business کسب وکار فامیلی Family Business کسب و کار کوچک ومتوسط SME اصول توسعه کسب و کار کسب و کار = دلالی , آقا زاده بودن, راحت طلب، ثروت باد آورده، سرمایه دار، زالوصفت نمی باشد. پیامبر گرامی می فرماید: ا لکا سب و حبیب الله توسعه فرهنگ کسب و کار: فرآیند آشنایی از کودکی درخانواده تا ورود به نهادهای کسب و کار کسب و کار : آشنایی با نام شرکتها آشنایی با نام محصول نگاه کسب و کارانه: حساس شدن نسبت به محیط اطراف خود در زمینه کسب و کار انواع کسب وکار و محیط اطراف دو عنصر مهم تغییرات عصر حاضر 1- جامعه صنعتی جامعه اطلاعاتی 2- اقتصاد ملی اقتصاد جهانی Web Economy Three revolutions Internet
Revolution Entrepreneurial
Revolution Digital
Revolution Entrepreneurial
Revolution Digital
Revolution Internet
Revolution Entrepreneurial-Internet-Digital
Revolution (EID) E-I-D 10 Time for new technologies to reach 25% of the U.S. population Household electricity (1873) 46 years
Telephone (1875) 35 years
Automobile (1885) 55 years
Airplane travel (1903) 54 years
Radio (1906) 22 years
Television (1925) 26 years
VCR (1952) 34 years
PC (1975) 15 years
Cellular phone 13 years
World Wide Web 7 years source: Wall Street Journal, June 1997 Internet Revolution Internet
Revolution
Most important mass communication medium since television.
Combines all other methods of communication: mail, newspapers, magazines, telephone, radio, TV, movies…
First major new channel of distribution since the telephone.
In the Internet distribution channel:
Each customer is an individual market segment.
Every customer can have “perfect” information. Digital Revolution Digital
Revolution More and more power for less and less cost. “Moore’s Law”
Processing power
Memory
Transmission is faster and faster.
Cable
Satellite
DSL
Wireless
Optical


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت آموزش به بیمار

دانلود پاورپوینت آموزش به بیمار بررسی آموزش به بیمار پاورپوینت جامع و کامل آموزش به بیمار کاملترین پاورپوینت آموزش به بیمار پکیج پاورپوینت آموزش به بیمار مقاله آموزش به بیمار تحقیق آموزش به بیمار
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 816 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پاورپوینت آموزش به بیمار

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 12 صفحه

آموزش به بیمار آموزش به بیمار

آموزش به بیمار جزو نیازهای اساسی بیماران می باشد ، عوامل متعددی از جمله
ارتقاء سلامتی ، تقدم پیشگیری در درمان ، اقامت کوتاه تر در بیمارستان ،خروج زودتر
از تخت ، گذراندن دوره نقاهت در منزل ، افزایش موارد ناتوانی و معلولیت ها ، افزایش
سالمندان و افزایش بیماری های مزمن ، ضرورت آموزش به مدد جو را نمایان
می سازد. بیمار باید در زمینه تشخیص بیماری ، درمان دارویی و عمل جراحی خود
اطلاعات کسب کرده و مزایا و معایب آنها را بداند ، داشتن اطلاعات کامل از سیر بیماری و
درمان خود ، جزو مهم ترین حقوق مددجویان می باشد و این اطلاعات باید بر اساس نیازهای
فردی و موقعیت خاص بیماری طراحی و اجرا شود تا بتواند باعث ایجاد تغییرات مطلوب رفتاری
گردد. آموزش به بیمار مسئولیت سنگینی است که اعضاء تیم بهداشتی درمانی به خصوص
پرستاران باید آن را مورد توجه قرار دهند . امروزه آموزش مددجو از مهمترین نقش های
پرستاران بوده و در حقیقت یکی از اجزای ضروری مراقبتهای پرستاری است که در جهت ارتقاء و باز گرداندن سلامتی و سازگاری با اثرات بیماری تسهیل می کند با تاکید بر همدلی برای آموزش به بیمار وقت وانرژی بگذاریم مطمئن باشید این کار اتلاف وقت نیست ما انگیزه ونیرو برای ادامه کار دریافت می کنیم آموزش صحیح وبه موقع حق بیمار است در آموزش به بیمار فراموش نکنیم بیمار چند سال دارد !
در آموزش به بیمار فراموش نکنیم بیمار دردمند است !
در آموزش به بیمار فراموش نکنیم بیمار یک انسان است نه ماشین! اولین راه ایجاد همدلی است برای شروع یک آموزش مفید نیاز به برقراری یک رابطه صادقانه با بیمار است با او همدل شویم واز او بخواهیم که ما را بپذیرد اصول کلی آموزش به بیمار معادل واژه های patient education/ patient teaching.به معنای مجموعه ای برنامه ریزی شده از فعالیت های طراحی شده ی یادگیری, برای کمک به افرادیکه یا بیمارند ویا قبلا تجربه ای از بیماری داشته اند. برای تغییر در رفتار های بهداشتی که باعث ایجاد سلامتی در فرد می شود.
هدف اصلی از آموزش به بیمار در گیر کردن افراد در امر مراقبت از خود به منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و ارتقای سطح سلامت است
مراحل آموزش ارزیابی فردی و ثبت آن:این مرحله شامل جمع اوری اطلاعات در مورد بیمار, خانواده ی او وضعیت بهداشتی, بیماری و...بهتر است اطلاعاتی که از بیما ر
جمع آوری می شود در یک فرم مخصوص ثبت شود.
نیازسنجی و ثبت آن: تعیین نیازهای اموزشی بیمار .بیماران چه چیز هایی می خواهند بدانند.این مرحله بر اساس اطلاعاتی که در مرحله ی اول به دست می ایند انجام می شود . هم چنان جمع اوری اطلاعات ادامه دارد . پرستاران تا زمانی که به شناخت کافی از انسان و نیاز های مرتبط با سلامتی او دست نیابند نمی توانند از راهی به جز شانس و تصادف به بیمارانشان مراقبت ارائه دهند.
اموزش هایی که بیمار دریافت میکند باید بر اساس نیاز ها توانایی ها و ترجیحات
یاد گیری او باشد .بعد از تعیین نیازها باید انها را در یک فرم مخصوص ثبت نمود.
تدوین اهداف :تنظیم اهداف یادگیری یکی از بنیادی ترین مراحل در کل فرایند اموزش به بیمار است.اهداف بر اساس نیاز های شناسایی شده تدوین میشوند. مشکلات و موانع اموزش به بیمار 1)عدم وجود بستر مناسب برای آموزش به بیمار
2)کمبود مهارت های ارتباطی و آموزشی در پرسنل
3)مسائل فرهنگی
ابتدا بیمارمان را بشناسیم بیماران باگروه های نژادی مختلف ودر رده سنی متنوع وسطوح متفاوت اجتماعی –تحصیلی نیازمند طرح های آموزشی متفاوت هستند پس نمی توان
از یک طرح کلی پیروی کرد آموزش هنر پرستاررا می طلبد! پس با هنرمندی بیمارمان را بشناسیم ونیازهای آموزشی او را بر اساس شرایط او پیش بینی کنیم جمع بندی کلی -بیمارمان را به درستی بشناسیم
-نیازهای آموزشی او را به درستی پیش بینی کنیم <


توجه: متن بالا محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


دانلود پاورپوینت آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ISIRI

دانلود پاورپوینت آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ISIRI بررسی آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ISIRI پاورپوینت جامع و کامل آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ISIRI کاملترین پاورپوینت آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ISIRI پکیج
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1902 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت آشنایی با وظایف و عملکرد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ISIRI

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 29 صفحه

به نام خدا آشنایی با وظایف و عملکرد
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
Institute of Standard and Industrial Research of Iran (ISIRI) تعریف استاندارد استاندارد مدرکی است در بر گیرنده قواعد، راهنمایی ها یا ویژگی ها، برای فعالیت ها یا نتایج آنها به منظور استفاده عمومی و مکرر، که از طریق همرایی فراهم و به وسیله سازمان شناخته شده ای تصویب شده باشد و هدف آن دستیابی به میزان مطلوبی از نظم در یک زمینه خاص باشد.
استاندارد کردن عمل ایجاد مقرراتی است برای استفاده عمومی و مکرر با توجه به مشکلات بالفعل و بالقوه که هدف از آن دستیابی به میزان مطلوبی در یک زمینه خاص است (شامل تدوین، نشر و اجرای استاندارد)
اهداف استاندارد صرفه جویی در نیروی انسانی، مواد و انرژی (مانند علایم یکسان)
حمایت از مصرف کننده و تسهیل اشتراک فناوری
حفظ ایمنی، بهداشت و محیط زیست
ایجاد ارتباط بهتر بین بخش های مختلف تولید تا مصرف (عقد قرارداد، سفارش، شکایت و ...)
کاهش نیاز به ذخیره سازی
قابلیت تعویض پذیری
ایجاد اطمینان
مرجعیت های موسسه تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی)، بجز دارو
نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، بجز انرژی هسته ای
آزمایشگاههای موسسه (جز در مورد مواد دارویی) در زمینه تعیین ویژگی کالاها و مقایسه آن با استانداردهای مربوط و تنظیم کردن (کالیبره کردن) وسایل سنجش
تایید صلاحیت شرکتها و موسسات بازرسی کننده داخلی و خارجی (سورویانس)
انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها
ترویج سیستم بین المللی یکاها (IS) به عنوان سیستم رسمی اوزان و مقیاسها تدوین استاندارد 1- انتخاب موضوع و منبع (توسط دبیر، واحد تولیدی و ..)
2- پیشنهاد به کیمته برنامه ریزی
3- تصویب و عقد قرارداد
4- دعوت از افراد ذیربط و تعیین رییس
5- تشکیل کمیته های فنی و نهایی
6- ویرایش متن (ادبی و فنی)
7- طرح در کمیته ملی
8- انجام اصلاحات لازم
9- ارسال برای اخذ شماره و چاپ
10-انتشار آگهی (در صورت اجباری بودن)
انواع استاندارد (اجرا) انواع استاندارد (منشاء) انواع استاندارد (جغرافیایی) انواع استاندارد (رشته تخصصی) انواع استاندارد (جنبه) انواع استاندارد (کاربرد) موسسه در صادرات کالای صادره دارای پروانه کاربرد نشان است و مطابق استاندارد تولید شده
کالای صادره دارای پروانه کاربرد نشان است و مطابق سفارش خریدار خارجی
نمونه برداری تصادفی از کالا در مبادی خروجی
کالا هنوز پروانه استاندارد دریافت نکرده است (بازرسی، نمونه برداری، پلمپ، آزمون، ارایه مجوز موردی) موسسه در واردات بررسی مدارک گواهی مبداء، گزارش آزمون، اظهار تولید کننده، استاندارد اظهار شده در ثبت سفارش و ..(MD, TR, PRICE LIST,COO …)
نمونه برداری و آزمون
اخذ هزینه کارمزد خدماتی (هشت در هزار)
صدور گواهینامه انطباق (COC)
یا ...
بررسی اعتبار نتیجه آزمون (داشتن استاندارد معتبر یا آزمون در حضور بازرس)
بررسی COI
صدور COC
صدور پروانه کاربرد نشان استاندارد صدور پروانه کاربرد نشان استاندارد ارایه درخواست به ادارات کل استانی موسسه
تکمیل فرم های اطلاعاتی
تهیه نظام نامه
معرفی فردی به عنوان مسئول کنترل کیفیت برای آموزش و تایید صلاحیت
انجام بازدید اولیه و اعلام نواقص
نمونه برداری های متوالی برای دریافت سه نتیجه آزمون مطابق
بازدید نهایی و کنترل نواقص
تهیه گزارش نهایی توسط کارشناس مربوطه
تشکیل کمیته علایم
درخواست شماره پروانه از موسسه
صدور پروانه


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.