اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی

اسفندونه,پیشینه تحقیق,دانلود پرسشنامه,پاورپوینت درسی, خرید ساعت مچی , خرید لوازم آشپزخانه, خرید کفش , تخفیف های دیجی کالا , تخفیف خرید کیف و کفش و مد و پوشاک

دانلود پاورپوینت نقش ژنهای منتخب در اصلاح زندگی پس از برداشت

کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی میوه و بیماریهای پس از برداشت کنترل استحکام میوه کنترل سنتز و دریافت اتیلن مقاومت به بیماری کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی سبزی و بیماری‌های پس از برداشت
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2095 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت نقش ژنهای منتخب در اصلاح زندگی پس از برداشت

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب:

مقدمه

کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی میوه و بیماریهای پس از برداشت

کنترل استحکام میوه

کنترل سنتز و دریافت اتیلن

مقاومت به بیماری

کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی سبزی و بیماری‌های پس از برداشت

هدف اصلی تکنولوژی پس از برداشت:

افزایش زندگی مفید ماده غذایی

عامل افزایش دهنده:

نگه داشتن تورژسانس سلولهای گیاهی: کاهو، کلم و سیب‌

وجود درجه صحیحی از نرمی برای مدت طولانی بدون رسیدگی بیش از حد: انبه‌ها و موزها

بیوتکنولوژی و پیری میوه :

هر بافت خصوصیات پیری خاصی دارد.

این ویژگی، دلیل عدم وجود تیمار مفید پس از برداشت عمومی برای همه محصولات باغبانی می‌باشد.

سبزیجات برگی باید از راه متفاوتی نسبت به میوه‌ها تیمار شوند.

از نقطه نظر بیوتکنولوژی باید طبیعت محصول و مشکل خاص آن را قبل از آنکه در جستجوی خطی مشی برای حل آن مشکل برآییم، بدانیم.

دلایل عدم اجرای تکنولوژی جدید در کنترل خسارات میوه :

کشت بسیاری از محصولات در مزارع کوچک

عدم پذیرش ضرورت‌ بسته‌بندی‌های خاص از سوی کشاورز

هزینه زیاد برای کشاورز

عدم سازماندهی از سوی بخشهای خصوصی یا دولتی

اهداف عمده بهبود ویژگی‌های پس از برداشت میوه‌ها :

توسعه زندگی قفسه ای

مقاومت در برابر حمله عوامل بیماری زا

مهندسی ژنتیک و بهبود زندگی قفسه ای :

خاموشی ژنها با استفاده از دو تکنیک:

ژنهای مرتبط با دریافت یا تولید اتیلن.

ژنهای کنترل کننده استحکام میوه (موقعیت غشاء دیواره سلولی)


دانلود دانلود پاورپوینت نقش ژنهای منتخب در اصلاح زندگی پس از برداشت (مهندسی ژنتیک)

کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی میوه و بیماریهای پس از برداشت کنترل استحکام میوه کنترل سنتز و دریافت اتیلن مقاومت به بیماری کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی سبزی و بیماری‌های پس از برداشت
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2303 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
دانلود پاورپوینت نقش ژنهای منتخب در اصلاح زندگی پس از برداشت (مهندسی ژنتیک)

فروشنده فایل

کد کاربری 7169
فهرست مطالب:

مقدمه

کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی میوه و بیماریهای پس از برداشت

کنترل استحکام میوه

کنترل سنتز و دریافت اتیلن

مقاومت به بیماری

کنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی سبزی و بیماری‌های پس از برداشت

اهداف آینده


مقدمه

برداشت گیاه:

آغاز فرآیند پوسیدن، مرگ و تجزیه اندام گیاه

دلایل انتقال و جابجایی میوه :

کشت میوه و سبزی دور از محل خرید و زندگی

عدم کشت خود کفا در منزل به دلیل زندگی شهری و آپارتمان نشینی

رویکرد جمعیت روستایی به زندگی شهری

دور بودن نواحی تولید غذا نسبت به مصرف غذا

اهمیت درک تلفات پس از برداشت :

¢
üمقدمه
üکنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی میوه و بیماریهای پس از برداشت
ü کنترل استحکام میوه
üکنترل سنتز و دریافت اتیلن
üمقاومت به بیماری
üکنترل بیوتکنولوژیکی رسیدگی سبزی و بیماری‌های پس از برداشت
üاهداف آینده




دانلود دانلود پاورپوینت مهندسی ژنتیک در کشت بافت

در روش مهندسی ژنتیک ژن های مخصوص انتخاب شده وبه اندازه روشهای تغییر ژنتیکی خارج از درون شیشه ای (شرایط این ویوو) می توانند موثر باشند که ممکن است ترجیحآ از آنها استفاده شود با استفاده ازبمباران کردن دانه گرده با یک جسم کوچک پرتاب شونده با پوشش ِِِِDNA ژنها به دانه گرده وارد شده اند اگر چه لقاح با چنین دانه گرده ای هنوز انجام نگرفته انتقال از طر
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 117 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود پاورپوینت مهندسی ژنتیک در کشت بافت

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مهندسی ژنتیک

•در روش مهندسی ژنتیک ژن های مخصوص انتخاب شده وبه اندازه روشهای تغییر ژنتیکی خارج از درون شیشه ای (شرایط این ویوو) می توانند موثر باشند که ممکن است ترجیحآ از آنها استفاده شود.

•با استفاده ازبمباران کردن دانه گرده با یک جسم کوچک پرتاب شونده با پوشش ِِِِDNA ژنها به دانه گرده وارد شده اند اگر چه لقاح با چنین دانه گرده ای هنوز انجام نگرفته انتقال از طریق مستقیم DNA به داخل گلهای نابالغ گیاه کامل ،یک روش دیگر خارج از شیشه است.

•انتقال ژنتیکی بذر های در حال جوانه زدن به وسیله ناقلین DNA خارجی اخیرآ گزارش شده است.

•درگیاهان مهندسی ژنتیک در سه مرحله زیر دخالت دارد:

1-شناسایی وجدا کردن ژنهای مطلوب برای انتقال ژن

2-سیستم رها سازی جهت وارد کردن ژن مطلوب به داخل سلولهای پذیرنده

3-بیان اطلاعات ژنتیکی جدید در سلولهای پذیرنده

حسن روش مهندسی ژنتیکی نسبت به بهنژادی

•در این روش ژنهای کاملآ غریبه را می توان وارد یک گیاه کرد .علاوه بر این ژنهای مطلوب را می توان بدون تغییرات اضافی به نژادگان های برتر منتقل کرد.

•در روشهای سنتی اضافه کردن ژنهای مطلوب به یک نژادگان ممکن است همراه با از دست دادن بعضی از صفات مطلوب باشد.

•خصوصآ وقتی که کیفیت والدین براساس ترکیبات ژنی غیرافزایشی ویژه ای باشد وقتی که ژنهای جدید از طریق مهندسی ژنتیک به نژادگان اضافه گردند ،این ترکیبات ژنی غیرافزایش دست نخور ده باقی می مانند.


دانلود جزوه بسیار کاربردی آشنایی با اسناد پایپینگ

جزوه بسیار کاربردی آشنایی با اسناد پایپینگ
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3892 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 166
جزوه بسیار کاربردی آشنایی با اسناد پایپینگ

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

فهرست مطالب

فصل اول: آشنایی با اسناد پایپینگ

مقدمه

مراحل ایجاد یک کارخانه Plant

تعاریف

دپارتمانهای/دیسیپلینهای مهم یک شرکت مهندسی

وظایف اصلی دپارتمان پروسس

آشنایی با برخی مدارک مهم

مدارک تولید شده در بخش Pipingدر مرحله طراحی بنیادین

مدارک تولید شده در بخش Pipingدر مرحله طراحی تفصیلی

مدرک Basic study

مدرک Design Basis

لیست شیرها Manual valve List

لیست خطوط Line list

جدول آویزها Pipe hanger schedule

مدرک PMSPiping Material Specification

لیست تجهیزات Equipment List

مدرک Piping conceptual layout &Piping arrangement plan

مدرک Standard & Special pipe

مدرک supports & Pipe support schedule Pdinfo

مدرک Piping instructions

نقشه های پایپینگ

نقشه ی BFD Block Flow Diagram

نقشه ی P&IDProcess and Instrumentation Diagram or Piping and

Instrument Diagram

مواردی که "نباید" در نقشه های P&IDنشان داده شوند.

ابزار دقیق در نقشه های P&ID

تعریف ابزار دقیق Instrument

کنترل فرایند Process control

مفهوم Valve failure

تعریف حلقه ی کنترلی Control loop
نقشه ی حلقه Loop diagram
نقشه Functional diagram
نقشه UFDUtility Flow Diagram
نقشه های ایزومتریکPiping isometric
نقشه های اسپولSpool drawings
نقشه های Plot plan
Overall Master plot plan
Plant plot plan
Zone plot plan
Unit plot plan
Area plot plan
طرح اولیه فرآیند
مطالعات امکان سنجی
پارامترهای تاثیر گذار در مکان یابی یک
کارخانه ی صنعتی
Plot plan مدارک مورد نیاز جهت تهیه
مسئول تهیه Plot planو ترتیب تهیه آن
مبانی استاندارد طراحی نقشه Plot plan
نقشه ی Key Plan
معیارهای اصلی در تهیه Key plan
چگونگی تهیه ی Key plan
نقشه ی Piping Plan
انواع مدرک از لحاظ ارزش
وظایف اصلی مهندس پایپینگ
تعاریف اصطلاحات موجود در مدارک پایپینگ
پیوست A
مراجع


دانلود تحقیق معماری کانسپت

تحقیق معماری کانسپت
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
تحقیق معماری کانسپت

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

تحقیق معماری کانسپت

با تعریف ساده می توان گفت کانسپت ها ایده هایی (Ideas) هستند که عناصر گوناگونی در یک جا گرد هم میآورند. این عناصر گوناگون ، در متن این نوشتار؛ تفکرات ، تصورات و مشاهدات هستند. در معماری کانسپت ، مسیری است که طی آن نیازهای فیزیکی ، شرایط محیطی و باورها به هم می پیوندند و به این ترتیب کانسپت ها بخش مهمی از روند طراحی معماری را شکل می دهند.

این بحث ذریی تعیین جایگاه کانسپت در طراحی معماری به تعریف انواع پنجگانه کانسپت می پردازد که عبارتند از : قیاسی ، استعاری ، ذاتی ، پاسخ مستقیم (حل مشکل) و آرمانی

کانسپت ها:

همیشه کانسپت ها توسط معماران پدید نمی آیند. شاید بهترین نمونه این موضوع پاسخ لوکورنوریه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه های چوب در مرکز هنرهای بصری در دانشگاه هاروارد باشد. این مرکز یک بخش دانشجویی است که نه تنها برای دانشجویان رشته های هنری بلکه برای سایرین هم قابل استفاده است. کانسپت مورد نظر مسولان دانشگاه اینچنین که اگر دانشجویان بیشتری از فعالیت های مرکز با خبر باشند و بتوانند جریان کار و زندگی درون آن را مشاهده کنند آنگاه شرکت و حضور آنها در کارگاه ها متحمل تر خواهد بود و لوکورنوریه کانسپت را به اجرا در آورد : به این صورت او از درون مسیر عبور پیاده موجود در سایت رمپی طراحی کرد که مانند تونلی از درون ساختمان عبور می کرد. و امکان مشاهده بسیاری از استودیوها و کارگاه ها را فراهم می آورد.

شش واژه ای که دترپی می آید مترادف هایی برای جست جوی کانسپت هستند که توسط بسیاری از معماران بیان می شود:

اندیشه های 1-معمارانه 2- نگاره ها 3- ایده های فراسازمانده ، 4- سارتی 5- ایکمن 6- مترجمان بی واسطه یا از این قبیل اندیشه های معمارانه معطوف به یک ویژگی (فن – معمارانه) خاص هستند مانند نور آفتاب ، فضا ، ترتیب فضاها ، همبستگی فرم ساده و یا نحوه قرار گیری در منظری بخصوص که هر کدام می توانند بر روند طراحی بنا تاثیر گذار باشند. به این صورت که این ویژگی آرکیتکتونیکی پایه اخذ تصمیمات در طراحی خواهد بود. یک نگاره ، یک الگو یا ایده همین است که در طول طراحی پروژه تکرار می شود. در سطح پایین می تواند یک نقش هندسی به خصوص باشد که در سرتاسر یک طرح مشاهده می شود. همچنین این نگاره می تواند سطوح بالاتری هم داشته باشد. در کتابی به نام نگاره نور (light id theme) که در باره هاگری هنری کیمبل است ، لویی کان تغییرات آفتاب را در فصول مختلف و همچنین در طول یک روز واحد را عاملی بسیار با اهمیت در راستای تکمیلی یک اثر شایسته می داند. در طراحی این گالری کان تلاش کرده تا این کیفیت متغیر آفتاب را به درون بنا بکشاند.

ایده های فراسازمانده مربوط به ترکیب بندی هندسی و سلسله مراتب کلی بخش های مختلف پروژه می باشد. طراحی شهری و طراحی محیط های دانشگاهی مثالهای شفاف و واضحی هستند که در آنها ابتدا یک الگو کلی نظم دهنده ایجاد شده و به تدریج تکمیل می شود. یک ایده فراسازمانده به قسمت های مختلف تا جایی که نظام کلی باشند اجازه تنوع و تغیر خواهد داد. طرح تامس جفرسون برای دانشگاه ویرجیینا یک نمونه خوب برای این مطلب است.

هدف ایده فراسازمانده در اینجا این بوده که با ایجاد سازه ای کافی امکانی به وجود آید که در آن هر یک از بخش ها ضمن آنکه خصوصیات شخصی دارند همانطورهم مانع کل باشند. در طرح جفرسون این مساله کاملا به اجرا در آمده به صورتی که اگر چه یک نظام کلی مشهود است اما هر یک از بنا ها هویت مخصوص خود را دارا هستند.

در پروژه های یزرگ گاهی طراحی مسیرهای عبور (سیرکولاسیون) در جای ایده فراسازمانده قرار می گیرند. برای مثال در پروژه نوره هوا و فضای واشنگتن – اثر هلموت ، اوباتا کاسابوم – ایجاد و توسعه فضاها در اطراف مسیرهای عبور انتخاب هوشمندانه طراحان بوده و چرا که این کار آنها باعث شده تعداد بازدید کنندگان از حداکثر پیش بینی شده هم فراتر رود.

در قرن نوزدهم میلادی در مدرسه نورآر فرانسه روش آموزش متفاوتی شکل گرفت که اسکیس (esquisse) و طرح خام (parti) از فرآورده های مفهومی و گرافیکی آن هستند در این روش دانشجویان باید توانایی ارائه مفهومی (Conceptual) خود را به سطوح بالا ارتقاء می دادند. از آنها خواسته می شد تا ابتدا کانسپت و طرح اولیه را در چند ساعت ابتدایی کاربردی پروژه مشخص کنند و تا انتها به این طرح وفادار بمانند. ادوارد ب=لاربی بارنز برای توصیف رابطه کانسپت و دیاگرام اولیه با پروژه کامل شده و این که این کانسپت و دیاگرام باید ساده شده آن پروژه باشند از اصطلاح برگردان مترجمان بی واسطه (Literal translation) بهره گرفت. به عقیده بارنز کانسپت یک پروژه باید حتی با یک طراحی ساده روی یک دستمال کاغذی هم قابل بیان و ارائه باشد. به شکلی که این دیاگرام اولیه به وضوح شفافیت ساختمان تمام شده روی همان دستمال کاغذی مشاهده کرد. به گفته او : یک بنا می باید دارای طرحی قوی و معمارانه – نه مجسمه شکل یا نقاشی وار – باشد طرحی که مرتبط با فعالیت درون ساختمان باشد ..................هر وقتی از یک معمار سوال می شود که روی چگونه ساختمانی کار می کنی؟ او باید بتواند به سرعت طرحی ذهنی یا دیاگرامی از ایده معمارانه خود ارائه کند.

کانسپت ها و طراحی معماری

شکل گیری کانسپت پدیده ای خود به خودی نیست بلکه نیازمند تلاشی متمرکز برای گرد آوری و ترکیب مسائل مختلف است. گردآوری این مسایل کاری هوشمندانه است کاری به عقیده بسیاری از طراحان ، معماران ، منتقدان نویسندگان هنرمندان متشکل از 10 درصد الهام و استعداد و 90 درصد پشتکار و سخت کوشی است. شکل دهی کانسپت برای بسیاری کاری نا آشنا است. همچنین دانشجویان اندازه فراگیری و درک سایر مباحث طراحی در این مورد با سختی مواجه اند. در زمینه تقویت مهارت کانسپت سازی سه مانع اصلی وجود دارند. اولین مانع مربوط به چگونگی برقراری ارتباط . دومین مانع مربوط به کمبود تجربه و سومین مانع مربوط برقراری سلسله مراتب هستند.

اولین مشکلی که یک دانشجو با آن مواجه می شود برقراری ارتباط است. نکته جالب در این رابطه این است یخت ترین کار این این نیست که چگوننه کانسپت خود را به دیگران معرفی کنیم بلکه چگونه باید آن را برای خود تشریح کنیم. به همین خاطر طراحان می آموزند ، تا قبل از تشریح ایده های خود برای دیگران نوعی دیالوگ به عنوان مترعه در ذهن خود برقرار سازند ، مشکل دیگر برقراری ارتباط گرافیکی است متاسفانه بسیاری دانشجویان در ترسیم و طراحی ایده مورد نظر خود اکراه دارند. در معماری هر آنچه که قرار است ساخته شود می بایست ابتدا ترسیم گردد . پروسه ترسیم و طراحی باید در مراحل ابتدایی کارآغاز شود تا طرح پیشنهادی و کانسپت آن بتوانند دائما نقد و اصلاح شوند.

لویی کان نوشته ای این نکته را یاد آور می شود که مشکل برقراری ارتباط بین یک ساختمان منسجم در ذهن و طراحی های اولیه بین همه دانشجویان عمومیت دارد:

روزی دانشجویی جوان نزد من آمد تا سوالی بپرسد. او گفت در ذهن خود فضاهایی پر جذبه را تجسم کرده . فضاهایی که جریان وار بر می خیزند و شکل می گیرند. بدون آغاز و بدون پایان . از جنس ماده یکپارچه بدون بست و اتصال و به رنگ های سفید و طلایی . و پرسید چگونه است که وقتی اولین خط را بر روی کاغذ قرار می دهد رویای او شروع به رنگ باختن می کند؟ این پرسش خوبی است ... پرسشی است در باب پیمایش پذیرها و پیمایش ناپذیرها .. برای بیان دیده در معماری و موسیقی می بایست از ابزارها و امکانات قابل سنجش بهره گرفت. اولین خطی که بر روی کاغذ کشیده می شود خود میزانی است از آنچه نمی توان به طور کامل آن را بیان کرد.

زمینه دوم مشکلات و موانع هم در مواقع توسعه یافته همان قسمت اول است. کانسپت ها شکل است خصوصا اگر موضوعی تازه و ناشناخته در معماری باشند. از آنجایی که بسیاری از ساختمان شکل دادن های ساخته شده از کانسپت بی بهره اند و ازآنجایی که اکثر منتقدان و معماران از نوشتن درباره آنها خودداری می کنند. این مساله که طراحان پویا کانسپت و درک جایگاه آنها در ساختمان ها نداشته باشند امری نسبتا بدیهی به نظر می رسد. به طور خاص علاقه ای به سومین زمینه مشکلات را می توان به مسائل مربوط به برقراری سلسله مراتب متناسب دانست. دانشجویان پویا بسیار با این گونه مسائل دست به گریبان هستند. که به علت کمبود تجربه به سختی می توانند درباره شایستگی کانسپت قضاوتی صحیح داشته باشند. حال اینکه معمار می تواند قضاوتی با تامل داشته باشد. به طور کلی درک روابط موجود بین ایده ها و تصورات و کانسپت ها کمکی شایان در زمینه عبور از این سه دسته مانع خواهد کرد.

ایده ها:

ایده ها تفکراتی معین و غیر چنالیزوازانه هستند که از مشاهدات مدارک و اندیشه برای ما حاصل می شوند. در معماری ایده های شامل مسائل مختلفی می شوند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها، جانمایی یک آشپزخانه در یک واحد ، روش های بهره گیری از جریان طبیعی هوا ، ارزش انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن ، اهمیت مصالح ، دوام ، تعامل بین اجسام مناسبترین راه های برقراری ترتیب فضایی و یا چیزهای از این قبیل . بنابراین ساختمان و طراحی آن شامل بسیاری تصمیمات کوچک است و طبیعتا کسب مهارت و ارتقا آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گستره وسیع از امور را داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرانک لویرایت نمونه خوبی از معمارانی است همواره ایده های زیادی برای اجرای کارها داشته اند. جان استوارت در کتابی تحت عنوان خانه ها اوسانیان اثر رایت (Wrights usonion House) 35 ایده رایت در باب طراحی و ساخت منازل مسکونی کوچک را نقل کرده است. به همین ترتیب کریستوفر الکسندر و همکارانش در کتاب رمان الگوها (Apatten Language) بیش از 1000 ایده مختلف در باره رفتار و واکنش انسان ها نسبت به محیط های مختلف را در چهارچوب الگویی ذکر کرده اند. این ها (ایده های رایت و الکسندر) در مجموع در حکم چیزی مانند کتاب مقدس ایده ها برای طراحان ساختمان هستند. البته چه نظریات رایت و چه الگوهای الکسندر هیچ کدام حالت به هم پیوسته ای ندارند. مثلا اگر چه همه ایده های رایت را به وضوح می توان در کارهایت کمیل شده او مشاهده کرد اما او آنها را به صورت جملات و کلمات مستقل از هم ارائه کرده و برقراری ارتباط مفهومی بین آنها بر عهده شخص طراح ، سازنده است.

تصورات : تصورات تنها به زیادی با ایده ها دارند به جز اینکه تصورات قطعیت ندارند به طور پیش فرض تصورات مقایسه با ایده ها از اساس و تکامل و اغلب اهمیت کمتری برخوردارند.

ممکن است تصور شود که تصورات نمی توانند نقشی در شکل دادن کانسپت ها داشته باشند. این نتیجه گیری درستی نیست. در علم سینکتیک یا همان تجربه و تحلیل مسائل علمی اصلی اساسی به نام تولید اتفاقی ایده ها وجود دارد که بر این اساس هنگام تحلیل مسائل که به طریق از راه های موجود قابل حل نیستند ، هر ایده یا تصور تازه می تواند سبب گشایش شود. بخش کوچکتری از افراد این توانایی را دارند تا با استفاده از سینکتیک و یا سایر روش های تولید اندیشه به ارائه ایده های متنوع برای مسائل بپردازند. ایده هایی که اگر چه ظاهرا بی معنی و بی ارتباط و گاهی موهومی به نظر آیند ولی در واقع مرحله آغازین اهمیت روند تحلیل مسائل را می سازند. در معماری هم گاهی عناصر یک کانسپت ایده آل را به هیچ عنوان نمی توان در یک جا جمع کرد. در این صورت شاید استفاده از تصورات برای رسیدن به کانسپت به عنوان تکنیکی اساسی برای شکل دادن کانسپت و البته در نتیجه عدم تجربه کافی در طراحی و کانسپت سازی – ضروری باشد. دانشجویان می توانند هنگامی که قصد شکل دادن کانسپی را دارند ابتدا تصورات خود را شکل دهند.

کانسپت ها و ایده ها:

کانسپت ها از این نظر که تفکراتی حاصل از ادراک ما هستند تشابه زیادی با ایده ها دارند. با این تفاوت که کانسپت ها دارای یک ویژگی خاص خود هستند. و آن این که این تفکرات معطوف به راه های گرد آوری چند عتصر و ویژگی در یک کل دارد هستند. در معماری کانسپت همچنین تعیین کننده چگونگی تاثیر گذاری جنبه های مختلف نیازمندی های بنا بر طراحی و ساخت آن از طریق اجتماع در یک اندیشه خاص است و کانسپت در معماری موضوعی هدفمند است . نتیجه تلاش متمرکز و خلاقانه در یکپارچه کردن عناصری به ظاهر نا متشابه.